Egészen drámaira sikeredett az IMSA sportautó-bajnokság idei második fordulója, a sebringi 12 órás verseny. A magyar idő szerint vasárnap hajnalra nyúló futamot sajnos a leintésig nem tudtuk követni, de az a 8-9 óra is lebilincselő izgalmakat tartogatott, amit volt szerencsénk nézni.
Első edzés
Az első gyakorláson a daytonai 24 óráson pole-pozíciót szerző, aztán problémás futamon végül csak a 6. helyen célba érő Whelen Engineering Racing volt a leggyorsabb, Felipe Nasr 1:46.212-vel zárt az élen. Őt több mint négy tizeddel lemaradva Renger van der Zande követte a Ganassi Cadillac-kel, a 3. pedig a Meyer Shank Acurával Dane Cameron lett. Utóbbi autó okozta egyébként a gyakorlás egyetlen piros zászlós megszakítását.
GTLM-ben Corvette-Porsche-Corvette-BMW-BMW volt a sorrend, míg a GTD kategória értékelését a Turner Motorsport (Auberlen/Foley/Read) nyerte.
Az első szabadedzés részletes eredményei: https://bit.ly/30VB5DR
Második edzés
Nasr maradt az élen az FP2-n is, a brazil pilóta 1:47.323-as idejéhez ezúttal Loic Duval tudott a legközelebb férkőzni. A Cadillac-páros mögött Oliver Jarvis végzett a 3. helyen a Mazdával, míg az edzés nagy részét vezető Kevin Magnussen végül a 4. helyre csúszott vissza.
A WeatherTech Porsche (MacNeil/Jaminet/Campbell) ezúttal behúzta a GTLM értékelést, megverve a 25-ös BMW-t (De Phillippi/Eng/Spengler), míg GTD-ben a Sun Energy1 Mercedes (Habul/Engel/Grenier) volt a leggyorsabb.
A második szabadedzés részletes eredményei: https://bit.ly/2P5QcYH

Harmadik edzés
Hogy teljes legyen az Action Express Racing öröme, a 31-es gép a harmadik szabadedzést is megnyerte – igaz, ezúttal nem Felipe Nasr, hanem Pipo Derani érte el a legjobb időt. A brazil pilóta 1:46.898-as ideje mögött van der Zande zárt a 2. pozícióban, őt pedig a daytonai győztes Konica Minolta Acura (R.Taylor/Albuquerque/Rossi) követte.
GTLM-ben a Corvette párosa ezúttal is kikapott a WeatherTech Porschétól, míg a BMW-k alig lemaradva a 4-5. helyeken végeztek. GTD kategóriában BMW és Mercedes győzelem után ezúttal Porsche siker született, a Pfaff Motorsports (Robichon/Kern/L.Vanthoor) egysége mögött a 14-es Vasser Sullivan Lexus (Telitz/Hawksworth/Kirkwood) lett a második, a Grasser Lamborghini (Simpson/Perera/Zimmermann) pedig a harmadik.
A harmadik szabadedzés részletes eredményei: https://bit.ly/3lv3LwI
Az LMP2-es kategóriában mindhárom gyakorlást a PR1/Mathiasen Motorsports (Keating/Jensen/Huffaker) nyerte, LMP3-ban pedig a 91-es Riley Motorsports Ligier (Cox/Murry/Bleekemolen) uralta a gyakorlásokat. A P3-as autók a Daytonában látottakhoz hasonlóan ezúttal is remekül keveredtek a GTLM mezőnnyel, de azt már láthattuk a szezonnyitón is, hogy versenytávon esélyük sincs a GTE autókkal szemben.
Időmérő edzés
A 31-es Cadillac (Nasr/Derani/Conway) mellé a daytonai győztes Konica Minolta Acura (R.Taylor/Albuquerque/Rossi) parkolhat majd a rajtrácson, majd következik a Ganassi Cadillac (van der Zande/Magnussen/Dixon), a Mazda (Bomarito/Jarvis/Tincknell) és a Meyer Shank Acura (Cameron/Montoya/Pla). Az Ally Cadillac viszont a 17-es kanyarban komoly balesetet szenvedett, Jimmie Johnson veszítette el az autó hátulját, majd keményen a falba csapódott. A hétszeres NASCAR Cup bajnok szerencsére sértetlen maradt, nem úgy az autó, amely súlyosan károsodott.
GTLM-ben Corvette 1-2 született, a pole-pozícióból majd a Catsburg-Garcia-J.Taylor összeállítású 3-as egység rajtolhat majd. A két C8.R mögül majd a két BMW rajtol, míg a három szabadedzésből kettőt megnyerő WeatherTech Porsche csúnyán lemaradva az 5. helyen végzett.

