A hétvégén rendezték Daytonában a 24 órás verseny előtti hivatalos tesztprogramot, amely a „ROAR before the Rolex 24” nevet viseli. A hétvége zárásaként egy kvalifikációs futamot is lebonyolítottak, melynek során kialakult a legendás hosszú távú viadal rajtrácsa.
Első edzés
A Roar első hivatalos edzésszakaszán az Action Express Racing 48-as Cadillacjében a kétszeres daytonai győztes Kamui Kobayashi autózta a legjobb időt 1:35.312-vel, közel négy tizeddel megverve az idén Cadillacről Acurára váltó Wayne Taylor Racinget képviselő Ricky Taylort. Felipe Nasr hozta a 3. helyet is az Action Express Racingnek, majd következett Renger van der Zande (Chip Ganassi Racing), Jonathan Bomarito (Mazda), Tristan Vautier (JDC-Miller Motorsports) és Olivier Pla (Meyer Shank Racing).
A négyszeres le mans-i kategóriagyőztes Nicolas Lapierre (PR1 Mathiasen Motorsports) volt a leggyorsabb LMP2-es kategóriában, míg az LMP3-as értékelést Laurents Hoerr (Mühlner Motorsports America) vitte el.
GTLM-ben a Risi Competizione volt a leggyorsabb James Caladóval a volán mögött, megelőzve Jordan Taylort (Corvette) és Connor De Phillippit (BMW), GTD-ben pedig Christina Nielsen (Team Hardpoint EBM) autózta a legjobb időt.
Részletes eredmények: https://bit.ly/39X1mFD

Második edzés
A második sessiont Mike Conway (Action Express Racing) zárta a legjobb idővel a Cadillac volánja mögött, nagyjából egy másodperccel alulmaradva Kobayashi előző legjobbjához képest. A brit mögött hat ezreddel lemaradva Juan-Pablo Montoya (Meyer Shank Racing) végzett a 2. helyen, a képzeletbeli dobogó legalsó fokára pedig Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) állhatott fel. Őket követte Alexander Rossi (Wayne Taylor Racing) a Konica Minolta Acurával, majd Loic Duval (JDC-Miller Motorsports), Harry Tincknell (Mazda) és Jimmie Johnson (Action Express Racing).
LMP2-ben első edzésszakaszt logisztikai nehézségek miatt kihagyó Racing Team Nederland villantott és Giedo van der Garde megfutotta a kategória legjobb idejét, mindössze 1,7 másodperccel lemaradva az abszolút legjobb időtől. Őt Mikkel Jensen (PR1 Mathiasen Motorsports) és Mathieu Vaxiviére (Tower Motorsport) követték, míg a legjobb nem orecás alakulat a Dallarákat használó Cetilar Racing lett, Giorgio Sernagiotto a 6. helyen végzett. Az LMP3-as géposztály értékelését ezúttal is a Mühlner Motorsports America nyerte, Moritz Kranzcal a volánnál.
A mezőny ezen része még igazán érdekes lehet, ugyanis hasonlóan az első edzésszakaszhoz, a GTLM legjobbjai ezúttal is keveredtek az LMP3-as felhozatallal: Tommy Milner (Corvette) összesen fél másodpercet kapott Kranztól, sőt még Jesse Krohn (BMW) is meg tudta verni Joao Barbosát (Sean Creech Motorsport), aki a Ligier-vel a 2. helyen zárta az LMP3-as értékelést. Krohn mögött egyébként Rigon (Risi Competizione), Garcia (Corvette), De Phillippi (BMW) és Estre (WeatherTech Racing) következtek a sorban.
A legszorosabb csatát mindazonáltal a GTD tartogatta, itt ugyanis a győztes Marcos Gomeshez (Scuderia Corsa) képest tizenhárman végeztek egyetlen másodpercen belül! Gomes mögött Philip Ellis (Winward Racing) végzett a 2. helyen, őt pedig Mikael Grenier (SunEnergy1) követte.
Részletes eredmények: https://bit.ly/365SqNc
Harmadik edzés
A harmadik session után a Cadillac megtartotta 100%-os mérlegét, ezúttal viszont a JDC-Miller Motorsports végzett az élen Tristan Vautier-vel. A francia pilóta három tizeddel verte Oliver Jarvist (Mazda), akit 16 ezreddel követett Pipo Derani (Action Express Racing). LMP2-ben maradt az élen a Racing Team Nederland, a legjobb időt Charles Milesi érte el. Mögötte az ex-mazdás Tristan Nunez (WIN Autosport) végzett, a 3. helyen pedig Nicolas Lapierre (PR1 Mathiasen Motorsports) zárta az edzést. Az Orecák tökéletes mérlegébe Andrea Belicchi (Cetilar Racing) rondított bele, aki a Dallarával megverte Christopher Miest (DragonSpeed).
