Az Ă©v egyik legnagyobb autĂłversenyĂ©nek beszĂĄmolĂłja a Grand Prix ZĂłna szemszögĂ©bĆl, a szerdai esemĂ©nyektĆl egĂ©szen a futam vasĂĄrnap dĂ©lutĂĄni leintĂ©sĂ©ig, GergĆ Ă©s Csaba tollĂĄbĂłl!
ElsĆ idĆmĂ©rĆs etap: a 7-es Toyota jutott a legjobb idĆvel a Hyperpole-ba, kiesett az egyik Corvette!
Izgalmas, vĂĄltozatos kĂŒzdelmet hozott a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny elsĆ idĆmĂ©rĆs etapja, amely arrĂłl szĂłlt, hogy minden kategĂłriĂĄban a legjobb hat közĂ© prĂłbĂĄltak kerĂŒlni az egysĂ©gek. Ez a 23 autĂł (Hypercar-ban összesen csak öt autĂł nevezett) jutott be a holnapi Hyperpole-ba, ahol majd a vĂ©gleges rajtrĂĄcs kialakul.
A 7-es Toyota szinte vĂ©gig vezetett, az 1-2 azonban ismĂ©t nem jött össze a japĂĄnoknak, hiszen az Alpine ezĂșttal is befĂ©rkĆzött közĂ©juk. A kĂ©t Glickenhaus Ășjra a sor vĂ©gĂ©n zĂĄrt, a 709-est rĂĄadĂĄsul több P2-es autĂł is megverte. MesszemenĆ következtetĂ©seket mindenesetre nem Ă©rdemes ebbĆl levonni, hiszen miutĂĄn a kis lĂ©tszĂĄm miatt mindenki automatikusan bejutott a Hyperpole-ba, nem valĂłszĂnƱ, hogy bĂĄrki is a maximĂĄlis teljesĂtmĂ©nynek akĂĄr csak a közelĂ©ben ment volna.
LMP2-ben a nagy vesztes a vĂ©gsĆ gyĆzelem egyik nagy esĂ©lyese, a 22-es United Autosports Oreca lett, Phil Hanson ugyanis a vĂ©gĂ©n a forgalom ĂĄldozatĂĄvĂĄ vĂĄlt Ă©s csak a 12. helyen vĂ©gzett. A legjobb idĆvel a 38-as JOTA jutott tovĂĄbb, mellettĂŒk a 26-os G-Drive, a 41-es WRT, a 65-ös Panis Racing, valamint a 23-as Ă©s 32-es United Autosports jutott tovĂĄbb. A 28-as JOTA öt ezreddel maradt le a tovĂĄbbjutĂĄstĂłl, de kiesett az esĂ©lyesebbek közĂŒl a Racing Team Nederland, a 31-es WRT, a High Class Racing Ă©s a Risi Competizione is. A Pro-Am kategĂłria Ă©rtĂ©kelĂ©sĂ©t a 21-es DragonSpeed nyerte, mĂg az innovatĂv Oreca – a volĂĄnja mögött kĂ©t, derĂ©ktĂłl lefelĂ© lebĂ©nult versenyzĆvel – az abszolĂșt 29. helyĂ©n vĂ©gzett. đđđđđđ
A GTE Pro kategĂłria legnagyobb meglepetĂ©sĂ©t a 63-as Corvette kiesĂ©se szolgĂĄltatta, Jordan TaylorĂ©kon kĂvĂŒl mĂ©g a WeatherTech Porsche bĂșcsĂșzott. A kĂ©t AF Corse Ferrari simĂĄn, az elsĆ kĂ©t helyen abszolvĂĄlta az edzĂ©st, mögöttĂŒk a 92-es Porsche vĂ©gzett a 3. helyen.
HasonlĂłan az LMP2-höz, az LMGTE Am kategĂłria is hozott bĆven meglepetĂ©seket, pĂ©ldĂĄul az ĂĄltalunk legesĂ©lyesebbnek tartott 77-es Dempsey-Proton Porsche kiesĂ©sĂ©t. Nem Ćk voltak az egyetlen nagyĂĄgyĂș, akik bĂșcsĂșztak: sem FisichellĂĄĂ©k, sem Nicki ThiimĂ©k nem jutottak tovĂĄbb, ellenben ott van a legjobb hat között a GR Racing Porsche Ă©s az Inception Racing Ferrari is, akikre elĆzetesen nem tettĂŒnk volna nagyobb összeget. A legjobb idĆtt egyĂ©bkĂ©nt itt a Dempsey-Proton Racing mĂĄsik egysĂ©ge, a 88-as futotta, rajtuk Ă©s a fent emlĂtett kĂ©t autĂłn kĂvĂŒl tovĂĄbbjutott mĂ©g a 47-es Cetilar Racing Ferrari, az 56-os Project 1 Porsche Ă©s a 33-as TF Sport Aston Martin.
Az edzĂ©st több alkalommal is Full Course Yellow szakaszok, illetve Slow Zone-ok hĂĄtrĂĄltattĂĄk. Alig kezdĆdött el a kvalifikĂĄciĂł, amikor a Le Mans-ban mostansĂĄg hagyomĂĄnyosan autĂłtörĆnek szĂĄmĂtĂł IDEC Sport OrecĂĄt rakta a falba a Tertre Rouge-nĂĄl Paul-Loup Chatin, tĂz perccel a vĂ©ge elĆtt pedig a lĂĄnyok Ferrarija ragadt a sĂłderĂĄgyban, szintĂ©n az elsĆ szektorban.