LMP2-ben a mindhárom szabadedzésen a legjobb időt elérő PR1/Mathiasen Motorsports (Huffaker/Jensen/Keating) elbukta a pole-pozíciót a WIN Autosporttal (Merrill/Nunez/Thomas) szemben, míg LMP3-ban a Performance Tech Motorsports (Lindh/Llarena/Goldburg) győzött.
A GTD kategóriában az új, két szakaszos időmérőn a 19-es Grasser Lamborghini (Goikhberg/Perera/Zimmermann) szerezte meg a pole-pozíciót, megelőzve a Wright Porschét (Long/Heylen/Hindman) és az Alegra Mercedest (Johnson/Morad/de Quesada). A 19-est azonban utólag a rajtrács végére sorolták, miután a kvalifikációt követő ellenőrzések során egy Wi-Fi hotspotot találtak az autóban. Az eszköz az IMSA szabályzata alapján tiltólistás, mert az kedvezőtlen irányba befolyásolhatja az autó telemetriáját.
Futam
15:26 – Elrajtolt a sebringi 12 órás verseny, és rögtön egy incidens: az időmérőn is balesetező Jimmie Johnson egy alacsonyabb kategóriájú autóval ütközött lekörözés közben.

16:05 – Újabb győzelmi esélyest veszítettünk el?
A Daytonában is peches 31-es Cadillac a Ganassi autót kergetve nem vette észre az előttük haladó Heart of Racing Aston Martint és a falra szorítva sérült meg a jobboldali első-hátsó felfüggesztése az éppen Pipo Derani által vezetett autónak. Nagyjából 10 perc szerelés után tudott visszaállni a versenybe a 31-es, amit innentől lesz szép visszahozni a csatába!

18:35 – Yellows breed yellows: nem sokkal egy sárga zászlós újraindítást követően, nagy sebességgel csapódott a gumifalba a Grasser Lamborghini és Alegra Mercedes.
Franck Perera és Billy Johnson ültek a volán mögött. Az esetről azóta kapott visszajátszást követően úgy tűnik, hogy Perrera veszítette el uralmát a Lambo fölött, mindkettőjüket a gumifalba repítve. A pilóták szerencsére jól vannak és maguktól szálltak ki, bár Johnson körül el kellett kicsit bontani a Mercedest.
Közben, nagyjából három és fél órával a rajtot követően Simon Pagenaud vezeti a versenyt a kisebb balesete miatt eltérő taktikán levő 48-as Cadillac-kel, míg a Nasrék 3 kör hátrányba kerültek a pár órával ezelőtti szerelések miatt.

21:18 – Féltávnál még teljesen nyitott a küzdelem Sebringben!
Javában zajlik a sebringi 12 órás verseny, melyet jelenleg a Ganassi Cadillac (van der Zande/Magnussen/Dixon) vezet, míg GTLM-ben a 3-as Corvette (Garcia/Catsburg/J.Taylor) áll az élen. Rögtön a futam elején több élmenő is komoly problémával szebesült: az időmérőn is balesetező Jimmie Johnson lekörözés közben ütközött egy alacsonyabb kategóriás autóval, míg a Pipo Derani egy négyautós incidens következtében ütközött a falnak. Az Ally Cadillac a szükséges javítások elvégzése után azóta is megy és jelenleg az 5. helyen vannak, körön belül, Deraniék azonban a kényszerű boxkiállással sok időt buktak, jelenleg 3 kör hátránnyal a 7. helyen állnak.
A GT autók közül is többen megjárták: a 4-es Corvette (Milner/Sims/Tandy) és a 16-os Wright Porsche (Hindman/Long/Heylen) például kaptak egy-egy áthajtásos büntetést, mert kiugrottak a rajtnál, majd Tommy Milner később még gyújtáskimaradással is küzdött, így ez az egység jelenleg a GTLM sor végén áll 4 kör lemaradással.
A negyedik óra majdnem végig sárga zászló alatti körözgetésből állt: először az 54-es CORE Autosport Ligier (Bennett/Braun/Kurtz) miatt volt caution, amely megállt a 6-os kanyarban, majd percekkel az újraindítást követően Franck Perera és Billy Johnson ütköztek, erről a balesetről Csaba kollégám részletesen beszámolt korábban. Rövidden ezután még Earl Bamber is összeütközött a GTD-kategóriában élen álló 1-es Paul Miller Racing Lamborghinivel (Lewis/Sellers/Snow), minek következtében a 99-es Hardpoint-EBM Porsche (Bamber/Ferriol/Estep) hosszú javításra kényszerült. Az incidenst követően a Wright Porsche vette át a vezetést GTD-ben.
LMP2-ben a PR1/Mathiasen (Keating/Jensen/Huffaker) egy kör előnnyel vezet a Tower Motorsports (Aubry/Farano/Buret) előtt, míg LMP3-ban a 74-es Riley Ligier (Robinson/Andrews/Pigot) áll az élen.

22:57 – Hát ez gyönyörű volt: Nasr megcsúszott és kiütötte a boxból kifelé jövő Vautier-t.
Ha nem volt még elég gondja a Whelen Cadillacnek… A Full Course Yellow-ra számítva az egész élmezőny a boxba viharzott, a caution azonban nem jött, így jelenleg Bomarito vezet Magnussen előtt.
Időközben pedig gondban a Konica Minolta Acura is, Albuquerque lekörözés közben ütközött az egyik Lexusszal és lebontotta az autója elejét.

