đŸ‡«đŸ‡· WEC: A Toyota sima kettƑs gyƑzelmet aratott Le Mans-ban

Az Ă©v egyik legnagyobb autĂłversenyĂ©nek beszĂĄmolĂłja a Grand Prix ZĂłna szemszögĂ©bƑl, a szerdai esemĂ©nyektƑl egĂ©szen a futam vasĂĄrnap dĂ©lutĂĄni leintĂ©sĂ©ig, GergƑ Ă©s Csaba tollĂĄbĂłl!

Az Ă©v egyik legnagyobb autĂłversenyĂ©nek beszĂĄmolĂłja a Grand Prix ZĂłna szemszögĂ©bƑl, a szerdai esemĂ©nyektƑl egĂ©szen a futam vasĂĄrnap dĂ©lutĂĄni leintĂ©sĂ©ig, GergƑ Ă©s Csaba tollĂĄbĂłl!

ElsƑ idƑmĂ©rƑs etap: a 7-es Toyota jutott a legjobb idƑvel a Hyperpole-ba, kiesett az egyik Corvette!

Izgalmas, vĂĄltozatos kĂŒzdelmet hozott a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny elsƑ idƑmĂ©rƑs etapja, amely arrĂłl szĂłlt, hogy minden kategĂłriĂĄban a legjobb hat közĂ© prĂłbĂĄltak kerĂŒlni az egysĂ©gek. Ez a 23 autĂł (Hypercar-ban összesen csak öt autĂł nevezett) jutott be a holnapi Hyperpole-ba, ahol majd a vĂ©gleges rajtrĂĄcs kialakul.

A 7-es Toyota szinte vĂ©gig vezetett, az 1-2 azonban ismĂ©t nem jött össze a japĂĄnoknak, hiszen az Alpine ezĂșttal is befĂ©rkƑzött közĂ©juk. A kĂ©t Glickenhaus Ășjra a sor vĂ©gĂ©n zĂĄrt, a 709-est rĂĄadĂĄsul több P2-es autĂł is megverte. MesszemenƑ következtetĂ©seket mindenesetre nem Ă©rdemes ebbƑl levonni, hiszen miutĂĄn a kis lĂ©tszĂĄm miatt mindenki automatikusan bejutott a Hyperpole-ba, nem valĂłszĂ­nƱ, hogy bĂĄrki is a maximĂĄlis teljesĂ­tmĂ©nynek akĂĄr csak a közelĂ©ben ment volna.

LMP2-ben a nagy vesztes a vĂ©gsƑ gyƑzelem egyik nagy esĂ©lyese, a 22-es United Autosports Oreca lett, Phil Hanson ugyanis a vĂ©gĂ©n a forgalom ĂĄldozatĂĄvĂĄ vĂĄlt Ă©s csak a 12. helyen vĂ©gzett. A legjobb idƑvel a 38-as JOTA jutott tovĂĄbb, mellettĂŒk a 26-os G-Drive, a 41-es WRT, a 65-ös Panis Racing, valamint a 23-as Ă©s 32-es United Autosports jutott tovĂĄbb. A 28-as JOTA öt ezreddel maradt le a tovĂĄbbjutĂĄstĂłl, de kiesett az esĂ©lyesebbek közĂŒl a Racing Team Nederland, a 31-es WRT, a High Class Racing Ă©s a Risi Competizione is. A Pro-Am kategĂłria Ă©rtĂ©kelĂ©sĂ©t a 21-es DragonSpeed nyerte, mĂ­g az innovatĂ­v Oreca – a volĂĄnja mögött kĂ©t, derĂ©ktĂłl lefelĂ© lebĂ©nult versenyzƑvel – az abszolĂșt 29. helyĂ©n vĂ©gzett. đŸ‘đŸ‘đŸ‘đŸ‘đŸ‘đŸ‘

A GTE Pro kategĂłria legnagyobb meglepetĂ©sĂ©t a 63-as Corvette kiesĂ©se szolgĂĄltatta, Jordan TaylorĂ©kon kĂ­vĂŒl mĂ©g a WeatherTech Porsche bĂșcsĂșzott. A kĂ©t AF Corse Ferrari simĂĄn, az elsƑ kĂ©t helyen abszolvĂĄlta az edzĂ©st, mögöttĂŒk a 92-es Porsche vĂ©gzett a 3. helyen.

