đŸ‡Ș🇾 WTCR: SzenvedƑ HondĂĄk, ZengƑ dobogĂł, az Ășj Audi elsƑ gyƑzelme Ă©s egy tovĂĄbbra is balszerencsĂ©s Michelisz – AragĂłn beszĂĄmolĂł

AragĂłnban harcol a hĂ©tvĂ©gĂ©n a benzines Ă©s “villany TCR” mezƑnye, tehĂĄt nem fog unatkozni Azcona Ă©s Vernay sem, mĂ­g a BoP vĂĄltozĂĄs Ă©s Ă©rkezƑ kompenzĂĄciĂłs sĂșly a HondĂĄbĂłl yachtot csinĂĄlt. A beharangozĂłban Csaba tömi a fejecskĂ©teket, mĂ­g a hĂ©tvĂ©ge többi rĂ©szĂ©rƑl B. ÁdĂĄm Ă­rt nektek!

Maradjunk annyiban, hogy bĂĄr a MĂŒnnich Motorsport a csĂșcson volt az elsƑ kĂ©t WTCR fordulĂłban, a pech Ă©s a technika ördöge a vĂĄrtnĂĄl gyakrabban utolĂ©rte a nĂ©met csapat HondĂĄit, AragĂłnban pedig nagy csodĂĄra nem szĂĄmĂ­thatnak. A szĂĄmukra kedvezƑtlen BoP vĂĄltozĂĄs mellett megĂ©rkezik a jĂł öreg kompenzĂĄciĂłs sĂșly is a jĂĄtĂ©kba, az elsƑ kĂ©t fordulĂł sebessĂ©gĂĄtlagai alapjĂĄn. A HondĂĄk összesen 70 kilĂłval (ebbƑl 60 a kompenzĂĄciĂłs sĂșly) lesznek nehezebbek mint az elsƑ kĂ©t versenyhĂ©tvĂ©gĂ©n, tehĂĄt gyakorlatilag damage limitation lesz szĂĄmukra a hĂ©tvĂ©ge, mĂ­g a Hyundai ElantrĂĄk 40, a Lynk&Co-k pedig 10 kg ballasztot kapnak a hĂ©tvĂ©gĂ©re.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a legkönnyebb autĂł a Cupra (1265 kg) Ă©s legnehezebb, a Honda (1345 kg) között 80 kg minimum sĂșlykĂŒlönbsĂ©g lesz. Az Audi 10 kilĂłval lesz nehezebb a CuprĂĄnĂĄl, mĂ­g a Lynk tĂ­zzel könnyebb a HondĂĄnĂĄl. A Hyundai ElantrĂĄk valahol a kĂ©t “sĂșlycsoport” között versenyeznek majd, 1315 kg minimum sĂșllyal.

A bajnoksĂĄg eddig nagyon szoros maradt, hiszen 4 verseny utĂĄn csupĂĄn 12 pont vĂĄlasztja el a listavazetƑ Vernay-t Ă©s a hetedik Ehracher-t. AragĂłnban pedig azt lesz Ă©rdemes figyelni, hogy a jĂłval könnyebb Cupra Ă©s Audi versenyzƑk fel tudnak-e Ă©rdemben zĂĄrkĂłzni a Honda-Hyundai-Lynk hadosztĂĄly mögĂ© a pontversenyben.
Jean-Karl Vernay Ă©s Mikel AzconĂĄra kimondottan zsĂșfolt hĂ©tvĂ©ge vĂĄr, hiszen a WTCR mellett az eTCR is versenyzik AragĂłnban, egy fordulĂłt követƑen pedig az emlĂ­tett kettƑs ĂĄll a bajnoksĂĄg Ă©lĂ©n (Azcona-Vernay sorrendben), tehĂĄt gyanĂșsan a fejĂŒkben mĂĄr most egy komolyabb naptĂĄrtervnek tƱnhet a fordulĂł. 

A versenyek beszĂĄmolĂłja

Ahogyan arra szĂĄmĂ­tani lehetett, a kompenzĂĄciĂłs sĂșlyok ĂĄtkĂĄt cipelƑ HondĂĄsok a mezƑny vĂ©gĂ©n vergƑdtek Ă©s csak remĂ©nykedni tudtak a pontszerzĂ©sben. Sokat vitatott tĂ©ma, hogy mennyire jĂł ennyire drasztikusan „belassĂ­tani” egy mĂĄrkĂĄt, ennyire belenyĂșlni mestersĂ©gesen az erƑviszonyokba. Mindenesetre a HondĂĄs versenyzƑk vezetĂ©sĂ©n is nĂ©mileg Ă©rzƑdött a közöny Ă©s az elfojtott harag.
Az Audik viszont remekeltek az Ășj RS3 LMS-el, kisebb meglepetĂ©sre FrĂ©dĂ©ric Vervisch szerezte meg szombaton a fƑ futamra a pole-t , egy olyan körrel, aminek csupĂĄn az utolsĂł szektorĂĄban volt a leggyorsabb. Michelisz is jĂłl ment, bejutott a Q3-as szakaszba, ahol egy 5.helyre futotta, de mĂ©g Ă­gy is a legjobb HyndaioskĂ©nt vĂ©gzett, a fordĂ­tott elsƑ helyet pedig a rutinrĂłka Tarquini zsebelte be.


