🇮🇹 ETCR: Azcona királyságától “Zeng(ő) motorsporttörténelemig”– Vallelunga beszámoló, Nagy Dani helyszíni élményeivel

Lezajlott az olaszországi Vallelungában az első eTCR hétvége, 2 Zengős Cupra, 2 M1RA-s Romeo Ferraris (nem Alfa Romeo!) és 2 Hyundai Veloster részvételével.
Ez az a sorozat, ahol csak a versenyhétvége formátuma hibrid (rallycross-pályaautó átmenet), ellenben az autók 100%-ban elektromosak (plusz pont, hogy a töltést sem gázolaj, hanem hidrogén generátorok biztosítják, szemben a Formula-E-vel).

Nem mondom, hogy a lebonyolítást és a két pilóta per autó felállást nem kell szokni, de a hétvége végére már egész ráéreztünk az előfutók-időfutamok-döntők miértjeihez és hogyanjaihoz; a lényeg annyi, hogy az előfutókban 15-10-4, az egy-az-egy elleni csatákban 12-6 pontokat adnak és az ezek alapján felosztott időfutam végeredménye határozza meg a döntők rajtsorrendjét, ahol a döntők győztesei 30 pontot kapnak, másodikak 25-öt, és így tovább. Tudjátok még követni? Akkor még egy csavar, hogy a hétvége során kettő különböző pályavonalat és három teljesítményszintet használnak. 😀

A hétvége kicsit laposan indult mind közvetítés, mind akciók szintjén, de ahogy a srácok kezdtek ráérezni a ritmusra, úgy lettek egyre ádázabban és túraautósabbak az egymás elleni, meg a pilótáknak a saját autójukkal való, olykor látványos power-slideokba torkolló küzdelmek. A nyugis szombatot drámai vasárnap követte.

Az első időfutamon Azcona kapott a semmiből defektet – ezzel az utolsó helyet örökölve az A döntőre – amit két Hyundai-jos defekt követett a döntőn. az A döntőt végül csak három autó fejezte be, Azcona-Gené-Baptista sorrendben.
A B csoportba az akciót a pole-t szerző Ekström diszkvalifikációja szolgáltatta, aki a B döntőn az utolsó ampereket kitaposva bemutatott előzésekkel Vernay mögé másodiknak hozta be a Cuprát. A képzeletbeli dobogóra Luca Filippi állhatott fel; Nagy Dani bár végig Webb nyakán lógott, megelőzni nem tudta, így végül 6. lett.

A bajnokság állása a legelső Pure eTCR hétvége után. [kép forrása: a széria hivatalos média felületei]

A hétvége után Azcona vezeti a bajnokságot a MAGYAR Zengő Motorsporttal (három csapat vagy sem, ez magyar motorsporttörténelem), majd Vernay és Ekström. Nagy Dani az összetett 9. helyen áll; s ha már Dani: az első magyar eTCR pilóta megérdemli a kalapemelést. Baromi mély vízbe lett dobva azzal, hogy egy teljesen ismeretlen, minden korábbinak klasszisokkal erősebb autóval kellett túra és sportautós nagyágyukkal harcba szállnia, amit a körülményekhez képest kiválóan abszolvált. De hogy mindezt ő hogy élte meg?

“Haláli élmény volt – mondhatni szó szerint – elképesztő ereje van az autóknak, de nagyon élveztem. Úgy gondolom a szombati nappal elégedett lehetek, de vasárnapra többet vártam magamtól, ott érződött a korábbi tesztek hiánya” – üzente a GP-Zóna olvasóinak Dani.

Mi innen is sok sikert kívánunk neki; s természetesen a többi Zengősnek, meg a M1RA csapatának!

Így az írásunk végén feltesszük a kérdést, hogy akik a hatalmas motorsport és foci dömping között nézni tudták az eTCR-t, nektek hogy tetszett az első forduló?
Pozitív a vibe, vagy van ahová javulni a sorozatnak?

Címlapkép forrása: a Pure eTCR és a Zengő Motorsport hivatalos média felületei

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.