A GTLM kategóriát továbbra is a Corvette vezette, sőt Nick Tandy a Roar során először meg tudta verni a legjobb LMP3-as autót is, amely ezúttal Colin Braun (Core Motorsport) volt. Az amerikai mögött a két Riley Motorsports Ligier következett Jeroen Bleekemolennel és Oliver Askew-val, míg a GTLM értékelésben Corvette 1-2 született, őket Timo Glock (BMW), Kevin Estre (WeatherTech Racing) és Marco Wittmann (BMW) követték.
GTD-ben ezúttal az AF Corse volt a leggyorsabb Daniel Serrával, majd következett Laurens Vanthoor (Pfaff Motorsports), Rolf Ineichen (Grasser Racing), Maxi Buhk (Alegra Motorsports) és Earl Bamber (Team Hardpoint). A Roar első komolyabb balesetét szenvedte el Kenny Habul, aki 22 perccel a vége előtt a 2-es kanyarban törte össze Mercedesét.
Részletes eredmények: https://bit.ly/3c1IMPv

Időmérő edzés a kvalifikációs futamra
Ezt követően került sor a hivatalos időmérő edzésre, amely azonban nem a 24 órás verseny rajtsorrendjét határozta meg, hanem a magyar idő szerint ma este 20:05-kor rajtoló, 100 perces kvalifikációs futamét. Ennek az eredménye alapján fog aztán elrajtolni január 30-án az 59. daytonai 24 órás verseny. A kvalifikációs futamon minden autóba két pilótát lehet nevezni, közülük LMP2, LMP3 és GTD kategóriákban legalább az egyiknek Pro-Am minősítésűnek kell lennie. A végeredményért már bajnoki pontokat is osztanak, melyek minden felállás minden versenyzőjének jóváírnak, függetlenül attól, hogy a kvalifikációs futamon melyik két pilóta ült az autóban. Azok a versenyzők, akik a 24 óráson egynél több autóban is vezetnek, a kvalifikációs futam előtt meg kell határozniuk azt az egy autót, melyre bajnoki pontjaikat jóváírni kérik.
A félig esős időmérőn Felipe Nasr őrizte meg a Cadillac hibátlanságát, az első helyre röpítve az Action Express Racing (szponzorációs okok miatt hivatalosan Whelen Engineering Racing) 31-es autóját. A brazil pilóta 131 ezreddel verte Oliver Jarvist (Mazda), csakhogy az edzés után kiderült, hogy ez, valamint a Konica Minolta Cadillac is a megengedett minimum súlyhatár alatt volt, így őket visszasorolták a kategória végére, a 6-7. helyre. A Mazda tehát megörökölte a pole-pozíciót, Jarvist 43 ezreddel lemaradva követte Vautier, a negyedik pedig Kevin Magnussen (Chip Ganassi Racing) lett a kvalin, így ők a 3. pozícióból rajtolhatnak. Negyedik lesz a Meyer Shank Acura Cameronnal és Plával, ötödik a másik AXR Cadillac Kobayashival és Jimmie Johnsonnal, aztán jönnek a büntetett előéletűek.
LMP2-ben visszatért az élre a PR1 Mathiasen Motorsports, miután Ben Keating simán, több mint egy másodperccel verte a High Class Racing Orecában ülő Dennis Andersent, az igazi szenzációt azonban Roberto Lacorte (Cetilar Racing) jelentette, aki az Orecáknál jóval kiforratlanabb Dallarával 3. lett. Az előző két edzésszakaszt megnyerő Racing Team Nederland csak 7. lett.
A GTLM-LMP3 csatából ezúttal utóbbi került ki győztesen, Moritz Kranz (Mühlner Motorsports America) hat tizeddel verte a két BMW-t, akik ezúttal simán felülkerekedtek az eddig domináló Corvette-en. A GTD kategória szokásos módon kiélezett küzdelmet hozott, kilenc autó végzett egy másodpercen belül! A legjobb idővel a Wright Motorsports 16-os Porschéja zárt, Ryan Hardwick ráadásul alig maradt el az LMP3-as és GTLM mezőny végétől! Második helyen Simon Mann (AF Corse) végzett a Ferrarival, majd következett Madison Snow (Paul Miller Racing), Russell Ward (Winward Racing) és Ian James (Heart of Racing). Az időmérő során az Alegra Motorsports Mercedese kisebb sérülést szenvedett, amit azonban az esti edzésre már ki is javítottak.
Az IMSA egyébként hivatalosan megerősítette, hogy ezek az eredmények a statisztikákban hivatalosan nem minősülnek pole-pozíciónak.
