Az ég kék, a fű zöld, Dixon pedig dominált Texasban! A NAScra…CAR aszfalt meg ismét betett az IndyCarnak

Először oválon a mezőny idén, méghozzá egyből 2 versennyel, Scott Dixon pedig ismét dominált! Texas első futam beharangozó!

Kezdjük kis beharangozóval:

Tavaly a sokat csúszó szezonkezdet miatt csak egyetlen, féltávos versenyt futottak Texasban, idén pedig két darabban lesz megrendezve a 600 kilométeres erőpróba. A duplafordulós oválrendszerben megszokott módon (pl. tavaly Iowa) egyetlen időmérő edzés lesz ma este, amelyen a mezőny külön kvalifikál a két futamra. Helyi idő szerint szombat este elrajtol az első, 300 kilométeres (párral 210 kör fölötti) verseny, majd a vasárnapi futam, amely számunkra is nézhetőbb órákban lesz, egy picit hosszabb körözgetést ígér a versenyzőknek, összesen 375 km távval.

Mivel oválos hétvégére készülünk, idén először ül autóba a brazil légió kétharmada (Pókembert az Indy 500-on fogjuk először látni 2021-ben). Pietro Fittipaldi, aki a napokban elég világosan kijelentette, hogy a Le Mans-i 24 órással való ütközés ellenére sem indul a legendás versenyen, hanem marad az IndyCar Gateway-i futamán, a Grosjean alatt lassan megszokott, Nurtec által szponzorált lila Hondában indul, míg Tony Kanaant egy zseniálisan kinéző piros-sötétvörös-fekete Bryant gépben kell majd keresni az első versenyen.

Kettőjük érkezésén kívül 2 további változás lesz a rajtrácson. Ugye az oválokon szokásosan induló Ed Carpenter miatt Conor Daly átül a Carlin autójába, amelyben Chilton csak az Indy 500-on áll rajthoz az épített és utcai pályás versenyek mellett. Esetükben semmit sem változnak a színtervek, hiszen Carpenter Daly, míg Daly Chilton eddigi dizájnú autójába ül át (még ha nem is szó szerint ugyan abba a kasztniba).
Tovább nézegetve a Spotter Guide-ot, a penskes fiúk közül Power dizájnja nem változik egyedül. Pagenaud visszavált a klasszikusabb Menards sárgára, míg McLaughlin a PPG Paints szponzorálta kék-fehér Chevyre. Newgarden esetében idén először láthatjuk az Xpel sárga-fehér autót. Rahaléknál Graham Flee Cost&Care Hondája fehér-világoskék lesz, míg Satonál nem az eddig látott Shield dizájn tér vissza, hanem a Rahal autójához nagyon hasonló , annyi különbséggel, hogy a japán kiemelt szponzora a Mi-Jack lesz.
A felsorolt neveken kívül Rossinál lesz még változás, nála visszatér a szezonnyitón is látott NAPA színterv.

A második futamra aztán lesz pár autó, amelynek ismét változik a színterve. Rossinál maradva, ő vasárnap visszavált az AutoNation rózsaszín-szürkére, Andrettiék háza táján pedig Hinch is “levedli szombati színeit” másnapra, a Hertanál tavaly megszokott, zöld-fehér, Capstone által szponzorált lepelt magára öltve. Míg a korelnök Kanaan az Indy 500-ra is tervezett, American Legion dizájnt viseli majd a második versenyen.

Dixon dominált Texasban, az ég kék, a fű zöld, a NAScra…CAR aszfalt meg ismét betett az IndyCarnak… de legalább az eső elmaradt és gond nélkül versenyezhettek a fiúk!

Szögezzük le azonnal, Csaba nem egy NASCAR hater, néha versenyeket is néz, de amikor a kedvenc IndyCarja rovására mennek a dolgok, akkor nem örül… Tény, hogy az aeroscreen bevezetése óta alapból nehéz lett előzni oválokon, de az új aszfaltréteg sem igazán segített a versenynek. Ennek ellenére engem jobban lekötött a hajnali futam, mint a múlt heti körözgetés St. Pete-ben.

