Vissza kell szívnom az összes rossz szót, amit Turkington kapcsán fogalmaztam meg a gyengécske crofti hétvégéje után, ugyanis a West Surrey Racing versenyzője brutálisan erős hétvégét teljesített, magához képest pedig sokadik alkalommal volt nagyon agresszív- bár 2020-ban lassan ezt a Turkingtont szoktuk meg.
🏁Az első futam:
Turkington, aki már az időmérőt uralta, kihasználva a BMW adottságait, nem teketóriázott túl sokat a rajtnál sem, azonnal otthagyva a mezőnyt, a verseny közepére pedig már egy laza négy és fél másodperces előnnyel vezetett, egy kényelmes győzelmet aratva. Mögötte azonban bőséggel volt adok-kapok, aminek Ollie Jackson és Tom Oliphant voltak a nagy vesztesei, hiszen az 5-8. helyek környékén összeakadtak Suttonnel. Az esetből az infinitis 1-2 pozíció elvesztésével továbbhaladt, riválisai azonban a mezőny közepére-végére csúsztak.
Közben Ingram lerajtolta a Toyotával a Turkington mellől induló Hillt, meglógni azonban nem tudott, sőt a leintésig kergette őt a régi Civicket terelgető fiatal. Pontosabban meg is előzte Hill a Toyotát, de agresszív (és a legalitás határán mozgó) manővere miatt visszaadta a pozíciót pár körrel a leintés előtt, utána pedig nem volt újabb komoly lehetősége támadásra. Az utolsó körökre pedig Rory Butcher is utolérte a második helyért csatázó riválisait, támadó közelségbe azonban a fordos sem tudott kerülni.
Közben az új Civickek szenvedtek: Cammish visszaesett Sutton mögé a hatodik helyre, Matt Nealnek köze nem volt a top tízhez egész hétvégén, míg egy első futamos bakija után Chiltonnak még a pontszerzéshez sem. A korábbi WTCC bronzérmes hosszú idő óta leggyengébb fordulóját teljesítette. A Fk8-as Civicket terelgetők közül egyedül Josh Cook tudott előre lépkedni: a Croftot domináló pilóta négy helyet javítva lett 8. az első versenyen, míg másik csapattársa Crees, egy megsüvegelendő 10. Creezy amúgy három nagyon gyenge forduló után meggyőző volt Snettertonban.
A pontszerzők:
🥇Turkington (mesterhármas)🥈Ingram🥉Hill- Butcher- Sutton- Cammish- Morgan- Cook- Proctor- Crees- Smiley- Jelley- Neal- Oliphant- Boardley
RACE 1 RESULT: Win + fastest lap
— Colin Turkington (@ColinTurkington) October 25, 2020
“That’s what I’m talking about! That’s what we’re about guys! The car was mega and I could just do my thing. Maximum score so far. Awesome work team.” pic.twitter.com/HsNsqz9viQ
🏁A második verseny:
Első futamos győzelmével a bajnokság vezetését visszavevő Turkington ismét egy álomrajtot teljesített, ezúttal azonban Ingram nem hagyta meglépni, míg a sok ballasztot kapó Hondával szegény Hillt megette 5-6 vetélytársa a rajtnál, lassacskán azonban magára talált a 26 éves kenti.
Turkington mögött pedig nagyjából ugyan az a csata kezdett kialakulni mint egy versennyel korábban, csak éppen Hill szerepét ezúttal Butcher játszotta. Az izgalmak pedig úgy tűnt, hogy ezúttal alábbhagynak, amikor is a 11. körben Goff nagyot csattant az Oggies-ban, egy biztonsági autós fázist eredményezve. Mindez igencsak megkavarta a lapokat, a ráadott körökkel pedig nagyjából egy és negyed kör állt a fiúk rendelkezésére a biztonsági autós vonaltól, hogy lerendezzék egymás között a helyek sorsát.
Turkingtont ez azonban cseppet sem zavartatta, nagyjából megéve a többieket az újraindításnál, míg Ingram hátulról egy elég nagy “puszit” kapott Butchertől, amivel a fordosnak volt komoly vesztenivalója, hiszen Sutton megelőzte őt a dobogó alsó fokáért. A zavaros utolsó körben pedig Jake Hill is ügyesen halászott, a leintés előtt megelőzve Cammish-t az ötödik pozícióért, teljesítve elvárásait- hiszen a felvezető körön azt nyilatkozta Tim Harvey-éknak, hogy ha a plusz ballaszttal is az első öt között zár, elégedett száll ki a régi Hondából. Dícséret illeti még Ollie Jacksont, aki az első futamos kilökését követően csak a 21. pozícióból rajtolhatott a középső versenyen, aztán egészen a nyolcadik helyig (!) jött előre, ami annak tükrében még szebb teljesítmény, hogy messze nem tartozik a mezőny legjobb pilótái közé.
A pontszerzők:
🥇Turkinton (újabb mesterhármas)🥈Ingram🥉Sutton- Butcher- Hill- Cammish- Cook- Jackson- Morgan- Smiley- Oliphant- Neal- Proctor- Crees- Osborne
🏁A fordított rajtrácsos futam:
Nos, természetesen jött a nap legkiszámíthatatlanabb 12 köre, az utolsó versennyel, immár szürkületben. Turkington a 10. helyen végző Chris Smiley-t sorsolta pole-pozícióba, mellőle pedig Adam Morgan várhatta a rajtot. Utóbbinak pedig messze jobban is sikerült az indulás, Smiley Hyundai versenygépét pedig a mögüle rajtoló Ollie Jackson is elcsípte. A két fordulóval ezelőtt első BTCC győzelmét szerző Jackson pedig mintha vért ivott volna, hiszen pár kanyarral később a Mercedes-t is levadászta, és elkezdett meglógni üldözőitől.