HasonlĂłan az LMP2-höz, az LMGTE Am kategĂłria is hozott bƑven meglepetĂ©seket, pĂ©ldĂĄul az ĂĄltalunk legesĂ©lyesebbnek tartott 77-es Dempsey-Proton Porsche kiesĂ©sĂ©t. Nem Ƒk voltak az egyetlen nagyĂĄgyĂș, akik bĂșcsĂșztak: sem FisichellĂĄĂ©k, sem Nicki ThiimĂ©k nem jutottak tovĂĄbb, ellenben ott van a legjobb hat között a GR Racing Porsche Ă©s az Inception Racing Ferrari is, akikre elƑzetesen nem tettĂŒnk volna nagyobb összeget. A legjobb idƑtt egyĂ©bkĂ©nt itt a Dempsey-Proton Racing mĂĄsik egysĂ©ge, a 88-as futotta, rajtuk Ă©s a fent emlĂ­tett kĂ©t autĂłn kĂ­vĂŒl tovĂĄbbjutott mĂ©g a 47-es Cetilar Racing Ferrari, az 56-os Project 1 Porsche Ă©s a 33-as TF Sport Aston Martin.

Az edzĂ©st több alkalommal is Full Course Yellow szakaszok, illetve Slow Zone-ok hĂĄtrĂĄltattĂĄk. Alig kezdƑdött el a kvalifikĂĄciĂł, amikor a Le Mans-ban mostansĂĄg hagyomĂĄnyosan autĂłtörƑnek szĂĄmĂ­tĂł IDEC Sport OrecĂĄt rakta a falba a Tertre Rouge-nĂĄl Paul-Loup Chatin, tĂ­z perccel a vĂ©ge elƑtt pedig a lĂĄnyok Ferrarija ragadt a sĂłderĂĄgyban, szintĂ©n az elsƑ szektorban.

RĂ©szletes eredmĂ©nyek: https://bit.ly/37RZuh5

A Hyperpole-ra kvalifikålt P1-es és GT Pro versenygépek

A Toyota nyerte az elsƑ szabadedzĂ©st Le Mans-ban!

Szerda dĂ©lutĂĄn lezajlott a le mans-i ĂłrĂĄs verseny elsƑ hivatalos szabadedzĂ©se, mely igencsak szoros eredmĂ©nyeket hozott, az elsƑ hĂĄrom helyezettet ugyanis mindössze 87 ezred mĂĄsodperc vĂĄlasztotta el egymĂĄstĂłl. A legjobb idƑvel a 7-es Toyota zĂĄrt, a mĂĄsik japĂĄn hypercar pedig a 3. helyen vĂ©gzett, közĂ©jĂŒk pedig az Alpine fĂ©rkƑzött be. JosĂ©-Maria Lopez gyƑztes ideje 3:29.309 volt, amit fĂ©l ĂłrĂĄval a leintĂ©s elƑtt futott. Az abszolĂșt 4. helyre mĂĄr egy P2-es autĂł Ă©rt oda, nevezetesen Phil Hanson a United Autosports OrecĂĄval, Ƒt követte a G-Drive Oreca Ă©s Franco Colapinto, Ă©s csak ezutĂĄn következett a kĂ©t Glickenhaus, a 6-7. helyeken.

Az LMP2-es kategĂłriĂĄt illetƑen egyĂ©bkĂ©nt tovĂĄbbi friss hĂ­r, hogy a 17-es IDEC Sport Oreca volĂĄnja mögĂŒl vĂĄllsĂ©rĂŒlĂ©s miatt visszalĂ©pett Kyle Tilley, aki helyĂ©re Thomas Laurent ugrik be. A francia pilĂłta 23 Ă©ves kora ellenĂ©re mĂĄr az ötödik Le Mans-jĂĄn ĂĄllhat rajthoz, eddigi legjobb eredmĂ©nye egy abszolĂșt 2. hely Ă©s P2-es kategĂłriagyƑzelem 2017-bƑl.

