Már tényleg nehéz jelzőket találni az új-zélandi teljesítményére, hiszen mind egy körön, mind versenytempóban más dimenziót képvisel idén a mezőnyben. Ezúttal csak két versenyt rendeztek a Reid Parkban, de ezek 250 km-esek voltak, ami azt jelentette, hogy 87 kört kellett megtenniük a versenyzőknek.Szinte már mondanom se kell, természetesen Gizzy szerezte meg a szombati futamra a pole-t, több, mint 3 tizedet verve a mellőle induló csapattársára.
Azért, hogy legyen némi izgalom, a rajt pillanatát Whincup kapta el jobban, de szépen jött el James Courtney és David Reynolds is. Fabian Coulthard járt pórul, aki még a felvezető körön fulladt le, így ő csak a boxutcából eredhetett a mezőny után (nem mintha sokat számított volna, hiszen az utolsó előtti 23.helyre kvalifikálta magát a szebb napokat is megélt új-zélandi). A verseny során láthattunk pár igen komoly csatát, ezek közül kiemelendő Cameron Waters előzése, amikor egyszerre ment el Brodie Kostecki és Mark Winterbottom mellett. Az élen Whincup hiába tartotta sokáig a vezető helyét, van Gisbergen elnyújtottabb stratégiája bizonyult jobbnak. Bár a hétszeres bajnok mögé jött vissza az utolsó kiállását követően, később játszó könnyedséggel ment el csapattársa mellett, ezzel megszerezve a győzelmet. Triple Eight 1-2, a dobogóra még Anton De Pasquale állhatott fel.
Vasárnapra Todd Hazelwood dobbantott nagyot az időmérőn, egy darabig úgy nézett ki, hogy meg is szerezheti a pole-t, ám ekkor jött a Triple Eight úthenger és bebetonozták a mezőnyt és a különbségeket. Ezt az előnyüket pedig a futamra is megtartották. Gyakorlatilag copy paste ugyanaz a forgatókönyv rajzolódott ki, mint előző nap. Whincup vezetett a verseny túlnyomó részében, majd a későbbi kiálló van Gisbergen a végén előzte meg. Bár ezúttal Jamie is jóval keményebben védekezett, de Gizzy rafináltan vette el tőle az első helyet és ezzel idei tizedik győzelmét aratta. Akárcsak szombaton, ezúttal is De Pasquale pezsgőzhetett a Red Bull-os srácokkal. Mindenképpen megemlítendő Will Brown neve, aki fantasztikus versenyt futva az 5.helyen látta meg a kockás zászlót. A futam végeredménye utólag annyit módosult, hogy Jake Kosteckit diszkvalifikálták, mivel az ellenőrzésnél túl alacsony volt a guminyomás.

Van Gisbergen már karrierje 50.futamgyőzelménél jár, amiből 10-et csak idén gyűjtött össze: egészen elképesztő statisztikai mérleget mutat 2021-ben. A pontversenyben az előnye 251 pont a kvázi egyetlen „kihívójával” Whincuppal szemben. A többiek pedig egyszerűen labdába sem tudnak rúgni: Az év elején impozánsan teljesítő Waters az utóbbi versenyeken kicsit beleszürkült az üldöző bolyba, Mostert itt Townsville-ben csak a középmezőnyben vergődött, a DJR versenyzőiből pedig már év eleje óta hiányzik az az igazi átütő erő, noha azért szépen gyűjtögetik a lepattanó dobogós helyeket.
A folytatásra ezúttal nem kell sokat várni, hiszen ahogy múlt héten megírtuk, marad a mezőny a Reid Parkban, ugyanis egy hét múlva egy három sprint versenyes fordulót rendeznek Townsville-ben.
Címlapkép forrása: Supercars.com