Az elmúlt néhány szezonban már megszokhattuk, hogy szeptember közepére-végére ismét uborkaszezonról kell beszélnünk a legnagyobb, Európán kívüli formula autós sorozatban. A mexikói nagydíj körül kialakult huzavona és bizonytalanság, végül pedig a meg nem köttetett szerződés következtében 2018-ban is 17 futamot követően avattak bajnokot, ismét a kaliforniai Sonomában. Újra eljött tehát a felkészülés ideje, a csapatok erősítése és hetente új nevek tűnnek fel a horizonton. Jelen írásban azt tekintjük át, hogy mit tudunk a jövő évi felállásokról, melyek a valóságalapú pletykák, nem utolsó sorban pedig, hogy egyeseknek a jelenlegi F1-es mezőnyből mennyire van reális esélye jövőre átigazolni a tengerentúlra.
Team Penske

A Kapitány alakulata két nagyon domináns évet követően maradt le a bajnoki címről 2018-ban. Írásom mégis velük indítom, hiszen anyagi és infrastrukturális lehetőségeket tekintve továbbra is a Penske a mezőny “legnagyobb csapata”. Bár az Astor-kupa elúszott, nem zártak sikertelen évet, hiszen Will Power behúzta az Indy 500-at, illetve a szezon oválbajnoka is ő lett (2010 körül egy ilyen mondat még őrültségnek hangzott volna, de változnak az idők). Mindezek tudatában nem is változik a csapat háromautós felállása, továbbra is Josef Newgarden, Will Power és Simon Pagenaud fogják betölteni a kettes, tizenkettes és huszonkettes autókat. Hozzájuk csatlakozik a Pókember, Helio Castroneves Indianapolisban a hármas autóban.
Chip Ganassi Racing

Scott Dixon “túlélt egy újabb kupáért”. Szólhatna picit ironikusan a gondolat. Az IndyCar Jégembere idén is brillírozott a veszélyes helyzetek megúszásában, lehetetlen helyzetekből való, hatalmas mentésekben, bár tény, hogy egyik legerősebb szezonját futotta 2010 óta, teljesen megérdemelten lett bajnok. Augusztus folyamán hosszabbított csapatával, ahol sorozatban 19. (!) szezonját kezdi az új-zélandi, állítólag a McLaren és Penske is érdekelt lett volna a leigazolásában, ám Scott ismét hűséges maradt csapatához. Jóval kérdésesebb viszont a tízes autó sorsa. Az angol születésű, emirátusoki színekben versenyző Ed Jones idei teljesítményével sokan nem voltak elégedettek, amerikai források alapján pedig úgy tűnik, hogy nagyon kis esély van a maradására. Néhány héttel ezelőtt több forrás is kész ténykény kezelte a svéd Felix Rosenqvist érkezését, bejelentésre azonban nem került sor azóta sem. Az idei évet a Formula E-ben teljesítő pilótával egyelőre a Mahindra Racing sem hosszabbított, tehát nyílt kérdés a jövője, más komoly névről egyelőre nem tudni a Ganassi csapat kapcsán.
Andretti Autosport (és McLaren???)

Igen, az alfejezet, amiért legtöbben a cikkre kattintottatok. A sorozat harmadik “nagy csapata” körül bár egyre kevesebb a megválaszolatlan kérdés 2019-re nézve, mégis válaszra várunk a hype-vihart okozó fellegektől. Hány autó indul jövőre Andretti színekben? Négy biztosan. Hány autó indul viszont Andretti támogatással? A Harding Racing múlt heti bejelentését követően nagyon úgy tűnik, hogy az egyetlen út Fernando Alonso teljes IndyCar szezonja számára egy McLaren matricákkal ellátott autó. Egyelőre ami biztosan kijelenthető, hogy mind a négy idei pilótájával érvényes szerződésben áll jövőre az Andretti Autosport. Tehát papíron Zach Veach mellett a bajnoki címhez közel kerülő Alexander Rossi és Ryan Hunter-Reay duó szeretne beülni a 26-28-as autókba, míg a továbbra sem brillírozó Marco Andretti foglalná el a Bryan Herta Autosporttal közösen indított 98-as versenygépet. Robin Miller szakértő, kommentátor és újságíró szerint Alonso oldaláról októberben várható leghamarabb egy bejelentés, míg a napokban Zak Brown McLaren csapatfőnök is meglengette, hogy szívesen látná az IndyCar csapatban az ülés nélkül maradó Stoffel Vandoorne-t. Ugyancsak nagyon friss pletykák szerint a Honda továbbra is Alonso személyével problémázik, olyan forgatókönyvek is napvilágot láttak, hogy futna teljes évet a McLaren, de nem Alonsóval. Míg a legvadabb, egyelőre megerősítetlen pletyka szerint maga Fernando nem elégedett a gyengébb teljesítményű és idénre lecsökkentett leszorítóerejű autóval, nem érezvén azt elég kihívásnak (bár ezt semmilyen hiteles forrás nem hozta még le). Tehát egyelőre várnunk kell pontosabb információkra.
Harding Steinbrenner Racing