GTE Pro-ban Ferrari gyƑzelem szĂŒletett, Daniel Serra szoros kĂŒzdelemben elƑzte meg a corvette-es Alexander Simset, a 3. helyen pedig Gianmaria Bruni vĂ©gzett a PorschĂ©val. Az olaszt amĂșgy nĂ©mi meglepetĂ©sre megverte Matteo Cairoli, aki Ă­gy a GTE Am kategĂłria elsƑ helyĂ©re hozta be a Project 1 PorschĂ©t, több GTE Pro autĂłt is megverve! A legkisebb kategĂłriĂĄban egyĂ©bkĂ©nt az elsƑ nĂ©gy helyen PorschĂ©k vĂ©geztek, a legjobb ferraris az edzĂ©st az 5. helyen befejezƑ Scott Andrews lett.

Az edzĂ©st több megszakĂ­tĂĄs is hĂĄtrĂĄltatta. Rögtön egy tĂ­zperces megszakĂ­tĂĄssal kezdƑdött a körözĂ©s, amikor Marco Sorensen lekoccolta a boxkijĂĄrati falat OrecĂĄjĂĄval, az utolsĂł ĂłrĂĄban pedig hĂșsz percen keresztĂŒl volt piros zĂĄszlĂł, miutĂĄn a JOTA OrecĂĄt vezetƑ Antonio FĂ©lix da Costa a Tertre Rouge-nĂĄl ĂŒtközött Antonio Fuoco FerrarijĂĄval. Emellett termĂ©szetesen több Full Course Yellow szakasz is volt, a Racing Team Nederland Oreca pĂ©ldĂĄul a 60-as Iron Lynx Ferrarival koccant a Dunlop-kanyarnĂĄl Ă©s mindketten a sĂłderĂĄgyban kötöttek ki.

Részletes eredmények: https://bit.ly/3y8LeeB

Toyota 1-2 az éjszakai szabadedzésen Le Mans-ban!

CsĂŒtörtök Ă©jjel lezajlott a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny mĂĄsodik szabadedzĂ©se, melynek a beĂĄllĂ­tĂĄsok prĂłbĂĄlgatĂĄsa mellett tapasztalatszerzĂ©s cĂ©ljĂĄbĂłl is komoly jelentƑsĂ©ge volt. Az edzĂ©sen kĂŒlönösebb rendkĂ­vĂŒli esemĂ©ny nem törtĂ©nt, hacsak a szokatlanul sok mƱszaki hiba Ă©s a Daniel Serra defektje miatti piros zĂĄszlĂł nem szĂĄmĂ­t annak.

A kĂ©t Toyota elsƑsĂ©gĂ©hez nem igazĂĄn fĂ©rt kĂ©tsĂ©g, Buemi vĂ©gĂŒl 3:29.351-ig tudta leszorĂ­tani a leggyorsabb kört. A piros zĂĄszlĂł utĂĄn az Alpine Ă©s a kĂ©t Glickenhaus “csatĂĄzott” a best of the rest pozĂ­cióért, amit vĂ©gĂŒl a 708-as SCG szerzett meg Pipo Deraninak köszönhetƑen, Lapierre a 4. helyre hozta be az Alpine-t, Briscoe pedig 5. lett a mĂĄsik Glickenhausszal.

LMP2-ben szokĂĄs szerint Ă©les csata alakult ki a JOTA, a United Autosports Ă©s a G-Drive között, illetve nĂ©mi meglepetĂ©sre közbeszĂłlt a Realteam Racing is, köszönhetƑen Norman Nato szĂ©lvĂ©szgyors körĂ©nek. A francia vĂ©gĂŒl a 2. helyen vĂ©gzett Davidson mögött, majd következett a 22-es United, a 26-os G-Drive Ă©s Ben Hanley a DragonSpeed-del. A briten amĂșgy egyszer kifogott az Indianapolis-kanyar, illetve a PR1-Mathiasen Oreca leĂĄllĂĄsa miatt is volt egy Slow Zone.

GTE Pro kategĂłriĂĄban eleinte a kĂ©t Ferrari vezetett, Serra defektjĂ©t követƑen viszont nĂ©mi meglepetĂ©sre a WeatherTech Porsche ĂĄllt az Ă©lre, Laurens Vanthoor ƱridejĂ©nek köszönhetƑen. Ezt a pozĂ­ciĂłt meg is tartottĂĄk a vĂ©gĂ©ig.

