Talán picit túlzás a Turkingtonról mefogalmazott gondolat, hiszen egy dobogót szerzett a 3 futamon, de magához képest váratlan hibákat vétett a négyszeres bajnok. Ennek tükrében a bajnokságban pedig 12 pont (!) választja el az első hármast. Szóval nagyon komoly izgalmak előtt állunk, de ne szaladjunk ennyire előre!
A dráma már az esős, majd felszáradó pályás időmérőt követően érkezett, hiszen hiába szerezte meg a pole-t Tom Ingram, a Toyota padlólemeze megsérült, így nem felelt meg a minimális hasmagasságnak, mint ahogyan a hazai pályán versenyő, illetve második helyre kvalifikáló Proctor Hyundai-jának sem, így mindketten csak a mezőny végéről rajtolhattak- garantálva az izgalmakat nekünk, akcióra éhes nézőknek.
1. futam:
Ingram és Proctor hátrasorolásával Josh Cook örökölte meg a pole-pozíciót, a veterán Fk2 Civicből mindent kihozó Jake Hill előtt, míg a szintén matuzsálem-korú Audival Bobby Thompson is egy zseniális ötödik helynek örülhetett. A rajtot Cook hibátlanul teljesítette, Hill azonban visszacsúszott a hátsókerekes BMW-k mögé, de nem sokáig- hiszen pár kanyar alatt körbeautózta Oliphant és Turkingtont is. Innentől pedig egy zseniális hármas csatát láthattunk a győzelemért, hiszen Cook sem tudott ellógni Hill elöl, míg Turkington sem hagyta meglépni a két Hondát, azonban az utolsó körökre nem tudott elég közel kerülni hozzájuk. Mögöttük, elég jelentős távolságban az a Rory Butcher haladt, akinek Fordját majdnem a nulláról kellett újaépítenie a Motorbase-nek a Silverstone-i balesetét követően. Butcher viszont utólag kapott egy 2 másodperces büntetést a középmezőny elejéről hatalmasat rajtoló Sutton kilökése miatt, amivel pont az Infinitis ex. bajnok mögött végzett. Sutton első futamát öröm volt nézni: maximális ballaszttal úgy ment át a mezőnyön és olyanokat előzött a célegyenes ráfordítóban, hogy sokan azt nem teszik ki a vitrinbe, negyedik pozíciójával pedig minimalizálta a kilökésével járó pontveszteséget.
Közben a két, hátulról rajtoló címesélyes közül Cammish csak 10. lett, egy számára gyengébb futamon, míg Ingram a mezőny végéről a 13. helyig tudott feljönni (Proctor számára a pontszerzés sem sikerült).
🏁Az első futam pontszerzői:
🥇Cook (leggyorsabb kör is- tehát mesterhármasért kapott pontokat)🥈Hill🥉Turkington-Sutton-Butcher (eredetileg 4.+2 mp. büntetés)-Chilton-Neal-Thompson-Cammish-Oliphant-Smiley-Ingram-Jackson-Jelley.
2. verseny:
A második futam már jóval több drámát és a bajnokság szempontjából jelentős kiesést hozott. A rajtnál Turkington és Butcher is belekeveredtek az adok-kapokba, az észak-ír zseni pedig a sóderben végezte, amit tőle nagyon ritkán látunk. A fordos bár tovább tudott menni, nem sokkal később ő is a susnyásban végezte (szó szerint a magas fűbe csúszva esett ki, a Jim Clark Esses-ben). Bár később Butcher visszatért a boxból, megfutva a verseny leggyorsabb körét. Turkington kiesése miatt sokáig úgy tűnt, hogy Cook és Hill versenyét nem sokan fogják zavarni, hiszen a nem a legjobb rajtot elkapó Sutton bár utolérte a kettőst, ahelyett, hogy a biztos harmadik hellyel és komoly pontelőnnyel megelégedett volna, amolyan Suttonos módon megtámadta Hill, aminek egy defekt lett a vége…
Az utolsó körökben viszont feltűnt még egy Honda az élen: a kimondottan gyenge szezont teljesítő Matt Neal (bár az öreg is olyanokat nyilatkozik, hogy lehet a szezon végén szögre akasztja sisakját) ezúttal igencsak inspirált volt, Hill megelőzése után pedig Cook nyomába eredt. Mivel csupán 2-3 köre maradt az előzésre, nem kicsit agresszíven, az utolsó kör célegyenesre fordítója előtt meglökte márkatársát és így szerezte meg a győzelmet- amit természetesen el is vettek tőle a versenybírák (csupán 0.7 másodperccel büntették, hogy ne veszítsen egynél több pozíciót).