A sokak által McLaren csapatnak vizionált Harding Racing más utat választott. Az idén egy autóval nevező csapat két, teljes szezont futó pilótával vág neki 2019-nek. Az Indy Lights bajnok, ír-mexikói Patricio O’Ward és a fentebb már említett Bryan Herta fia, a nevelőszériát másodikként záró Colton Herta kapja meg élete lehetőségét jövőre. Továbbá a New York Yankees csapat társtulajának fia, George Steinbrenner IV is beszállt a buliba (Coltont évek óta támogatta már) mint részvényes. A csapat idén Chevrolet erőforrásokat használt, jövőre azonban nyitva hagyták az ajtót a Honda érkezéséhez, hiszen az anyacsapat Andrettiék a japán gyártó erőforrásait használják.
A. J. Foyt Enterprises

A mezőny kisebb költségvetésű csapatai közé tartozó Foyt alakulat változatlan, teljesen brazil felállással vág neki 2019-nek, továbbra is Matheus Leist és a mezőny korelnöke (decemberben a 44-et töltő), Tony Kanaan vezeti majd a 4 és 14-es, Chevrolet motoros gépeket. Reméljük eredményesebb év elé néznek.
Schmidt Peterson Motorsports

Az idei legnagyobb meglepetést okozó Robert Wickens és csapata előtt is számos kérdés áll. Csúnya bukását követően pozitívan halad a kanadai felépülése, múlt heti Twitter videója alapján mindkét lábát mozgatni tudja, reménykedjünk tehát, hogy minél hamarabb teljesen felépül. Még májusban hosszabbított a csapat mindkét kanadai pilótájával, ám jelenleg megtippelhetetlen, hogy James Hinchcliffe mellé be tud-e ülni Wickens 2019-re.
Meyer Shank Racing

Az SPM által technikailag támogatott csapat újoncként hat futamon állt rajthoz 2018-ban egy autóval, amelyet a brit Jack Harvey vezetett. A terv ugyanez jövőre nézve is, a futamok száma kérdéses még, viszont ismét Harvey-val terveznek a 60-as számú, Honda motoros gépben.
Dale Coyne Racing

“Egyvalami mindig biztos: ha van IndyCar, Coyne is rajthoz áll két autóval” – a kissé ironikus mondat gyakran szerepel a sorozat rajongóinak zsargonjában, utalva a nem fenékig tejföl anyagi helyzetű, ám az utóbbi években ismét eredményes csapatra. Az idén folyamatosan az élmezőnyben autózó, ám annál pechesebb, korábbi négyszeres Champ Car bajnok és F1-es pilóta, Sebastian Bourdais sorozatban harmadik szezonját kezdi jövőre a 18-as autóban (amely DC Racing with Vasser-Sullivan néven fut). Annál érdekesebb kérdés, hogy ki vagy kik lesznek jövőre a csapattársai. Miután tavaly Ed Jones-t váratlanul leigazolta Ganassi, 2018-ban Coyne több fiatal tehetségnek is lehetőséget adott egy autóban. A kanadai Zachary Claman DeMelo és a brazil Pietro Fittipaldi (igen, ő Emerson unokája, és gyors) mellett év közben érkezett meg az Európában számkivetetté vált Santino Ferucci, aki év végére egy harmadik autót kapott a csapatnál (illetve várakozásokon felül teljesített). Mindezek után Coyne a napokban bejelentette, hogy szívesen látná az F1-ben ülés nélkül maradó Stoffel Vandoorne-t, de Esteban Ocon jelenlétét is elviselné az autóiban. A Vandoorne-szál reálisabbnak tűnik, a belga reagált is közben a meghívásra, egyelőre váratlan fejleményként tekintve az IndyCar-ra. Jós legyen a talpán, aki megmondja, hogy ki/kik (minden bizonnyal lesz egy pénzes zsebekkel megáldott is köztük) lesznek Bourdais csapattársai jövőre, és hány Coyne-autót láthatunk adott futamokon. Több, felállásokat tippelgető blogger is felvetette Muñoz, Daly és Chaves nevét is.
Juncos Racing

