Tovább robogott a BTCC gyorsvonat 2020 augusztusában. Beszámoló Brands Hatch-ből!
Egyből a dolgog közepébe vágva, eddig semmi panasz nem lehet az új Ford Focusra, hiszen Rory Butcher pole-pozíciót szerzett Brands Hatch-ben, csapattársa Ollie Jackson pedig harmadik lett a tegnapi időmérőn. Kettőjük közül Dan Cammish rajtolhat az első futamon.
Pole, yes!!! 🚗 💨 💪
— Rory Butcher (@rorybutcher) August 8, 2020
I put everything into that pole lap. The car is feeling super racy.
Huge thanks to the @Motorbase Performance team for getting the car turned around and ready in time for Qualy!
Can’t wait for tomorrow’s racing. #RBR6 #imwithmotorbase pic.twitter.com/ofAgh9gn1z
Semmi esetre sem szeretnék olyasmit írni, hogy rossz lett volna az idei BTCC szezon második hétvégéje, azonban az ember picit csalódott, amikor kedvencei sorra hullanak el, igencsak jó pozíciókból- közben pedig Colin Turkington majdnem 100 pontos 6 verseny után, a riválisai közül pedig még senki sem jár nyolcvannál. Igen tudom, hogy F2 és F3-ban is elegendő volt pár verseny arra, hogy elapadjon Robert Shwartzman és Oscar Piastri előnye, de Turkington egy más kaliber a két fiatalhoz képest.
Néhány versenyző pechszériájának leírása pedig szerintem maximálisan be is fogja mutatni a hétvége váratlan fordulatait. Az egy generációval régebbi Civicet terelgető Jake Hill simán nyerte az edzéseket, időmérős negyedik helye sem nevezhető pedig csalódásnak. Aztán jött az első futam, Hill folyamatosan esett hátra, és látszott, hogy valami nincs rendben a Hondával, végül pedig 10. lett. Majd egy égő motorral állt ki az élmezőnyből a második versenyen, aztán ismét technikai gondokkal a harmadikon… Hill legalább 4 motort elhasznált eddig 6 verseny alatt- mi ez, ha nem pech??! Márkatársa, a “kamu gyári” Hondát vezető Cammish megörökölt egy győzelmet, miután 1,5 körrel az első verseny vége előtt, bal első defektet szenvedett szegény Butcher, aki végig vezette a futamot… Majd azt láthattuk a második futamon, hogy a harmadik helyről áll félre Cammish, gyanúsan elektronikai hibák miatt a forróságban, aztán “feléledt” az autója fél kör döcögés után, de már rég a mezőny végére esett ezzel. Harmadik verseny: Cammish ismét a legjobb hatból áll félre technikai hibával…
Aztán térjünk át a hihetetlen formában levő Butcherre. Az új Forddal behúzta az időmérőt a skót versenyző, aki már Doningtonban is megmutatta, hogy komolyan számolni kell idén vele. Csakhát ott a pech: amint pár sorral feljebb írtam, még 1,5 kör lett volna, hogy simán megnyerje az első futamot. Kiesése miatt a mezőny végéről kelett rajtolnia a középső versenyen, Cammish kiesése után pedig a 4(!) helyen szelte át a célvonalat. Igen, több mint 20 autót előzött meg, olyan brilliáns versenyzést mutatva, hogy azt öröm volt nézni. Ennek köszönhetően ismét jó rajthelyet csípett el a hétvége záró versenyére, hogy aztán pár körrel a leintés előtt, ISMÉT BAL ELSŐ DEFEKTTEL ESSEN KI a harmadik helyről… nos mekkora ennek az esélye, de komolyan? 🤨
Visszatérve a Hondát érő balszerencse hullámra: Matt Neal is két versenyt adott fel, a középsőn pont márkatársával, Michael Creesszel ütközve. A BTC-s Josh Cook egymás után három versenyen kellett félreálljon az első tízből… legalább kettőn eljutott a boxig és futott 1-1 leggyorsabb kört, tehát egyértelműen feljuthatott volna a dobogóig a tempója alapján (ok, vállalt 1-2 fölöslegesen agresszív manővert is). Az amúgy egész jó hétvégét záró Tom Chilton (5. és 8. hely) szintén egy élmezőnyös pozícióból esett ki a középső futamon.
