🇫🇷 WEC: A Toyota sima kettős győzelmet aratott Le Mans-ban

Az év egyik legnagyobb autóversenyének beszámolója a Grand Prix Zóna szemszögéből, a szerdai eseményektől egészen a futam vasárnap délutáni leintéséig, Gergő és Csaba tollából!

Az év egyik legnagyobb autóversenyének beszámolója a Grand Prix Zóna szemszögéből, a szerdai eseményektől egészen a futam vasárnap délutáni leintéséig, Gergő és Csaba tollából!

Első időmérős etap: a 7-es Toyota jutott a legjobb idővel a Hyperpole-ba, kiesett az egyik Corvette!

Izgalmas, változatos küzdelmet hozott a le mans-i 24 órás verseny első időmérős etapja, amely arról szólt, hogy minden kategóriában a legjobb hat közé próbáltak kerülni az egységek. Ez a 23 autó (Hypercar-ban összesen csak öt autó nevezett) jutott be a holnapi Hyperpole-ba, ahol majd a végleges rajtrács kialakul.

A 7-es Toyota szinte végig vezetett, az 1-2 azonban ismét nem jött össze a japánoknak, hiszen az Alpine ezúttal is beférkőzött közéjuk. A két Glickenhaus újra a sor végén zárt, a 709-est ráadásul több P2-es autó is megverte. Messzemenő következtetéseket mindenesetre nem érdemes ebből levonni, hiszen miután a kis létszám miatt mindenki automatikusan bejutott a Hyperpole-ba, nem valószínű, hogy bárki is a maximális teljesítménynek akár csak a közelében ment volna.

LMP2-ben a nagy vesztes a végső győzelem egyik nagy esélyese, a 22-es United Autosports Oreca lett, Phil Hanson ugyanis a végén a forgalom áldozatává vált és csak a 12. helyen végzett. A legjobb idővel a 38-as JOTA jutott tovább, mellettük a 26-os G-Drive, a 41-es WRT, a 65-ös Panis Racing, valamint a 23-as és 32-es United Autosports jutott tovább. A 28-as JOTA öt ezreddel maradt le a továbbjutástól, de kiesett az esélyesebbek közül a Racing Team Nederland, a 31-es WRT, a High Class Racing és a Risi Competizione is. A Pro-Am kategória értékelését a 21-es DragonSpeed nyerte, míg az innovatív Oreca – a volánja mögött két, deréktól lefelé lebénult versenyzővel – az abszolút 29. helyén végzett. 👏👏👏👏👏👏

A GTE Pro kategória legnagyobb meglepetését a 63-as Corvette kiesése szolgáltatta, Jordan Taylorékon kívül még a WeatherTech Porsche búcsúzott. A két AF Corse Ferrari simán, az első két helyen abszolválta az edzést, mögöttük a 92-es Porsche végzett a 3. helyen.

Hasonlóan az LMP2-höz, az LMGTE Am kategória is hozott bőven meglepetéseket, például az általunk legesélyesebbnek tartott 77-es Dempsey-Proton Porsche kiesését. Nem ők voltak az egyetlen nagyágyú, akik búcsúztak: sem Fisichelláék, sem Nicki Thiimék nem jutottak tovább, ellenben ott van a legjobb hat között a GR Racing Porsche és az Inception Racing Ferrari is, akikre előzetesen nem tettünk volna nagyobb összeget. A legjobb időtt egyébként itt a Dempsey-Proton Racing másik egysége, a 88-as futotta, rajtuk és a fent említett két autón kívül továbbjutott még a 47-es Cetilar Racing Ferrari, az 56-os Project 1 Porsche és a 33-as TF Sport Aston Martin.

Az edzést több alkalommal is Full Course Yellow szakaszok, illetve Slow Zone-ok hátráltatták. Alig kezdődött el a kvalifikáció, amikor a Le Mans-ban mostanság hagyományosan autótörőnek számító IDEC Sport Orecát rakta a falba a Tertre Rouge-nál Paul-Loup Chatin, tíz perccel a vége előtt pedig a lányok Ferrarija ragadt a sóderágyban, szintén az első szektorban.

