AragĂłnban harcol a hĂ©tvĂ©gĂ©n a benzines Ă©s “villany TCR” mezĆnye, tehĂĄt nem fog unatkozni Azcona Ă©s Vernay sem, mĂg a BoP vĂĄltozĂĄs Ă©s Ă©rkezĆ kompenzĂĄciĂłs sĂșly a HondĂĄbĂłl yachtot csinĂĄlt. A beharangozĂłban Csaba tömi a fejecskĂ©teket, mĂg a hĂ©tvĂ©ge többi rĂ©szĂ©rĆl B. ĂdĂĄm Ărt nektek!
Maradjunk annyiban, hogy bĂĄr a MĂŒnnich Motorsport a csĂșcson volt az elsĆ kĂ©t WTCR fordulĂłban, a pech Ă©s a technika ördöge a vĂĄrtnĂĄl gyakrabban utolĂ©rte a nĂ©met csapat HondĂĄit, AragĂłnban pedig nagy csodĂĄra nem szĂĄmĂthatnak. A szĂĄmukra kedvezĆtlen BoP vĂĄltozĂĄs mellett megĂ©rkezik a jĂł öreg kompenzĂĄciĂłs sĂșly is a jĂĄtĂ©kba, az elsĆ kĂ©t fordulĂł sebessĂ©gĂĄtlagai alapjĂĄn. A HondĂĄk összesen 70 kilĂłval (ebbĆl 60 a kompenzĂĄciĂłs sĂșly) lesznek nehezebbek mint az elsĆ kĂ©t versenyhĂ©tvĂ©gĂ©n, tehĂĄt gyakorlatilag damage limitation lesz szĂĄmukra a hĂ©tvĂ©ge, mĂg a Hyundai ElantrĂĄk 40, a Lynk&Co-k pedig 10 kg ballasztot kapnak a hĂ©tvĂ©gĂ©re.
Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a legkönnyebb autĂł a Cupra (1265 kg) Ă©s legnehezebb, a Honda (1345 kg) között 80 kg minimum sĂșlykĂŒlönbsĂ©g lesz. Az Audi 10 kilĂłval lesz nehezebb a CuprĂĄnĂĄl, mĂg a Lynk tĂzzel könnyebb a HondĂĄnĂĄl. A Hyundai ElantrĂĄk valahol a kĂ©t “sĂșlycsoport” között versenyeznek majd, 1315 kg minimum sĂșllyal.
A bajnoksĂĄg eddig nagyon szoros maradt, hiszen 4 verseny utĂĄn csupĂĄn 12 pont vĂĄlasztja el a listavazetĆ Vernay-t Ă©s a hetedik Ehracher-t. AragĂłnban pedig azt lesz Ă©rdemes figyelni, hogy a jĂłval könnyebb Cupra Ă©s Audi versenyzĆk fel tudnak-e Ă©rdemben zĂĄrkĂłzni a Honda-Hyundai-Lynk hadosztĂĄly mögĂ© a pontversenyben.
Jean-Karl Vernay Ă©s Mikel AzconĂĄra kimondottan zsĂșfolt hĂ©tvĂ©ge vĂĄr, hiszen a WTCR mellett az eTCR is versenyzik AragĂłnban, egy fordulĂłt követĆen pedig az emlĂtett kettĆs ĂĄll a bajnoksĂĄg Ă©lĂ©n (Azcona-Vernay sorrendben), tehĂĄt gyanĂșsan a fejĂŒkben mĂĄr most egy komolyabb naptĂĄrtervnek tƱnhet a fordulĂł.Â
A versenyek beszĂĄmolĂłja
Ahogyan arra szĂĄmĂtani lehetett, a kompenzĂĄciĂłs sĂșlyok ĂĄtkĂĄt cipelĆ HondĂĄsok a mezĆny vĂ©gĂ©n vergĆdtek Ă©s csak remĂ©nykedni tudtak a pontszerzĂ©sben. Sokat vitatott tĂ©ma, hogy mennyire jĂł ennyire drasztikusan âbelassĂtaniâ egy mĂĄrkĂĄt, ennyire belenyĂșlni mestersĂ©gesen az erĆviszonyokba. Mindenesetre a HondĂĄs versenyzĆk vezetĂ©sĂ©n is nĂ©mileg Ă©rzĆdött a közöny Ă©s az elfojtott harag.
Az Audik viszont remekeltek az Ășj RS3 LMS-el, kisebb meglepetĂ©sre FrĂ©dĂ©ric Vervisch szerezte meg szombaton a fĆ futamra a pole-t , egy olyan körrel, aminek csupĂĄn az utolsĂł szektorĂĄban volt a leggyorsabb. Michelisz is jĂłl ment, bejutott a Q3-as szakaszba, ahol egy 5.helyre futotta, de mĂ©g Ăgy is a legjobb HyndaioskĂ©nt vĂ©gzett, a fordĂtott elsĆ helyet pedig a rutinrĂłka Tarquini zsebelte be.
