🇼đŸ‡č ETCR: Azcona kirĂĄlysĂĄgĂĄtĂłl “Zeng(Ƒ) motorsporttörtĂ©nelemig”– Vallelunga beszĂĄmolĂł, Nagy Dani helyszĂ­ni Ă©lmĂ©nyeivel

Lezajlott az olaszorszĂĄgi VallelungĂĄban az elsƑ eTCR hĂ©tvĂ©ge, 2 ZengƑs Cupra, 2 M1RA-s Romeo Ferraris (nem Alfa Romeo!) Ă©s 2 Hyundai Veloster rĂ©szvĂ©telĂ©vel.
Ez az a sorozat, ahol csak a versenyhétvége formåtuma hibrid (rallycross-pålyaautó åtmenet), ellenben az autók 100%-ban elektromosak (plusz pont, hogy a töltést sem gåzolaj, hanem hidrogén generåtorok biztosítjåk, szemben a Formula-E-vel).

Nem mondom, hogy a lebonyolĂ­tĂĄst Ă©s a kĂ©t pilĂłta per autĂł felĂĄllĂĄst nem kell szokni, de a hĂ©tvĂ©ge vĂ©gĂ©re mĂĄr egĂ©sz rĂĄĂ©reztĂŒnk az elƑfutĂłk-idƑfutamok-döntƑk miĂ©rtjeihez Ă©s hogyanjaihoz; a lĂ©nyeg annyi, hogy az elƑfutĂłkban 15-10-4, az egy-az-egy elleni csatĂĄkban 12-6 pontokat adnak Ă©s az ezek alapjĂĄn felosztott idƑfutam vĂ©geredmĂ©nye hatĂĄrozza meg a döntƑk rajtsorrendjĂ©t, ahol a döntƑk gyƑztesei 30 pontot kapnak, mĂĄsodikak 25-öt, Ă©s Ă­gy tovĂĄbb. TudjĂĄtok mĂ©g követni? Akkor mĂ©g egy csavar, hogy a hĂ©tvĂ©ge sorĂĄn kettƑ kĂŒlönbözƑ pĂĄlyavonalat Ă©s hĂĄrom teljesĂ­tmĂ©nyszintet hasznĂĄlnak. đŸ˜€

A hĂ©tvĂ©ge kicsit laposan indult mind közvetĂ­tĂ©s, mind akciĂłk szintjĂ©n, de ahogy a srĂĄcok kezdtek rĂĄĂ©rezni a ritmusra, Ășgy lettek egyre ĂĄdĂĄzabban Ă©s tĂșraautĂłsabbak az egymĂĄs elleni, meg a pilĂłtĂĄknak a sajĂĄt autĂłjukkal valĂł, olykor lĂĄtvĂĄnyos power-slideokba torkollĂł kĂŒzdelmek. A nyugis szombatot drĂĄmai vasĂĄrnap követte.

Az elsƑ idƑfutamon Azcona kapott a semmibƑl defektet – ezzel az utolsĂł helyet örökölve az A döntƑre – amit kĂ©t Hyundai-jos defekt követett a döntƑn. az A döntƑt vĂ©gĂŒl csak hĂĄrom autĂł fejezte be, Azcona-GenĂ©-Baptista sorrendben.
A B csoportba az akciĂłt a pole-t szerzƑ Ekström diszkvalifikĂĄciĂłja szolgĂĄltatta, aki a B döntƑn az utolsĂł ampereket kitaposva bemutatott elƑzĂ©sekkel Vernay mögĂ© mĂĄsodiknak hozta be a CuprĂĄt. A kĂ©pzeletbeli dobogĂłra Luca Filippi ĂĄllhatott fel; Nagy Dani bĂĄr vĂ©gig Webb nyakĂĄn lĂłgott, megelƑzni nem tudta, Ă­gy vĂ©gĂŒl 6. lett.

A bajnoksĂĄg ĂĄllĂĄsa a legelsƑ Pure eTCR hĂ©tvĂ©ge utĂĄn. [kĂ©p forrĂĄsa: a szĂ©ria hivatalos mĂ©dia felĂŒletei]

A hĂ©tvĂ©ge utĂĄn Azcona vezeti a bajnoksĂĄgot a MAGYAR ZengƑ Motorsporttal (hĂĄrom csapat vagy sem, ez magyar motorsporttörtĂ©nelem), majd Vernay Ă©s Ekström. Nagy Dani az összetett 9. helyen ĂĄll; s ha mĂĄr Dani: az elsƑ magyar eTCR pilĂłta megĂ©rdemli a kalapemelĂ©st. Baromi mĂ©ly vĂ­zbe lett dobva azzal, hogy egy teljesen ismeretlen, minden korĂĄbbinak klasszisokkal erƑsebb autĂłval kellett tĂșra Ă©s sportautĂłs nagyĂĄgyukkal harcba szĂĄllnia, amit a körĂŒlmĂ©nyekhez kĂ©pest kivĂĄlĂłan abszolvĂĄlt. De hogy mindezt Ƒ hogy Ă©lte meg?

“HalĂĄli Ă©lmĂ©ny volt – mondhatni szĂł szerint – elkĂ©pesztƑ ereje van az autĂłknak, de nagyon Ă©lveztem. Úgy gondolom a szombati nappal elĂ©gedett lehetek, de vasĂĄrnapra többet vĂĄrtam magamtĂłl, ott Ă©rzƑdött a korĂĄbbi tesztek hiĂĄnya” – ĂŒzente a GP-ZĂłna olvasĂłinak Dani.

Mi innen is sok sikert kĂ­vĂĄnunk neki; s termĂ©szetesen a többi ZengƑsnek, meg a M1RA csapatĂĄnak!

Így az Ă­rĂĄsunk vĂ©gĂ©n feltesszĂŒk a kĂ©rdĂ©st, hogy akik a hatalmas motorsport Ă©s foci dömping között nĂ©zni tudtĂĄk az eTCR-t, nektek hogy tetszett az elsƑ fordulĂł?
PozitĂ­v a vibe, vagy van ahovĂĄ javulni a sorozatnak?

CĂ­mlapkĂ©p forrĂĄsa: a Pure eTCR Ă©s a ZengƑ Motorsport hivatalos mĂ©dia felĂŒletei

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.