Részletes eredmények: https://bit.ly/37RZuh5

A Hyperpole-ra kvalifikált P1-es és GT Pro versenygépek

A Toyota nyerte az első szabadedzést Le Mans-ban!

Szerda délután lezajlott a le mans-i órás verseny első hivatalos szabadedzése, mely igencsak szoros eredményeket hozott, az első három helyezettet ugyanis mindössze 87 ezred másodperc választotta el egymástól. A legjobb idővel a 7-es Toyota zárt, a másik japán hypercar pedig a 3. helyen végzett, közéjük pedig az Alpine férkőzött be. José-Maria Lopez győztes ideje 3:29.309 volt, amit fél órával a leintés előtt futott. Az abszolút 4. helyre már egy P2-es autó ért oda, nevezetesen Phil Hanson a United Autosports Orecával, őt követte a G-Drive Oreca és Franco Colapinto, és csak ezután következett a két Glickenhaus, a 6-7. helyeken.

Az LMP2-es kategóriát illetően egyébként további friss hír, hogy a 17-es IDEC Sport Oreca volánja mögül vállsérülés miatt visszalépett Kyle Tilley, aki helyére Thomas Laurent ugrik be. A francia pilóta 23 éves kora ellenére már az ötödik Le Mans-ján állhat rajthoz, eddigi legjobb eredménye egy abszolút 2. hely és P2-es kategóriagyőzelem 2017-ből.

GTE Pro-ban Ferrari győzelem született, Daniel Serra szoros küzdelemben előzte meg a corvette-es Alexander Simset, a 3. helyen pedig Gianmaria Bruni végzett a Porschéval. Az olaszt amúgy némi meglepetésre megverte Matteo Cairoli, aki így a GTE Am kategória első helyére hozta be a Project 1 Porschét, több GTE Pro autót is megverve! A legkisebb kategóriában egyébként az első négy helyen Porschék végeztek, a legjobb ferraris az edzést az 5. helyen befejező Scott Andrews lett.

Az edzést több megszakítás is hátráltatta. Rögtön egy tízperces megszakítással kezdődött a körözés, amikor Marco Sorensen lekoccolta a boxkijárati falat Orecájával, az utolsó órában pedig húsz percen keresztül volt piros zászló, miután a JOTA Orecát vezető Antonio Félix da Costa a Tertre Rouge-nál ütközött Antonio Fuoco Ferrarijával. Emellett természetesen több Full Course Yellow szakasz is volt, a Racing Team Nederland Oreca például a 60-as Iron Lynx Ferrarival koccant a Dunlop-kanyarnál és mindketten a sóderágyban kötöttek ki.

Részletes eredmények: https://bit.ly/3y8LeeB

Toyota 1-2 az éjszakai szabadedzésen Le Mans-ban!

Csütörtök éjjel lezajlott a le mans-i 24 órás verseny második szabadedzése, melynek a beállítások próbálgatása mellett tapasztalatszerzés céljából is komoly jelentősége volt. Az edzésen különösebb rendkívüli esemény nem történt, hacsak a szokatlanul sok műszaki hiba és a Daniel Serra defektje miatti piros zászló nem számít annak.

A két Toyota elsőségéhez nem igazán fért kétség, Buemi végül 3:29.351-ig tudta leszorítani a leggyorsabb kört. A piros zászló után az Alpine és a két Glickenhaus “csatázott” a best of the rest pozícióért, amit végül a 708-as SCG szerzett meg Pipo Deraninak köszönhetően, Lapierre a 4. helyre hozta be az Alpine-t, Briscoe pedig 5. lett a másik Glickenhausszal.

