Szombaton az égiek közbeszóltak, már rögtön az időmérőn eső áztatta a pályát, a trükkös viszonyok között André Heimgartner első pole pozícióját szerezte, amit aztán bravúros versenyzéssel győzelemre is tudott váltani. Pedig még egy öt másodperces időbüntetést is kiróttak rá a versenybírák, miután veszélyes ráengedték a kerékcsere után Jamie Whincup-ra. Ezúttal a balszerencse Van Gisbergen-t is utolérte: a kiállásánál az autó felemelését segítő levegőcsövet nem tudták felilleszteni a Holdenre, ezzel rengeteg értékes másodpercet elvesztegettek. Az új-zélandi ettől függetlenül szépen felzárkózott, de csupán egy hetedik helyre volt mindez elegendő. Az új győztes mellé Chaz Mostert és Anton De Pasquale állhatott fel a dobogóra.

Vasárnap már száraz körülmények fogadták a mezőnyt, a DJR csapat pedig idén először mutatott olyan formát, mint azokban az években, amikor még McLaughlin segítségével domináltak. De Pasquale vezetésével kettős győzelmet arattak (ráadásul a Ford négyszázadik sikerét a bajnokság történetében), amihez sokat segített, hogy rögtön a futam legelején kialakult egy komolyabb zúzda, amiben többek között Mostert és Waters is elvérzett. Van Gisbergen viszont zseniálisan előre tört ismételten, a tizenharmadik helyről indulva, a harmadik helyen látta meg a kockás zászlót. Kiemelendő még a szabad kártyás Thomas Randle teljesítménye. A Super2-es betétszéria tavalyi bajnoka, ugyan versenyzett már korábban néhány futam erejéig a sorozatban, de így is a tapasztalatlanabb versenyzők közé sorolható, emiatt is kiemelkedő a 8.pozíció, amit megszerzett. Én személy szerint szívesen megnézném mire lenne képes egy teljes szezonos szerződéssel.
A harmadik versenyre Waters visszakapta a sorstól azt, amit délelőtt elvett tőle egy törött felfüggesztés formájában. Bár Van Gisbergen az utolsó méterekig a sarkában járt, de a Tickford Racing versenyzője nem ingott meg és újra tudott nyerni azon a pályán, ahol tavaly Supercars-karrierje első győzelmét aratta.

Ami a pontversenyt illeti Gizzy továbbra is magabiztos előnnyel vezet, annak ellenére, hogy ez a hétvége koránt sem róla szólt. De mivel a vetélytársak többsége legalább az egyik futamon nullázott, az új-zélandi viszont stabilon hozta a pontokat (továbbra is egy hetedik hely a legrosszabb eredménye), így a 192 pontos előnye érthető.
Legközelebb a hónap utolsó hétvégéjén, a szűk és technikás Winton Motor Raceway-re látogat majd a bajnokság.
Címlapkép forrása: Speedcafe.com