Részletes eredmények: https://bit.ly/37RZuh5
All the Hypercars and LMGTE Pros that made it to tomorrow's #LeMans24 Hyperpole (21:00 to 21:30 UTC+2).#WEC pic.twitter.com/0eApnRgpsz
— WEC (@FIAWEC) August 18, 2021
A Toyota nyerte az elsĆ szabadedzĂ©st Le Mans-ban!
Szerda dĂ©lutĂĄn lezajlott a le mans-i ĂłrĂĄs verseny elsĆ hivatalos szabadedzĂ©se, mely igencsak szoros eredmĂ©nyeket hozott, az elsĆ hĂĄrom helyezettet ugyanis mindössze 87 ezred mĂĄsodperc vĂĄlasztotta el egymĂĄstĂłl. A legjobb idĆvel a 7-es Toyota zĂĄrt, a mĂĄsik japĂĄn hypercar pedig a 3. helyen vĂ©gzett, közĂ©jĂŒk pedig az Alpine fĂ©rkĆzött be. JosĂ©-Maria Lopez gyĆztes ideje 3:29.309 volt, amit fĂ©l ĂłrĂĄval a leintĂ©s elĆtt futott. Az abszolĂșt 4. helyre mĂĄr egy P2-es autĂł Ă©rt oda, nevezetesen Phil Hanson a United Autosports OrecĂĄval, Ćt követte a G-Drive Oreca Ă©s Franco Colapinto, Ă©s csak ezutĂĄn következett a kĂ©t Glickenhaus, a 6-7. helyeken.
Az LMP2-es kategĂłriĂĄt illetĆen egyĂ©bkĂ©nt tovĂĄbbi friss hĂr, hogy a 17-es IDEC Sport Oreca volĂĄnja mögĂŒl vĂĄllsĂ©rĂŒlĂ©s miatt visszalĂ©pett Kyle Tilley, aki helyĂ©re Thomas Laurent ugrik be. A francia pilĂłta 23 Ă©ves kora ellenĂ©re mĂĄr az ötödik Le Mans-jĂĄn ĂĄllhat rajthoz, eddigi legjobb eredmĂ©nye egy abszolĂșt 2. hely Ă©s P2-es kategĂłriagyĆzelem 2017-bĆl.
GTE Pro-ban Ferrari gyĆzelem szĂŒletett, Daniel Serra szoros kĂŒzdelemben elĆzte meg a corvette-es Alexander Simset, a 3. helyen pedig Gianmaria Bruni vĂ©gzett a PorschĂ©val. Az olaszt amĂșgy nĂ©mi meglepetĂ©sre megverte Matteo Cairoli, aki Ăgy a GTE Am kategĂłria elsĆ helyĂ©re hozta be a Project 1 PorschĂ©t, több GTE Pro autĂłt is megverve! A legkisebb kategĂłriĂĄban egyĂ©bkĂ©nt az elsĆ nĂ©gy helyen PorschĂ©k vĂ©geztek, a legjobb ferraris az edzĂ©st az 5. helyen befejezĆ Scott Andrews lett.
Az edzĂ©st több megszakĂtĂĄs is hĂĄtrĂĄltatta. Rögtön egy tĂzperces megszakĂtĂĄssal kezdĆdött a körözĂ©s, amikor Marco Sorensen lekoccolta a boxkijĂĄrati falat OrecĂĄjĂĄval, az utolsĂł ĂłrĂĄban pedig hĂșsz percen keresztĂŒl volt piros zĂĄszlĂł, miutĂĄn a JOTA OrecĂĄt vezetĆ Antonio FĂ©lix da Costa a Tertre Rouge-nĂĄl ĂŒtközött Antonio Fuoco FerrarijĂĄval. Emellett termĂ©szetesen több Full Course Yellow szakasz is volt, a Racing Team Nederland Oreca pĂ©ldĂĄul a 60-as Iron Lynx Ferrarival koccant a Dunlop-kanyarnĂĄl Ă©s mindketten a sĂłderĂĄgyban kötöttek ki.
Részletes eredmények: https://bit.ly/3y8LeeB
Toyota 1-2 az éjszakai szabadedzésen Le Mans-ban!
CsĂŒtörtök Ă©jjel lezajlott a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny mĂĄsodik szabadedzĂ©se, melynek a beĂĄllĂtĂĄsok prĂłbĂĄlgatĂĄsa mellett tapasztalatszerzĂ©s cĂ©ljĂĄbĂłl is komoly jelentĆsĂ©ge volt. Az edzĂ©sen kĂŒlönösebb rendkĂvĂŒli esemĂ©ny nem törtĂ©nt, hacsak a szokatlanul sok mƱszaki hiba Ă©s a Daniel Serra defektje miatti piros zĂĄszlĂł nem szĂĄmĂt annak.
A kĂ©t Toyota elsĆsĂ©gĂ©hez nem igazĂĄn fĂ©rt kĂ©tsĂ©g, Buemi vĂ©gĂŒl 3:29.351-ig tudta leszorĂtani a leggyorsabb kört. A piros zĂĄszlĂł utĂĄn az Alpine Ă©s a kĂ©t Glickenhaus “csatĂĄzott” a best of the rest pozĂcióért, amit vĂ©gĂŒl a 708-as SCG szerzett meg Pipo Deraninak köszönhetĆen, Lapierre a 4. helyre hozta be az Alpine-t, Briscoe pedig 5. lett a mĂĄsik Glickenhausszal.