LMP2-ben szokás szerint éles csata alakult ki a JOTA, a United Autosports és a G-Drive között, illetve némi meglepetésre közbeszólt a Realteam Racing is, köszönhetően Norman Nato szélvészgyors körének. A francia végül a 2. helyen végzett Davidson mögött, majd következett a 22-es United, a 26-os G-Drive és Ben Hanley a DragonSpeed-del. A briten amúgy egyszer kifogott az Indianapolis-kanyar, illetve a PR1-Mathiasen Oreca leállása miatt is volt egy Slow Zone.

GTE Pro kategóriában eleinte a két Ferrari vezetett, Serra defektjét követően viszont némi meglepetésre a WeatherTech Porsche állt az élre, Laurens Vanthoor űridejének köszönhetően. Ezt a pozíciót meg is tartották a végéig.

Porsche-sikert hozott a GTE Am géposztály is, itt a Dempsey-Proton Racing 88-as autója futotta a legjobb kört. Az edzés legvégén Robby Foley balesetezett a Tertre Rouge-nál, ami miatt a tervezetthez képest három perccel hamarabb ért véget a gyakorlás.

Részletes eredmények: https://bit.ly/3ma8LJE

Hyperpole: szenzáció a le mans-i időmérőn- Dries Vanthoor megszerezte a GTE Pro kategória pole-pozícióját a privát Hub Auto Racingnek!

Nem hagyott kétséget a Toyota afelől, hogy kié lesz az első rajtsor szombaton: Kamui Kobayashi 3:23.900-as idővel, magabiztosan szerezte meg a pole-pozíciót, míg a testvérautó a 2. helyre kvalifikálta magát 3 tizedes hátránnyal. Az Alpine és a 708-as Glickenhaus végig szoros meccsben voltak és végül csak 65 ezred döntött Lapierre-ék javára, ők ketten egyébként bő másfél másodpercet kaptak a győztes Toyotától. A 709-es Glickenhaus végig problémákkal küzdött és senkitől sem zavartatva végül 5. lett, három másodperces hátránnyal.

Az LMP2-es kategória túlságosan nagy szenzációt nem hozott, ugyanis a szabadedzések többségén a legjobb tempót futó JOTA megszerezte a pole-pozíciót, hála Antonio Félix da Costa 3:27.950-es idejének. A portugál fél másodpercet adott Louis Delétraz-nak, tehát a 41-es WRT Oreca lesz a második a sorban, mögéjük pedig a 65-ös Panis Racing autó került be.

A legnagyobb szenzációt a GTE Pro géposztályban láthattuk, itt ugyanis a privát Hub Auto Porsche legyőzte az összes gyári autót, ami azt jelenti, hogy Dries Vanthooréké lesz szombaton a kategória első rajtkockája! A 2. helyen az 52-es Ferrari végzett, majd következett a 64-es Corvette, amelynek az edzés elején egy nem működő világítás miatt még a boxba is vissza kellett térniük. Nem tudott mért kört teljesíteni a 92-es Porsche, Kevin Estre ugyanis az Indianapolis-kanyarban kicsúszott és csúnyán összetörte autója hátulját.

GTE Am-ban ugyancsak Porsche győzelem született, itt ráadásul az első három helyen a stuttgarti márka autói végeztek. A pole-pozíciót Julien Andlauer szerezte meg a Dempsey-Proton Racingnek, mögöttük következett a GR Racing Tom Gamble-lel, majd a Team Project 1 Matteo Cairolival.

Ezzel tehát kialakult a rajtfelállás. Ma este még rendeznek egy szabadedzést 22 órás kezdettel, holnap szünnap, szombat délelőtt pedig még lesz egy rövid bemelegítő edzés, aztán 16 órakor elrajtol a 24 órás verseny!

Íme Kamui Kobayashi pole-pozíciót érő köre

Toyota győzelem az utolsó le mans-i szabadedzésen, balesetezett az egyik Ferrari!