Porsche-sikert hozott a GTE Am géposztåly is, itt a Dempsey-Proton Racing 88-as autója futotta a legjobb kört. Az edzés legvégén Robby Foley balesetezett a Tertre Rouge-nål, ami miatt a tervezetthez képest hårom perccel hamarabb ért véget a gyakorlås.

RĂ©szletes eredmĂ©nyek: https://bit.ly/3ma8LJE

Hyperpole: szenzĂĄciĂł a le mans-i idƑmĂ©rƑn- Dries Vanthoor megszerezte a GTE Pro kategĂłria pole-pozĂ­ciĂłjĂĄt a privĂĄt Hub Auto Racingnek!

Nem hagyott kĂ©tsĂ©get a Toyota afelƑl, hogy kiĂ© lesz az elsƑ rajtsor szombaton: Kamui Kobayashi 3:23.900-as idƑvel, magabiztosan szerezte meg a pole-pozĂ­ciĂłt, mĂ­g a testvĂ©rautĂł a 2. helyre kvalifikĂĄlta magĂĄt 3 tizedes hĂĄtrĂĄnnyal. Az Alpine Ă©s a 708-as Glickenhaus vĂ©gig szoros meccsben voltak Ă©s vĂ©gĂŒl csak 65 ezred döntött Lapierre-Ă©k javĂĄra, Ƒk ketten egyĂ©bkĂ©nt bƑ mĂĄsfĂ©l mĂĄsodpercet kaptak a gyƑztes ToyotĂĄtĂłl. A 709-es Glickenhaus vĂ©gig problĂ©mĂĄkkal kĂŒzdött Ă©s senkitƑl sem zavartatva vĂ©gĂŒl 5. lett, hĂĄrom mĂĄsodperces hĂĄtrĂĄnnyal.

Az LMP2-es kategĂłria tĂșlsĂĄgosan nagy szenzĂĄciĂłt nem hozott, ugyanis a szabadedzĂ©sek többsĂ©gĂ©n a legjobb tempĂłt futĂł JOTA megszerezte a pole-pozĂ­ciĂłt, hĂĄla Antonio FĂ©lix da Costa 3:27.950-es idejĂ©nek. A portugĂĄl fĂ©l mĂĄsodpercet adott Louis DelĂ©traz-nak, tehĂĄt a 41-es WRT Oreca lesz a mĂĄsodik a sorban, mögĂ©jĂŒk pedig a 65-ös Panis Racing autĂł kerĂŒlt be.

A legnagyobb szenzĂĄciĂłt a GTE Pro gĂ©posztĂĄlyban lĂĄthattuk, itt ugyanis a privĂĄt Hub Auto Porsche legyƑzte az összes gyĂĄri autĂłt, ami azt jelenti, hogy Dries VanthoorĂ©kĂ© lesz szombaton a kategĂłria elsƑ rajtkockĂĄja! A 2. helyen az 52-es Ferrari vĂ©gzett, majd következett a 64-es Corvette, amelynek az edzĂ©s elejĂ©n egy nem mƱködƑ vilĂĄgĂ­tĂĄs miatt mĂ©g a boxba is vissza kellett tĂ©rniĂŒk. Nem tudott mĂ©rt kört teljesĂ­teni a 92-es Porsche, Kevin Estre ugyanis az Indianapolis-kanyarban kicsĂșszott Ă©s csĂșnyĂĄn összetörte autĂłja hĂĄtuljĂĄt.

GTE Am-ban ugyancsak Porsche gyƑzelem szĂŒletett, itt rĂĄadĂĄsul az elsƑ hĂĄrom helyen a stuttgarti mĂĄrka autĂłi vĂ©geztek. A pole-pozĂ­ciĂłt Julien Andlauer szerezte meg a Dempsey-Proton Racingnek, mögöttĂŒk következett a GR Racing Tom Gamble-lel, majd a Team Project 1 Matteo Cairolival.