LMP2-ben szokĂĄs szerint Ă©les csata alakult ki a JOTA, a United Autosports Ă©s a G-Drive között, illetve nĂ©mi meglepetĂ©sre közbeszĂłlt a Realteam Racing is, köszönhetĆen Norman Nato szĂ©lvĂ©szgyors körĂ©nek. A francia vĂ©gĂŒl a 2. helyen vĂ©gzett Davidson mögött, majd következett a 22-es United, a 26-os G-Drive Ă©s Ben Hanley a DragonSpeed-del. A briten amĂșgy egyszer kifogott az Indianapolis-kanyar, illetve a PR1-Mathiasen Oreca leĂĄllĂĄsa miatt is volt egy Slow Zone.
GTE Pro kategĂłriĂĄban eleinte a kĂ©t Ferrari vezetett, Serra defektjĂ©t követĆen viszont nĂ©mi meglepetĂ©sre a WeatherTech Porsche ĂĄllt az Ă©lre, Laurens Vanthoor ƱridejĂ©nek köszönhetĆen. Ezt a pozĂciĂłt meg is tartottĂĄk a vĂ©gĂ©ig.
Porsche-sikert hozott a GTE Am géposztåly is, itt a Dempsey-Proton Racing 88-as autója futotta a legjobb kört. Az edzés legvégén Robby Foley balesetezett a Tertre Rouge-nål, ami miatt a tervezetthez képest hårom perccel hamarabb ért véget a gyakorlås.
Részletes eredmények: https://bit.ly/3ma8LJE
Here are the results of the first night session for the 2021 #LeMans24 ! đ
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 18, 2021
Full standings âĄïž https://t.co/KzeQiSLJAI#WEC pic.twitter.com/uviOMbddjD
Hyperpole: szenzĂĄciĂł a le mans-i idĆmĂ©rĆn- Dries Vanthoor megszerezte a GTE Pro kategĂłria pole-pozĂciĂłjĂĄt a privĂĄt Hub Auto Racingnek!
Nem hagyott kĂ©tsĂ©get a Toyota afelĆl, hogy kiĂ© lesz az elsĆ rajtsor szombaton: Kamui Kobayashi 3:23.900-as idĆvel, magabiztosan szerezte meg a pole-pozĂciĂłt, mĂg a testvĂ©rautĂł a 2. helyre kvalifikĂĄlta magĂĄt 3 tizedes hĂĄtrĂĄnnyal. Az Alpine Ă©s a 708-as Glickenhaus vĂ©gig szoros meccsben voltak Ă©s vĂ©gĂŒl csak 65 ezred döntött Lapierre-Ă©k javĂĄra, Ćk ketten egyĂ©bkĂ©nt bĆ mĂĄsfĂ©l mĂĄsodpercet kaptak a gyĆztes ToyotĂĄtĂłl. A 709-es Glickenhaus vĂ©gig problĂ©mĂĄkkal kĂŒzdött Ă©s senkitĆl sem zavartatva vĂ©gĂŒl 5. lett, hĂĄrom mĂĄsodperces hĂĄtrĂĄnnyal.
Az LMP2-es kategĂłria tĂșlsĂĄgosan nagy szenzĂĄciĂłt nem hozott, ugyanis a szabadedzĂ©sek többsĂ©gĂ©n a legjobb tempĂłt futĂł JOTA megszerezte a pole-pozĂciĂłt, hĂĄla Antonio FĂ©lix da Costa 3:27.950-es idejĂ©nek. A portugĂĄl fĂ©l mĂĄsodpercet adott Louis DelĂ©traz-nak, tehĂĄt a 41-es WRT Oreca lesz a mĂĄsodik a sorban, mögĂ©jĂŒk pedig a 65-ös Panis Racing autĂł kerĂŒlt be.
A legnagyobb szenzĂĄciĂłt a GTE Pro gĂ©posztĂĄlyban lĂĄthattuk, itt ugyanis a privĂĄt Hub Auto Porsche legyĆzte az összes gyĂĄri autĂłt, ami azt jelenti, hogy Dries VanthoorĂ©kĂ© lesz szombaton a kategĂłria elsĆ rajtkockĂĄja! A 2. helyen az 52-es Ferrari vĂ©gzett, majd következett a 64-es Corvette, amelynek az edzĂ©s elejĂ©n egy nem mƱködĆ vilĂĄgĂtĂĄs miatt mĂ©g a boxba is vissza kellett tĂ©rniĂŒk. Nem tudott mĂ©rt kört teljesĂteni a 92-es Porsche, Kevin Estre ugyanis az Indianapolis-kanyarban kicsĂșszott Ă©s csĂșnyĂĄn összetörte autĂłja hĂĄtuljĂĄt.
GTE Am-ban ugyancsak Porsche gyĆzelem szĂŒletett, itt rĂĄadĂĄsul az elsĆ hĂĄrom helyen a stuttgarti mĂĄrka autĂłi vĂ©geztek. A pole-pozĂciĂłt Julien Andlauer szerezte meg a Dempsey-Proton Racingnek, mögöttĂŒk következett a GR Racing Tom Gamble-lel, majd a Team Project 1 Matteo Cairolival.
Ezzel tehĂĄt kialakult a rajtfelĂĄllĂĄs. Ma este mĂ©g rendeznek egy szabadedzĂ©st 22 ĂłrĂĄs kezdettel, holnap szĂŒnnap, szombat dĂ©lelĆtt pedig mĂ©g lesz egy rövid bemelegĂtĆ edzĂ©s, aztĂĄn 16 Ăłrakor elrajtol a 24 ĂłrĂĄs verseny!
Your 2021 Le Mans pole lap. Enjoy! đ#LeMans24 #GoHyper #ToyotaGAZOORacing @FIAWEC @24hoursoflemans pic.twitter.com/yPZ2J8O6oq
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) August 19, 2021
Toyota gyĆzelem az utolsĂł le mans-i szabadedzĂ©sen, balesetezett az egyik Ferrari!
