IndyCar uborkaszezon 2021: 1-2. rész

Lassan véget ér a hosszabb nyári szünet a tengeren túlon, pár nappal ezelőtt pedig be is robbant az első nagyobb, egyben elég váratlan bomba Jack Harvey és az MSR szakításával. Marshall Pruett, aki kb. AZ INDYCAR ÚJSÁGÍRÓ a Raceren összegyűjtötte a legbiztosabbnak tűnő pletykákat, a posztban pedig abból és két másik, szintén a napokban írt cikkéből szemelgettem nektek.

Andretti Autosport:
Kezdjük a beszámolót a legnagyobb csapatokkal, és Andrettiék a logikus választás, hiszen náluk lesznek az egyik legkomolyabb változások a teljes mezőnyben.
Azt már régóta tudni lehet, hogy két versenyzőjét is le akarja cserélni Michael Andretti, a nagyon alulteljesítő Hinch mellett pedig Hunter-Reay alatt is inog az ülés. Valószínűleg az sem újdonság nektek, hogy Grosjean Andrettiék fő célpontja 2022-re, a francia pedig nem csak egy ülést kapna a csapatnál, hanem a Honda/HPD/Acura gyári versenyzői státuszára is pályázik a hírek szerint, amivel a mezőnyből Scott Dixon, Alexander Rossi és Colton Herta rendelkezik jelenleg. A francia azonban nem a 29-es autóba, Hinch helyére érkezne, amelyik a közös Andretti/Harding versenygép, hanem elvileg Hunter-Reay helyére a 28-ba. (Csaba a jövőből: )
Ami a 29-es Hondát illeti, a madárkák azt csicsergik, hogy ezt Andrettiék egyik Indy Lights versenyzője kaphatja meg jövőre. A logikus választás a bajnokságot Detroit óta elég határozottan domináló Kyle Kirkwood lenne, azonban jelenleg úgy tűnik, hogy a befutó a Hinch-hez hasonlóan kanadai (ami a szponzorok számára gyanúsan nem mellékes) Devlin DeFrancesco.
NEM, ENNEK VALÓSZÍNŰLEG DEVLIN RAJONGÓIN KÍVÜL SENKI SEM ÖRÜL!!!
Az úriembert már Európában is láthattuk a mezőny végén kullogni, és az Indy Lights eredményei sem utalnak eddig arra, hogy a mindenki által kutyaütőnek titulált Dalton Kellettnél bármivel jobb lenne. Kirkwood iránt amúgy a Penske is érdekeltnek tűnik, azonban a Kapitány csapata nem szokott kipróbálatlan fiatalokat beültetni teljes szezonra (McLaughlin ugye egy más kategória volt), tehát jó kérdés, hogy mit is takar ez az érdeklődés-
És amiről nem feltétlen akartam írni: mint minden nyáron, amikor az F1-es mezőny negyedét elképzelik jövőre IndyCar versenyzőnek- amiből átlagban csak 1-2 pilóta esetében lesz realitás- ezúttal Alex Albon a Jolly Joker. Legalábbis a firkászok számára, és Andrettiéket jelölik meg, mint elsőszámú érdeklődőket a thai-brit versenyző iránt. A probléma csak az- amire Pruett helyesen rá is tapintott- hogy a Red Bull valószínűleg nem fizetné az ülést, szponzorok nélkül pedig Albon nem egy reális célpont a csapat számára.

Chip Ganassi Racing
Az idei szezon sikercsapatnánál túl sok változás nem lesz jövőre sem (zárójelben megjegyezve, hogy ha Johnson oldalán Tony Kanaan megmarad oválozónak- és jelenleg úgy néz ki, hogy igen). Egyedül Ericsson nem rendelkezik még szerződéssel 2022-re, azonban Pruett forrásai szerint ez csak formalitás és a bajnokság ötödik helyén álló svéd még a nyáron megkaphatja az új kontraktusát.

Team Penske
A Kapitány csapatánál sem biztos, hogy lesz változás jövőre, de ez már nem annyira prózai okok miatt. A nagy kérdőjel Simon Pagenaud aki évek óta elég instabilan teljesít, és az utóbbi hónapokban olyan nyilatkozatok hagyták el a száját, miszerint egy új kezdetre lenne szüksége az IndyCarban. A probléma csak annyi, hogy neki sincs igazán ahová mennie (erről kicsit részletesebben az adott csapatoknál lejjebb) és a Penske számára sincs olyan topversenyző, akit le tudnának igazolni. Pontosabban Rossi és VeeKay is olyan szerződéssel rendelkezik, amiből súlyos dollárokba kerülne kivásárolni őket, más versenyzőt pedig elvileg nem nézeget a csapat. Tehát a nap végén a “mindenkinek a semmibél jobb” helyzetben tarthatják meg Pagenaud-t.

