Nem véletlenül választottam Sergio Pérezt az ez évi átigazolási esélylatolgatós cikkem főképének, Nico Hülkenberg mellett ugyanis ő az, akivel kapcsolatban szinte naponta jelennek meg vadabbnál vadabb híresztelések a nemzetközi sajtóban. Az alábbiakban megpróbáltam egy csokorba gyűjteni, hogy eddig mely csapatokkal kiket boronáltak össze az újságírók, remélhetőleg ezúttal több sikerrel járok a tippelést illetően, mint az előző két évben!
A cikkben olvasható tippek szigorúan szubjektívek! 😊
Mercedes
A csapatot idén negyedik éve szolgáló Valtteri Bottas érvényes szerződéssel rendelkezik 2021-re is, ellenben Lewis Hamilton kontraktusa ez év végén lejár. A brit versenyzővel kapcsolatban korábban többször is felmerültek a visszavonulásról, illetve az Aston Martinhoz történő átigazolásról szóló pletykák, melyeket csak erősíteni látszik, hogy a hosszabbításáról szóló tárgyalásokat a szezon utánra halasztották. Mindezek ellenére ha a realitás talaján maradunk, akkor aligha lehet elképzelni, hogy nem marad jövőre is változatlan a felállás.
Amennyiben Hamilton mégis távozna, a nyilvánvaló jelölt a pótlására George Russell, akit érvényes szerződés köt a Williamshez, de róla még lesz szó lentebb.
Tipp: Lewis Hamilton – Valtteri Bottas

Red Bull Racing
A Red Bull érdekes pontja lehet az átigazolási piacnak, az osztrákok lehetnek ugyanis az egyik (egyetlen?) top csapat, ahol hely üresedhet meg a szezon végén. Max Verstappen a mezőny egyik legjobb versenyzője, hosszú távon tervez vele a Red Bull, a Honda távozása azonban lehetséges, hogy elbizonytalanítja a holland versenyzőt. Szerződése van jövőre, azonban az elmúlt hetekben több lap is írt a holland esetében egy kilépési záradékról, ami engedélyezi az eligazolását, ha a Red Bull nem biztosít számára versenyképes autót. Erre legkorábban 2022-ben kerülhet sor a jelenlegi állás szerint, hiszen jövőre még marad a Honda.
Alexander Albon támogatását már többször is hangsúlyozta a csapat vezetése, azonban mostanság egyre többet kritizálják a thai versenyzőt. Helmut Marko az Eifel Nagydíjat követően beszélt először nyíltan arról, hogy Sergio Pérez és Nico Hülkenberg is számításba jöhet, közülük azonban sokkal inkább utóbbi lehet esélyes, míg a mexikóiról a Williamsnél lesz szó lentebb.
Marko elmondása szerint egyébként mindaddig, amíg Albon az elvárt határon belül teljesít, addig senki más nem esélyes az ülésére. Jöhetnek a tippek, hogy ez vajon mit jelent…
Tipp: Max Verstappen – Alexander Albon

Aston Martin
Az bizonyára mindenki számára ismeretes, hogy Sergio Pérez a 2020-as szezon végén elhagyja a Racing Point (jövőre már Aston Martin) csapatát és Sebastian Vettel érkezik a helyére. A másik autóba még nincs megerősített versenyző, de miután Lawrence Strollé a csapat, nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy megállapítsuk, ki lesz a négyszeres világbajnok csapattársa.
Tipp: Sebastian Vettel – Lance Stroll

McLaren
A nyolcszoros konstruktőri bajnok, 182-szeres futamgyőztes alakulatnál ismert a helyzet: Lando Norris marad jövőre is, a Ferrarihoz távozó Carlos Sainz helyére pedig Daniel Ricciardo érkezik a Renault-tól.
Megerősített: Daniel Ricciardo – Lando Norris

Alpine
A Renault-ból Alpine-ná avanzsáló istállónál Daniel Ricciardo helyére a csapattal korábban két bajnoki címet szerző Fernando Alonso érkezik. A spanyol a Forma 1-ből való 2018-as távozása óta nyert két Le Mans-t (jobban mondva az egyiket még aktív F1-es pályafutása alatt) és egy daytonai 24 órást, indult az Indy 500-on és a Dakar Rally-n, de jó kérdés, hogy ezek a tapasztalatok mire lesznek elegendők a Forma 1-ben.
Alonso csapattársa jelen állás szerint Esteban Ocon lesz jövőre, akinek szerződéshosszabbítását már korábban bejelentette a Renault. Ennek ellenére a napokban mégis felmerültek olyan pletykák, hogy a francia pilóta helyét jövőre honfitársa, Pierre Gasly venné át, ez azonban sokkal inkább csak 2022-ben valósulhat meg.
Megerősített: Fernando Alonso – Esteban Ocon