A 8-as Toyota nyerte a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny negyedik, utolsĂł szabadedzĂ©sĂ©t, miutĂĄn Kazuki Nakajima 3:27.994-es idejĂ©t senki nem tudta megdönteni. A testvĂ©rautĂł több mint mĂĄsfĂ©l mĂĄsodpercet kapott, kettejĂŒk közĂ© rĂĄadĂĄsul befĂ©rkĆzött az Alpine is, melynek leggyorsabb versenyzĆje ezĂșttal is Nicolas Lapierre volt. Az eredmĂ©nyekbĆl mindazonĂĄltal messzemenĆ következtetĂ©seket nem lehet levonni, hiszen az autĂłk közel sem maximĂĄlis teljesĂtmĂ©nyen futottak, mindenki a versenyre kĂ©szĂŒlt mĂĄr – ez az idĆeredmĂ©nyekbĆl is lĂĄtszik.
A P2-eseknek viszonylag nyugodt edzĂ©sĂŒk volt, itt Franco Colapinto volt a leggyorsabb a G-Drive szĂneiben, megelĆzve a Racing Team Nederlandet Ă©s az Albuquerque-fĂ©le United Autosports OrecĂĄt.
LMGTE Pro-ban az idĆmĂ©rĆ utĂĄn ismĂ©t privĂĄt gyĆzelem szĂŒletett, ezĂșttal a WeatherTech Porsche volt a leggyorsabb Laurens Vanthoornak köszönhetĆen. A belga mögött mĂĄrkatĂĄrsa, a gyĂĄri 91-es autĂłt vezetĆ Gianmaria Bruni vĂ©gzett, majd következett a kĂ©t Corvette, Garcia Ă©s Sims. A 92-es Porsche kihagyta a gyakorlĂĄst, miutĂĄn Kevin Estre balesetezett a Hyperpole-ban.
A GTE Am kategĂłriagyĆzelem a 83-as AF Corse Ferrarit illette, a legjobb idĆt a dĂĄn Nicklas Nielsen autĂłzta. Ćt Ben Barnicoat követte az Inception Ferrarival, ez az autĂł azonban nem tudta befejezni a gyakorlĂĄst, 15 perccel a vĂ©ge elĆtt ugyanis Ollie Millroy balesetezett a Ford-sikĂĄnnĂĄl. Az autĂł Ă©s a gumifal is sĂ©rĂŒlt, emiatt be kellett mutatni a piros zĂĄszlĂłt Ă©s nem is indult mĂĄr Ășjra az edzĂ©s. A kategĂłria 3. helyĂ©n a 99-es Proton Porsche vĂ©gzett, melynek egyik pilĂłtĂĄja majd a rendkĂvĂŒl szĂ©p nevƱ Vutthikorn Inthraphuvasak lesz.
A csapatok most elmennek egy kis pihenĆre, legközelebb szombat dĂ©lelĆtt a bemelegĂtĆ edzĂ©sen gurulnak pĂĄlyĂĄra az autĂłk.
Zavar az erĆben: csökkent a Ferrari teljesĂtmĂ©nye, mĂłdosĂtottak a BoP-n!
Az FIA Endurance Commission csĂŒtörtökön megerĆsĂtette, hogy mĂłdosĂtja a Ferrari 488 EvĂłkra vonatkozĂł BoP-t, mind a GTE Pro, mind a GTE Am kategĂłriĂĄs autĂłkat illetĆen. A vĂĄltozĂĄs fĆkĂ©nt alacsony fordulatszĂĄmnĂĄl fogja Ă©rinteni a Ferrarikat, becslĂ©sek szerint 8 lĂłerĆvel lesz alacsonyabb a teljesĂtmĂ©ny. Mindemellett az olasz gĂ©pek ĂŒzemanyag-kapacitĂĄsĂĄt is csökkentettĂ©k egy literrel.
A mĂłdosĂtĂĄs a tegnap esti Hyperpole-on mĂĄr Ă©rvĂ©nyben volt. Nem csoda tehĂĄt, hogy a szabadedzĂ©sek többsĂ©gĂ©n kivĂĄlĂł tempĂłt futĂł GTE Ferrarik hirtelen kikaptak a PorschĂ©tĂłl, Ă©s a GT3-asok között is 1-2-3-ban vĂ©geztek a stuttgartiak.
Csökkent a lĂ©tszĂĄm, -1 P2-es: az IDEC Sport visszalĂ©ptette 17-es autĂłjĂĄt a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny tovĂĄbbi kĂŒzdelmeitĆl!
Az autĂłnak mĂĄr eddig is mozgalmas hete volt, kezdve azzal, hogy a vasĂĄrnapi tesztnapon elszenvedett balesetet követĆen ĂșjjĂĄ kellett Ă©pĂteni az egĂ©sz kasztnit. Ezt követĆen az autĂł szervizelĂ©sĂ©t vĂ©gzĆ Era Motorsport fĆnöke, Kyle Tilley â aki az autĂł egyik pilĂłtĂĄja is lett volna â helyett be kellett hĂvni tartalĂ©kkĂ©nt Thomas Laurent-t, Tylley ugyanis vĂĄllsĂ©rĂŒlĂ©ssel kĂŒzd. Az ĂșjraĂ©pĂtĂ©s amĂșgy jĂłl sikerĂŒlt, hiszen kĂŒlönösebb problĂ©ma nĂ©lkĂŒl kvalifikĂĄltak a 16. helyre. A kĂĄlvĂĄria azonban ezt követĆen folytatĂłdott, hiszen Dwight Merriman a harmadik szabadedzĂ©sen Ășjra összetörte az autĂłt, amit követĆen megszĂŒletett a döntĂ©s, hogy inkĂĄbb kihagyjĂĄk a versenyt.
