George Russell lehet az átigazolási piac kulcsfigurája 2022-ben!

2022-es átigazolási piac kitekintő, és néhány tipp, hogy ki hová igazolhat!

Így a nyár közepén rendszerint már beindulnak a találgatások a jövő évi pilótafelállásokat illetően. Nincs ez másként idén sem, gyakorlatilag hetente jelennek meg vadabbnál-vadabb híresztelések a nemzetközi sajtóban. Ez alkalomból elhoztuk Nektek idei kitekintőmet, amely már-már hagyományosnak mondható a blogunkon. A cikkben a megfelelő helyeken elolvashatjátok saját tippjeimet is, melyek helyenként – spoiler alert – eléggé vakmerőek!


Mercedes

Miután Lewis Hamilton 2023 végéig meghosszabbította szerződését a Mercedesszel, az egyetlen kérdés az maradt, hogy ki lesz az idén a nyolcadik világbajnoki címére hajtó brit csapattársa jövőre. Valtteri Bottas kontraktusa az idei év végén lejár, és sokáig minden jel arra mutatott, hogy a finn távozik Brackley-ből, a helyére pedig érkezik George Russell. Az ifjú brit a Forma 1-ben töltött évei alatt már többször megmutatta a foga fehérjét, többek között Q3-ba vezette a harmatgyenge Williamst, tavaly pedig a koronavírusos Lewis Hamiltont helyettesítve akár futamot is nyerhetett volna Bahreinben, ha a csapat nem követ el egy orbitális bakit a boxban.

A nemzetközi sajtó már hetek óta kész tényként beszél Russell szerződtetéséről, a mértékadó lapok konkrétan a Brit Nagydíj hetére várták a hivatalos bejelentést. Nos, a hétvége lement, de semmiféle bejelentés nem történt (meglepődik valaki?). Sőt, Hamilton az utóbbi hetekben többször is látványosan a védelmébe vette Bottast, azt hangoztatva, hogy mennyire jó csapattárs, és hogy mennyire szeret vele dolgozni. Maga a Mercedes sem volt rest, az utóbbi héten egymást érték az olyan tweetek, amelyek folyamatosan Bottas szeretetéről tettek tanúbizonyságot. A finn is megtesz mindent ülése megtartása érdekében: a Brit Nagydíjon az egész hétvégén látványosan Hamilton sikeréért dolgozott, kérdés nélkül betartja a csapatutasításokat, egyértelművé téve, hogy ő bizony szeretne maradni.

Mindenki gondoljon, amit akar, mindenesetre szerintem ha pilótacserére kerülne sor, annak a bejelentését már nem halogatnák. A szívem egyértelműen Russellt akarja Hamilton mellé, a logika és az észérvek azonban Bottas szerződésének meghosszabbítását diktálják. Egy biztos: ha Russell nem kap helyet a Mercedesnél, a többi topcsapat sorba fog állni érte, szóval ha Toto Wolffék nem akarják elveszíteni a jövő egyik legnagyobb ígéretét, akkor le KELL, hogy szerződtessék. Kérdés, hogy ér-e ennyit nekik a jelenlegi tökéletes csapategység megbontása, a lelke mélyén pedig mindenki tudja a választ.

Bottas – vajon megy, vagy marad?
UPDATE: Időközben felmerültek olyan pletykák is a sajtóban, miszerint Hamilton mellé Lance Stroll érkezne, Bottas pedig a kanadai helyére menne az Aston Martinhoz, ezt azonban kezeljük erős fenntartásokkal.

Tipp: Lewis Hamilton – Valtteri Bottas

Red Bull Racing

Max Verstappen helye biztos, Sergio Pérezé egyelőre még csak valószínűsíthető. A mexikói jelenlegi teljesítményét elnézve nem igazán van oka a csapatnak őt lecserélni, egyvalami azonban még közbeszólhat, nevezetesen a Mercedes.

Ha ugyanis Toto Wolffék hosszabbítanak Valtteri Bottasszal, akkor George Russell minden valószínűség szerint elhagyja a Williamst és vele együtt a Mercedes akadémiát is, Helmut Marko pedig korábban többször is jelezte, hogy ezen forgatókönyv esetén elgondolkodnak a brit titán leigazolásán. Pérez kiváló pilóta, ez tény, viszont ha az a kérdés, hogy ő vagy Russell, én egy pillanatig sem gondolkodnék. Aztán hogy a két dudás miként fog egy csárdában megférni, az egy nagy kérdés, és az utóbbi évek egyik legnagyobb házon belüli csatáját ígéri.