Arrow McLaren SP
A három nagycsapatról az üldözőbolyra térve, Sam Schmidt alakulatánál a fő kérdés továbbra is az 2022-re, hogy indítanak-e harmadik autót a teljes szezonban. Az SPM lázasan igazolja a mérnököket és szerelőket ehhez, azonban a kulcs ugyan az lehet mint a Penske berkein belül. Találnak-e ideális versenyzőt O’Ward és Rosenqvist mellé (kiábrándító szezonja ellenére elvileg marad a svéd)? Pagenaud számára pedig több mint ideális helyszín lenne korábbi csapata egy újrakezdéshez, azonban a McLaren részleg elvileg nem akar idős versenyzőt igazolni, tehát akkor indítanának harmadik autót, ha egy fiatal zseni ülhetne bele.

Rahal Letterman Lanigan Racing
Arról már írtunk a múlt héten, hogy állítólag egy Bobby Rahal csapatánál keletkezett üresedés miatt hagyta ott Jack Harvey az MSR-t, a brit pedig Sato 30-as autójába érkezhet, hiszen a pletykák szerint a japán vagy szögre akasztja sisakját, vagy pedig csak egy részleges szezont futna 2022-ben.
Az RLL lehetséges harmadik autója is minden uborkaszonban előkerül, idén pedig a szokásosnál reálisabbnak tűnik, hiszen Ferrucci egyre-másra megkapja azt (a második rész után nem sokkal pedig hivatalossá is vált, hogy az autó jövőre teljes szezont fut a Hy-Vee színeiben- Csaba a közeljövőből). A források azt rebesgetik, hogy az élmezőnyről átlagban éppen csak lecsúszó csapatnak egy nagyon jó fejlesztő pilóta kellene, akinek a büdzséje is megvan részben az ülésre- utóbbi pedig a gyakran szóbahozott Oliver Askew-ra pont nem igaz.

Meyer Shank Racing
Ahány forrásból olvassa a híreket az ember, annyi verziót láthat Harvey távozásának okairól, és arról is nagyon eltérőek az információk, hogy végül indít-e két teljes szezonos autót jövőre a csapat. Az minden esetre utalhat dolgokra, hogy Castroneves nem a 60-as autót kapja meg jövőre, hanem a 06-ot. Pruett szerint pedig nagyon valószínű, hogy Pókembernek teljes szezonos csapattársa legyen 2022-ben. Bár túl sok konkrét név nincs a kalapban, Pagenaud itt is felmerült, hiszen hosszú évekig volt Castroneves csapattársa, míg Pruett szerint Hunter-Reay is egy opció lehet rövidtávra, tapasztalata miatt, majd a csapat átültethetné IMSA Acurájába egy évvel később.

Ed Carpenter Racing
Amint feljebb már írtam, VeeKay maradása 90 százalék fölötti a kivásárlási ára miatt, Ed Carpenter pedig egy, az ideihez hasonló programban gondolkodik. Tehát maradna ő az oválokra a húszas Chevyben, Daly helyzete pedig a szponzorációtól fog függni, pontosabban az Amerikai Légierő maradásától vagy távozásától. Egyben Pruett cikkében érződött egy olyan hangvétel is, hogy a csapat azért nem elégedett Derek Daly fiának teljesítményével és megválnának tőle, ha találnának egy olyan versenyzőt, aki a teljes szezonra elegendő büdzsét összerakja- ebben az esetben pedig a csapatfőnök egy harmadik autóval oválozna.

Dale Coyne Racing
Meglepődik valaki, ha azt írom, hogy Coyne-nál ismét egy teljes felállás csere néz ki jövőre? 
Grosjean maradása nagyjából esélytelen (ha valamiért kútba is esne az Andretti szerződés, biztos lenne aki vinné a franciát), míg a másik autóban Ed Jones egy elég kiábrándító évet fut. A 18-as autó résztulaja Jimmy Vasser arról beszélt, hogy valószínűleg más pilótával vágnak neki 2022-nek, és bár tervezik a teljes függetlenedést (amit idén megléptek az IMSA csapatukkal) a DCR-től, ez még biztosan nem jövőre fog megtörténni.
A két ülésre komoly várományosokról még nem tud Pruett sem, azonban a szakértő szerint a DCR lehet Hinch egyetlen reálisabb esélye a mezőnyben maradni.

A. J. Foyt Enterprises
Jövőre is két autót szeretnének indítani és céljuk Bourdais megtartása az egyikben. Nagyjából ennél többet Pruett sem tud biztosan a csapatról.