A csapat måsik autója az LMP2-es kategória 10. helyére kvalifikålt, ezen az autón majd Paul Lafargue, Paul-Loup Chatin és Patrick Pilet osztoznak.
The #17 @IDECSportRacing prototype forced to pull out of #LEMANS24 #WEC @Ryan_dalziel @ThomasLaurent85 https://t.co/AvCrgQc8oL
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 20, 2021
Ăs egy kis javĂtĂĄs: az Ă©les szemƱ nĂ©zĆk a tegnap Ă©jjeli szabadedzĂ©s alatt Ă©szrevehettĂ©k, hogy a 92-es Porsche darabjaira van bontva. Nem volt vĂ©letlen: Kevin Estre Hyperpole-on elszenvedett balesetĂ©t követĆen ki kellett cserĂ©lni a kasztnit az autĂłn. A Porsche WEC-programjĂĄnak vezetĆje, Alexander Stehlig a Sportscar365-nek elmondta, Estre rendkĂvĂŒl csalĂłdott a hibĂĄja miatt, ezt leszĂĄmĂtva komolyabb kĂĄr nem Ă©rte a csapatot.
Warm-up: Buemi volt a leggyorsabb a 24 ĂłrĂĄs elĆtt!
A pĂ©nteki szĂŒnnapot követĆen kerĂŒlt sor szombat dĂ©lelĆtt a warm-up-ra, ami az utolsĂł lehetĆsĂ©g volt a csapatok szĂĄmĂĄra, hogy pĂĄlyĂĄra guruljanak a 16 Ăłrakor rajtolĂł le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny elĆtt.
Az edzĂ©sen igazĂĄn nagy meglepetĂ©sek nem törtĂ©ntek: a kĂ©t Toyota simĂĄn, majdnem mĂĄsfĂ©l mĂĄsodperces elĆnnyel vĂ©gzett az elsĆ kĂ©t helyen, LMP2-ben pedig a United Autosports dominĂĄlt. A GTE Pro kategĂłriĂĄban az elsĆ hĂĄrom helyen PorschĂ©k vĂ©geztek, mĂg a GT3 Am között az Inception Ferrari volt a legjobb.
Részletes eredmények: https://bit.ly/3z9V6Ws
A VERSENY: elrajtolt a 2021-es Le Mans-i 24 ĂłrĂĄs!!!
đĄđĄ Ăs azonnal itt a kĂĄosz Ă©s a drĂĄma: a nyolcas ToyotĂĄt kiforgatta Olivier Pla a Glickenhausal, mĂg a GT Pro pole-pozĂciĂłs Porsche is rossz irĂĄnyban a pĂĄlyĂĄn…
PĂĄr perccel kĂ©sĆbb: tudja mĂ©g követni bĂĄrki?
PörgĂ©s-forgĂĄs folyamatosan, de ami igazĂĄn drĂĄmai, hogy Nic Lapierre a mĂĄsodik helyrĆl megforgott az Alpine-nal… Ezzel a hetes Toyota mögött a kĂ©t Glickehaus 2-3. BĂĄr a 708-as elĂ©ggĂ© sĂ©rĂŒlten köröz. Közben GT Pro-ban Corvette 1-2, GT Am-ban a Cetilar Ferrari vezet Antonio Fuocoval a volĂĄnnĂĄl
Crazy first few laps đ€Ż#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/9xzLxizcxI
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 21, 2021
Sima Toyota 1-2 2 óra utån, nagyon szép csatåk a két GT kategóriåban.
Kicsit több mint 2 Ăłra telt el, Sebastien Buemi hatalmas hajrĂĄjĂĄt követĆen pedig simĂĄn 1-2 helyen ĂĄll a Toyota- a hetes autĂł reĂĄlis elĆnye 45-50 mĂĄsodperc a futam elejĂ©n kilökött nyolcassal szemben (persze ez most vĂĄltozott a kiĂĄllĂĄsok alatt). Harmadik helyen az Alpine ĂĄll, mĂg a kĂ©t Glickenhaus az 5., illetve nyolcadik helyen a kisebb-nagyobb gondjai utĂĄn.
LMP2-ben hatalmas versenyt fut a 38-as Jota autĂł, Antonio Felix da CostĂĄval a volĂĄnnĂĄl, aki mĂ©g az összetett dobogĂłra is simĂĄn esĂ©lyes lehet. FĆ kihĂvĂłjuk a 26-os G-Drive, Ă©s a friss FE bajnok Nyck de Vries, kb. 25 mĂĄsodperc lemaradĂĄsban, mĂg a kategĂłri dobogĂł ĂĄlljĂĄn a holland csapat Orecaja ĂĄll, 6-7 mĂĄsodperccel de Vries mögött.
GT Pro-ban egy zseniĂĄlis csatĂĄt lĂĄthattunk az 51-es AF Corse, a 74-es Corvette Ă©s a WeatherTech Porsche között. AzĂłta viszont az 52-es Ferrari is ĂĄtugrotta az emlĂtetteket, Ăgy az olaszok az elsĆ kĂ©t helyen vannak a kategĂłriĂĄban.
A GT Am mezĆny pedig egy teljes kĂĄosz, nagyon szoros csatĂĄkkal, 25 mĂĄsodpercen belĂŒl van jelenleg az elsĆ nyolc (!!!) helyezett. Jelenleg kĂ©t Aston vezet, a 33-as TF Sport a 98-as AMR autĂł elĆtt. Azonban a mĂĄsik TF Sport autĂł, a 83-as AF Corse, valamint a Cetilar, Kessel Ă©s Inception Ferrarik is ott vannak elĆl a harc sƱrƱjĂ©ben.
