Első Infiniti győzelem és Hyundai dobogó, de mégis ott folytatattuk, ahol tavaly abbamaradt? Donington beszámoló és évad beharangozó.

A hétvégén, egy hosszabb pandémiás szünet után végre elrajtolt a Brit Túraautó-bajnokság Doningtonban! A cikkben az első forduló beszámolója mellett a szezon beharangozóját is olvashatjátok.

Ez is elérkezett, és bár a koronavírus okozta válság egy picit csökkentette a mezőny létszámát, a számos sorozatot érintő, igencsak komoly válsághelyzet tükrében a 26 induló még mindig egy szép szám. Sajnos nem a “zs kategóriás fizetős pilóták” hulltak ki, hanem az eddig is anyagi gondokkal küzdő Power Maxed Racing. Mindez azért is tűnhet furcsának, hiszen ők voltak a Vauxhall támogatott csapata. Viszont azt tudni kell, hogy a BTCC-ben ezek az alakulatok semmilyen, reális gyári támogatást nem kapnak, hanem csupán az angliai forgalmazók részéről valamilyen szintű segítséget (emiatt nem is a factory, hanem a dealer team a megszokott angol kifejezés rájuk). A Power Maxed Racing a válság miatt inkább 2021-re összpontosítja anyagi keretét, átcsúsztatva pl. Jason Plato és szponzorainak szerződését a következő évadra. Igen, Plato aki 2004 óta minden szezonban részt vett, könnyen lehet, hogy teljesen kihagyja az idei évadot. Bár a csapat tervez néhány fordulóra beugrani, gyanúsan vendég pilóták vezetik majd az Astrákat. A kétszeres bajnok mellett az is szomorú, hogy a csapat által végre visszahozott, rajongókedvenc Mat Jackson is lemarad így a szezonról. Mint ahogyan a tavaly a Turkingtont majdnem legyőző Andrew Jordan is. Miután a Pirtek abbahagyta a 2013-as bajnok támogatását, már eredetileg is komoly kérdés volt, hogy 2020-ra indulhat-e Jordan, avagy lesz-e elég támogatása az igencsak drága WSR ülésre (állítólag 6-700 ezer font egy szezonra a West Surrey BMW ülés). Végül a BMW megnövelt támogatásával sikerült összehozni a szükséges büdzsét Jordannek, azonban érkezett a koronavírus… Mint kiderült, teljesen saját pénzéből kellett volna fizetnie a szezont, ekkora kockázatot pedig nem akart bevállalni a historic és klub szintű versenyzésben is érintett Jordan. Amint mi is írtunk róla a napokban, szegény Mike Bushell mégis lemarad a szezonról, mint ahogyan az utolsó percen kiderült Dan Rowbottomról is. A helyükre érkező Ollie Brown és Jack Butel pedig eléggé sötét ló még egyelőre, de gyanúsan csodákat nem fognak tenni.


Az augusztusi hónap nagyon zsúfolt lesz a szériában, hiszen jövő hétvégén mennek is tovább Brands Hatch-be (a GP vonalvezetésre), a hónap végén pedig Oultban és Knockhillben is versenyhétvégéket rendeznek. Tehát összesen 12 BTCC futam lesz a hónap során.
A legjobb kérdés pedig az, hogy Jordan kiesésével lesz-e reális kihívója Colin Turkingtonnak a bajnoki címért? Dan Cammish mellett pedig egyelőre másra nem mernék én sem fogadni. ***Csaba a jövőből: szerencsére nagyot tévedtem!***

A szezonnyitó forduló, a szokásostól kicsit eltérő beszámolója:

Andrew Jordan kényszerű kiesését követően az lett mindenki számára az egyértelmű kérdés, hogy lesz-e Dan Cammish mellett bárki, aki komolyan megszorogathatja majd a bajnoki címért az észak-írt. Turkington pedig nem is okozott csalódást, megszerezve a pole-pozíciót, illetve bár elveszítette Cammish-sel szemben az első futamot, lazán megnyerte a másodikat és vezeti is a tabellát a hondás előtt. Tehát a papírforma maximálisan érvényesült (a versenyek azonban BTCC szinten izgalmasak voltak, érdemes újranézni őket!), illetve az is bebizonyosodott, hogy csapattársaik nem igazán lesznek útjukban. Bár Oliphant dobogóra állt a középső versenyen, továbbra is lényegesen elmaradt Turktől, míg a jó öreg Matt Neal tempója még elegendő az erős eredményekhez, a bajnoki címbe gyanúsan idén sem fog beleszólni a korábbi ász. Csüggedni azonban nincs miért, hiszen három győzelemre éhes fiatal idén is ott ólálkodik mögöttük! Sutton brillírozott első infinitis hétvégéjén (ha pedig visszább vett volna picit a vakmerőségéből, simán vezetné a tabellát), megszerezve a márka első BTCC győzelmét. A továbbra sem legjobb autóval pedig szó szerint átgázolt kétszer is a mezőnyön (pláne első versenyes kilökődését követően), eléggé beárazva csapattársa, a továbbra is bukdácsoló Moffat vasárnapját. A Sutton-infinity kombó pedig egyértelműen erősebbnek tűnik, mint az utóbbi években “rommálimitált” Subaru, tehát a riválisok felköthetik gatyájukat. Pláne, hogy a 2017-es bajnok még nincs is maximálisan összeszokva az autóval.

Sutton és az Infiniti történelmet írtak a harmadik futamon! [kép forrása: a BTCC hivatalos Facebook oldala]

Szintén hozta a várt formát az új Ford Focus volánja mögött Butcher, két dobogót is szerezve. A skót már tavaly is meglepett sokakat, idén viszont már érdemben is harcolhat a címért, pláne egy olyan csapattal a háta mögött, mint a Motorbase (és ismét hullassunk el egy képzeletbeli könnyet csapattársainak kiléte miatt- dehát pénz is kell egy háromautós alakulathoz). Megemlítve a háromautós csapatokat, a hétvégén picit alulteljesített a hondás BTC Racing. Cook és Chilton (előbbi harmadik futamos dobogóját leszámítva) csupán a gyengébb pontszerző helyekért csatáztak, nem lényegesen megverve a jó autó miatt is egész jó Crees-t. Tulajdonképpen a régi 1-es BMW Stephen Jelley alatt jobban muzsikált, mint a Dynamicst leszámítva a többi Honda. A régi Fk2-es Civickekkel pedig kimondottan peches hétvégét futott az AmD, akiket rengeteg technikai hiba hátráltatott.

Visszatértve a tényleges bajnokesélyesekre, bár dobogót nem szerzett (az elmúlt három szezonban mindig nyert Doningtonban), nagyon stabilan gyűjtögette a pontokat Tom Ingram a Corollával, csupán 10 egységgel zárva Turkington mögött a hétvégét. Egyelőre viszont még mindig nincs (vagy nem tűnt úgy) a régi Avensis szintjén a Corolla. Kiemelésre méltó még az új Hyundai teljesítménye is. Bár Senna Proctor számára semmi sem akart összejönni tegnap, Chris Smiley végig a legtöbbet nyújtotta, be is gyűjtve a koreai márka első dobogóját a szériában.
Nagyvonalakban talán ez történt a hétvégén. Bence barátunk szavaival élve pedig, lehet elvettem Jack Goff szerencsesapiját, bár nem csak ő, hanem mindhárom HARD VW számára egy kínlódás volt Donington (szegény Nic Hamilton többet volt sóderben mint a pályán).

A három futam pontszerzői:

1️⃣ Cammish-Turkington (+ pole és vezetett kör)-Butcher-Ingram-Neal-Oliphant-Osborne-Smiley-Jelley-Chilton-Thompson-Morgan-Cook-Sutton (+leggyorsabb kör)-Moffat.

2️⃣ Turkington-Butcher-Oliphant-Ingram-Sutton (+leggyorsabb kör)-Cammish-Neal-Morgan-Jelley-Cook-Jackson-Smiley-Chilton-Crees-Boardley.

3️⃣ Sutton (+leggyorsabb kör)-Smiley (+vezetett kör)-Cook-Morgan-Jackson (+vezetett kör)-Ingram-Cammish-Neal-Oliphant-Turkington-Butcher-Chilton-Crees-Boardley-Thompson.

A bajnokság állása: Turkington- 46 pont; Cammish- 40; Sutton- 37; Butcher- 37; Ingram- 36; Oliphant- 32; Smiley- 30, stb.

Folytatás ezen a hétvégén, Brands Hatch-ben, a GP vonalvezetésen!

Címlapkép forrása: a BTCC és a West Surrey Racing hivatalos média felületei
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.