Josh Cook és BTC Racing uralta az első két versenyt, majd jött az esőkáosz és Sutton jól megérdemelt győzelme! A bajnokságot azonban Jake Hill vezeti egy fordulót követően.
Végre elkezdődött a szezon, Josh Cook pedig egy remek győzelmet szerzett az évnyitón Tom Ingram, Jake Hill, illetve Turkington előtt! A pole-ból rajtoló Suttont azonban az első kanyarokban kiforgatta Turkington. a mezőny végéről viszont amolyan Suttonos módon feljött a 10. helyig a címvédő
***UPDATE: Turkington Sutton kiforgatása miatt 17 másodperces büntetést kapott- ennyi kellett, hogy az infinitis mögé kerüljön- amivel visszaesett a 10. helyre, Suttonnal bezárólag mindenki nyert egy pozíciót!***
Az első futam pontszerzői: 1. 🏆Cook (+ leggyorsabb és vezetett kör)🥈Ingram🥉Hill, Butcher, Plato, Rowbottom, Morgan, Sutton, Turkington (eredetileg 3., büntetve), Moffat, Boardley, Goff, Chilton, Oliphant
Majd jött a második futam rajtja és Andy Neate…

Szerencsére mindenki jól van- bár Glynn Geddie Cuprájából túl sok nem maradt, szegény Jade Edwards pedig nem volt merre meneküljön- a verseny pedig gyanúsan hosszú ideig állni fog piros zászlóval, hiszen a gumifalakon is van amit tákolni… [fotó: ITV/BTCC]
Csaba a jövőből: tegnap ugye ott hagytuk abba, hogy Josh Cook egy domináns győzelmet aratott a délelőtti futamon, a második versenyt pedig az Andy Neate okozta baleset és piros zászló szakítja meg a rajtot követően (de elzavarnám már azt a kóklert a bajnokságból, de mint tudjuk, van az a pénz…)
Nagyjából ekkor tudtuk azt is meg, hogy Colin Turkingtont megbüntették Ash Sutton első futamos kilökése miatt (annyi másodpercet kapott, hogy pont Sutton mögé essen vissza, a tizedik helyre). Innentől pedig Turk kicsit beleszürkült a mezőnybe, amit rosszabb rajthelyek, illetve a hideg sem segített (a BMW-k kimondottan nem szoktak jól muzsikálni 20 fok alatt), plusz Thruxton sem fekszik a 330i számára (Turkington utoljára 2017-ben nyert itt, még a 125i volánja mögött).
A hétvége számos pozitív meglepetést tartogatott, a versenyzők közül pedig Josh Cook és Jake Hill teljesítményét illeti a legtöbb dícséret. Cook a második versenyen egy még simább győzelmet aratott, amit nem kicsit segített, hogy a második rajt után “váratlan új” csapattársa, Cammish került mögé, aki gyanúsan nem akart minden áron elé kerülni. Egy zárójelben pedig hadd dícsérjük meg őt is, hiszen az utolsó utáni lehetőséget kihasználva, tesztelés nélkül ült be a BTC Hondába és azonnal ráérzett. Azt pedig hagsúlyozni kell, hogy a csapat a télen a Honda/Neil Brown féle motorokról a széria által biztosított standart erőforrásokra váltott, Cammish szerint pedig nagyon érezhető a különbség. A BTC pedig (akiket külön dícséret illet Jade Edwards autójának újjáépítéséért a harmadik versenyre) egy 1, 4; illetve 1-2. helynek örülhetett két versenyt követően, ami számukra abszolút rekord, Cook pedig ki is maxolta a szerezhető pontokat, hiszen a leggyorsabb kört is behúzta mind a két alkalommal.
Hillre térve, az immár Forddal versenyző fiatal volt a legstabilabb egész hétvégén, mind a három versenyt a harmadik helyen zárva, az utolsó futamon pedig egy zseniális felzárkózást mutatott, miután hamar slick gumikra váltott, és átvette a vezetést is. Sajnos az újra megérkező esőben a győzelemért már nem tudott Suttonnel harcolni, a második helyet pedig az utolsó métereken veszítette el a szintén nagyot hajrázó Platóval szemben.