Közben mögöttük nagyon feltorlódott a Cammish-Cook-Butcher-Sutton négyes, aminek a két Honda találkozása lett a vége. A Dynamics versenyző ezt megúszta pár pozíció elvesztésével, miközben Cook autójának bal eleje elég komolyat kapott és szó szerint elkezdett bomlani a következő körökben. A BTC Racing versenyzője vissza is esett a 12-14. hely környékére, azonban még időben levált a gumiját súrló, lógó sárvédő, Cook pedig magára talált, a futam végi káoszban pedig egészen a hetedik helyig visszajöt, ami igencsak megsüvegelendő! A Hondák ütközésének Sutton és a hihetetlenül agresszív Turkington voltak a nagy nyertesei, a címvédő pedig a hetedik körben meg is előzte infinitis riválisát.
Az élen eközben Jacksont lassacskán kezdte befogni Morgant, míg Chris Smiley a világ legszélesebb Hyundai-jával feltartotta a teljes mezőnyt. Egyedül Rory Butcher (majd pár kör múlva Ingram) tudta áthámozni magát rajta, aki a negyedik körre utol is érte Morgant. Sutton és Turkington azonban fennakadtak Smiley-n, ez pedig hozzá is segítette az észak-írt Sutton megelőzéséhez, amiről egy bekezdéssel feljebb már írtam. Szegény Smiley aztán Sutton hathatós segítségével megcsúszott, a pole-ból kezdett futamot pedig a pálya szélén fejezte be.
Smiley miatt, a győzelemért csatázó Jackson-Morgan-Butcher hármast az utolsó körökig senki sem zavartatta, Jackson az élete árán védte az első helyét a Mercedes pilótával szemben. A sorra leggyorsabb köröket teljesítő Ingram azonban az utolsó körben érte utol Butchert, a célegynes ráfordítóban pedig be is vetődött mellé, ám a féktávot elmérő, illetve agresszíven védekező Butcher mindkettőjüket a pálya szélére sodorta (a második versenyt követően tehát ismét egymásra találtak). Ezzel a 3-4. pozíciók helyett Butcher visszaesett ötödiknek, Turkington és Sutton mögé, míg a lényegesebben sérült Toyotával Ingram csak a nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót, kb. három keréken célbaérve (ezzel egy majdnem tökéletes, három pódiumosnak kinéző hétvégéje ért keserű véget).
Jackson tehát megszerezte második BTCC győzelmét Morgan előtt, míg Butcher és Ingram összeakadásával Turkington ölébe egy dobogó hullott, beallítva a szezonban, egy hétvége alatt szerzett legtöbb pontot két mesterhármassal és egy harmadik hellyel. Rengeteg pontot azonban ismét nem hozott Suttonön, aki negyedik lett és a címvédővel szembeni 9 egységes hátrányból várhatja a szezonzárót.
Cammish ismét hatodik lett, ezzel minimalizálta a veszteségéket egy, a Hondák számára nem kedvező hétvégén, azonban így is 25 pontos hátrányból indul majd Brands Hatch-ben, amit csak erőből már nem lehet ledolgozni.
@OllieJackson48 win at @SnettertonMSV was our 10th podium of the season.
— Motorbase (@Motorbase) October 28, 2020
THANK YOU! to our sponsors, partners and fans for your continued support.@rorybutcher @AndyNeate @forduk @BTCC #imwithmotorbase pic.twitter.com/USdjPoisGS
A pontszerzők:
🥇Jackson🥈Morgan🥉Turkington- Sutton- Butcher- Cammish- Cook- Ingram (+ leggyorsabb kör)- Hill- Proctor- Moffat- Oliphant- Neal- Crees- Geddie.
Nagyon peches hétvégén van túl a jól kvalifikáló Moffat, aki az első két futamon technikai gonddal esett ki, pedig bőven az élmezőnyben lett volna keresnivalója. Továbbá ki kell emelni, hogy a harmadik futamon pontot szerzett a Team HARD “átjáróház autóját” ezúttal vezető Glynn Geddie.
🏆Turkington 309 ponttal vette vissza a bajnokság vezetését, a kereken 300 egységes Sutton előtt. Matematikailag még további három versenyző esélyesek a címre: a Cammish- 284 p., Ingram 275 p. és Butcher 246 p.
Utóbbi két versenyző esélye azonban inkább csak matematikai: Butcher lemaradása 63 pont, egy fordulóban pedig maximum 67 szerezhető, tehát a Motorbase versenyzője gyanúsan már a szezonzáró hétvége első futama után kiesik a harcból. Ha azonban az utolsó versenyen nem akad össze Ingram és Butcher, akkor a toyotás pontegyenlőségben lenne Cammish-sel Turkingtonnak pedig csak 304 pontja lenne- de ugye a motorsportban nincsenek ha-val kezdődő mondatok.
Igazából ha túl nagy kavarodás nem lesz, akkor Turkington és Sutton között dől el a 2020-as egyéni cím sorsa, bár Cammish hátránya sem annyira tetemes, hogy ne tudjon beleszólni a harcba.
Szerintetek ki lesz idén a bajnok?
Két hét múlva kiderül, Brands Hatch-ben!