A repülő skót – DC búcsúja Wokingtól [3]

A 2000-es szezon feléig DC a világbajnoki címért autózhatott, ám ekkor kétszeres világbajnok csapattársa magára talált és újra átvette a kezdeményezést a bajnoki harcban Michael Schumacherrel szemben. A skót pilóta így ismét csak harmadik lett az összetettben, de 2001-ben revansra készült…

2001 elején Ron Dennis is érezte, hogy a skót pilóta hihetetlen motivált és minden áron győzni akar, többször is hangoztatta a csapatvezető, hogy úgy érzi pilótája ebben az évben akár világbajnok is lehet. Coulthard ennek megfelelően indította a szezont: nagy csatában megszerezte a második helyet Melbourne-ben, Malajziában pedig harmadik lett. Brazíliában mesteri győzelmet aratott (jó boxtaktikája révén Schumacher elé került, majd miután megérkezett a várt csapadék a pályára, gyakorlatilag tönkreverte a mezőnyt esőre állított versenyautójával), majd Imolában második helyezést ért el. A skót pilóta remek formában volt, csapattársa viszont egyre fásultabbá vált, Mika Häkkinent ugyanis számos műszaki hiba és baleset hátráltatta a szezon elején, így Coulthard vált a csapat vezérévé.

D191602
[kép forrása: media.daimler.com]

Spanyolországban kitűnően ment a McLaren, Coulthardnak győzelmi esélyei is voltak, azonban autója egy kisebb számítógépes hiba miatt a rajtrácson ragadt, így csak utolsóként tudott elindulni, miután újraindította a rendszert. A skót végül az ötödik helyig tudott felkapaszkodni, miközben az egy perces előnnyel vezető Häkkinen az utolsó körben állt félre egy műszaki hibával… Ausztriában hagyományosan jól ment újra a McLaren, DC pedig ismét remek taktikát választott, amivel megnyerte a versenyt a Ferrarik előtt. Ekkor mindössze négy ponttal volt Michael Schumacher mögött az összetettben. Monacóban elképesztő körrel szerezte meg a pole-pozíciót, de a technika cserben hagyta és ismét csak az utolsó helyről tudott rajtolni. A skót nem adta fel, megpróbált mindent, ám csak az ötödik helyen végzett, és a hátránya alaposan megnőtt Schumacherrel szemben az összetettben, aki itt ismét győzni tudott.

A Kanadai Nagydíjtól kezdve a McLaren elkezdett visszacsúszni és immár Coulthardot is utolérték a műszaki hibák. Montrealban gyakorlatilag szétesett a motor az autójában, így kiállni kényszerült, miközben Schumacher második lett öccse mögött. A Nürburgringen tapadási problémákkal küzdött, DC ennek ellenére kiharcolt egy harmadik helyezést. Franciaországban remek kvalifikációt futottak az MP4/16-osok, ennek ellenére nem sikerült még a dobogós helyezést sem elcsípni. Coulthard számára a bajnoki hajszában az utolsó szalmaszálat hazai versenye jelenthette volna, a McLaren nem is ment rosszul, de a rajt után összeütközött Jarno Trulli Jordanjével és kiesett. Gyakorlatilag csak azért nem lett világbajnok ezen a futamon Michael Schumacher, mert csak második lett Mika Häkkinen mögött, aki azévi első győzelmét szerezte. Németországban újabb motorhiba következett, a Hungaroringen pedig már hiába lett harmadik, a világbajnokság hivatalosan is eldőlt Schumacher javára. A skót versenyző számára már csak egy cél maradt 2001-ben, mégpedig legalább a második hely megtartása a feltámadó Williams-BMW-kkel, illetve Rubens Barrichellóval szemben. Végül ezt sikerült elérnie, egy belgiumi második-, valamint egy indianapolisi és egy suzukai harmadik hellyel bebiztosította pályafutása legjobb összetett eredményét és a második helyen végzett.

DCMH
[kép forrása: joythis.com/

2002-nek új csapattárssal (Kimi Räikkönen), a Mercedes teljesen új fejlesztésű motorjával és töretlen optimizmussal vágott neki a skót pilóta. Azonban hamar kiderült, ebben az évben a McLaren maximum harmadik erő lehet a Ferrari és a Williams-BMW mögött. Ennek ellenére Coulthard fantasztikusan vezetett egész évben és bepótolta azt, ami 2001-ben is járt volna neki: a pole-pozíció megszerzése után lényegében győzött Monte-Carlóban Michael Schumacher előtt – még úgy is, hogy autója a futam első harmadában kékes füstöt árasztott. Hat dobogós helyezést szerzett ebben az évben és végül az összetett ötödik helyén végzett.

DC02
[kép forrása: reddit.com]

A 2003-as szezont remekül nyitotta, a kaotikus Ausztrál Nagydíjon kihasználta ellenfelei hibáit és remek győzelmet aratott. Malajziában is erős volt a McLaren, azonban DC alatt már a verseny elején tönkrement az autó, a győzelmet így pályafutása során először Räikkönen zsebelte be. A skót formája ettől kezdve kissé romlani kezdett, és a kezdeményezést átvette tőle finn csapattársa, aki a világbajnoki címért is esélyessé vált a szezon során. DC azért néhány emlékezetes futamot fel tudott mutatni (Silverstone-ban remekül vezetve ötödik lett, Hockenheimben a rajtbaleset után a második helyen végzett), de formája nem javult tovább. Az összetettben végül a hetedik helyen végzett, azonban az évad végén közölték vele Ron Dennisék, hogy 2004 végén távoznia kell az istállótól, mert a helyére Juan-Pablo Montoya fog érkezni az élő szerződéssel rendelkező Räikkönen mellé.

F1-Fansite.com 2003 HD wallpaper F1 GP Britain_04
[kép forrása: f1-fansite.com]

2004-nek így felemás érzésekkel vághatott neki és nem csak szerződése miatt. A McLaren borzalmas autót épített 2004-re, az MP4/19-es megbízhatatlan és lassú konstrukció lett, így a skót pilótának nem sok sikerélmény jutott a szezon első feléig. A sikertelenséget a csapat egy “B” verziójú modellel kívánta valamelyest javítani, ezt a Francia Nagydíjon vetették be, és ez már lényegesen versenyképesebb autó volt. Ezzel már Coulthard teljesítménye is feljavult, bár csapattársát ebben az évben sem tudta megszorítani, sőt dobogóra sem tudott már állni utolsó mclarenes szezonjában. Az évad során rengeteg pletyka szólt jövőjéről, szóba került a neve a Williamsnél, a Toyotánál, a (még Ford tulajdonban lévő) Jaguarnál is, egyelőre azonban nem döntött a folytatásról. Utolsó ezüst színekben futott versenyén a 11. helyen végzett, összességében pedig egy világbajnoki 10. helyezéssel búcsúzott el Wokingtól, ezzel pedig az F1 történetének egyik leghosszabb csapat-pilóta kapcsolata ért véget. Coulthard pályafutása azonban korántsem fejeződött be a királykategóriában…

DC04
[kép forrása: dailymail.co.uk @ Getty Images]
Az előző részt >>>ide kattintva<<< elolvashatjátok, a következőt pedig >>>itt<<< találjátok meg.

Címlapkép forrása: autosport.com / Sutton images
Share on facebook
Facebook | Messenger
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

2 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.