A 8-as Toyota nyerte a le mans-i 24 órás verseny negyedik, utolsó szabadedzését, miután Kazuki Nakajima 3:27.994-es idejét senki nem tudta megdönteni. A testvérautó több mint másfél másodpercet kapott, kettejük közé ráadásul beférkőzött az Alpine is, melynek leggyorsabb versenyzője ezúttal is Nicolas Lapierre volt. Az eredményekből mindazonáltal messzemenő következtetéseket nem lehet levonni, hiszen az autók közel sem maximális teljesítményen futottak, mindenki a versenyre készült már – ez az időeredményekből is látszik.

A P2-eseknek viszonylag nyugodt edzésük volt, itt Franco Colapinto volt a leggyorsabb a G-Drive színeiben, megelőzve a Racing Team Nederlandet és az Albuquerque-féle United Autosports Orecát.

LMGTE Pro-ban az időmérő után ismét privát győzelem született, ezúttal a WeatherTech Porsche volt a leggyorsabb Laurens Vanthoornak köszönhetően. A belga mögött márkatársa, a gyári 91-es autót vezető Gianmaria Bruni végzett, majd következett a két Corvette, Garcia és Sims. A 92-es Porsche kihagyta a gyakorlást, miután Kevin Estre balesetezett a Hyperpole-ban.

A GTE Am kategóriagyőzelem a 83-as AF Corse Ferrarit illette, a legjobb időt a dán Nicklas Nielsen autózta. Őt Ben Barnicoat követte az Inception Ferrarival, ez az autó azonban nem tudta befejezni a gyakorlást, 15 perccel a vége előtt ugyanis Ollie Millroy balesetezett a Ford-sikánnál. Az autó és a gumifal is sérült, emiatt be kellett mutatni a piros zászlót és nem is indult már újra az edzés. A kategória 3. helyén a 99-es Proton Porsche végzett, melynek egyik pilótája majd a rendkívül szép nevű Vutthikorn Inthraphuvasak lesz.

A csapatok most elmennek egy kis pihenőre, legközelebb szombat délelőtt a bemelegítő edzésen gurulnak pályára az autók.

Zavar az erőben: csökkent a Ferrari teljesítménye, módosítottak a BoP-n!

Az FIA Endurance Commission csütörtökön megerősítette, hogy módosítja a Ferrari 488 Evókra vonatkozó BoP-t, mind a GTE Pro, mind a GTE Am kategóriás autókat illetően. A változás főként alacsony fordulatszámnál fogja érinteni a Ferrarikat, becslések szerint 8 lóerővel lesz alacsonyabb a teljesítmény. Mindemellett az olasz gépek üzemanyag-kapacitását is csökkentették egy literrel.

A módosítás a tegnap esti Hyperpole-on már érvényben volt. Nem csoda tehát, hogy a szabadedzések többségén kiváló tempót futó GTE Ferrarik hirtelen kikaptak a Porschétól, és a GT3-asok között is 1-2-3-ban végeztek a stuttgartiak.

Csökkent a létszám, -1 P2-es: az IDEC Sport visszaléptette 17-es autóját a le mans-i 24 órás verseny további küzdelmeitől!

Az autónak már eddig is mozgalmas hete volt, kezdve azzal, hogy a vasárnapi tesztnapon elszenvedett balesetet követően újjá kellett építeni az egész kasztnit. Ezt követően az autó szervizelését végző Era Motorsport főnöke, Kyle Tilley — aki az autó egyik pilótája is lett volna — helyett be kellett hívni tartalékként Thomas Laurent-t, Tylley ugyanis vállsérüléssel küzd. Az újraépítés amúgy jól sikerült, hiszen különösebb probléma nélkül kvalifikáltak a 16. helyre. A kálvária azonban ezt követően folytatódott, hiszen Dwight Merriman a harmadik szabadedzésen újra összetörte az autót, amit követően megszületett a döntés, hogy inkább kihagyják a versenyt.

A csapat másik autója az LMP2-es kategória 10. helyére kvalifikált, ezen az autón majd Paul Lafargue, Paul-Loup Chatin és Patrick Pilet osztoznak.

