🇪🇸 WTCR: Szenvedő Hondák, Zengő dobogó, az új Audi első győzelme és egy továbbra is balszerencsés Michelisz – Aragón beszámoló

Aragónban harcol a hétvégén a benzines és “villany TCR” mezőnye, tehát nem fog unatkozni Azcona és Vernay sem, míg a BoP változás és érkező kompenzációs súly a Hondából yachtot csinált. A beharangozóban Csaba tömi a fejecskéteket, míg a hétvége többi részéről B. Ádám írt nektek!

Maradjunk annyiban, hogy bár a Münnich Motorsport a csúcson volt az első két WTCR fordulóban, a pech és a technika ördöge a vártnál gyakrabban utolérte a német csapat Hondáit, Aragónban pedig nagy csodára nem számíthatnak. A számukra kedvezőtlen BoP változás mellett megérkezik a jó öreg kompenzációs súly is a játékba, az első két forduló sebességátlagai alapján. A Hondák összesen 70 kilóval (ebből 60 a kompenzációs súly) lesznek nehezebbek mint az első két versenyhétvégén, tehát gyakorlatilag damage limitation lesz számukra a hétvége, míg a Hyundai Elantrák 40, a Lynk&Co-k pedig 10 kg ballasztot kapnak a hétvégére.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a legkönnyebb autó a Cupra (1265 kg) és legnehezebb, a Honda (1345 kg) között 80 kg minimum súlykülönbség lesz. Az Audi 10 kilóval lesz nehezebb a Cupránál, míg a Lynk tízzel könnyebb a Hondánál. A Hyundai Elantrák valahol a két “súlycsoport” között versenyeznek majd, 1315 kg minimum súllyal.

A bajnokság eddig nagyon szoros maradt, hiszen 4 verseny után csupán 12 pont választja el a listavazető Vernay-t és a hetedik Ehracher-t. Aragónban pedig azt lesz érdemes figyelni, hogy a jóval könnyebb Cupra és Audi versenyzők fel tudnak-e érdemben zárkózni a Honda-Hyundai-Lynk hadosztály mögé a pontversenyben.
Jean-Karl Vernay és Mikel Azconára kimondottan zsúfolt hétvége vár, hiszen a WTCR mellett az eTCR is versenyzik Aragónban, egy fordulót követően pedig az említett kettős áll a bajnokság élén (Azcona-Vernay sorrendben), tehát gyanúsan a fejükben már most egy komolyabb naptártervnek tűnhet a forduló. 

A versenyek beszámolója

Ahogyan arra számítani lehetett, a kompenzációs súlyok átkát cipelő Hondások a mezőny végén vergődtek és csak reménykedni tudtak a pontszerzésben. Sokat vitatott téma, hogy mennyire jó ennyire drasztikusan „belassítani” egy márkát, ennyire belenyúlni mesterségesen az erőviszonyokba. Mindenesetre a Hondás versenyzők vezetésén is némileg érződött a közöny és az elfojtott harag.
Az Audik viszont remekeltek az új RS3 LMS-el, kisebb meglepetésre Frédéric Vervisch szerezte meg szombaton a fő futamra a pole-t , egy olyan körrel, aminek csupán az utolsó szektorában volt a leggyorsabb. Michelisz is jól ment, bejutott a Q3-as szakaszba, ahol egy 5.helyre futotta, de még így is a legjobb Hyndaiosként végzett, a fordított első helyet pedig a rutinróka Tarquini zsebelte be.


A délelőtti versenyen aztán az olaszra senki sem lehetett veszélyes, rutinból lehozta a futamot és aratta idei első győzelmét. Hatalmas tapsot érdemel Mikel Azcona, akitől már önmagában hatalmas teljesítmény, hogy bevitte a Cuprát a Q2-be, de a versenyen a 2.helyről indulva megtudta tartani ezt a pozíciót. Tom Coronel is idén először pezsgőzhetett a dobogón, a mögötte biztonságra játszó Audi-armada és Ehrlacher előtt. Michelisz is biztosra ment és 7. lett, a Zengősök közül még az egyre magabiztosabban versenyző Jordi Gené szerzett pontokat. A legjobb Hondás Guerrieri lett, aki egyetlen pontocskát tudott menteni, Tassi Attika pont nélkül zárt.


A délutáni futam kicsivel több izgalmat tartogatott. Az élboly szépen eljött, egyedül szegény Azcona autója fulladt le a rajtnál, így a spanyol csak a mezőny után eredhetett, ráadásul Boldizs Bence is csupán a boxutcából rajtolhatott. A Vervisch-Björk-Magnus trió gyorsan ellógott, mögöttük viszont komolyabb küzdelem alakult ki, amiből Jean-Karl Vernay jött ki a legjobban. A francia egyre inkább kezdi felépíteni magának a vezérpilóta szerepet a Hyundai berkein belül. Pedig Michelisz szinte végig előtte haladt, majd a futam féltávjánál látványosan elkezdett a belassulni. Végül az utolsó előtti körben kapott a célegyenes ráfordítóban egy jobb első defektet, amivel el is szállt a versenye. Nem lehetett boldog Coronel sem, akit ritkán látni ennyire szomorúnak, mint amennyire csalódottan görnyedt rá a törött felfüggesztésű Audijára. A holland félre állása miatt beküldték a biztonsági autót is, de ez sem akadályozta meg Vervisch-t abban, hogy megszerezze az új autóval az első győzelmet a Comtoyou csapatnak. A verseny hőse címet azonban Rob Huffnak osztanám, akinek az autójában turbót cseréltek, így leghátulról kényszerült indulni, de egészen a 9.helyig felzárkózott, ráadásul kifejezetten ínyenceknek való csatát vívott egykori csapattársával, Yvan Mullerrel, megleckéztetve a franciát😃. Tassi Atti pedig azért a végére egy pontot tudott hozni, ebben sajnos nem volt most több.

Három fordulót követően Vernay vezeti a tabellát, előnye 8 pont a mögötte lévő Ehrlacher előtt. Legközelebb két hét múlva, az Adria Raceway-re látogat a bajnokság.

A pontverseny állása:
1.Jean-Karl Verney 82P
2.Yann Ehrlacher 74P
3.Yvan Muller 67
4.Santiago Urrutia 60P
5.Gabriele Tarquini 58P
6.Tassi Attila 56P

Címlapkép forrása: a WTCR hivatalos média felületei
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.