Részletes eredmények (a büntetések nélkül): https://bit.ly/2MfSRO2

Negyedik edzés
A napot a negyedik edzésszakasz zárta, amely magyar idő szerint már bőven ma hajnalra csúszott. A sötétben a Forma 1-ből frissen kikerült Kevin Magnussen (Chip Ganassi Racing) bizonyult a leggyorsabbnak a Cadillackel, maga mögé utasítva a két AXR autót, Conwayt és Kobayashit. Ben Keating ezúttal is hozta az LMP2-es első helyet a PR1 Mathiasen Motorsportsnak, miközben Lacorte ismét remekelt és 2. lett, míg az LMP3-as értékelést Oliver Askew (Riley Motorsport) nyerte.
GTLM-ben a WeatherTech Racing és a Risi Competizione ezúttal nem tudott beleszólni a Corvette-BMW csatába, a két gyári csapat sormintát rajzolt az első négy helyen. A legjobb idővel Nick Tandy zárt, az LMP3-as mezőnnyel való keveredés pedig ezúttal is megfigyelhető volt. A GTD kategóriát Marcos Gomes (Scuderia Corsa) nyerte a Ferrarival, Mirko Bortolotti (Grasser Racing) és Luca Stolz (SunEnergy 1 Racing) előtt.
Részletes eredmények: https://bit.ly/39aKY5i
Bemelegítő edzés
Az Action Express Racing japán versenyzője mögött Harry Tincknell végzett a 2. helyen a Mazdával, a harmadik pedig a Ganassi Cadillac volánja mögött Renger van der Zande lett. LMP2-ben a PR1 Mathiasen Motorsports- (Keating/Jensen), LMP3-ban a Mühlner Motorsports America (Kranz/Hoerr) nyert. A GTLM-esek értékelését a 4-es Corvette (Tandy/Sims) húzta be, míg GTD-ben a SunEnergy 1 Mercedes (Marciello/Habul) győzött.
Kvalifikációs futam
Az Action Express Racing 31-es Cadillace simán nyerte a daytonai 24 órás verseny kvalifikációs futamát, miután Felipe Nasr bátor előzéseket bemutatva szép előnyt épített ki magának, amit a végén Pipo Deraninak már csak be kellett osztani. A pároshoz a jövő héten majd Chase Elliott és Mike Conway csatlakozik a 24 órás versenyre, melyen tehát övék lesz az első rajtkocka!
A futam vizes pályán kezdődött, amivel többeknek meggyűlt a baja: a későbbi LMP2-es kategóriagyőztes Ben Keating például már a felvezető körön kicsúszott, az egyik GTD Porsche a falban kötött ki, illetve láthattunk egy nagyon szép hármas kicsúszást is. Eleinte Kevin Magnussen (Chip Ganassi Racing) vezetett, a második caution alatt azonban a dán nem állt ki slick gumikért, ami gyakorlatilag végzetes hibának bizonyult. Ekkor Tristan Vautier (JDC-Miller Motorsports) került az élre, Nasr azonban 51 perccel a vége előtt az élre állt, az AXR innen pedig már sima győzelmet aratott. Vautier és váltótársa, Loic Duval végül a 3. helyen futottak be, miután a pályán még Harry Tincknell (Mazda) is lenyomta őket.
LMP2-ben a Cetilar Racing fantasztikusan versenyzett, Roberto Lacorte és Antonio Fuoco még a futamgyőzelemre is esélyesek voltak a Dallarával, a végén azonban Mikkel Jensen (PR1 Mathiasen Motorsports) megelőzte Fuocót, aki nem sokkal ezután egy sajnálatos műszaki hiba miatt egészen a 6. helyig esett vissza. LMP3-ban a Mühlner Motorsports 6-os gépe (Kranz/Hörr) simán, több mint 50 másodperccel nyert, azt azonban érdemes megjegyezni, hogy még így is simán kikaptak nemhogy a GTLM, de még a GTD legjobbjaitól is!

A GTLM-kategóriában Kevin Estre sokáig vezetett a WeatherTech Porschéval (nagy meglepetésre), végül azonban kiderült, hogy még hátra volt egy boxkiállása. Így Corvette első sor lesz, őket követi majd az egyetlen Porsche, aztán a Risi Ferrari. A két BMW-nek nem volt jó versenye, mindkét autó a GTD mezőny sűrűjében végzett. A legkisebb kategória értékelésében ellenben BMW siker született Bill Auberlen és Robby Foley által! Sajnos képernyőn meglehetősen keveset láthattuk ezt a géposztályt, pedig igazán élvezetes csaták voltak, sok győzelmi esélyessel.