Nem lehet annál rosszabb érzés, mint amikor már a 24 órás előtt fel kell adnod a versenyt…

És egy kis javítás: az éles szemű nézők a tegnap éjjeli szabadedzés alatt észrevehették, hogy a 92-es Porsche darabjaira van bontva. Nem volt véletlen: Kevin Estre Hyperpole-on elszenvedett balesetét követően ki kellett cserélni a kasztnit az autón. A Porsche WEC-programjának vezetője, Alexander Stehlig a Sportscar365-nek elmondta, Estre rendkívül csalódott a hibája miatt, ezt leszámítva komolyabb kár nem érte a csapatot.

Warm-up: Buemi volt a leggyorsabb a 24 órás előtt!

A pénteki szünnapot követően került sor szombat délelőtt a warm-up-ra, ami az utolsó lehetőség volt a csapatok számára, hogy pályára guruljanak a 16 órakor rajtoló le mans-i 24 órás verseny előtt.

Az edzésen igazán nagy meglepetések nem történtek: a két Toyota simán, majdnem másfél másodperces előnnyel végzett az első két helyen, LMP2-ben pedig a United Autosports dominált. A GTE Pro kategóriában az első három helyen Porschék végeztek, míg a GT3 Am között az Inception Ferrari volt a legjobb.

Részletes eredmények: https://bit.ly/3z9V6Ws

A VERSENY: elrajtolt a 2021-es Le Mans-i 24 órás!!!

🟡🟡 És azonnal itt a káosz és a dráma: a nyolcas Toyotát kiforgatta Olivier Pla a Glickenhausal, míg a GT Pro pole-pozíciós Porsche is rossz irányban a pályán…

Pár perccel később: tudja még követni bárki?

Pörgés-forgás folyamatosan, de ami igazán drámai, hogy Nic Lapierre a második helyről megforgott az Alpine-nal… Ezzel a hetes Toyota mögött a két Glickehaus 2-3. Bár a 708-as eléggé sérülten köröz. Közben GT Pro-ban Corvette 1-2, GT Am-ban a Cetilar Ferrari vezet Antonio Fuocoval a volánnál

Gyanúsan nem ilyen startra számítottunk a legtöbben- néhányan már az első körökben el akarták dönteni ezt a 24 órást…

Sima Toyota 1-2 2 óra után, nagyon szép csaták a két GT kategóriában.

Kicsit több mint 2 óra telt el, Sebastien Buemi hatalmas hajráját követően pedig simán 1-2 helyen áll a Toyota- a hetes autó reális előnye 45-50 másodperc a futam elején kilökött nyolcassal szemben (persze ez most változott a kiállások alatt). Harmadik helyen az Alpine áll, míg a két Glickenhaus az 5., illetve nyolcadik helyen a kisebb-nagyobb gondjai után.

LMP2-ben hatalmas versenyt fut a 38-as Jota autó, Antonio Felix da Costával a volánnál, aki még az összetett dobogóra is simán esélyes lehet. Fő kihívójuk a 26-os G-Drive, és a friss FE bajnok Nyck de Vries, kb. 25 másodperc lemaradásban, míg a kategóri dobogó állján a holland csapat Orecaja áll, 6-7 másodperccel de Vries mögött.

GT Pro-ban egy zseniális csatát láthattunk az 51-es AF Corse, a 74-es Corvette és a WeatherTech Porsche között. Azóta viszont az 52-es Ferrari is átugrotta az említetteket, így az olaszok az első két helyen vannak a kategóriában.

A GT Am mezőny pedig egy teljes káosz, nagyon szoros csatákkal, 25 másodpercen belül van jelenleg az első nyolc (!!!) helyezett. Jelenleg két Aston vezet, a 33-as TF Sport a 98-as AMR autó előtt. Azonban a másik TF Sport autó, a 83-as AF Corse, valamint a Cetilar, Kessel és Inception Ferrarik is ott vannak elől a harc sűrűjében.

🚓🏁 Hatalmas csattanás és biztonsági autó: Marcos Gomes falba tette a 98-as Astont, szerencsére a brazil pilóta jól van.