A futam eseményeire térve, Jégember a rajtot követően az élre állt, onnantól pedig rommáverte a mezőnyt, ötödik diadalát aratva a pályán, egyetlen győzelemre megközelítve Mario Andretti rekordját. Ganassiék alapvetően nagyon jó versenyt futottak, hiszen Palou a táv nagy részén követte Dixont, tanulva az oválozás csínját-bínját, dobogója végül az eltérő taktika miatt úszott el az utolsó kiállást követően, a fiatal spanyol azonban így is elégedett lehet negyedik helyével. A csapat házá táján maradva, Kanaan tempója is megvolt, de autójának áttételezése, emiatt pedig végsebessége sem volt a legjobb, végig küzdött az előzés próbálkozásokkal, éppen csak lemaradva a top tízről, míg szegény Ericsonnak nem volt ki mind a 4 kereke az utolsó kiállásnál- ezzel egy biztosnak tűnő top tízet bukott a svéd (a leggyorsabb kört ő futotta a versenyen).
Az eset honfitársával is kitolt, hiszen a boxban beragadó autóját Rosenqvistnek a füvön kellett megkerülnie, rengeteg időt és egy dobogós helyet veszítve. 

A Kapitány fiai már nem zártak annyira jó napotPower teljesen beleszürkült a mezőny sűrűjébe, Newgarden kiütötte Bourdais-t, ennek ellenére hatodik helye okésnak mondható. Pagenaud éppen csak befért a top tízbe, deeee ott volt egy új-zélandi újonc. McLaughlin alapvetően jól versenyzett, majd a Bourdais, illetve Hinch kiesése okozta sárgákból is tökéletesen jött ki a kiwi, aki a verseny végére teljesen Dixon nyakára esett (tegyük hozzá, hogy a Jégember sem nyomta túl az utolsó 10 körben, hogy ne legyen gondja az előtte haladó, lekörözendő Daly-Kellett duóval). McLaughlin tehát majdnem megnyerte első oválversenyét, berobbanva az élmenők közé. Visszatérve a zárójelben említett urakhoz, Conor Daly kiábrándítón rossz versenyt futott, kb. Dalton Kellett szintjén körözgetve…

Visszatérve a pozitívabb szereplőkhöz, Rosenqvist pechje csapattársa mákját is hozta, hiszen a svéd visszaesésével dobogós helyen végzett O’Ward, akinek nem nézett ki egy túl jó verseny az első kiállásokat követően. Ehhez azért kellett Herta balszerencséje is. Az Andretti versenyző a futam nagy részén loholt a két vezető Ganassi Honda mögött, aztán elkezdett picit lassulni, de még mindig top ötben haladt, amikor egy fékhiba miatt ki kellett állnia. Eddig tehát Herta szezonja is egy óriási hullámvasút. A már lassuló Hertat az utolsó körökben előzte meg a hatalmas lendülettel érkező, a versenyen pedig néhány nagyon szép előzést bemutató Rahal, aki aztán beragadt az élen haladó négyes mögé- köszönjük ezt is új aszfaltréteg- ennek ellenére idei legjobb eredményét szerezte.
Nem utolsó sorban pedig meg kell dícsérnem Jack Harveyt is, aki ugyan bukott pár pozíciót az utolsó kiállásokat követően, simán top hétben zárt a mezőny egyik legkisebb csapatával, továbbra is lenyűgözve mindenkit, a bajnokság ötödik helyére fellépve.

A top 10 helyezett:
Dixon- McLauglin- O’Ward- Palou- Rahal- Newgarden- Harvey- Rossi- Sato- Pagenaud.

Összességében nem lehetett panaszunk a tegnapi versenyre, ma pedig gyanúsan kicsit több izgalomra számíthatunk, a magyar idő szerint este 11-kor rajtoló futamon.

Címlapkép forrása: a Chip Ganassi Racing hivatalos Facebook oldala

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.