Cook tehát újabb győzelemnek örülhetett, míg Ingram egészen a negyedik pozícióig tört előre, megalapozva utolsó versenyes menetelését a babérokért. A toyotás mögött, az ezúttal jóval erősebb Cammish végzett, aki Turk és Sutton kiesése miatt jelentős pontokat gyűjtött a bjanokságban.
🏁A pontszerzők:
🥇Cook🥈Neal (eredetileg győzött- Cook meglökése miatt 0.7 mp-re büntették)🥉Hill-Ingram-Cammish-Chilton-Oliphant-Thompson-Proctor-Jelley-Moffat-Smiley-Morgan-Osborne-Bushell+ Butcher a leggyorsabb kör miatt.
Outstanding race 2 for our trio.
— btc_racing (@btc_racing) October 11, 2020
▶️Mega drive from @cooksport to take his 2nd win (with full ballast.
▶️@TomChilton_ battled hard against his lighter challengers to end in P6
▶️@Creesy777 made up an incredible 10 places before a misfire – in need of some luck 🍀#WeAreBTC pic.twitter.com/29YUDGocRJ
Az utolsó futam:
A nap harmadik versenyének rajtrácsa ugyan úgy nézett ki mint az első kettő: két Honda az első sorban, csak éppen más szereplőkkel, hiszen a hatodik Chiltont sorsolták pole-ba, aki mellöl Cammish rajtolhatott.
A rajt után pedig ismét jött a dráma: a mezőny végéről induló Turkington kapott “egy kis szeretet” riválisaitól, amivel hétvégéje horribilis véget ért. A boxba kellett hajtania és csupán 5 kör hátrányban térhetett vissza a versenybe, mentve a menhetetőt, a leggyorsabb körért járó pont formájában.
Az élen közben jól rajtoltak el a hondás fiúk, de az igazi sztár Ingram volt, aki 3 kanyar után mindkettőjüket megelőzte és pillanatok alatt egy hatalmas előnyt épített ki az élen. Közben Cammish beragadt Chilton mögé, míg a mezőny majdnem fele feltorlódott a negyedik helyen haladó Matt Neal mögött, aki semmi áron sem akarta elengedni riválisait, hogy a bajnoki címért harcoló Cammish után eredjenek.
Ingram, aki már több mint 4 másodperccel vezetett, egy, az előző hétvége harmadik futamán látotthoz hasonló, óriási baleset által lett megálítva. A teljes forduló alatt a “nagyokkal” küzdő Bobby Thompson Audija hatalmasat szaltózott a Jim Clark Esses-ben, legalább ötször átfordulva a teteje fölött (az élő képen és s visszajátszásokban sem látszott, hogy besegített-e valaki Thompsonnak a “mutatványban”).
Thank you for the messages everyone. I’m all okay just a bit achy all round. Taking home the positives, we’ve had good pace throughout the weekend. We are working on plans to get out for Snetterton straight away! #BT19 @TPCracingBTCC pic.twitter.com/2fB7yI7xCX
— Bobby Thompson (@BTMotorsport) October 12, 2020
A biztonsági autó utáni újraindítást követően Cammish elkapta Chiltont, az utolsó 2-3 körben pedig ráesett a toyotás Ingramre is, de nem tudta megelőzni riválisát. Neal végig maga mögött tartotta az Oliphant-Hill-Cook hármast, amivel a mezőnyön ismét átvágó Suttonnek segített igazán. Az infinitis a leintéskor majdnem Nealt is elcsípte, de a veterán háromszoros bajnok ugyan csak centikkel, de megtartotta negyedik pozícióját. A Suttonhez hasonlóan, a mezőny végéről rajtoló Butcher csak a 11. helyig tudott feljönni, amivel gyanúsan végleg lecsúszott a címért folytatott harcról.
🏁A pontszerzők:
🥇Ingram🥈Cammish🥉Chilton-Neal-Sutton-Oliphant-Hill-Cook-Proctor-Moffat-Butcher-Jackson-Morgan-Jelley-Osborne+ Turkington a leggyorsabb kör miatt.
A címért harcoló hármas közül tehát senkinek sem volt erős hétvégéje. Sutton 261 ponttal megtartotta első helyét, míg 254 egyéggel Cammish feljött a második helyre, a 249 pontos Turkington elé. Bár nem indult túl jól a fordulója, Ingram győzelmével 232 pontnál jár, tehát egyáltalán nem kell leírni az esélyeit.
A szezonból két forduló maradt hátra, folytatás jövő hétvégén, Snettertonban!