Mindez nagyon nagy segítség lehet pl. a félórával ezelőtt, P2-ben az első helyről kicsúszó 38-as Jotanak is.

🟡🟡 Safety Car, szakadó eső, balesetek – újra óriási káosz Le Mans-ban! 🟡🟡

Marcos Gomes balesetét követően nyugodtabb vizekre evezett a le mans-i 24 órás verseny, csaknem két órán keresztül küzdöttek nyugalomban a srácok. Az elmúlt percekben azonban ismét elkezdett esni az eső a pálya több pontján is, ami óriási káoszt eredményezett.

A 7-es Toyota betonbiztos előnnyel vezetett, a Safety Car előtt majdnem két perc volt a különbség a testvérautó előtt, amely a rajtot követő pördülés után visszaküdzötte magát az ezüstérmes pozícióba és tartja is ezt a pozíciót. Az Alpine már jó alaposan lemaradva, de még körön belül a harmadik, míg a két Glickenhaus bent köröz az LMP2-es mezőny sűrűjében.

P2-ben JOTA – United – G-Drive meccs volt a vezetésért, Colapinto azonban az egyik vizes s zakaszon eldobta az Orecát és magával együtt kiütötte Sophia Flörsch-t is. A német lány autója keresztbefordult a pályán, amelyet oldalról telibevert az eurasiás Oreca is. Szerencsére nem volt nagy a tempó, Tom Cloet egy orrkúpcsere után folytatni tudja a körözést, Flörsch-nek viszont nagyobb gondjai vannak.

Ezt megelőzően többen kicsúsztak vagy kipördültek: rövid ideig a sóderágy foglya maradt a PR1 Mathiasen, majd a Racing Team Nederland Oreca is, két United Autosport-os gép pedig egymást forgatta ki az első szektorban. Megpördült az IDEC autó is, a GTE Pro kategóriát vezető Sam Bird pedig az Inception Ferrarival akadt össze. Itt továbbra is Ferrari 1-2 van, de már az 51-es vezet. GTE Am-ban 33-as TF Sport már régóta vezet, második jelenleg az 57-es Kessel Ferrari.

Dráma: balesetezett a Cetilar Ferrari! Roberto Lacorte a Hub Auto Porschéval koccant, lesodródott az ideális ívről és beleállt a falba a Tertre Rouge-nál! Jelen sorok írásakor Slow Zone van érvényben.

Korábban az 56-os Project 1 Porsche idézett elő egy Safety Car-t, miután Egidio Perfetti az egyik sikánnál kicsúszott és csúnyán megrongálta a gumifalat. Ekkor meglehetősen felkavarodott a P2-es mezőny, átvette a vezetést ugyanis a 41-es WRT, majd következik a 65-ös Panis Racing, aztán a WRT másik autója, a 31-es. Az autókban jelenleg Delétraz, Habsburg és Canal, Lacorte balesete előtt egy képen vannak ők hárman.

Az élen a 7-es Toyota egy perc körüli előnnyel vezetett a 8-as előtt, az Alpine már körhátrányban, a 708-as Glickenhaus pedig végre-valahára odaért az abszolút 4. helyre, a P2-es autók elé. GTE Pro-ban a 63-as Corvette keveredett ki legjobban az előző SC-fázisból, így jelenleg Catsburg vezet a két Ferrari előtt, míg a GTE Am-ban a 83-as AF Corse Ferrari az első.

🟡🟡 UPDATE: Az Alpine-t is utolérte a dráma, Vaxivière egy lekörözés közben kicsúszott a Mulsanne sikánnál! Ezzel a 708-as Glickenhaus a harmadik, a 36-os pedig visszaesett az abszolút 8. helyre. Jöhet a felzárkózás, Vaxivière-t Lapierre váltotta. 🟡🟡

Még 17 óra van hátra, tartsatok ki!

Óriási baleset a kilencedik óra elején, Rui Andrade töri rommá az Orecát! A G-Drive 25-ös autójának ezzel vége.