A címvédő Suttont az ág is húzta tegnap, hiszen a pole-ból rajtolva forgatta ki Turkington, majd egészen a tizedik helyig zárkózott fel. Aztán a második verseny rajtja után motorgondjai voltak, ismét a mezőny végére kerülve kellett kést játszania a vajban, hogy újra kilencedikként kapjon pontokat (Turkington utólagos büntetésével végül 9. lett ugye az első versenyen is). Majd úgy tűnt, hogy a korán slickre váltó Hill-Oliphant duóval szemben elveszíti harmadik futamos győzelmét is, de az újra eleredő eső mentette végül meg és két kiábrándító futamot követően ő is győzellemmel kezdte meg 2021-et.
A második verseny pontszerzői: 2. 🏆Cook (újabb hattrick)🥈Cammish🥉Hill, Rowbottom, Plato, Ingram, Turkington, Moffat, Sutton, Oliphant, Jelley, Goff, Jackson, Lloyd, Taylor-Smith.
A harmadik futam a káosznak az élvezhető változata volt, amikor még a néző tudja követni az eseményeket, de egy két körrel később történő gumiváltás a győzelem helyett már pontokról sem szólt. A hétvégét addig uraló Cook, illetve Ingram (2. és 6. hely az első két versenyen) esélyei hamar elúsztak, mivel mindketten egy 30 másodperces stop&go büntetést kaptak annak következtében, hogy túl későre cseréltek gumit autóikon és már a rajtrácson álltak kerék nélkül, a szervizidő letelte után. Innentől, mivel ez egy automatikus körhátrányt jelentett, csak a leggyorsabb körért járó 1 pontért tudtak menni, amit végül Cook be is zsebelt. Szintén pórul járt az első sorból rajtoló Oliphant (Oliphant-Jelly első sort sorsoltak ki a versenyre), akinek BMW-je kilógott a rajtpozícióból, ezért őt is 5 másodperccel jutalmazták (végül az ötödikről hetedik helyre visszaesve). Sutton pár kör alatt bedarálta az előtte haladó BMW-ket, Oliphant pedig ki is állt időközben slickért, de ő végül nagyobbat veszített rajta mint Hill, és ugyan amint feljebb már írtam, Hillel szemben elveszítette az első helyet, végül vissza tudta előzni a fordost versenyzőt, megszerezve egy igencsak kiérdemelt győzelmet. Az utolsó métereken pedig Jason Plato előzni tudott a második pozícióért- a kétszeres bajnok mindhárom futamon jól versenyzett- úgy tűnik, hogy sebességére semmilyen hatással nem volt a tavalyi szezon kihagyása és jobban össze van szokva az Astrával, mint korábban bármikor.
A harmadik verseny pontszerzői:
3. 🏆Sutton (+vezetett kör)🥈Plato🥉Hill (+vezetett kör), Shedden, Lloyd, Turkington, Oliphant, Goff, Jackson, Jelley (+vezetett kör), Taylor-Smith, Osborne, Chilton, Smelt, Smiley.
Valószínűleg mindenki várakozásait túlteljesítette Tom Ingram a Hyundai-jal, hiszen semmivel sem tűnt lassabbnak, mint korábban a Toyotával, ellenben Rory Butcher nem volt annyira meggyőző első toyotás hétvégéjén (bár két balesete sem könnyítette a helyzetet), Sam Smely pedig eddig pazarlásnak tűnik az autóban- mint ahogyan sokan sejtettük is. Az új Cuprák eddig nem éppen brillíroztak, bár Jack Goff top tíz közeli helyeken harcolt mindhárom versenyen, messze kiemelkedve a csapatból, tehát az előrelépés megvolt a Team HARD számára, mi Ádám kolllégával azonban picit többet vártunk az új autóiktól.
Gordon Shedden visszatérése sem volt éppen zökkenőmentes, bár az esőkáoszban sokat mentett 4. helyével az utolsó futamon, új kollégája Rowbottom viszont nagyon szépen versenyzett első hondás hétvégéjén, míg legpechesebb fordulót talán a Ciceley Motorsport zárt, ahol Morgant és Chiltont is többször utolérte a technika ördöge az új BMW-ben a hétvége során.

A bajnokságot Jake Hill 45 ponttal vezeti, egy egységgel Cook, héttel Plato, illetve kilenccel Sutton előtt.
A sorozatban pedig egy nagyobb szünet jön, egy hónap múlva folytatódik Snettertonban.
Címlapkép forrása: Josh Cook és a BTC Racing hivatalos média felületei