Ferrari
A McLarenhez hasonlóan itt is tiszta a kép: Charles Leclerc-rel hosszú távon tervez a Ferrari és 2024 végéig szerződése van, míg a Racing Pointhoz igazoló Vettel helyét Carlos Sainz veszi át.
Megerősített: Charles Leclerc – Carlos Sainz

AlphaTauri
Mint általában, a kisebbik Red Bull-os csapat felállása nagy mértékben függ attól, hogy az anyaegyesület hogy dönt. Bár Pierre Gasly-t a hírek szerint hívta a Renault és akár még a Red Bullhoz való visszakerülésre is lehet esélye, Helmut Marko nem csinált titkot belőle, hogy a monzai futamgyőztessel az AlphaTaurinál számol és vele tervezi felfuttatni a brandet. Daniil Kvyat távozása ellenben szinte biztosra vehető, és nem valószínű, hogy az orosz pilóta bárhol máshol talál helyet magának jövőre. A lehetséges Gasly – Albon cserén túlmenően nagyon komolyan számolni kell Yuki Tsunoda érkezésével, aki bár a Honda támogatottja, a jelek szerint a japánok jövő év végi távozása ellenére is vele tervez a Red Bull.
Az ifjú japánnak számításaink szerint jelenleg 31 licenszpontja van, amelyből ez év végén 7 elévül, tehát a Formula-2 összetett értékelésében idén a legjobb ötben kellene végeznie. Ez gyanúsan meglesz neki, tehát ha az imolai teszt jól sikerül, szinte biztosan ő fog ülni Gasly mellett jövőre. Más jelölt nem igazán van, hiszen Liam Lawsonnak és Jüri Vipsnek még bőven kell tapasztalat, Jehan Daruvalának pedig ugyancsak 5. hely kellene idén az F2-ben a licenszpontokhoz, de ettől elég távol van.
A nagyobb kérdés igazából az, hogy ha a Red Bull Racing mégis leigazolja Hülkenberget Verstappen mellé, akkor az Albon – Gasly – Tsunoda hármasból ki lesz az, akinek nem marad hely az AlphaTauri-nál, és hová máshová tud mozgolódni a hoppon maradt versenyző? Itt kerülhet megint előtérbe a Gasly-Renault pletyka, akkor viszont a Red Bullnak Ocont kell kivásárolnia a franciákkal kötött szerződéséből.
Tipp: Pierre Gasly – Yuki Tsunoda

Alfa Romeo
Jelenleg egy pilótának sincs szerződése az Alfa Romeo csapatához 2021-re. A legfrissebb hírek szerint Kimi Räikkönen marad jövőre is, bár a felek egyik nyilatkozatukban megerősítik, majd a következőben megcáfolják ezt. Hogy ki lehet a finn csapattársa, azt a felek közötti megállapodás értelmében mindenképpen a Ferrari fogja meghatározni. Így került 2019-re Antonio Giovinazzi is a csapathoz, azonban az egykori GP2-es ezüstérmes eddig nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Sok jel utal arra, hogy ez év végén távozni fog Hinwilből, de friss hírek szerint elképzelhető, hogy mégis haladékot kap. Ülésének egyértelmű pályázója Mick Schumacher, akivel szemben bár sokan szkeptikusak és a végtelenségig ismételgetik, hogy csak a neve miatt tart ott, ahol, a Formula-2 összetett értékelését véletlenül nem lehet vezetni. Ha Giovinazzi mégis marad, az ifjabbik Schumacher a Haasnál kaphat helyet Callum Ilott kárára. A sajtóban felmerült még Sergio Pérez és Nico Hülkenberg neve is az Alfa Romeóval kapcsolatban, de a ferraris kötöttségek miatt az ő szerződtetésük aligha elképzelhető.
Tipp: Kimi Räikkönen – Antonio Giovinazzi