Ezzel tehĂĄt kialakult a rajtfelĂĄllĂĄs. Ma este mĂ©g rendeznek egy szabadedzĂ©st 22 ĂłrĂĄs kezdettel, holnap szĂŒnnap, szombat dĂ©lelƑtt pedig mĂ©g lesz egy rövid bemelegĂ­tƑ edzĂ©s, aztĂĄn 16 Ăłrakor elrajtol a 24 ĂłrĂĄs verseny!

Íme Kamui Kobayashi pole-pozĂ­ciĂłt Ă©rƑ köre

Toyota gyƑzelem az utolsĂł le mans-i szabadedzĂ©sen, balesetezett az egyik Ferrari!

A 8-as Toyota nyerte a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny negyedik, utolsĂł szabadedzĂ©sĂ©t, miutĂĄn Kazuki Nakajima 3:27.994-es idejĂ©t senki nem tudta megdönteni. A testvĂ©rautĂł több mint mĂĄsfĂ©l mĂĄsodpercet kapott, kettejĂŒk közĂ© rĂĄadĂĄsul befĂ©rkƑzött az Alpine is, melynek leggyorsabb versenyzƑje ezĂșttal is Nicolas Lapierre volt. Az eredmĂ©nyekbƑl mindazonĂĄltal messzemenƑ következtetĂ©seket nem lehet levonni, hiszen az autĂłk közel sem maximĂĄlis teljesĂ­tmĂ©nyen futottak, mindenki a versenyre kĂ©szĂŒlt mĂĄr – ez az idƑeredmĂ©nyekbƑl is lĂĄtszik.

A P2-eseknek viszonylag nyugodt edzĂ©sĂŒk volt, itt Franco Colapinto volt a leggyorsabb a G-Drive szĂ­neiben, megelƑzve a Racing Team Nederlandet Ă©s az Albuquerque-fĂ©le United Autosports OrecĂĄt.

LMGTE Pro-ban az idƑmĂ©rƑ utĂĄn ismĂ©t privĂĄt gyƑzelem szĂŒletett, ezĂșttal a WeatherTech Porsche volt a leggyorsabb Laurens Vanthoornak köszönhetƑen. A belga mögött mĂĄrkatĂĄrsa, a gyĂĄri 91-es autĂłt vezetƑ Gianmaria Bruni vĂ©gzett, majd következett a kĂ©t Corvette, Garcia Ă©s Sims. A 92-es Porsche kihagyta a gyakorlĂĄst, miutĂĄn Kevin Estre balesetezett a Hyperpole-ban.

A GTE Am kategĂłriagyƑzelem a 83-as AF Corse Ferrarit illette, a legjobb idƑt a dĂĄn Nicklas Nielsen autĂłzta. Ɛt Ben Barnicoat követte az Inception Ferrarival, ez az autĂł azonban nem tudta befejezni a gyakorlĂĄst, 15 perccel a vĂ©ge elƑtt ugyanis Ollie Millroy balesetezett a Ford-sikĂĄnnĂĄl. Az autĂł Ă©s a gumifal is sĂ©rĂŒlt, emiatt be kellett mutatni a piros zĂĄszlĂłt Ă©s nem is indult mĂĄr Ășjra az edzĂ©s. A kategĂłria 3. helyĂ©n a 99-es Proton Porsche vĂ©gzett, melynek egyik pilĂłtĂĄja majd a rendkĂ­vĂŒl szĂ©p nevƱ Vutthikorn Inthraphuvasak lesz.

A csapatok most elmennek egy kis pihenƑre, legközelebb szombat dĂ©lelƑtt a bemelegĂ­tƑ edzĂ©sen gurulnak pĂĄlyĂĄra az autĂłk.

Zavar az erƑben: csökkent a Ferrari teljesĂ­tmĂ©nye, mĂłdosĂ­tottak a BoP-n!

Az FIA Endurance Commission csĂŒtörtökön megerƑsĂ­tette, hogy mĂłdosĂ­tja a Ferrari 488 EvĂłkra vonatkozĂł BoP-t, mind a GTE Pro, mind a GTE Am kategĂłriĂĄs autĂłkat illetƑen. A vĂĄltozĂĄs fƑkĂ©nt alacsony fordulatszĂĄmnĂĄl fogja Ă©rinteni a Ferrarikat, becslĂ©sek szerint 8 lĂłerƑvel lesz alacsonyabb a teljesĂ­tmĂ©ny. Mindemellett az olasz gĂ©pek ĂŒzemanyag-kapacitĂĄsĂĄt is csökkentettĂ©k egy literrel.