00:33 – Már aludna bele az ember, és hirtelen egy hatalmas csatt…
Kiállás utáni első gyors körén óriásit bukott Timothé Buret a Tower Motorsport Orecával, hatalmas sebességgel eltalálva a gumifalat és átfordulva földet érve. Szerencsére a francia versenyző azonnal, gond nélkül ki tudott szállni a prototípusból.
Két és háromnegyed órával a leintés előtt vezet a Mazda, átvette az első helyet GTLM-ben a BMW és Philipp Eng.

03:30 – Sébastien Bourdais, Loïc Duval és Tristan Vautier nyerték a sebringi 12 órás versenyt!
Legutolsó bejelentkezésünk után történt még egy komolyabb baleset, melyet Maro Engel szenvedett el. A Full Course Yellow szakasz után egy nagyjából húszperces sprint várt a mezőnyre, melynek során az élen álló Bourdais-t keményen támadta Tincknell, a Mazda versenyzője azonban nem talált fogást a francián. Mögöttük az Ally Cadillac ért célba a 3. helyen, a Johnson/Pagenaud/Kobayashi trió azonban vizsgálat alatt van, mert Simon Pagenaud túllépte a maximális vezetési időt. Amennyiben bűnösnek találják őket, a Meyer Shank Acura (Cameron/Montoya/Pla) fogja megörökölni a dobogós helyet, köszönhetően Dane Cameron kései előzésének Alexander Rossi ellen. A Chip Ganassi Cadillac (van der Zande/Magnussen/Dixon) egészen 70 perccel a vége előttig a győzelem legkomolyabb esélyese volt, ekkor azonban Scott Dixon ütközött Connor De Phillippi BMW-jével, így végül csak a 6. helyen rangsorolták őket. Még felejthetőbb napja volt a Whelen Engineering Cadillacnek, akik már az első órában három kört buktak, miután Derani ütközött van der Zandéval, majd később még Nasr is összetűzésbe került Vautier-vel, így végül célba sem értek.
LMP2-ben Ben Keating, Mikkel Jensen és Simon Huffaker a teljes távot dominálták, és bár a késői caution miatt nem volt nagy a különbség a célban, összességében kétség nem férhetett a PR1/Mathiasen győzelméhez. A 2. helyen az Era Motorsport (Merriman/Tilley/Dalziel) végzett, miután a Tower Motorsport (Farano/Aubry/Buret) három órával a vége előtt súlyos balesetet szenvedett. Timothe Buret-t azóta kiengedték a pályakórházból. A pole-pozíciót megszerző WIN Autosport Oreca (Thomas/Nunez/Merrill) elektronikai hiba miatt hamar kiesett, a dobogó legalsó foka így a visszatérő United Autosportsé (McGuire/Boyd/Smith) lett.
LMP3-ban szinte végig a Riley Motorsports két Ligier-je vezetett, a 74-es (Robinson/Andrews/Pigot) azonban a világítás hibája miatt sok időt elbukott és végül csak 3. lett, a 91-es (Cox/Murry/Bleekemolen) pedig alulmaradt a többkörös hátrányból felzárkózó CORE Autosport (Braun/Bennett/Kurtz) ellenében. A kategória egyébként ezúttal sem tudta felvenni a versenyt a GTLM-autókkal, Colin Braun a célban öt körrel maradt el a legjobb GTE-géptől
….amely a problémás daytonai versenyt követően ezúttal a WeatherTech Porsche (MacNeil/Campbell/Jaminet) lett, a futam végén átvéve a vezetést a 3-as Corvette (Garcia/J.Taylor/Catsburg) elleni incidense miatt áthajtásos büntetést kapó 25-ös BMW-től (De Phillippi/Eng/Spengler). Connor De Phillippi végül sérült autójával is mentette a 2. helyet, míg a 3. pozícióban a másik BMW végzett Jesse Krohnnal, John Edwardsszal és Augusto Farfusszal. A 4-es Corvette (Milner/Sims/Tandy) műszaki hiba miatt több körrel lemaradva ért célba.

GTD-ben a Pfaff Motorsports 9-es Porschéját (Robichon/Kern/L.Vanthoor) illette a győzelem, azok után, hogy az utolsó előtti újraidításnál koccantak a 12-es Vasser Sullivan Lexusszal (Montecalvo/Megennis/Veach), amely ennek következtében defektet kapott. Az egységet nem büntették, Laurens Vanthoor így zavartalanul futott be az első helyen, megelőzve a több büntetést is kapó Wright Motorsports Porschét (Long/Hindman/Heylen) és a Heart of Racing Aston Martint (James/Gunn/De Angelis). A táv folyamán több élmenő is drámai körülmények között búcsúzott el a küzdelemtől, a legkisebb kategória tehát ismét nem hazudtolta meg önmagát.
Egy válasz
Hozzászólások lezárva.