“Checo” idén megkapta élete lehetőségét a Red Bulltól, de év végén akár rögtön lapátra is kerülhet.
UPDATE: Russell időközben egyértelművé tette, hogy nem igazol a Red Bullhoz, de ettől függetlenül az eredeti tippemen már nem változtatok.

Tipp: Max Verstappen – George Russell

McLaren

A McLarennél nem sok kérdés van, ugyanis Daniel Ricciardónak és Lando Norrisnak is élő szerződése van 2022-re. Mindezzel együtt az ausztrál idén eddig nem teljesít valami fényesen, úgyhogy zárójelben azért ide sorolnék még valakit, nevezetesen Pierre Gasly-t, akiről lentebb még lesz szó…

A McLarennek igazából nincs oka változtatni, bár Ricciardo azért nem árt, ha összekapja magát.

Megerősített: Daniel Ricciardo – Lando Norris

Aston Martin

Sebastian Vettel jövőre is biztosan marad a csapatnál, míg Lance Strollnak jelenleg még nincs szerződése. Emlékezzünk azonban vissza, hogy a csapattulajdonos fiát az idei szezonra sem jelentette be az Aston Martin, egyszerűen csak ő ült be az autóba a Bahreini Nagydíjon, egyébként semmiféle bejelentés nem volt az előszezonban. Végülis, ami (aki) eleve a miénk, azzal minek kössünk szerződést?

Vettelt már bejelentette az Aston Martin 2022-re is. Strollt még nem, de őt valószínűleg nem is fogják.

Tipp: Sebastian Vettel – Lance Stroll

Alpine

Fernando Alonso és Esteban Ocon helye is megerősített a következő évre az Alpine-nál. Voltak híresztelések, miszerint jövőre Pierre Gasly érkezhet a csapathoz, Ocon hosszabbításának bejelentésével azonban ezek látszólag mehetnek a kukába. Bár azt jegyezzük is meg, hogy pont tavaly láthattunk arra példát Sergio Pérez esetében, hogy van az a pénz, amiért bárkit ki lehet vásárolni bármilyen szerződésből… A másik nagy kérdés pedig, hogy a jelenleg a Formula 2-ben vitézkedő akadémistákat (Lundgaard, Piastri, Zhou) hol tudják 2022-ben elhelyezni.

Ocon szerződésének meghosszabbításával elvileg eldőlt, hogy Gasly nem igazol az Alpine-hoz. Elvileg…

Megerősített: Fernando Alonso – Esteban Ocon

Ferrari

A maranellóiaknál szintén nem kell találgatni, miután Charles Leclerc és Carlos Sainz helye is biztos a csapatnál.

Leclerc és Sainz jövőre már a futamgyőzelmekért harcolna a Ferrarival.

Megerősített: Charles Leclerc – Carlos Sainz

AlphaTauri

A kisebbik energiaitalos csapatnál már nagyobb kérdések vannak, a különbség az előző évekhez képest az, hogy a faenzaiak felállása ezúttal a legkisebb mértékben sem függ attól, hogy az anyacsapat kit igazol Verstappen mellé (hiszen abban szerintem mind egyetértünk, hogy akár Pérez marad, akár szerződtetik Russellt, a másikuk nem fog az AlphaTauri-hoz menni).

Jelenleg egyik mostani pilótának sincs szerződése a következő évre, és tovább bonyolítja a helyzetet, hogy Yuki Tsunoda mostanság nem szerepel valami fényesen, míg Pierre Gasly állítólag már ultimátumot is adott Helmut Markónak, mert állítása szerint több csapat is érdeklődik iránta (Alpine? McLaren? Williams?). Ha valamelyikük távozik, nem valószínű, hogy külsőst igazolnak, hiszen az akadémián ott nevelkedik Jüri Vips, Liam Lawson és Jehan Daruvala is, akik közül előbbi kettő már futamot is nyert idén a Formula 2-ben. Számításaim szerint az észtnek a licenszpontokhoz a legjobb négy között kellene végeznie idén a Formula 2-ben, míg az új-zélandinak összesen három pontra van szüksége, de ő az F2 mellett a DTM-ben is indul idén, szóval ez gyanúsan meg lesz neki. Szerintem közülük valaki mindenképpen ülést kap jövőre, hacsak nem mindketten.