A módosítås a tegnap esti Hyperpole-on mår érvényben volt. Nem csoda tehåt, hogy a szabadedzések többségén kivåló tempót futó GTE Ferrarik hirtelen kikaptak a Porschétól, és a GT3-asok között is 1-2-3-ban végeztek a stuttgartiak.

Csökkent a lĂ©tszĂĄm, -1 P2-es: az IDEC Sport visszalĂ©ptette 17-es autĂłjĂĄt a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny tovĂĄbbi kĂŒzdelmeitƑl!

Az autĂłnak mĂĄr eddig is mozgalmas hete volt, kezdve azzal, hogy a vasĂĄrnapi tesztnapon elszenvedett balesetet követƑen ĂșjjĂĄ kellett Ă©pĂ­teni az egĂ©sz kasztnit. Ezt követƑen az autĂł szervizelĂ©sĂ©t vĂ©gzƑ Era Motorsport fƑnöke, Kyle Tilley — aki az autĂł egyik pilĂłtĂĄja is lett volna — helyett be kellett hĂ­vni tartalĂ©kkĂ©nt Thomas Laurent-t, Tylley ugyanis vĂĄllsĂ©rĂŒlĂ©ssel kĂŒzd. Az ĂșjraĂ©pĂ­tĂ©s amĂșgy jĂłl sikerĂŒlt, hiszen kĂŒlönösebb problĂ©ma nĂ©lkĂŒl kvalifikĂĄltak a 16. helyre. A kĂĄlvĂĄria azonban ezt követƑen folytatĂłdott, hiszen Dwight Merriman a harmadik szabadedzĂ©sen Ășjra összetörte az autĂłt, amit követƑen megszĂŒletett a döntĂ©s, hogy inkĂĄbb kihagyjĂĄk a versenyt.

A csapat måsik autója az LMP2-es kategória 10. helyére kvalifikålt, ezen az autón majd Paul Lafargue, Paul-Loup Chatin és Patrick Pilet osztoznak.

Nem lehet annĂĄl rosszabb Ă©rzĂ©s, mint amikor mĂĄr a 24 ĂłrĂĄs elƑtt fel kell adnod a versenyt…

És egy kis javĂ­tĂĄs: az Ă©les szemƱ nĂ©zƑk a tegnap Ă©jjeli szabadedzĂ©s alatt Ă©szrevehettĂ©k, hogy a 92-es Porsche darabjaira van bontva. Nem volt vĂ©letlen: Kevin Estre Hyperpole-on elszenvedett balesetĂ©t követƑen ki kellett cserĂ©lni a kasztnit az autĂłn. A Porsche WEC-programjĂĄnak vezetƑje, Alexander Stehlig a Sportscar365-nek elmondta, Estre rendkĂ­vĂŒl csalĂłdott a hibĂĄja miatt, ezt leszĂĄmĂ­tva komolyabb kĂĄr nem Ă©rte a csapatot.

Warm-up: Buemi volt a leggyorsabb a 24 órás elƑtt!

A pĂ©nteki szĂŒnnapot követƑen kerĂŒlt sor szombat dĂ©lelƑtt a warm-up-ra, ami az utolsĂł lehetƑsĂ©g volt a csapatok szĂĄmĂĄra, hogy pĂĄlyĂĄra guruljanak a 16 Ăłrakor rajtolĂł le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny elƑtt.

Az edzĂ©sen igazĂĄn nagy meglepetĂ©sek nem törtĂ©ntek: a kĂ©t Toyota simĂĄn, majdnem mĂĄsfĂ©l mĂĄsodperces elƑnnyel vĂ©gzett az elsƑ kĂ©t helyen, LMP2-ben pedig a United Autosports dominĂĄlt. A GTE Pro kategĂłriĂĄban az elsƑ hĂĄrom helyen PorschĂ©k vĂ©geztek, mĂ­g a GT3 Am között az Inception Ferrari volt a legjobb.

