Hat századon belül az első négy az utolsó edzésen Daytonában

Megrendezték a daytonai 24 órás verseny utolsó edzéseit, illetve történt egy váratlan pilótacsere is.

Mindenekelőtt egy friss bejelentés a ROAR utánról: visszalépett a Black Swan Racing, miután a csapatfőnök-versenyző, Tim Pappas megfertőződött a koronavírussal. Az egyelőre ismeretlen, hogy a 47 éves sofőr hol betegedett meg, de valószínűleg a dubai 24 órás versenyről hazatérő valamely pilótatársa ragasztotta rá a fertőzést. Az egység visszalépése hatalmas kár, hiszen Pappasszal Patrick Lindsey, a gyári Porsche versenyző Patrick Pilet, és a regnáló Porsche-szuperkupa bajnok Larry ten Voorde osztozott volna az 540-es rajtszámú versenygépen. A Black Swan Racing visszalépésével a daytonai nevezési lista 49 autóra olvadt.

Első edzés

A rekkenő hőségben megtartott első szabadedzés nagyobb gondok nélkül lezajlott, a legjobb időt Renger van der Zande (Chip Ganassi Racing – #01 Cadillac) érte el. A holland mögött Mike Conway (Action Express Racing – #31 Cadillac) követzetett, majd Harry Tincknell (#55 Mazda) lett a harmadik. LMP2-ben folytatta menetelését a PR1 Mathiasen Motorsports, Nicolas Lapierre (#52 Oreca) több mint két tizeddel verte Ben Hanley-t (DragonSpped – #81 Oreca), a harmadik helyen pedig Job van Uitert (Racing Team Nederland – #29 Oreca) végzett. Az LMP3-as és a GTLM mezőny szoros csatája ezúttal is folytatódott, már ami az egykörös küzdelmet illeti – emlékezzünk vissza: a Roar-on versenytávon az LMP3 simán kikapott nemhogy a GTLM-től, de még a GTD-től is. P3-ban ezúttal a Riley Motorsports győzött Jeroen Bleekemolennel (#91 Ligier), míg a GTLM-et a 4-es Corvette (Milner/Tandy/Sims) húzta be.

GTD-ben szokás szerint hat századon belül végeztek hárman, Billy Johnson (Alegra Motorsports – #28 Mercedes) mögött Earl Bamber (Team Hardpoint EBM – #88 Porsche) és Matthew Campbell (Pfaff Motorsports – #9 Porsche) végeztek. Az első 13 pilótát 0,558 másodperc választotta el! Az edzés elején Mirko Bortolotti műszaki hibás Lamborghinije miatt előkerült a piros zászló, majd 12 perccel a vége előtt Cody Ware szenvedett kisebb balesetet egy LMP2-es Ligier volánja mögött, ami miatt újra meg kellett szakítani a gyakorlást.

Részletes eredmények: https://bit.ly/3tfJ8Z4

Cadillac Chip Ganassi Racing – #01 Cadillac DPi-V.R [fotó: Martin Spetz / Daily Sportscar]

Második edzés

A második gyakorláson a Roart is beleszámítva először végzett egy Acura az élen, miután A.J. Allmendinger 1:34.287-es idejére nem találtak ellenszert a többiek. A nagyon szép és rövid nevű Meyer Shank Racing with Curb-Agajanian csapat versenyzője mögött három Cadillac végzett, sorrendben Kamui Kobayashi (Action Express Racing), Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) és Sébastien Bourdais (JDC-Miller Motorsport).

Az egyáltalán nem számított meglepetésnek, hogy LMP2-ben a PR1 Mathiasen Motorsports (Keating/Jensen/Lapierre/Huffaker) újra a legjobb volt, az már annál inkább, hogy a GTLM kategória értékelését a WeatherTech Porsche (Estre/Lietz/Bruni/MacNeil) nyerte, megelőzve a Risi Ferrarit (Calado/Pier Guidi/Rigon/Gounon), sőt a legjobb LMP3-as autót – amely ezúttal is a 91-es Riley Ligier volt – még a két Corvette is megverte! GTD-ben már meg sem lepődünk a szokásosan bődületesen szoros mezőnyről, a győztes Grasser Lamborghini (Bortolotti/Mapelli/Ineichen/Schothorst) mögött ezúttal tízen végeztek egyetlen másodpercen belül.