Illetve ne feledkezzünk meg Alexander Albonról sem, aki jelenleg F1-es ülés nélkül van, de még mindig a Red Bull kötelékein belül.

Erősen indított, de azóta gyengélkedik Yuki Tsunoda. Helyére legalább hárman pályáznak.

Tipp: Pierre Gasly – Jüri Vips

Alfa Romeo

Miután az Alfa Romeo megerősítette, hogy marad a Forma 1-ben, a fő kérdés a pilótafelállásra szegeződött. Sem Kimi Räikkönennek, sem Antonio Giovinazzinak nincs helye még a 2022-es rajtrácson, és nagy talány, hogy lesz-e egyáltalán bármelyiküknek. A finn világbajnok időmérős tempója mostanság eléggé megkopott, szokatlan hibákat követ el (gondoljunk csak a portugáliai esetre, amikor egyszerűen kiütötte magát a versenyből, vagy Ausztriára, amikor Vettel futamát kukázta), valamint nem titkoltan túlzottan megterhelő már számára a Forma-1, ami miatt sokan a visszavonulását vizionálják. Giovinazzi ellenben hozza a szokásos formáját, kvalifikációkon egyre többször veri meg csapattársát, de futamokon még nem az az atombiztos versenyző, akire stabilan lehet számítani, hogy hozza a pontokat.

Helyeikre egyértelmű jelöltek vannak a Ferrari nevelőprogramjából. Közülük az első számú természetesen Mick Schumacher, aki egy év haasos tapasztalattal felvértezve ülhetne át egy valamivel komolyabb autóba, de ott van a Ferrari jelenlegi tesztpilótája, Callum Ilott, aki továbbra is vár a Forma 1-es bemutatkozásra. Ne feledkezzünk meg a Formula 2-ben küzdő Robert Shwartzmanról és Marcus Armstrongról sem, illetve jegyezzük fel a Sauber akadémia első számú jelöltjét, a francia Théo Pourchaire-t is. Esetükben még a szuperlicensz pontok is közbeszólhatnak, de itt annyira sokismeretlenes az egyenlet, és annyira sok lehetőség van, hogy a részletes számolgatásokat hagyjuk inkább.

Ne vessük el továbbá annak a lehetőségét sem, hogy amennyiben a Mercedes mégis szerződtetné George Russellt, akkor a tapasztalt Valtteri Bottas ideális vezérpilótája lehetne az Alfa Romeónak, és akár a Hamilton mellett meglehetősen megromlott renoméját is lenne lehetősége helyreállítani. Aztán ott van a tesztpilóta Robert Kubica, valamint pletyka szinten felmerült még Nico Hülkenberg neve is a sajtóban.

Räikkönen valószínűleg az utolsó évét tölti a Forma 1-ben, Giovinazzi maradása ellenben szinte biztos.

Tipp: Antonio Giovinazzi – Robert Shwartzman

Haas

A sereghajtó csapatnál Mick Schumacher és Nikita Mazepin helye is biztos a következő idényre. Lehetőség szintjén említsük meg, hogy amennyiben Schumachert elvinné az Alfa Romeo, akkor ki érkezhet a helyére? A lehetőségek tárháza gyakorlatilag végtelen: Sergio Pérez, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Daniil Kvyat, Pietro Fittipaldi, de napestig sorolhatnám a neveket.

Nikita Mazepin, a mezőny fekete báránya a következő idényt is a Forma 1-ben tölti. Mick Schumacher is, de esetében a csapat még nem kőbe vésett.

Megerősített: Mick Schumacher – Nikita Mazepin

Williams

A ma már csak marketing megfontolásból Williamsnek hívott csapatnál egyetlen biztos pont van, az pedig Nicholas Latifi. George Russell jövője Toto Wolffék döntésétől függ, de ahogyan azt fentebb is írtam, én nagyon-nagyon őszintén remélem, hogy ha a Mercedesnek nem lesz annyi vér a f***ában, hogy ezt a gyereket leigazolja, akkor megteszi valamelyik másik topcsapat. Russell egy kimagasló tehetség, egy ösztönös zseni, akinek nem a mezőny egyik leggyengébb autójában kellene ülnie immáron a harmadik éve. Bárhogyan is alakuljon, biztos vagyok benne, hogy a brit titán nem marad még egy évet Grove-ban.

