Akármennyire is akarja az ember, hogy rendszeresen írja a BTCC beszámolókat nektek, a források gyakran közbeszólnak. A szezon első két fordulójára még streameket is lehetett találni, azóta viszont örülök, ha legalább kedd délutánra felkerülnek a versenyek az Internet bizonyos helyeire. Mivel pedig már szerda délelőtt van, és akiket érdekel a széria, úgy is tudják a hétvégi eredményeket, a beszámolót inkább egy nagyobb összkép köré építem, hiszen feléhez ért a szezon.
Colin Turkington szerezte meg a pole-t Knockhillben!
A ballaszt nélkül körözgető négyszeres bajnok tehát nagy lépést tett szezonjának feljavítására, egy tizeddel megverve a múlt hétvégén rajtelsőséget szerző Senna Proctort. A második sorból Chris Smiley és Josh Cook vágnak neki a holnapi első futamnak, míg a bajnokesélyesek közül Hill az 5., Sutton 6., Ingram 8. lett, míg Dan Rowbottomnek csupán egy 19. hely jutott a szombati időmérőn.
Knockhill sok szempontból egy érdekes forduló volt. Bár nem mondhatjuk, hogy dominált a BMW és a WSR, Dick Bennetts csapata a jubileumi 100. győzelme helyett 102-nél is tarthatna, méghozzá egy olyan pályán, ahol 2013 óta nem tudtak komolyabb sikereket elérni. Győzelmével és második helyével Turkington egyértelműen visszaszállt a bajnoki harcba, két kiábrándítóan rossz fordulót követően. Közben viszont csapattársai (főleg Oliphant) szezonja nem éppen meggyőző. Turkington annak ellenére, hogy oktatott az első futamon, ismét nagyot hibázott a másodikon, gyakorlatilag az utolsó kanyarokban odaadva a győzelmet Suttonnek. Ez pedig elkezdett visszatérő elemmé válni az utóbbi fordulókban. A hibátlan, domináns sokszoros bajnokon nagy a nyomás, mióta nem ő a favorit és egyértelműen neki kellene kergetnie Suttont, Ingramöt és másokat. A sztoriban pedig az sem egy utolsó szempont, amit picit feljebb említettem már a csapattársakkal kapcsolatban. Amíg Oliphant peches (és sz*r), Jelley pedig valahol középlapos, addig az idei szezonra stabil formát felvevő Moffat és a magához képest egyre jobb Boardley elkezdte stabilan segíteni Suttont (a harmadik futam 8-10. helye környéki csatái tökéletesen szemléltették mindezt- amíg Sutton előre tudott törni, addig Turk rendesett fennakadt Moffatten és Boardley-val is meggyűlt a baja). És akkor térjünk is át Suttonre. A címvédő elkezdett nem mindent egy lapra feltéve versenyezni és maximális ballaszttal is a mezőnyt megszégyenítve körözgetni. Az első futam Smiley-Cook-Sutton csatáit amúgy oktatni lehetne és feladnám kötelező háziolva…néznivalónak az olvasóknak. Ezzel a típusú versenyzéssel és dominanciával simán bajnok lehet (azt nem írom le, hogy lesz- mert akkor biztosan nem- Csaba megtanulta, hogy ne fessen falra semmit) Sutton, míg pl. Ingram idén outsider pozícióból vadássza le riválisait és a jobb eredményeket (ezen a hétvégén, nehéz autóval 10., majd 6. hely, aztán egy jól felépített, fordított rajtrácsos győzelem)- bár kevesen vártuk, hogy a Hyundai-jal is azonnal bajnokesélyes lehet. Mondanám, hogy rommáoktatja csapattársait is, de pont ezen a hétvégén Smiley sokkal jobb helyre kvalifikált és stabilan harcolt a dobogókért.