#WTCR – FrĂ©dĂ©ric Vervisch put in a fantastic final lap of @FIA_WTCR #RaceOfSpain qualifying to bump @Bjorkbm from the Race 2 pole position at a roasting hot @AragonMotorLand đȘđž âŹhttps://t.co/qqvn9ZYaDA#FIAWTCR pic.twitter.com/QS9eDf1Hq4
— FIA (@fia) July 10, 2021
A dĂ©lelĆtti versenyen aztĂĄn az olaszra senki sem lehetett veszĂ©lyes, rutinbĂłl lehozta a futamot Ă©s aratta idei elsĆ gyĆzelmĂ©t. Hatalmas tapsot Ă©rdemel Mikel Azcona, akitĆl mĂĄr önmagĂĄban hatalmas teljesĂtmĂ©ny, hogy bevitte a CuprĂĄt a Q2-be, de a versenyen a 2.helyrĆl indulva megtudta tartani ezt a pozĂciĂłt. Tom Coronel is idĂ©n elĆször pezsgĆzhetett a dobogĂłn, a mögötte biztonsĂĄgra jĂĄtszĂł Audi-armada Ă©s Ehrlacher elĆtt. Michelisz is biztosra ment Ă©s 7. lett, a ZengĆsök közĂŒl mĂ©g az egyre magabiztosabban versenyzĆ Jordi GenĂ© szerzett pontokat. A legjobb HondĂĄs Guerrieri lett, aki egyetlen pontocskĂĄt tudott menteni, Tassi Attika pont nĂ©lkĂŒl zĂĄrt.
A dĂ©lutĂĄni futam kicsivel több izgalmat tartogatott. Az Ă©lboly szĂ©pen eljött, egyedĂŒl szegĂ©ny Azcona autĂłja fulladt le a rajtnĂĄl, Ăgy a spanyol csak a mezĆny utĂĄn eredhetett, rĂĄadĂĄsul Boldizs Bence is csupĂĄn a boxutcĂĄbĂłl rajtolhatott. A Vervisch-Björk-Magnus triĂł gyorsan ellĂłgott, mögöttĂŒk viszont komolyabb kĂŒzdelem alakult ki, amibĆl Jean-Karl Vernay jött ki a legjobban. A francia egyre inkĂĄbb kezdi felĂ©pĂteni magĂĄnak a vezĂ©rpilĂłta szerepet a Hyundai berkein belĂŒl. Pedig Michelisz szinte vĂ©gig elĆtte haladt, majd a futam fĂ©ltĂĄvjĂĄnĂĄl lĂĄtvĂĄnyosan elkezdett a belassulni. VĂ©gĂŒl az utolsĂł elĆtti körben kapott a cĂ©legyenes rĂĄfordĂtĂłban egy jobb elsĆ defektet, amivel el is szĂĄllt a versenye. Nem lehetett boldog Coronel sem, akit ritkĂĄn lĂĄtni ennyire szomorĂșnak, mint amennyire csalĂłdottan görnyedt rĂĄ a törött felfĂŒggesztĂ©sƱ AudijĂĄra. A holland fĂ©lre ĂĄllĂĄsa miatt bekĂŒldtĂ©k a biztonsĂĄgi autĂłt is, de ez sem akadĂĄlyozta meg Vervisch-t abban, hogy megszerezze az Ășj autĂłval az elsĆ gyĆzelmet a Comtoyou csapatnak. A verseny hĆse cĂmet azonban Rob Huffnak osztanĂĄm, akinek az autĂłjĂĄban turbĂłt cserĂ©ltek, Ăgy leghĂĄtulrĂłl kĂ©nyszerĂŒlt indulni, de egĂ©szen a 9.helyig felzĂĄrkĂłzott, rĂĄadĂĄsul kifejezetten Ănyenceknek valĂł csatĂĄt vĂvott egykori csapattĂĄrsĂĄval, Yvan Mullerrel, megleckĂ©ztetve a franciĂĄtđ. Tassi Atti pedig azĂ©rt a vĂ©gĂ©re egy pontot tudott hozni, ebben sajnos nem volt most több.
HĂĄrom fordulĂłt követĆen Vernay vezeti a tabellĂĄt, elĆnye 8 pont a mögötte lĂ©vĆ Ehrlacher elĆtt. Legközelebb kĂ©t hĂ©t mĂșlva, az Adria Raceway-re lĂĄtogat a bajnoksĂĄg.
A pontverseny ĂĄllĂĄsa:
1.Jean-Karl Verney 82P
2.Yann Ehrlacher 74P
3.Yvan Muller 67
4.Santiago Urrutia 60P
5.Gabriele Tarquini 58P
6.Tassi Attila 56P