A helyére egy csereüzlet keretin belül érkezhet akár Valtteri Bottas is, de megjelentek olyan híresztelések is a sajtóban, hogy Nico Hülkenberg és Daniil Kvyat közül fog dönteni a csapat. Ott a két tesztpilóta, Jack Aitken és Roy Nissany, továbbá szóba kerültek kölcsönügyletek is. Az egyik ilyen a Mercedeshez köthető, a németek ugyanis a hírek szerint a Williamsnél helyeznék el jövőre a holland Nyck de Vriest, aki jelenleg a Mercedes Formula-E csapatában versenyez, és évek óta mondják róla a szakértők, hogy nagyon tehetséges, de a Forma-1 kapcsán soha még csak fel sem merült a neve. A másik és talán valószínűbb elképzelés az Alpine növendékével, Guan-yu Zhouval kapcsolatos, aki semmiképpen sem akar még egy évet a Formula 2-ben maradni, az akadémia pedig egy ideiglenes biznisz alapján a Williamsnél helyezné el. A kínainak számításaim szerint 37 licenszpontja van, az F1-es versenyengedélyhez tehát mindösszesen a legjobb tíz között kellene végezzen idén az F2-ben.

Mindenki döntse el maga, hogy melyik verziót tartja a legvalószínűbbnek, én is csak tippelni tudok.

Az Alpine-nál nem valószínű, hogy lesz helye jövőre Zhounak, a Williams sokkal reálisabb opciónak tűnik.

Tipp: Nicholas Latifi – Guan-yu Zhou

Tippjeim alapján tehát jövőre három újonc (Shwartzman, Vips, Zhou) mutatkozna be a Forma 1-ben, a két nagy vesztes pedig Pérez és Tsunoda lennének, nekik ugyanis nem maradna hely a 2022-es rajtrácson (valamint természetesen az én példámban visszavonuló Räikkönennek sem). Hasonlóan a tavalyi cikkemhez, alább három táblázatot olvashattok, melyekben lehetséges pilótafelállásokat írok le!

Kezdjünk először a realitással (vastagon szedve azon pilóták nevei, akik már érvényes szerződéssel rendelkeznek) – ha ez lenne jövőre a felállás, az aligha szolgáltatna nagy meglepetéssel:

MercedesLewis HamiltonGeorge Russell
Red Bull RacingMax VerstappenSergio Pérez
McLarenDaniel RicciardoLando Norris
Aston MartinSebastian VettelLance Stroll
AlpineFernando AlonsoEsteban Ocon
FerrariCharles LeclercCarlos Sainz
AlphaTauriPierre GaslyYuki Tsunoda
Alfa RomeoValtteri BottasAntonio Giovinazzi
HaasMick SchumacherNikita Mazepin
WilliamsNicholas LatifiJack Aitken

Kicsit szabadjára engedve a fantáziát, jöjjenek az én személyes tippjeim összeszedve:

MercedesLewis HamiltonValtteri Bottas
Red Bull RacingMax VerstappenGeorge Russell
McLarenDaniel RicciardoLando Norris
Aston MartinSebastian VettelLance Stroll
AlpineFernando AlonsoEsteban Ocon
FerrariCharles LeclercCarlos Sainz
AlphaTauriPierre GaslyJüri Vips
Alfa RomeoAntonio GiovinazziRobert Shwartzman
HaasMick SchumacherNikita Mazepin
WilliamsNicholas LatifiGuan-yu Zhou

Ha minden bomba robban, akár még egy ilyen felállás is elképzelhető:

MercedesLewis HamiltonLance Stroll
Red Bull RacingMax VerstappenPierre Gasly
McLarenLando NorrisDaniel Ricciardo
Aston MartinSebastian VettelValtteri Bottas
AlpineFernando AlonsoEsteban Ocon
FerrariCharles LeclercCarlos Sainz
AlphaTauriAlexander AlbonLiam Lawson
Alfa RomeoMick SchumacherAntonio Giovinazzi
HaasSergio PérezNikita Mazepin
WilliamsGeorge Russell Nicholas Latifi

Várjuk a véleményeket a Facebook oldalunkon, hogy mivel értetek egyet a leginkább, és mivel a legkevésbé, illetve írjátok le a saját tippjeiteket is!

a cikkben megjelenő képek forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story
Share on facebook
Facebook | Messenger
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.