Áttérve arra a kérdésre, hogy vajon kik nevezhetők még reális bajnokesélyeseknek, ezen a hétvégén a Honda szekció megmutatta, hogy amíg egymás elől lopkodják a pontokat, lassan 50 egység hátrányba kerülnek Suttonnel szemben és le fognak csúszni a diadal esélyéről is. Cook hétvégéje nagyon jól indult (3. hely, majd 4. egy nehéz, kemény gumis autóval, messze legjobbként az alternatív gumival), aztán harmadik futamos technikai gondjai elvették a komoly felzárkózás lehetőségét, miközben csapattársa Proctor brillírozott (két második és egy hetedik hely), de ő kihagyta a szezonzárót és még egy hétvégéje elment a Hondához szokással. A Dynamics háza táján Rowbotton idén először volt gyengécske, míg Shedden top helyekért harcolt, de erőből nem tudott dobogóra állni. A legfeltűnőbb az volt, amikor a középső versenyen nem tudta megelőzni a sokkal nehezebb és rosszabb gumival versenyző Cookot. Nem utolsó sorban pedig ott van szegény Jake Hill, akinek tkp. három csapattársa is van, de ők kb. egy ligával lejjebb, valahol a Mini-kupa körátlagát hozzák… a fordos a szezonnyitó óta először állt dobogóra, stabilan erős volt az egész hétvégén, aztán Cookhoz hasonlóan kiesett az utolsó versenyen- bár ő saját hibából, kicsit túlvédekezve a lehetetlent.
🏆 Sutton 172 ponttal vezeti a tabellát, Tom fiúnknak 158 egysége van, míg a Turkington-Shedden-Hill-Cook-Rowbottom ötös 17 ponton belül van egymáshoz képest (138-129-128-123-121). Tehát izgalmak itt még bőven lesznek és a szezon fog tartogatni pár komoly meglepetést. Az írásban pedig térjünk át kicsit ennek a hétvégének olyan aspektusaira, amik nem a címvédőkre vonatkoznak.
Előtte azonban dobjuk be a három futam pontszerzőit, ha valaki nem látta volna még részletesebben:
1. Futam: 🥇 Turkington (+pole és leggyorsabb kör) 🥈 Proctor🥉 Cook- Sutton-Smiley- Hill- Moffat- Shedden- Butcher- Ingram- Jelley- Chilton- Morgan- Plato- Rowbottom
2. Futam 🥇 Sutton (+leggyorsabb kör) 🥈 Turkington 🥉 Hill- Cook- Shedden-Ingram-Proctor-Plato-Jelley-Boardley-Moffat-Goff-Smiley-Butel- Taylor-Smith
3. Futam: 🥇 Ingram 🥈 Proctor 🥉 Jelley-Shedden-Sutton-Smiley-Moffat-Turkington-Plato-Rowbottom-Boardley- Taylor-Smith- Morgan-Oliphant-Jackson.
Ami számomra nagyon feltűnt, hogy a Ciceley BMW-k mennyire szenvedtek. Az egy dolog, hogy Chilton szezonja amúgy is egy kuka, de ezúttal Morgan (aki a Knockhillt megelőző 4-5 versenyen a legtöbb pontot gyűjtve a mezőnyből) is végig küzködött, 13. helynél jobbat nem szerezve a három futamon. Sokak nagy csalódása az lehetett, hogy a harmadik versenyen győzelemért harcoló Plato benézte a célegyenes ráfordítót és a mezőny közepére esett vissza- egyre jobban kijön az öregecske Astra alulkormányzottsága a szedán modellekkel szemben- míg Goff és a Cupra is kiábrándítóan szerepelt. Ugyan Taylor-Smith mentett pár pontocskát, pl. az újonc Mithcellnek is nagy falat még a széria egy HARD autóban.
Uhh, már most kezd túl hosszú lenni ez a szösszenet, szóval zárjuk is itt le az irományt, ami kicsit szétesettebb lent, mint szerettem volna.
Lényeg a lényeg, hogy egy hét szünetre ment a BTCC, jövő hétvégén folytatódik a bajnokság Thruxtonben.
Címlapkép forrása: A West Surrey Racing Facebook oldala