A 2017-18 során debütáló csapat három különböző pilótával ment egy majdnem teljes, egyautós szezont idén. Kyle Kaiser Indy Lights-címe és a vele járó jelentős anyagi díj, míg René Binder és Alfonso Celis jr. főleg az utóbbi birtokában kaptak ülést. A nyáron úgy tűnt, hogy a csapat két teljes szezonos autóval tervez, azóta olyan pletykák is napvilágot láttak, hogy az első számú autó sem fog minden futamon indulni. Az IndyCar mellett az IMSA sportautó bajnokságban is terveznek 2019-ben indulni, Cadillac prototípussal. A csapatfőnök, Ricardo Juncos szerint egyelőre fogalmuk sincs kiket ültetnek az autókba, de arra utalt, hogy több pilóta között oszthatják el őket az érkező anyagiak és szponzori támogatások alapján. Az idei pilóták mellett Carlos Muñoz és Gabby Chaves neve is felmerült.
Ed Carpenter Racing

Két vagy három autó, ez itt a kérdés! A Josef Newgarden kinevelésével a nagycsapatok közé növő alakulatnál kezd összeállni 2019. A hazai Spencer Pigot jövőre is teljes szezont fut a 21-es autóban, míg a csapatfőnök Carpenter oválokon áll rajthoz a húszasban. Idén a brit, Európában annyira nem brillírozó Jordan King vezette utcai és épített pályákon Carpenter autóját, maradása nem kizárt 2019-re nézve. Ed Carpenter pedig maga sem tagadta teljesen egy háromautós csapat indítását jövőre. Alonso nevezése színeikben az Indy 500-ra nagy kérdés, ám szerintem közelebb áll a nem, mint az igen válaszhoz. Conor Daly neve is felmerült a csapat oldalán jövőre.
Rahal Letterman Lanigan Racing
Bobby Rahal természetesen jövőre is hosszabbított fiával, az idén kissé csalódást keltő Grahammel, az utóbbi napokban pedig a magyar közönség számára is jól ismert Takuma Sato is aláírt 2019-re. Egy esetleges harmadik autó Rahaléknál, bár gyakran téma volt idén, Steinbrenner Harding csapattal való összeborulása és a McLaren szál kihűlése óta egyre kérdésesebb. Azt sem zárhatjuk ki, hogy a harmadik autó a Scuderia Corsa színeiben indul majd.
Carlin

Az európai nevelő szériákból jól ismert Trevor Carlin csapata felemás első szezont zárt 2018-ban. Max Chilton teljesítménye a teljes szezont nézve eléggé harmatos volt, Charlie Kimball azonban okozott néha kellemes meglepetéseket. Carlin jövőre három autót indítana, mindkét jelenlegi pilótáját megtartva. Legalábbis ezt lehetett olvasni a vele készített, szezonzáró körüli interjúból. A napokban tett nyilatkozatában a csapatfőnök arra utalt, hogy Charlie Kimball költségvetése még nem állt össze 2019-re, akkor indítanak harmadik versenygépet, ha a másodikban egy pilóta ül teljes szezonra. Az esetleges plusz autóba szeretné leigazolni a Ganassinál gyanúsan ülés nélkül maradó Jones-t, ám több, részleges szezont futó pilótát sem zárt ki.
Scuderia Corsa, Dreyer & Reinbold Racing, Belardi Auto Racing

Három csapat, amelyek a 2018-as Indy 500-on álltak rajthoz, ám lehetséges, hogy több futamon is látjuk őket jövőre. A májusi Indy 500-on debütáló, Ferrari kereskedésre épülő sportautó csapat (Scuderia Corsa) a 2019-es brickyardi futamra is nevezett. Az idén Rahaléktól technikai segítséget kapó alakulat nem zárkózott el a több futamra való nevezéstől, viszont ennél sokkal többet nem tudunk róluk a jövő évre nézve. Oriol Servia visszatérése lehetséges opció náluk.
Az utoljára 2012-ben teljes szezont futó Dreyer & Reinbold Racing évek óta tervezi a visszatérést, a csapatfőnök Dennis Reinbold szerint már jelenleg is elegendő kasztni áll a rendelkezésükre egy teljes, akár többautós szezonhoz. Első számú pilótájuk, Sage Karam számítana a program favoritjának, ennél többet azonban nem tudunk hiteles forrásokból.
Az összes csapat közül talán Brian Belardi alakulatának nevezése a legbizonytalanabb. Az idei Indy 500-on Foyt csapatának technikai segítségével egy autót indító Belardiról nagyjából semmi biztos információnk nincs. Bár már konkrét nevek is keringenek, mind csak pletykaszinten értelmezhetők. Daly és Chaves nevei mellett a sorozatban harmadik szezonját is a nevelőszéria év végi dobogóján záró, uruguayi Santiago Urrutia is felmerült.