[kép forrása: ACO/WEC]

A toyotások innentől kizárólag saját magukkal, a technikával, a megbízhatósággal vannak versenyben, előnyük ugyanis kettő teljes kör a 31-es-, és még egy perc a 41-es WRT Oreca előtt. Az Alpine Vaxiviére kicsúszása óta próbál felzárkózni (Lapierre jelenleg a 8. helyen halad), míg a Glickenhausok közül a 708-as az ötödik a két WRT-s autó mögött, a 709-es pedig az összetett 11. helyén halad négy kör hátránnyal.

GTE Pro-ban az 51-es Ferrari vezet a 63-as Corvette előtt, míg a pole-pozíciót megszerző Hub Auto Porsche már három kör hátrányban van.
Az LMGTE Am kategóriában a 83-as AF Corse Ferrari továbbra is vezet, második a 33-as TF Sport Aston Martin, harmadik a 80-as Iron Lynx Ferrari.

Pár szóban említsük meg az innovatív autót is, melynek volánja mögött a francia Matthieu Lahaye mellett két, deréktól lefelé lebénult versenyző ül. Az egység a rajt óta halad különösebb probléma nélkül, jelenleg az összetett 43. helyen vannak.

A négyből három kategória tehát még teljesen nyitott, a Hypercarok között pedig — ahogy mondtam — a Toyoták majd egymás között leboxolják.

Annyira azért nem unalmas a verseny mint az alvó szerelőkön látjuk, de tény, hogy egy ideje nyugalom van. Az elmúlt három óra legnagyobb drámája talán a WeatherTech Porsche kicsúszása volt, a 79-es azóta is bent áll a garázsban.

A 7-es Toyota gyakorlatilag a rajt óta vezet, előnye fél perc a 8-as- és 3 kör az Alpine előtt. A 708-as Glickenhaus stabilizálta magát a 4. helyen, a 709-es viszont csak a 10. helyen halad.
LMP2-ben WRT fölény van, Milesi és Ye mögött majdnem két perccel lemarada jön Scherer a 22-es United autóval, őket követi a Panis Racing és a 28-as JOTA.
GTE Pro-ban Ferrari 1-2, míg a legkisebb kategóriában a 83-as AF Corse Ferrari vív a 33-as TF Sport Aston Martinnal a vezetésért.

Féltávnál tartunk, még 12 óra van hátra!

Hihetetlen jelenetek a 71-es Ferrarinál, Ben Barnicoat-ot kiküldték egy rosszul rögzített kerékkel, amit aztán menet közben el is hagyott… Ezzel az Inception Racing maradék győzelmi esélyei is elszálltak, bár nem mintha eddig versenyben lettek volna érte.

Közben hullanak az autót keményen: betolták a 22-es United- és a Risi Orecát is, Magnussenék pedig a szalagkorláttal kötöttek közelebbi ismeretséget. Korábban a rajt óta vezető 7-es Toyotának is volt néhány meleg pillanata, Kamui Kobayashi ugyanis egyszerűen elfékezte magát az Indianapolis kanyarban és éppen hogy csak meg tudott állni a fal előtt.

8 Órával a vége előtt Kivilágosodott Le Mans-ban, és ezzel együtt megérkezett a sárga zászló is, ugyanis a pálya több pontjára köd telepedett.

Egyébként órák óta semmi érdekes nem történt, régóta nyugodtan zajlik a verseny.

Köd és sárga zászlók Le Mans-ban, 8 órával a leintés előtt. [kép forrása: ACO/WEC]

Hatalmas csata a Glickenhaus és Alpine között a dobogó alsó fokáért kevesebb mint 7 órával a verseny vége előtt!

Miközben a Toyoták továbbra is hatalmas, 4 körös előnnyel vezetnek, Olivier Pla és Andre Negrao ütik-vágják egymást a dobogó alsó fokáért- amíg a Glickenhaus nagyon gyors az egyenesekben, addig az Alpine újra elcsípi a kanyarokban.