đđ Hatalmas csattanĂĄs Ă©s biztonsĂĄgi autĂł: Marcos Gomes falba tette a 98-as Astont, szerencsĂ©re a brazil pilĂłta jĂłl van.
đĄSafety CarđĄ
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 21, 2021
Huge impact for the #98 @AMR_Official
Marcos Gomes got out off the car and is in the hands of the medical teamđ#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/xsW8ghDGLV
Mindez nagyon nagy segĂtsĂ©g lehet pl. a fĂ©lĂłrĂĄval ezelĆtt, P2-ben az elsĆ helyrĆl kicsĂșszĂł 38-as Jotanak is.
đĄđĄ Safety Car, szakadĂł esĆ, balesetek – Ășjra ĂłriĂĄsi kĂĄosz Le Mans-ban! đĄđĄ
Marcos Gomes balesetĂ©t követĆen nyugodtabb vizekre evezett a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny, csaknem kĂ©t ĂłrĂĄn keresztĂŒl kĂŒzdöttek nyugalomban a srĂĄcok. Az elmĂșlt percekben azonban ismĂ©t elkezdett esni az esĆ a pĂĄlya több pontjĂĄn is, ami ĂłriĂĄsi kĂĄoszt eredmĂ©nyezett.
A 7-es Toyota betonbiztos elĆnnyel vezetett, a Safety Car elĆtt majdnem kĂ©t perc volt a kĂŒlönbsĂ©g a testvĂ©rautĂł elĆtt, amely a rajtot követĆ pördĂŒlĂ©s utĂĄn visszakĂŒdzötte magĂĄt az ezĂŒstĂ©rmes pozĂciĂłba Ă©s tartja is ezt a pozĂciĂłt. Az Alpine mĂĄr jĂł alaposan lemaradva, de mĂ©g körön belĂŒl a harmadik, mĂg a kĂ©t Glickenhaus bent köröz az LMP2-es mezĆny sƱrƱjĂ©ben.
P2-ben JOTA – United – G-Drive meccs volt a vezetĂ©sĂ©rt, Colapinto azonban az egyik vizes s zakaszon eldobta az OrecĂĄt Ă©s magĂĄval egyĂŒtt kiĂŒtötte Sophia Flörsch-t is. A nĂ©met lĂĄny autĂłja keresztbefordult a pĂĄlyĂĄn, amelyet oldalrĂłl telibevert az eurasiĂĄs Oreca is. SzerencsĂ©re nem volt nagy a tempĂł, Tom Cloet egy orrkĂșpcsere utĂĄn folytatni tudja a körözĂ©st, Flörsch-nek viszont nagyobb gondjai vannak.
Ezt megelĆzĆen többen kicsĂșsztak vagy kipördĂŒltek: rövid ideig a sĂłderĂĄgy foglya maradt a PR1 Mathiasen, majd a Racing Team Nederland Oreca is, kĂ©t United Autosport-os gĂ©p pedig egymĂĄst forgatta ki az elsĆ szektorban. MegpördĂŒlt az IDEC autĂł is, a GTE Pro kategĂłriĂĄt vezetĆ Sam Bird pedig az Inception Ferrarival akadt össze. Itt tovĂĄbbra is Ferrari 1-2 van, de mĂĄr az 51-es vezet. GTE Am-ban 33-as TF Sport mĂĄr rĂ©gĂłta vezet, mĂĄsodik jelenleg az 57-es Kessel Ferrari.
DrĂĄma: balesetezett a Cetilar Ferrari! Roberto Lacorte a Hub Auto PorschĂ©val koccant, lesodrĂłdott az ideĂĄlis ĂvrĆl Ă©s beleĂĄllt a falba a Tertre Rouge-nĂĄl! Jelen sorok ĂrĂĄsakor Slow Zone van Ă©rvĂ©nyben.
KorĂĄbban az 56-os Project 1 Porsche idĂ©zett elĆ egy Safety Car-t, miutĂĄn Egidio Perfetti az egyik sikĂĄnnĂĄl kicsĂșszott Ă©s csĂșnyĂĄn megrongĂĄlta a gumifalat. Ekkor meglehetĆsen felkavarodott a P2-es mezĆny, ĂĄtvette a vezetĂ©st ugyanis a 41-es WRT, majd következik a 65-ös Panis Racing, aztĂĄn a WRT mĂĄsik autĂłja, a 31-es. Az autĂłkban jelenleg DelĂ©traz, Habsburg Ă©s Canal, Lacorte balesete elĆtt egy kĂ©pen vannak Ćk hĂĄrman.
Az Ă©len a 7-es Toyota egy perc körĂŒli elĆnnyel vezetett a 8-as elĆtt, az Alpine mĂĄr körhĂĄtrĂĄnyban, a 708-as Glickenhaus pedig vĂ©gre-valahĂĄra odaĂ©rt az abszolĂșt 4. helyre, a P2-es autĂłk elĂ©. GTE Pro-ban a 63-as Corvette keveredett ki legjobban az elĆzĆ SC-fĂĄzisbĂłl, Ăgy jelenleg Catsburg vezet a kĂ©t Ferrari elĆtt, mĂg a GTE Am-ban a 83-as AF Corse Ferrari az elsĆ.
