Egy újabb fiatal- aki mögött nem mellesleg Arie Luyendyk is áll- emelkedett a sztárok közé a hétvégén, miután pénteken egy fél világ örült Grosjean sikerének!
🤔Kezdjük a kicsit szubjektív dolgokkal- avagy Grosjean pole-ja és McLaughlin top hatos rajthelye sokakban felvetett pár kérdést.
Beárazták az IndyCart (amit sokan emlegetnek amikor 1-1 “kívülről” érkező versenyző azonnal ráérez a tempóra)? Mindkettőjüknek (és csapataiknak is, hiszen pl. Ed Jones is jó volt szombaton) nagyon passzolt a pálya és formában voltak? Vagy semmi világmegváltó következtetést nem kell levonnunk még?
Csaba szerint a történetnek van egy olyan oldala is, hogy az IndyCar-ban más bajnokságokból érkező versenyzők egyszerűen jobban rá vannak utalva a jó egy körös tempóra, picit edzetebbek ebben, így ha az autóra ráéreznek, könnyebben ki tudnak tűnni az IndyCar időmérökön. Ellenben pl. egy (random versenyzőt választva) Graham Rahallal, aki a tengeren túli szériákban nőtt fel, és a mezőny végére visszaesve is simán ötödik lett szombaton egy top taktikával, átlagban nagyon jó a versenytempója, de sosem volt egy időmérő menő. Persze ez egy saját ötlet, függ az adott pilóta természetes tehetségétől (Ganassiéknál sem egy Ericsson szerzi a jó időmérő eredményeket, hanem Palou) és számos más faktortól, de az elmúlt években számos példát láttunk erre, Rosenqvisttől Wickens-ig (bár pont a svéd nagyon bele van szürkülve eddig az idei szezonba).
A futamon nem izgultuk halálra magunkat, de nem is unatkoztunk és egy elég jó taktikai háborút láthattunk, aminek végül két nyertese is volt, hiszen Grosjean szája “veresége” ellenére is a fülig ért, míg VeeKay fellépett a legjobb, amerikában versenyző hollandok csarnokába, mentora Luyendyk mellé. Ami talán egy kis szomorkodásra adott okot, az a Meyer Shank Racing pithibája volt, amivel Harvey-t gyanúsan a szezon legjobb eredményétől fosztották meg, egyben elvett a sors tőlünk egy győzelemre, de minimum dobogóra esélyest, akinek szintén nagyon kijárna már egy első IndyCar győzelem.
🚗🚙🚎🚚🏎 Az előbbi emojik megmutatják számunkra, hogy min is múlott Grosjean szombati győzelme. A forgalom, illetve a körüket nagyon nehezen adó riválisok, akik közül a jó öreg Takuma még vissza is előzte a franciát, demozva az IndyCar egyik nehézségét a francia előtt: kék zászló nem létezik, minden pozícióért a pályán meg kell küzdeni foggal-körömmel!
🏆A részletekről az összképre áttérve, amíg VeeKay és Grosjean a győzelemért csatázott, addig Palou és Newgarden (a 3-4. helyen célbaérve) csökkentette a hátrányát Dixonnal szemben a pontversenyben, miután az új-zélandi zseni egy nehéz hétvégét futott. És lehet mondani, hogy korán van még, csupán öt verseny futott le a szezonból, hátra van a dupla pontos Indy 500, stb.
Dixon azonban még így is a top tízben végzett (ő az egyetlen a mezőnyben, akinek mind az öt versenyen sikerült ez) és ezek lehetnek a kulcsfontosságú alkalmak, amikor pontot lehet rabolni a Jégembertől.
Az egy másik kérdés, hogy ha tegyük fel 5 versennyel az év vége előtt is közel lesz hozzá Palou -ami nem kis bravúr lenne a második IndyCar szezonját futó spanyoltól- akkor Ganassiéknál beleszólnak-e a házon belüli csatába, hiszen a Dixon-Franchitti duó óta nem volt két bajnokesélyese Chip csapatának. Power és Pagenaud hol közepes teljesítménye, mikor kisebb-nagyobb hibái eddig eléggé kiemelik Newgardent a Kapitány fiai közül (McLaughlint első szezonjában még nehezen kezelhetjük bajnokesélyesnek), ami hogyha nem változik jelentősen, egy emberre koncentrálhatja a Penske erőit.
Mivel azonban még tényleg csak 5 versenyen vagyunk túl, ezt a gondolatmenetet nem érdemes túlspirázni. Ellenben örüljönk annak, hogy 5 különböző győztesünk volt ugyan ennyi versenyen (közülük hárman első diadalukat aratták az IndyCar-ban), és ha azt hozzá teszzük, hogy Penske autó nem nyert még idén- az év végi győztesek száma nagyon magas lehet- és egy zseniális szezonnal van dolgunk!
Májusban vagyunk, tehát lassan itt az Indy 500 is, amiről nem fogjuk kispórolni a posztokat. Dióhéjban annyit érdemes megjegyezzetek, hogy ezen a héten kedd-csütörtök között rendezik az edzéseket, majd péntek-vasárnap a kvalifikációt (ugye külön fut a mezőny, az utolsó kvalifikálókról döntő etap, illetve a fast 9). Maga a verseny pedig két hét múlva, május harmincadikán lesz.
Címlapkép forrása: az IndyCar hivatalos média felületei