Az edzés mindenféle komolyabb rendkívüli eseményt nélkülözött, egyedül Charlie Eastwoodnak (TF Sport – #97 Aston Martin) akadtak kisebb gumiproblémái, a Turner Motorsport pedig saját elhatározásból ki sem hajtott a pályára BMW-jével.

Részletes eredmények: https://bit.ly/3a5WqhK

Harmadik edzés

A harmadik szabadedzést újra a Chip Ganassi Racing uralta, Scott Dixon szinte végig vezetett, a végén azonban váltótársa, Renger van der Zande tovább javította idejét és az FP1 után az FP3-at is behúzta. Ricky Taylor volt a második legjobb a Konica Minolta Acurával, mögöttük pedig három Cadillac végzett, a 31-es AXR-géppel (Nasr/Derani/Conway/Elliot) az élen. A hét DPi-autó közül csak hat autózott mért időt, a Mazda ugyanis az előző évek gyakorlatához hasonlóan kihagyta az éjszakai edzést és motorcserét hajtott végre.

LMP2-ben eddig 100%-os a PR1 Mathiasen Motorsports, ezúttal Mikkel Jensen volt a leggyorsabb, őt pedig Mathieu Vaxiviére (Tower Motorsport – #8 Oreca) és Robert Kubica (High Class Racing – #20 Oreca) követték. Jeroen Bleekemolen (Riley Motorsports – #91 Ligier) volt a legjobb LMP3-ban, megverve ezúttal a GTLM-mezőnyt, akik közül Nick Tandy (#4 Corvette) volt a legjobb. GTD-ben ismét a Grasser győzött, Marco Mapellit Aaron Telitz (Vasser Sullivan – #14 Lexus) és Earl Bamber követték.

Az edzésen egyetlen piros zászló volt, miután a 63-as Scuderia Corsa Ferrari (Jones/Curtis/Briscoe/Gomes) megállt a pályán.

Részletes eredmények: https://bit.ly/3cix3fy

GRT Grasser Racing Team – #19 Lamborghini Huracán GT3 Evo [fotó: Martin Spetz / Daily Sportscar]

A szabadedzések alatt megerősítésre került, hogy a Michelin Pilot Challenge szerdai futamán súlyos balesetet szenvedő Ryan Hardwick orvosai tanácsára nem vesz részt a hétvégi viadalon. Az amerikai pilótát Trent Hindman helyettesíti majd a 16-os Porschéban.

Negyedik edzés

Cadillac siker született a 24 órás verseny előtti utolsó gyakorláson, ami az eddigi legszorosabb küzdelmet hozta az egykörös tempó tekintetében. A JDC-Miller Motorsports francia versenyzője mögött Kevin Magnussen (Chip Ganassi Racing) végzett a 2. helyen, a harmadik Oliver Jarvis (Mazda)—, a negyedik Filipe Albuquerque (Wayne Taylor Racing) lett, az első négy helyezettet 53 ezred másodperc választotta el egymástól!

LMP2-ben ezúttal John Farano (Tower Motorsports)-, míg LMP3-ban Jeroen Bleekemolen (Riley Motorsports) nyert, utóbbi azonban a teljes GTLM mezőnytől kikapott, sőt még a GTD legjobbjai is vertek egyes P3-as autókat. Az ez év végén megszűnő GTLM kategória értékelését egyébként némi meglepetésre a Risi Competizione nyerte a WeatherTech Porsche előtt, és csak utánuk következtek a Corvette-ek és a Porschék, majd az LMP3-as autók.GTD-ben 1-2-ben végzett a két Grasser Lamborghini, akik közül ezúttal Franck Perera volt a leggyorsabb, megelőzve Mirko Bortolottit.

Részletes eredmények: https://bit.ly/3r9RCPD

Néhány órával a rajt előttre még maradt egy bejelentett pilótacsere: a Forty7 Motorsports 7-es rajtszámú Duqueine-Nissanjában Charles Finelli helyét Trenton Estep veszi át. A csapat különösebben nem indokolta döntését. Az egység az LMP3-as kategória 2. helyéről fog rajtolni.

Címlapfotó: Martin Spetz / Daily Sportscar
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email