Haas
A Haas az a csapat, amellyel kapcsolatban konkrétan semmit nem lehet tudni, Günther Steiner csapatfőnök elmondása szerint legalább tíz pilóta számításba jöhet. A listán elvileg mindkét jelenlegi pilóta, Romain Grosjean és Kevin Magnussen is szerepel, azonban egybehangzó sajtóértesülések szerint év végén mindketten távoznak. Más csapatoknál egyiküknek sem lesz hely valószínűleg, a dánt a Meyer Shank Racing állítólag már meg is hívta az IndyCar csapatába, Grosjean pedig a Peugeot hypercar projektje iránt érdeklődik.
Az Orosz Nagydíjat követően jelent meg a hír, hogy Sergio Pérez állítólag előszerződést kötött az amerikai istállóval 2021-re, ezt azonban a pilóta azonnal megcáfolta, azóta pedig egyértelművé vált, hogy “Checo” nem igazol Kannapolisba.
Ezt követően az orosz vegyipari oligarcha, Dmitry Mazepin került a címlapokra, az üzletembernek a hírek szerint minden pénzt megérne, hogy egy orosz pilótát jövőre a csapatnál lásson. Ez lehet akár Robert Shwartzman vagy Daniil Kvyat is, de természetesen a saját fia, Nikita a legfőbb esélyes. Neki a licenszpontokhoz egy 7. hely elég lenne év végén a Formula 2-ben, jelenleg a 6. helyen áll, szóval meg kell dolgoznia azért a helyért. Az érkezéséről szóló híreszteléseket tovább erősíti, hogy az Orosz Nagydíj hétvégéjén Günther Steinert és Mazepin papát hosszasan látta tárgyalni a sajtó.
Az eddigi gyakorlat szerint a Ferrari a technikai támogatáson túlmenően a Haas pilótakérdéseibe nem szólt bele, nagyon úgy tűnik azonban, hogy jövőre ez megváltozhat. Callum Ilott a Nürburgringen már szabadedzésen is részt vett volna, a köd azonban keresztülhúzta az ifjú brit számításait. Nyilvánvaló jelöltnek tűnik tehát, azonban szem előtt kell tartani, hogy az Eifel Nagydíjat megelőzően Steiner konkrétan kijelentette, hogy Ilott-tal nem számolnak. Ha nem ő, akkor a Ferrari vonalon maradva itt köthet ki a Giovinazzi – Schumacher duó azon tagja, aki az Alfa Romeo üléséről lemarad. Ilott és Schumacher egyébként a Formula 2-ben jelenleg a bajnoki címért küzdenek, emellett korábbról is vannak licenszpontjaik, szóval számukra ez nem lesz akadály, Shwartzmannak pedig már most is van elegendő pontja.
A tízes listára felférnek még a szimulátoros- és tartalékpilóták, Pietro Fittipaldi és Louis Delétraz is, ők viszont egyértelműen nem F1-szint és licenszpontjuk sincs elég. Elméleti szinten itt is meg kell említeni Nico Hülkenberg nevét.
Tipp: Nikita Mazepin – Mick Schumacher

Williams
A legfrissebb hírek arról szólnak, hogy Sergio Pérezt jövőre a szponzorai befizetik a Williamshez, fontos azonban, George Russellt és Nicholas Latifit is érvényes szerződés köti Grove-ba 2021-re. Épp Pérez esetében láthattuk viszont, hogy van az a pénz, amivel bármilyen szerződésből bárkit ki lehet vásárolni, nagy kérdés azonban, hogy itt ki lenne a bárki? Russell, aki a Mercedes támogatását élvezi és egyértelműen hosszú távon számol vele a gyár? Vagy Latifi, aki milliárdos édesapja és tőkeerős kanadai támogatói okán vonzó a Williamsnek? Ha tippelni kell, akkor utóbbi, hiszen gyakorlatilag édesmindegy, hogy a pénz Mexikóból jön-e, vagy Kanadából, emellett azt sem tudhatjuk, hogy a még Claire Williams által leszerződtetett Latifivel az új vezetőség is számol-e jövőre.
Megerősített: George Russell – Nicholas Latifi

Összefoglalásként lássunk néhány verziót, ahogyan kinézhet a 2021-es rajtrács!
Mercedes | Lewis Hamilton | Valtteri Bottas |
Red Bull | Max Verstappen | Alexander Albon |
Aston Martin | Sebastian Vettel | Lance Stroll |
McLaren | Daniel Ricciardo | Lando Norris |
Alpine | Fernando Alonso | Esteban Ocon |
Ferrari | Charles Leclerc | Carlos Sainz |
AlphaTauri | Pierre Gasly | Yuki Tsunoda |
Alfa Romeo | Kimi Räikkönen | Mick Schumacher |
Haas | Nikita Mazepin | Callum Ilott |
Williams | George Russell | Nicholas Latifi |
Mercedes | Lewis Hamilton | Valtteri Bottas |
Red Bull | Max Verstappen | Alexander Albon |
Aston Martin | Sebastian Vettel | Lance Stroll |
McLaren | Daniel Ricciardo | Lando Norris |
Alpine | Fernando Alonso | Esteban Ocon |
Ferrari | Charles Leclerc | Carlos Sainz |
AlphaTauri | Pierre Gasly | Yuki Tsunoda |
Alfa Romeo | Kimi Räikkönen | Antonio Giovinazzi |
Haas | Nikita Mazepin | Mick Schumacher |
Williams | George Russell | Nicholas Latifi |
Mercedes | Valtteri Bottas | George Russell |
Red Bull | Max Verstappen | Nico Hülkenberg |
Aston Martin | Lewis Hamilton | Sebastian Vettel |
McLaren | Daniel Ricciardo | Lando Norris |
Alpine | Fernando Alonso | Pierre Gasly |
Ferrari | Charles Leclerc | Carlos Sainz |
AlphaTauri | Alexander Albon | Yuki Tsunoda |
Alfa Romeo | Kimi Räikkönen | Mick Schumacher |
Haas | Lance Stroll | Nikita Mazepin |
Williams | Sergio Pérez | Nicholas Latifi |