A többi kategóriában egyelőre csend és biztos körözgetés van, LMP2-ben simán vezet a két WRT autó.

Reggeli drámák, hat és negyed órával a futam leintése előtt: gondok a nyolcas Toyotánál– elvileg az autó benzin adagolása nem tökéletes, de egy reset után újra köröz Buemi, viszont már körhátrányba került a heteshez képest…

Gyanúsan megállt az ütő a Toyotás mérnökökben, azonban a gondot végül sikeresen megoldották.

Semmi komoly változás 2 órával a futam vége előtt!

LMP1: a hetes Toyota előnye 35-40 másodperc a nyolcassal szemben, és a kiállások hatékonyságán és a fogyasztáson fog múlni, hogy az Alpine vagy a 708-as Glickenhaus áll-e a dobogóra- órák óta minimális a különbség közöttül.

LMP2: a két WRT Oreca (31-41 sorrendben) simán vezet, nagyjából egy perc előnnyel a 28-as Jota előtt, amelyet éppen Stoffel Vandoorne terelget.

GTE Pro: órák óta változatlan mindent. Az 51-es AF Corse Ferrari 5, másodperccel vezet a 63-as Corvette előtt, míg a 92-es Porsche van még körön belül.

GTE Am: a 83-as AF Corse hihetetlen stabil, jelenleg majdnem 2 perccel vannak a TF Sport 33-as Astonja előtt, míg a dobogó alsó fokán jelenleg a 80-as Iron Lynx Ferrari áll, kis előnnyel a csapat 60-as számú autója előtt.

Kamui Kobayashi🇯🇵 José Maria López🇦🇷 és Mike Conway🇬🇧 a 2021-es Le Mans-i 24 órás győztesei!!!

Az ikonikus leintés pillanata- nos a leintésről egy másik kontextusban is beszéltek, és fognak is még elég sokat…

🔴LMP1-ben a testvérautó zárt második helyen, a tavalyi győztes Buemi-Hartley-Nakajima trióval, míg végül az Alpine (Lapierre-Vaxiviére-Negrao) két és fél perc előnnyel szerezte meg a dobogó alsó fokát a 708-as Glickenhaus előtt.

🟠Ye Yifei, Robert Kubica és Louis Delétraz hatalmas drámával veszítették el a P2-es győzelmet amit végül a testvérautó szerzett meg (Robin Frijns-Habsburg Ferdinand-Charles Milesi) a 28-as Jota Oreca (Stoffel Vandoorne-Tom Blomqvist-Sean Gelael) és a 65-ös Panis Racing (Will Stevens-Julien Canal-James Allen) autó előtt.

Ekkora drámát is ritkán látni, pláne hogy állítólag az autó “pöcc-röffre” indult hétfőn, miután a csapat visszakapta a Parc Ferméből…

🟢GTE Proban relatív sima győzelmet szerzett az 51-es AF Corse Ferrari (Alessandro Pier Guidi-James Calado-Come Ledogar) a 63-as Corvette (Antonio Garcia-Nick Castburg-Jordan Taylor) és a 92-es Porsche előtt (Kévin Estre-Michael Christensen-Neel Jani).

🔵GTE Am: a legkisebb kategóriában is Ferrari győzelem született, a verseny nagy részét domináló 83-as AF Corse autó (Nicklas Nielsen-Francois Perrodo-Alessio Rovero) diadala. Második helyen a kék 33-as TF Sport Aston végzett (Felipe Fraga-Ben Keating-Dylan Pereira), míg a dobogó alsó fokán és a negyedik helyen is az Iron Lynx Ferrarik végeztek, 80-60 sorrendben. A dobogóra a Matteo Cressoni-Callum Illott-Rino Mastronardi trió állhatott.

Köszönjük, hogy idén is velünk követtétek végig az ikonikus 24 órást, illetve azoknak is, akik utólag böngészték át ezt a beszámoló!

Címlapkép forrása: a Toyota Gazoo Racing hivatalos média felületei

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.