Lezajlott az olaszorszĂĄgi VallelungĂĄban az elsĆ eTCR hĂ©tvĂ©ge, 2 ZengĆs Cupra, 2 M1RA-s Romeo Ferraris (nem Alfa Romeo!) Ă©s 2 Hyundai Veloster rĂ©szvĂ©telĂ©vel.
Ez az a sorozat, ahol csak a versenyhĂ©tvĂ©ge formĂĄtuma hibrid (rallycross-pĂĄlyaautĂł ĂĄtmenet), ellenben az autĂłk 100%-ban elektromosak (plusz pont, hogy a töltĂ©st sem gĂĄzolaj, hanem hidrogĂ©n generĂĄtorok biztosĂtjĂĄk, szemben a Formula-E-vel).
Nem mondom, hogy a lebonyolĂtĂĄst Ă©s a kĂ©t pilĂłta per autĂł felĂĄllĂĄst nem kell szokni, de a hĂ©tvĂ©ge vĂ©gĂ©re mĂĄr egĂ©sz rĂĄĂ©reztĂŒnk az elĆfutĂłk-idĆfutamok-döntĆk miĂ©rtjeihez Ă©s hogyanjaihoz; a lĂ©nyeg annyi, hogy az elĆfutĂłkban 15-10-4, az egy-az-egy elleni csatĂĄkban 12-6 pontokat adnak Ă©s az ezek alapjĂĄn felosztott idĆfutam vĂ©geredmĂ©nye hatĂĄrozza meg a döntĆk rajtsorrendjĂ©t, ahol a döntĆk gyĆztesei 30 pontot kapnak, mĂĄsodikak 25-öt, Ă©s Ăgy tovĂĄbb. TudjĂĄtok mĂ©g követni? Akkor mĂ©g egy csavar, hogy a hĂ©tvĂ©ge sorĂĄn kettĆ kĂŒlönbözĆ pĂĄlyavonalat Ă©s hĂĄrom teljesĂtmĂ©nyszintet hasznĂĄlnak. đ
A hĂ©tvĂ©ge kicsit laposan indult mind közvetĂtĂ©s, mind akciĂłk szintjĂ©n, de ahogy a srĂĄcok kezdtek rĂĄĂ©rezni a ritmusra, Ășgy lettek egyre ĂĄdĂĄzabban Ă©s tĂșraautĂłsabbak az egymĂĄs elleni, meg a pilĂłtĂĄknak a sajĂĄt autĂłjukkal valĂł, olykor lĂĄtvĂĄnyos power-slideokba torkollĂł kĂŒzdelmek. A nyugis szombatot drĂĄmai vasĂĄrnap követte.
Az elsĆ idĆfutamon Azcona kapott a semmibĆl defektet – ezzel az utolsĂł helyet örökölve az A döntĆre – amit kĂ©t Hyundai-jos defekt követett a döntĆn. az A döntĆt vĂ©gĂŒl csak hĂĄrom autĂł fejezte be, Azcona-GenĂ©-Baptista sorrendben.
A B csoportba az akciĂłt a pole-t szerzĆ Ekström diszkvalifikĂĄciĂłja szolgĂĄltatta, aki a B döntĆn az utolsĂł ampereket kitaposva bemutatott elĆzĂ©sekkel Vernay mögĂ© mĂĄsodiknak hozta be a CuprĂĄt. A kĂ©pzeletbeli dobogĂłra Luca Filippi ĂĄllhatott fel; Nagy Dani bĂĄr vĂ©gig Webb nyakĂĄn lĂłgott, megelĆzni nem tudta, Ăgy vĂ©gĂŒl 6. lett.

A hĂ©tvĂ©ge utĂĄn Azcona vezeti a bajnoksĂĄgot a MAGYAR ZengĆ Motorsporttal (hĂĄrom csapat vagy sem, ez magyar motorsporttörtĂ©nelem), majd Vernay Ă©s Ekström. Nagy Dani az összetett 9. helyen ĂĄll; s ha mĂĄr Dani: az elsĆ magyar eTCR pilĂłta megĂ©rdemli a kalapemelĂ©st. Baromi mĂ©ly vĂzbe lett dobva azzal, hogy egy teljesen ismeretlen, minden korĂĄbbinak klasszisokkal erĆsebb autĂłval kellett tĂșra Ă©s sportautĂłs nagyĂĄgyukkal harcba szĂĄllnia, amit a körĂŒlmĂ©nyekhez kĂ©pest kivĂĄlĂłan abszolvĂĄlt. De hogy mindezt Ć hogy Ă©lte meg?
“HalĂĄli Ă©lmĂ©ny volt – mondhatni szĂł szerint – elkĂ©pesztĆ ereje van az autĂłknak, de nagyon Ă©lveztem. Ăgy gondolom a szombati nappal elĂ©gedett lehetek, de vasĂĄrnapra többet vĂĄrtam magamtĂłl, ott Ă©rzĆdött a korĂĄbbi tesztek hiĂĄnya” – ĂŒzente a GP-ZĂłna olvasĂłinak Dani.
Mi innen is sok sikert kĂvĂĄnunk neki; s termĂ©szetesen a többi ZengĆsnek, meg a M1RA csapatĂĄnak!
Ăgy az ĂrĂĄsunk vĂ©gĂ©n feltesszĂŒk a kĂ©rdĂ©st, hogy akik a hatalmas motorsport Ă©s foci dömping között nĂ©zni tudtĂĄk az eTCR-t, nektek hogy tetszett az elsĆ fordulĂł?
PozitĂv a vibe, vagy van ahovĂĄ javulni a sorozatnak?
CĂmlapkĂ©p forrĂĄsa: a Pure eTCR Ă©s a ZengĆ Motorsport hivatalos mĂ©dia felĂŒletei