RĂ©szletes eredmĂ©nyek: https://bit.ly/3z9V6Ws

A VERSENY: elrajtolt a 2021-es Le Mans-i 24 ĂłrĂĄs!!!

🟡🟡 És azonnal itt a kĂĄosz Ă©s a drĂĄma: a nyolcas ToyotĂĄt kiforgatta Olivier Pla a Glickenhausal, mĂ­g a GT Pro pole-pozĂ­ciĂłs Porsche is rossz irĂĄnyban a pĂĄlyĂĄn…

PĂĄr perccel kĂ©sƑbb: tudja mĂ©g követni bĂĄrki?

PörgĂ©s-forgĂĄs folyamatosan, de ami igazĂĄn drĂĄmai, hogy Nic Lapierre a mĂĄsodik helyrƑl megforgott az Alpine-nal… Ezzel a hetes Toyota mögött a kĂ©t Glickehaus 2-3. BĂĄr a 708-as elĂ©ggĂ© sĂ©rĂŒlten köröz. Közben GT Pro-ban Corvette 1-2, GT Am-ban a Cetilar Ferrari vezet Antonio Fuocoval a volĂĄnnĂĄl

GyanĂșsan nem ilyen startra szĂĄmĂ­tottunk a legtöbben- nĂ©hĂĄnyan mĂĄr az elsƑ körökben el akartĂĄk dönteni ezt a 24 ĂłrĂĄst…

Sima Toyota 1-2 2 óra utån, nagyon szép csatåk a két GT kategóriåban.

Kicsit több mint 2 Ăłra telt el, Sebastien Buemi hatalmas hajrĂĄjĂĄt követƑen pedig simĂĄn 1-2 helyen ĂĄll a Toyota- a hetes autĂł reĂĄlis elƑnye 45-50 mĂĄsodperc a futam elejĂ©n kilökött nyolcassal szemben (persze ez most vĂĄltozott a kiĂĄllĂĄsok alatt). Harmadik helyen az Alpine ĂĄll, mĂ­g a kĂ©t Glickenhaus az 5., illetve nyolcadik helyen a kisebb-nagyobb gondjai utĂĄn.

LMP2-ben hatalmas versenyt fut a 38-as Jota autĂł, Antonio Felix da CostĂĄval a volĂĄnnĂĄl, aki mĂ©g az összetett dobogĂłra is simĂĄn esĂ©lyes lehet. FƑ kihĂ­vĂłjuk a 26-os G-Drive, Ă©s a friss FE bajnok Nyck de Vries, kb. 25 mĂĄsodperc lemaradĂĄsban, mĂ­g a kategĂłri dobogĂł ĂĄlljĂĄn a holland csapat Orecaja ĂĄll, 6-7 mĂĄsodperccel de Vries mögött.

GT Pro-ban egy zseniĂĄlis csatĂĄt lĂĄthattunk az 51-es AF Corse, a 74-es Corvette Ă©s a WeatherTech Porsche között. AzĂłta viszont az 52-es Ferrari is ĂĄtugrotta az emlĂ­tetteket, Ă­gy az olaszok az elsƑ kĂ©t helyen vannak a kategĂłriĂĄban.

A GT Am mezƑny pedig egy teljes kĂĄosz, nagyon szoros csatĂĄkkal, 25 mĂĄsodpercen belĂŒl van jelenleg az elsƑ nyolc (!!!) helyezett. Jelenleg kĂ©t Aston vezet, a 33-as TF Sport a 98-as AMR autĂł elƑtt. Azonban a mĂĄsik TF Sport autĂł, a 83-as AF Corse, valamint a Cetilar, Kessel Ă©s Inception Ferrarik is ott vannak elƑl a harc sƱrƱjĂ©ben.

🚓🏁 Hatalmas csattanĂĄs Ă©s biztonsĂĄgi autĂł: Marcos Gomes falba tette a 98-as Astont, szerencsĂ©re a brazil pilĂłta jĂłl van.

Mindez nagyon nagy segĂ­tsĂ©g lehet pl. a fĂ©lĂłrĂĄval ezelƑtt, P2-ben az elsƑ helyrƑl kicsĂșszĂł 38-as Jotanak is.