Mindezközben azonban egyvalakit semmi sem hátráltatott: a címvédő Turkington második lett Cammish mögött a nyitóversenyen, hiába helyezett végig nagy nyomást rá Ingram, behúzta a középső futamot, majd a sok kiesésnek hála az ölébe húlott egy ötödik hely az utolsón (itt kimondottan rossz volt a tempója a plusz súly miatt). Azonban Dick Bennetts csapata ismét ünnepelt, hiszen első BTCC győzelmét csípte el a záró futamon Tom Oliphant, ami annak tükrében még szebb, hogy egy csomó körön át maga mögött tudta tartani, a Sutton névre hallgató, előzésekre speciálizálódott mágust. Turk után amúgy az infinitis gyűjtötte a legtöbb pontot a hétvégén, két dobogót és egy hatodik helyet szerezve.
Lost for words but feels amazing to finally be able to say, I’M A @BTCC RACE WINNER!!!#BTCC #TO15 #TeamBMW pic.twitter.com/SqQOTEeLhf
— Tom Oliphant BTCC (@Tom_Oliphant) August 9, 2020
Akit még pozitívan értékelnék, az a Motorbase második számú versenyzője, Ollie Jackson. Tőle ugye sokat nem vártunk el az év elején, aztán az időmérőn villantott egy harmadik helyet, amit meg is őrzött a leintésig Butcher kiesése miatt. A ballaszttal megrakott Focus volánja mögött is elcsíptett egy ötödik helyet a középső versenyen, majd ismét jól állt a szénája az utolsón, azonban elmérve egy féktávot, a defekt őt is utolérte. Az utolsó futam amúgy is nagyon kiábrándító volt a Motorbase-nek, hiszen egymás után esett ki a három autójuk az első nyolcból. Ennek a versenynek a káoszát jól mutatja, hogy még Nic Hamilton is pontot szerzett, nem utolsóként célbaérve! Ha már szóbajött a HARD csapat, szegény Jack Goff, aki a fordított rajtrácsnak köszönhetően végre elcsípett egy jó rajthelyet az utolsó versenyre (3. vagy 4. már nem emlékszem pontosan), 2 kanyar után lett kipörgetve, magával sodorva a teljesen ártatlan Ingram Toyotáyát is…
Nagyjából reggelig elemezhetném a hétvégét, azonban száz szónak is egy a vége. Avagy egy mondat: forróság ide, rengeteg technikai gond a riválisoknak oda, Turkington stabilitása ijesztő idén is, már 16 ponttal vezeti a tabellát az észak-ír, ami a BTCC-ben soknak számít két versenyhétvége után. Így sem tértem ki egy csomó részletre, de azt már gyanúsan úgy sem olvasná el senki. Két versenyzőt még dícséret illet. A Mini széria bajnokaként érkező James Gornall nagyon betalált a BTCC-be, egyértelműen látszik a sok tapasztalata, egyben a TPR Audiból messze az autó valós teljesítménye fölötti eredményeket hoz ki. Míg Stephen Jelley stabilan az élmezőny végén fut az igencsak veterán 1-es BMW-vel, a hétvége káosza pedig egy dobogót is tartogatott neki (bár amúgy is nagyon jó rajthelye volt).
A három futam pontszerzői:
1️⃣Cammish-Turkington-Jackson-Ingram-Chilton-Sutton-Proctor-Oliphant-Jelley-Hill-Morgan-Crees-Gornall-Thompson-Smiley+ 1-1 pont Cooknak a leggyorsabb kör és Butchernek a vezetett körök miatt.
2️⃣Turkington-Ingram (+leggyorsabb kör)-Sutton-Butcher-Jackson-Morgan-Oliphant-Proctor-Jelley-Gornall-Goff-Moffat-Smiley-Neate-Boadley
3️⃣Oliphant-Sutton-Jelley-Moffat-Turkington-Neal-Gornall-Chilton-Proctor-Osborne-Crees-Thompson-Brown-Butel-Hamilton+ Cook (leggyorsabb kör)
A bajnoksá állása: Turkington 95 pont, Sutton 79, Oliphant 70, Ingram 67 stb.
A sorozat most egy hétig szünetel, folytatás augusztus 22-én, az Oulton Parkban.