Új helyszínnel, 27 autóval és nagy elvárásokkal ért véget a nyári szünet az IndyCar-ban, megérkezett a Music City GP Nashville-ből, egy versenyhétvége amit sokáig nem fogunk elfelejteni.
A beharangozó:
A hétvégét nagyjából mindenki várta -bár egy új utcai futammal kapcsolatban mindig akadnak kérdőjelek- plusz a sűrű szezonban nagyon feltűnt az egy hónapos szünet az elsőszámú tengeren túli open wheel szériában, tehát ki vagyunk éhezve egy adag jó minőségi versenyzésre!



Cserébe viszont kapunk hidat, stadiont, hosszú egyeneseket, hát mi kell ide még? [kép forrása: az IndyCar hivatalos média felületei]
Arról már korábban írtunk, hogy Santino Ferrucci visszatér a harmadik RLL Hondában, közben pedig az is beigazolódott, hogy össze tudták rakni a költésgvetést a harmadik Coyne Hondához is, amelyben idén másodszor indulhat a résztulaj Rick Ware fia, Cody. Azt már gyanúsan nem kell sokat emlegetni, hogy Pókember is visszatér. Castroneves is a hétvégén teljesíti idei második versenyét a sorozatban, viszont a hétvégétől számolva egyedül csak a Gateway-en fog hiányozni a brazil veterán.
Rátérve a Spotter Guide-ra, a sok autó rakás változást is jelent a színtervekben, és maradjunk annyiban, hogy van amit szokni a hétvége előtt!
Scott McLaughlinnál tűnik idén először fel a klasszikus fehér-piros Penske séma. A hármas Chevy a DEX Imaging szponzorációt magára öltve fog pompázni az említett színekben.
Marcus Ericssonnál a Husky Chocolate miatt már megszoktuk a piros-fehéret, ezúttal azonban felejtenünk kell, hiszen a svéd azzal a Bryant vörös-fekete-bordó dizájnnal versenyzik Nashville-ben, amit korábban Tony Kanaan Hondáján láthattunk (és rohadt jól is néz ki- erről találtok egy videót a hozzászólások között).
Az ASMP-nél sem voltak restek két rohadt jó, rajongói dizájnt festeni a Chevykre (ezekről külön is találtok képet a posztban), ahogyan az tették Jimmie Johnson autójával is. A hétszeres NASCAR CUP bajnok a szokásonál világosabb, metálszürke-kék autóval indul Nashville-ben. Pókembert a Transcard szponzoráció miatt nem rózsaszínben kell keresni ezúttal, hanem egy kétféle kékre festett Hondában. Talán amit még érdemes kiemelni, hogy Rossi ezúttal Autonation rózsaszín-szürkében versenyzik, míg Satonál visszatér a Shield fehér-piros dizájn.
Az időmérő: Colton Herta rommáverte a mezőnyt Nashville-ben!
Megkezdődött az időmérő Nashville-ben és Johnson már a falban… Az óra pedig közben pörög, mért köre pedig senkinek sincs még az első csoportban… lesz itt kapkodás.
Az első kvalifikációs csoportot végül Alex Palou nyerte Rossi-O’Ward-Rosenqvist-Newgarden és Power jutottak még tovább, míg Rahal és Castroneves éppen csak lemaradtak. A második csoportban Herta hatalmas taktikai előnnyel ment tovább– a keményebb gumikkal simán második lett, miközben Dixon nyerte a csoportot! Harvey-Hinch-Pagenaud és Grosjean jutottak még tovább, míg Hunter-Reay (aki egy boxutcai sebességátlépés miatt egy áthajtásost is le kellett töltsön) éppen csak lemaradt a továbbjutásról.
A Szűk és gyors utcai pálya, valamint a nagy nyomás megtette hatását: Newgarden falba tette az autót hazai pályán… Bár éppen csak továbbjutott a legjobb 6 közé, legjobb körét azonban elvették a lokális sárga okozása miatt, második leggyorsabb körével pedig visszaesik a 12. helyre. Ezzel Grosjean a Fast 6 között! A Q2-t amúgy Palou nyerte, Rossi-Herta-Dixon és Rosenqvist és Newgarden büntetése után Grosjean előtt. A csattanást követően O’Ward jött Józsi mögött, a belső kamerából azonban nem tűnt úgy, hogy komolyan feltartotta volna a törmelék a mexikóit.
Ami a Fast Six köreit illeti, Herta utolsó körében 1.2 másodperccel volt gyorsabb bárkinél (aztán Dixon utolsó körén feljött 6 tized hátrányra), egy nagyon domináns pole-pozíciót szerezve. Ugyan Alex Palou csípte el a harmadik rajtkockát, a bajnokságot vezető spanyol fiatalnak egy 6 helyes rajtbüntetése van motorcsere miatt, így holnap csak a 9. helyről vághat neki a futamnak.
Ennek tükrében Rossi 3., Rosenqvist 4., Grosjean 5. a holnapi rajtrácson.
What an amazing job by everyone today! We roll off on the pole for tomorrow’s inaugural @MusicCityGP #Gainbridge // #AllAndretti // #PoweredByHonda pic.twitter.com/T4wIBeNSZQ
— Colton Herta (@ColtonHerta) August 8, 2021
A futam: Ericsson a futam elején összetört autóval nyerte a több mint 3 órás drámát!
A hajnalba nyúló verseny miatt kicsit fáradtan dolgozza fel az agyunk az eseményeket, de még mindig alig hihető, hogy Ericsson ezzel az autóval megtett 70+ kört és egy áthajtásos büntetéssel is nyerni tudott…
Azt tudtuk, hogy káosz lesz, 27 autóval ezen a pályán nincs ahogy ne legyen káosz. És abban is igazunk lett, hogy a sárgák és leállítások egy jelentős részét a hétvégén a Jimmie Johnson, Dalton Kellett, Cody Ware trió okozza majd…
Ware esetében talán kicsit felelőtlen volt pont most megejteni az utcai pályás debütöt, de a kiforgásáig igazából jobban állta a sarat mint említett társai. Az, hogy Will Power milyen bolygón volt tegnap és melyik csapatban érezte magát, az egy fantasztikus kérdés…
Newgarden maga vágta el a versenyét, Power pedig gondoskodott róla, hogy Pagenaud és McLauglin se szerezzen túl sok pontot. Bár az új-zélandi is mindenben benne volt tegnap- talán egyszer sem saját hibából.
Andrettiéknek meg egyszerűen nincs szerencséje. Mind a négy autójuk az első ötben volt, és meghúzták az eltérő taktikákat, ez sem jött be… Herta tény, hogy túlnyomta, de egy ilyen hétvégén, amikor ennyivel a mezőny fölött volt, jogosan frusztrálhatta az elveszített győzelem, és az, hogy Ericsson ellen egyszerűen nem tudott már mit tenni. Közben ugye a korábban kiálló Rossit is ismét utolérte a pech, bár kicsit be is bambult, engedve O’Wardnak, hogy beessen maga mellé.
Millió és egy további gondolatot lehetne még írni az éjjeli káoszról, egyelőre legyen elég ennyi. 😅
A top tíz helyezett: Ericsson- Dixon- Hinchcliffe- Hunter-Reay- Rahal- Jones- Palou- Rosenqvist- Castroneves- Newgarden
Címlapkép forrása: Marcus Ericsson hivatalos Facebook oldala