A dĂ©lelƑtti versenyen aztĂĄn az olaszra senki sem lehetett veszĂ©lyes, rutinbĂłl lehozta a futamot Ă©s aratta idei elsƑ gyƑzelmĂ©t. Hatalmas tapsot Ă©rdemel Mikel Azcona, akitƑl mĂĄr önmagĂĄban hatalmas teljesĂ­tmĂ©ny, hogy bevitte a CuprĂĄt a Q2-be, de a versenyen a 2.helyrƑl indulva megtudta tartani ezt a pozĂ­ciĂłt. Tom Coronel is idĂ©n elƑször pezsgƑzhetett a dobogĂłn, a mögötte biztonsĂĄgra jĂĄtszĂł Audi-armada Ă©s Ehrlacher elƑtt. Michelisz is biztosra ment Ă©s 7. lett, a ZengƑsök közĂŒl mĂ©g az egyre magabiztosabban versenyzƑ Jordi GenĂ© szerzett pontokat. A legjobb HondĂĄs Guerrieri lett, aki egyetlen pontocskĂĄt tudott menteni, Tassi Attika pont nĂ©lkĂŒl zĂĄrt.


A dĂ©lutĂĄni futam kicsivel több izgalmat tartogatott. Az Ă©lboly szĂ©pen eljött, egyedĂŒl szegĂ©ny Azcona autĂłja fulladt le a rajtnĂĄl, Ă­gy a spanyol csak a mezƑny utĂĄn eredhetett, rĂĄadĂĄsul Boldizs Bence is csupĂĄn a boxutcĂĄbĂłl rajtolhatott. A Vervisch-Björk-Magnus triĂł gyorsan ellĂłgott, mögöttĂŒk viszont komolyabb kĂŒzdelem alakult ki, amibƑl Jean-Karl Vernay jött ki a legjobban. A francia egyre inkĂĄbb kezdi felĂ©pĂ­teni magĂĄnak a vezĂ©rpilĂłta szerepet a Hyundai berkein belĂŒl. Pedig Michelisz szinte vĂ©gig elƑtte haladt, majd a futam fĂ©ltĂĄvjĂĄnĂĄl lĂĄtvĂĄnyosan elkezdett a belassulni. VĂ©gĂŒl az utolsĂł elƑtti körben kapott a cĂ©legyenes rĂĄfordĂ­tĂłban egy jobb elsƑ defektet, amivel el is szĂĄllt a versenye. Nem lehetett boldog Coronel sem, akit ritkĂĄn lĂĄtni ennyire szomorĂșnak, mint amennyire csalĂłdottan görnyedt rĂĄ a törött felfĂŒggesztĂ©sƱ AudijĂĄra. A holland fĂ©lre ĂĄllĂĄsa miatt bekĂŒldtĂ©k a biztonsĂĄgi autĂłt is, de ez sem akadĂĄlyozta meg Vervisch-t abban, hogy megszerezze az Ășj autĂłval az elsƑ gyƑzelmet a Comtoyou csapatnak. A verseny hƑse cĂ­met azonban Rob Huffnak osztanĂĄm, akinek az autĂłjĂĄban turbĂłt cserĂ©ltek, Ă­gy leghĂĄtulrĂłl kĂ©nyszerĂŒlt indulni, de egĂ©szen a 9.helyig felzĂĄrkĂłzott, rĂĄadĂĄsul kifejezetten Ă­nyenceknek valĂł csatĂĄt vĂ­vott egykori csapattĂĄrsĂĄval, Yvan Mullerrel, megleckĂ©ztetve a franciĂĄt😃. Tassi Atti pedig azĂ©rt a vĂ©gĂ©re egy pontot tudott hozni, ebben sajnos nem volt most több.

HĂĄrom fordulĂłt követƑen Vernay vezeti a tabellĂĄt, elƑnye 8 pont a mögötte lĂ©vƑ Ehrlacher elƑtt. Legközelebb kĂ©t hĂ©t mĂșlva, az Adria Raceway-re lĂĄtogat a bajnoksĂĄg.

A pontverseny ĂĄllĂĄsa:
1.Jean-Karl Verney 82P
2.Yann Ehrlacher 74P
3.Yvan Muller 67
4.Santiago Urrutia 60P
5.Gabriele Tarquini 58P
6.Tassi Attila 56P

CĂ­mlapkĂ©p forrĂĄsa: a WTCR hivatalos mĂ©dia felĂŒletei
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.