Carlin
Chilton maradna, ismét csak az épített és utcai pályákra (meg talán az Indy 500-ra), mellé pedig keresnek váltótársat az 59-es Chevybe. A második autójuk pedig ismét az érkezni akarók pénztárcájának vastagságától fog függni. Gyanúsan tehát elég kicsi az esély egy második Carlin autóra.

A nem teljes szezonos indulókról Pruett nem emlékezett meg, róluk amúgy is átlagban a szezon kezdete körül szoktak kiderülni konkrétumok, július végén pedig elég korai ilyesmiket vizionálni.

Nagyjából tehát ez volt az IndyCar Pletyka-Zóna 2021 nyári kiadásának első része.

Marad vagy megy (de hová)? Grosjean mellett Pagenaud az uborkaszezon másik fontos szereplője. [kép forrása: az IndyCar hivatalos Facebook oldala]

Második rész

Nagyjából két héttel ezelőtt írtuk meg az uborkaszezon aktuális híreit, főként Marshall Pruett cikkeiből inspirálódva, azóta pedig picit aktualizálódott a körkép.

Kezdjük is a legváratlanabb hírrel, avagy azzal, amiből a legnagyobb durránás születhet. Korábban mi is megírtuk, hogy Brad Hollinger befektetésével visszatér a Juncos Racing, már az idei szezon utolsó három versenyére. A csapat ma tesztelt is Sebringben, az autót pedig korábbi pilótájuk, Kyle Kaiser vezette. Bár arról továbbra sem tudni semmi biztosat, hogy kiket próbál ki a három versenyen a csapat, illetve, hogy Kaiser köztük lesz-e, Juncost és Hollingert többen is láttak a múlt hétvégén Indianapolisban Alexander Albonnal beszélgetni, a madárkák pedig azt csicsergik, hogy a tárgyalások a felek között már korábban megkezdődtek és a csapat igazi bombameglepetéssel is szolgálhat.

Esetleges újoncról bajnok és Indy 500 győztes veteránra térve, tegnap egy részletes interjú jött ki Robin Miller tollából, amelyben Ryan-Hunter Reay-jel beszélget 2022-ről. A 2012-es bajnok elárulta, hogy idei szerződését már úgy kötötte meg Andrettiékkel és a DHL-lel, hogy utolsó éve lesz a csapatnál. Tizenkét szezon után hagyja ott Michael Andretti gárdáját, kiemelve, hogy nem számított ilyen nehéz szezonra, és nem ilyen módon szeretne elbúcsúzni a rajongóktól. 42 futam óta nyeretlen az IndyCar-ban (ami még durvább, hogy ez a szám csapattársánál, Rossinál is már 32) és amikor megjött a nyári szünet, elkezdett tárgyalni pár csapattal a folytatásról. Eredetileg már jövőre is főként sportautózással tervezett, jelenleg viszont egy-egy felosztott szezon vagy több IndyCar-kevesebb sportautó a terve 2022-re. Szavaiból az rajzolódik ki, hogy egy újrakezdés lehetősége motiválja, amihez egy teljes IndyCar szezon kellene, de más csapattal lenne az igazi. Kérdés, hogy erre az MSR-t leszámítva (ahol állítólag továbbra is Pagenaud a favorit Pókember mellé) van-e bárhol lehetősége.

Nem utolsó sorban pedig ma délben kijött egy részletes interjú a Motorsporton, amelyet David Malsher-Lopez készített Trevor Carlin feleségével, Stephanie Tindall-lal, aki a Carlin PR menedzsere. A beszélgetés főként a csapat IndyCar jövőjére koncentrálódott, onnan kiindulva, hogy a Gallagher szponzoráció eltűnt az autóról (Max Chilton édesapja a Gallagher igazgatója és résztulajdonos a csapatnál), Chilton helyén pedig senki sem versenyzett az idei első Indy GP-n, amin könnyen múlhat majd, hogy a szezon végén a Carlin nem lesz benne a legjobb 22 autós Leader Circle-ben, akiknek év végén elég komoly támogatást ad a széria (autónként kb. 820 ezer dollárt idén). Bár Tindall szerint Max (és családi támogatása) maradása még nem száz százalékos, a korábbi szezonokban is jóval a nyári szünet után vált biztossá ez. Egyben a két autós felállásra való visszatérésről sem tettek le, ez azonban főként új szponzorok találásán múlik. Tindall olyat is elhintett, hogy F2-es pilótáik (Ticktum-Daruvala) számára is kecsegtető lehet az IndyCar jövőre, ami Ticktum esetében akár még reális is lehet, mióta a brit versenyző szakított a Williamsszel.

A szezon végéig persze sok víz fog még lefolyni a Mississippin, és ez a sorozat is fog folytatódni egy harmadik résszel, amint elegendő fejleményünk lesz majd!

Címlapkép forrása: Az IndyCar hivatalos Facebook oldala.

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.