Hélio az egekbe emelkedett, miközben az üldöző fiatalok ismét felnőttek a feladathoz, Pagenaud pedig tavaly Iowához hasonlót mentett! Mögöttük viszont talán kevesünknek tűnt fel, hogy Carpenter-Ferrucci és Karam végeztek- avagy Indy 500 beszámoló a “kicsik” szemszögéből!
A felvezetés a maga módján ugyan kicsit helytelen, hiszen Pókember egy olyan csapat színeiben nyert, akik mindössze második teljes szezonjukat futják a szériában és ez volt az első diadaluk, a verseny kiértékelését azonban a kis csapatok nagy sikereire akartam kihegyezni, hiszen bőven láthattunk ebből a 105. Indy 500-on!
Enjoy this moment with the God’s of Indianapolis ! 🙏
— Helio Castroneves (@h3lio) July 21, 2021
Q momento especial eu estar no mesmo grupo desses Deuses de Indianapolis! https://t.co/1xcylZFI6f
🏆A verseny amúgy elég sok rekordot megdöntött. Többek között a valaha volt leggyorsabb (egyben tehát legrövidebb ideig tartó) és legkevesebb sárga zászlós szakaszt hozó Indy 500 volt, ezekről azonban nem akartunk bővebben írni, hiszen megtették már az Usaracingen (a cikk linkjét megtaláljátok a hozzászólások között).
A hatalmas drámákból pedig szerencsére nem volt rengeteg (mondjuk ezt gyanúsan Wilson, Dixon, Rossi, Rahal vagy Power másképp gondolják), azonban annál több, meglepően amatőr hibát láthattunk a pitben. A sebességlimit átlépése mellett akadt pár falazás is, az előbbiek miatt veszített el pl. egy top pozíciót Ryan-Hunter Reay, aki ijesztő sebességgel esett be utolsó kiállására, és egy mindössze 0.5 mérföld/órás meghaladás miatt kapott áthajtásost Rosenqvist, aki egy érdekes alternatív taktikán volt a verseny végén.
🟠🔴⚫️Kezdjük a “kicsik” áttekintését az Ed Carpenter Racinggel, akik már a kvalifikációkon is messze a legjobb Chevys csapat voltak (vagy inkább az egyetlen versenyképes alakulat az amerikai gyártó motorjával) és egy sokáig komolynak tünő győzelmi lehetőséget buktak el, részben külső okokból.
A csapatfőnök Ed Carpenterről azt hihettük, hogy a lefulladása az első kiállások alatt hazavágta versenyét- a Brickyardon azonban a szerencse változó- végül pedig ő zárt a legjobb helyen (5.) a csapat három autója közül. Az alakulat vezérét a hibát követően keveset láthattuk, azonban az utolsó kiállások körül már ott loholt a vezető négyes mögött, végül azonban nem volt már elég köre egy támadási kísérlethez.
“Fiai” VeeKay és Daly a legtöbb körön át vezették a versenyt- jó kérdés, hogy hibáztak-e azzal, hogy nem váltogatták egymást az élen, jobb üzemanyagspórlást biztosítva mindkét autónak- viszont látható volt, hogy taktikában rosszabbul állnak mint a Palou-Castroneves-O’Ward hármas, akik végig mögöttük loholtak. Emellett mindkettőjüket hátráltatta egy lassabb kiállás, Daly versenyét pedig végül hazavágta a “találkozás” Rahal elszabaduló kerekével. Itt lent láthattok egy képet képet arról, hogy milyen állapotú első szárnnyal fejezte be a futamot Conor végül a 13. pozícióban, úgy hogy ő vezette a legtöbb kört a futamon. Valahogy az ő szezonja sem akar jobbra fordulni, a Rosenqvistével egyetemben.
VeeKay pedig végül egy viszonylag “szürke”, 8. helyen zárta a versenyt, amiből sokkal több nézett ki számára is.

🔴🟢⚪️ Ferruccira térve (akinek az egyik legszebb dizájnú autója volt a mezőnyből- ez látható a kiemelt képen), a fiatal amerikaitól igazából semmit nem vártunk el a futamon. Kimondottan jó oválos, azonban váratlan NASCAR váltása miatt ő is alig körözött idén IndyCarral, és szenvedett is egy nagyobb balesetet a gyakorlások során a múlt héten.
Csapattársainak komoly győzelmi esélyei voltak, és taktikailag is jól állt a teljes szezont futó két RLL autó, aztán ugye Graham Hondája kerék nélkül maradt, Satonál pedig megpróbáltak egy egyel kevesebb kiállásos taktikát- ami a kevés sárga miatt nem jött be, és a japán végül 14. helyen látta meg a kockás zászlót.
Ellenben Ferrucci végig hibátlan versenyt futott- hiába alig láttuk képernyőn- és hatodik lett, egyben megfutotta a verseny leggyorsabb körét is.
🔵⚪️Sage Karam előtt szintén emelnünk kell a kalapunk! A Dreyer&Reinbold autóval bumpingra jutó amerikai is rettentően precíz volt tegnap, és a kvalifikálni tudó mezőny talán legkisebb csapatával tett csodát tegnap, hiszen hetedikként ért célba (vezette is a versenyt), közben őt is alig láttuk a képernyőn.
A “nem olyan kicsik” versenyzői közül Montoya 9. helye is kiemelni való, míg ugye a Penske becsületét Pagenaud mentette meg, miközben Power és Newgarden taktikája is jobbnak tűnt a verseny elején-közepén. Az ausztrál zseni azonban nagyon átment áram kikapcs (értd Power OFF ) üzemmódba az utolsó kiállásnál, így a pocsékul induló Indy 500-as hetei pont úgy is végződtek.
Mielőtt nagyon kezdenétek megunni a böngészést, nézzünk kicsit rá a bajnokság állására, hiszen megvolt Dixon első betlizése idén. Annak ellenére, hogy a Jégember végül vissza tudta venni a körét, nem igazán tudott rengeteg pozíciót nyerni a verseny végééig- így a 17. pozícióért kapott pontokat.
Csapattársa (és legfőbb kihívója???) Palou ugye éppen csak lemaradt a győzelemről, így egy 36 pontos előnyt épített ki Dixonnal, illetve 37 egységest O’Warddal szemben a bajnokság élén. Pagenaud pedig, akinek eléggé közepes éve van eddig, tegnapi harmadik helyével feljött az összetett negyedik pozíciójába.
Vizuálisabb típusoknak a bajnokság állása:
🥇Palou 242 pont, 🥈Dixon 212 p., 🥉O’Ward 211 p., Pagenaud 201 p.
Túl nagy szünet pedig nem lesz, hiszen jövő hétvégén már Detroitban versenyzik a mezőny, a szezon második (és egyben) utolsó dupla fordójában.
Címlapkép forrása: a Rahal Letterman Lanigan Racing hivatalos média felületei