đĄđĄ UPDATE: Az Alpine-t is utolĂ©rte a drĂĄma, VaxiviĂšre egy lekörözĂ©s közben kicsĂșszott a Mulsanne sikĂĄnnĂĄl! Ezzel a 708-as Glickenhaus a harmadik, a 36-os pedig visszaesett az abszolĂșt 8. helyre. Jöhet a felzĂĄrkĂłzĂĄs, VaxiviĂšre-t Lapierre vĂĄltotta. đĄđĄ
Még 17 óra van håtra, tartsatok ki!
ĂriĂĄsi baleset a kilencedik Ăłra elejĂ©n, Rui Andrade töri rommĂĄ az OrecĂĄt! A G-Drive 25-ös autĂłjĂĄnak ezzel vĂ©ge.

A toyotĂĄsok innentĆl kizĂĄrĂłlag sajĂĄt magukkal, a technikĂĄval, a megbĂzhatĂłsĂĄggal vannak versenyben, elĆnyĂŒk ugyanis kettĆ teljes kör a 31-es-, Ă©s mĂ©g egy perc a 41-es WRT Oreca elĆtt. Az Alpine VaxiviĂ©re kicsĂșszĂĄsa Ăłta prĂłbĂĄl felzĂĄrkĂłzni (Lapierre jelenleg a 8. helyen halad), mĂg a Glickenhausok közĂŒl a 708-as az ötödik a kĂ©t WRT-s autĂł mögött, a 709-es pedig az összetett 11. helyĂ©n halad nĂ©gy kör hĂĄtrĂĄnnyal.
GTE Pro-ban az 51-es Ferrari vezet a 63-as Corvette elĆtt, mĂg a pole-pozĂciĂłt megszerzĆ Hub Auto Porsche mĂĄr hĂĄrom kör hĂĄtrĂĄnyban van.
Az LMGTE Am kategĂłriĂĄban a 83-as AF Corse Ferrari tovĂĄbbra is vezet, mĂĄsodik a 33-as TF Sport Aston Martin, harmadik a 80-as Iron Lynx Ferrari.
PĂĄr szĂłban emlĂtsĂŒk meg az innovatĂv autĂłt is, melynek volĂĄnja mögött a francia Matthieu Lahaye mellett kĂ©t, derĂ©ktĂłl lefelĂ© lebĂ©nult versenyzĆ ĂŒl. Az egysĂ©g a rajt Ăłta halad kĂŒlönösebb problĂ©ma nĂ©lkĂŒl, jelenleg az összetett 43. helyen vannak.
A nĂ©gybĆl hĂĄrom kategĂłria tehĂĄt mĂ©g teljesen nyitott, a Hypercarok között pedig â ahogy mondtam â a ToyotĂĄk majd egymĂĄs között leboxoljĂĄk.
Annyira azĂ©rt nem unalmas a verseny mint az alvĂł szerelĆkön lĂĄtjuk, de tĂ©ny, hogy egy ideje nyugalom van. Az elmĂșlt hĂĄrom Ăłra legnagyobb drĂĄmĂĄja talĂĄn a WeatherTech Porsche kicsĂșszĂĄsa volt, a 79-es azĂłta is bent ĂĄll a garĂĄzsban.
A 7-es Toyota gyakorlatilag a rajt Ăłta vezet, elĆnye fĂ©l perc a 8-as- Ă©s 3 kör az Alpine elĆtt. A 708-as Glickenhaus stabilizĂĄlta magĂĄt a 4. helyen, a 709-es viszont csak a 10. helyen halad.
LMP2-ben WRT fölĂ©ny van, Milesi Ă©s Ye mögött majdnem kĂ©t perccel lemarada jön Scherer a 22-es United autĂłval, Ćket követi a Panis Racing Ă©s a 28-as JOTA.
GTE Pro-ban Ferrari 1-2, mĂg a legkisebb kategĂłriĂĄban a 83-as AF Corse Ferrari vĂv a 33-as TF Sport Aston Martinnal a vezetĂ©sĂ©rt.
Féltåvnål tartunk, még 12 óra van håtra!
Hihetetlen jelenetek a 71-es FerrarinĂĄl, Ben Barnicoat-ot kikĂŒldtĂ©k egy rosszul rögzĂtett kerĂ©kkel, amit aztĂĄn menet közben el is hagyott… Ezzel az Inception Racing maradĂ©k gyĆzelmi esĂ©lyei is elszĂĄlltak, bĂĄr nem mintha eddig versenyben lettek volna Ă©rte.
Közben hullanak az autĂłt kemĂ©nyen: betoltĂĄk a 22-es United- Ă©s a Risi OrecĂĄt is, MagnussenĂ©k pedig a szalagkorlĂĄttal kötöttek közelebbi ismeretsĂ©get. KorĂĄbban a rajt Ăłta vezetĆ 7-es ToyotĂĄnak is volt nĂ©hĂĄny meleg pillanata, Kamui Kobayashi ugyanis egyszerƱen elfĂ©kezte magĂĄt az Indianapolis kanyarban Ă©s Ă©ppen hogy csak meg tudott ĂĄllni a fal elĆtt.
8 ĂrĂĄval a vĂ©ge elĆtt KivilĂĄgosodott Le Mans-ban, Ă©s ezzel egyĂŒtt megĂ©rkezett a sĂĄrga zĂĄszlĂł is, ugyanis a pĂĄlya több pontjĂĄra köd telepedett.
Egyébként óråk óta semmi érdekes nem történt, régóta nyugodtan zajlik a verseny.

Hatalmas csata a Glickenhaus Ă©s Alpine között a dobogĂł alsĂł fokĂĄĂ©rt kevesebb mint 7 ĂłrĂĄval a verseny vĂ©ge elĆtt!
Miközben a ToyotĂĄk tovĂĄbbra is hatalmas, 4 körös elĆnnyel vezetnek, Olivier Pla Ă©s Andre Negrao ĂŒtik-vĂĄgjĂĄk egymĂĄst a dobogĂł alsĂł fokĂĄĂ©rt- amĂg a Glickenhaus nagyon gyors az egyenesekben, addig az Alpine Ășjra elcsĂpi a kanyarokban.
A többi kategĂłriĂĄban egyelĆre csend Ă©s biztos körözgetĂ©s van, LMP2-ben simĂĄn vezet a kĂ©t WRT autĂł.
Reggeli drĂĄmĂĄk, hat Ă©s negyed ĂłrĂĄval a futam leintĂ©se elĆtt: gondok a nyolcas ToyotĂĄnĂĄl– elvileg az autĂł benzin adagolĂĄsa nem tökĂ©letes, de egy reset utĂĄn Ășjra köröz Buemi, viszont mĂĄr körhĂĄtrĂĄnyba kerĂŒlt a heteshez kĂ©pest…
What's going on with #8 @TGR_WEC ?? đ€š#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/XYAz586l1f
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
Semmi komoly vĂĄltozĂĄs 2 ĂłrĂĄval a futam vĂ©ge elĆtt!
LMP1: a hetes Toyota elĆnye 35-40 mĂĄsodperc a nyolcassal szemben, Ă©s a kiĂĄllĂĄsok hatĂ©konysĂĄgĂĄn Ă©s a fogyasztĂĄson fog mĂșlni, hogy az Alpine vagy a 708-as Glickenhaus ĂĄll-e a dobogĂłra- ĂłrĂĄk Ăłta minimĂĄlis a kĂŒlönbsĂ©g közöttĂŒl.
LMP2: a kĂ©t WRT Oreca (31-41 sorrendben) simĂĄn vezet, nagyjĂĄbĂłl egy perc elĆnnyel a 28-as Jota elĆtt, amelyet Ă©ppen Stoffel Vandoorne terelget.
GTE Pro: ĂłrĂĄk Ăłta vĂĄltozatlan mindent. Az 51-es AF Corse Ferrari 5, mĂĄsodperccel vezet a 63-as Corvette elĆtt, mĂg a 92-es Porsche van mĂ©g körön belĂŒl.
GTE Am: a 83-as AF Corse hihetetlen stabil, jelenleg majdnem 2 perccel vannak a TF Sport 33-as Astonja elĆtt, mĂg a dobogĂł alsĂł fokĂĄn jelenleg a 80-as Iron Lynx Ferrari ĂĄll, kis elĆnnyel a csapat 60-as szĂĄmĂș autĂłja elĆtt.
Kamui KobayashiđŻđ” JosĂ© Maria LĂłpezđŠđ· Ă©s Mike ConwayđŹđ§ a 2021-es Le Mans-i 24 ĂłrĂĄs gyĆztesei!!!
HISTORICđ@TGR_WEC #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/zgU8tIMNlc
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
đŽLMP1-ben a testvĂ©rautĂł zĂĄrt mĂĄsodik helyen, a tavalyi gyĆztes Buemi-Hartley-Nakajima triĂłval, mĂg vĂ©gĂŒl az Alpine (Lapierre-VaxiviĂ©re-Negrao) kĂ©t Ă©s fĂ©l perc elĆnnyel szerezte meg a dobogĂł alsĂł fokĂĄt a 708-as Glickenhaus elĆtt.
đ Ye Yifei, Robert Kubica Ă©s Louis DelĂ©traz hatalmas drĂĄmĂĄval veszĂtettĂ©k el a P2-es gyĆzelmet amit vĂ©gĂŒl a testvĂ©rautĂł szerzett meg (Robin Frijns-Habsburg Ferdinand-Charles Milesi) a 28-as Jota Oreca (Stoffel Vandoorne-Tom Blomqvist-Sean Gelael) Ă©s a 65-ös Panis Racing (Will Stevens-Julien Canal-James Allen) autĂł elĆtt.
Unbelievable! The LMP2 leader #41 @followWRT stopped on track in the last lap!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/TW7aBneNbb
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
đąGTE Proban relatĂv sima gyĆzelmet szerzett az 51-es AF Corse Ferrari (Alessandro Pier Guidi-James Calado-Come Ledogar) a 63-as Corvette (Antonio Garcia-Nick Castburg-Jordan Taylor) Ă©s a 92-es Porsche elĆtt (KĂ©vin Estre-Michael Christensen-Neel Jani).
đ”GTE Am: a legkisebb kategĂłriĂĄban is Ferrari gyĆzelem szĂŒletett, a verseny nagy rĂ©szĂ©t dominĂĄlĂł 83-as AF Corse autĂł (Nicklas Nielsen-Francois Perrodo-Alessio Rovero) diadala. MĂĄsodik helyen a kĂ©k 33-as TF Sport Aston vĂ©gzett (Felipe Fraga-Ben Keating-Dylan Pereira), mĂg a dobogĂł alsĂł fokĂĄn Ă©s a negyedik helyen is az Iron Lynx Ferrarik vĂ©geztek, 80-60 sorrendben. A dobogĂłra a Matteo Cressoni-Callum Illott-Rino Mastronardi triĂł ĂĄllhatott.
KöszönjĂŒk, hogy idĂ©n is velĂŒnk követtĂ©tek vĂ©gig az ikonikus 24 ĂłrĂĄst, illetve azoknak is, akik utĂłlag böngĂ©sztĂ©k ĂĄt ezt a beszĂĄmolĂł!
CĂmlapkĂ©p forrĂĄsa: a Toyota Gazoo Racing hivatalos mĂ©dia felĂŒletei