🟡🟡 Safety Car, szakadĂł esƑ, balesetek – Ășjra ĂłriĂĄsi kĂĄosz Le Mans-ban! đŸŸĄđŸŸĄ

Marcos Gomes balesetĂ©t követƑen nyugodtabb vizekre evezett a le mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny, csaknem kĂ©t ĂłrĂĄn keresztĂŒl kĂŒzdöttek nyugalomban a srĂĄcok. Az elmĂșlt percekben azonban ismĂ©t elkezdett esni az esƑ a pĂĄlya több pontjĂĄn is, ami ĂłriĂĄsi kĂĄoszt eredmĂ©nyezett.

A 7-es Toyota betonbiztos elƑnnyel vezetett, a Safety Car elƑtt majdnem kĂ©t perc volt a kĂŒlönbsĂ©g a testvĂ©rautĂł elƑtt, amely a rajtot követƑ pördĂŒlĂ©s utĂĄn visszakĂŒdzötte magĂĄt az ezĂŒstĂ©rmes pozĂ­ciĂłba Ă©s tartja is ezt a pozĂ­ciĂłt. Az Alpine mĂĄr jĂł alaposan lemaradva, de mĂ©g körön belĂŒl a harmadik, mĂ­g a kĂ©t Glickenhaus bent köröz az LMP2-es mezƑny sƱrƱjĂ©ben.

P2-ben JOTA – United – G-Drive meccs volt a vezetĂ©sĂ©rt, Colapinto azonban az egyik vizes s zakaszon eldobta az OrecĂĄt Ă©s magĂĄval egyĂŒtt kiĂŒtötte Sophia Flörsch-t is. A nĂ©met lĂĄny autĂłja keresztbefordult a pĂĄlyĂĄn, amelyet oldalrĂłl telibevert az eurasiĂĄs Oreca is. SzerencsĂ©re nem volt nagy a tempĂł, Tom Cloet egy orrkĂșpcsere utĂĄn folytatni tudja a körözĂ©st, Flörsch-nek viszont nagyobb gondjai vannak.

Ezt megelƑzƑen többen kicsĂșsztak vagy kipördĂŒltek: rövid ideig a sĂłderĂĄgy foglya maradt a PR1 Mathiasen, majd a Racing Team Nederland Oreca is, kĂ©t United Autosport-os gĂ©p pedig egymĂĄst forgatta ki az elsƑ szektorban. MegpördĂŒlt az IDEC autĂł is, a GTE Pro kategĂłriĂĄt vezetƑ Sam Bird pedig az Inception Ferrarival akadt össze. Itt tovĂĄbbra is Ferrari 1-2 van, de mĂĄr az 51-es vezet. GTE Am-ban 33-as TF Sport mĂĄr rĂ©gĂłta vezet, mĂĄsodik jelenleg az 57-es Kessel Ferrari.

DrĂĄma: balesetezett a Cetilar Ferrari! Roberto Lacorte a Hub Auto PorschĂ©val koccant, lesodrĂłdott az ideĂĄlis Ă­vrƑl Ă©s beleĂĄllt a falba a Tertre Rouge-nĂĄl! Jelen sorok Ă­rĂĄsakor Slow Zone van Ă©rvĂ©nyben.

KorĂĄbban az 56-os Project 1 Porsche idĂ©zett elƑ egy Safety Car-t, miutĂĄn Egidio Perfetti az egyik sikĂĄnnĂĄl kicsĂșszott Ă©s csĂșnyĂĄn megrongĂĄlta a gumifalat. Ekkor meglehetƑsen felkavarodott a P2-es mezƑny, ĂĄtvette a vezetĂ©st ugyanis a 41-es WRT, majd következik a 65-ös Panis Racing, aztĂĄn a WRT mĂĄsik autĂłja, a 31-es. Az autĂłkban jelenleg DelĂ©traz, Habsburg Ă©s Canal, Lacorte balesete elƑtt egy kĂ©pen vannak Ƒk hĂĄrman.

Az Ă©len a 7-es Toyota egy perc körĂŒli elƑnnyel vezetett a 8-as elƑtt, az Alpine mĂĄr körhĂĄtrĂĄnyban, a 708-as Glickenhaus pedig vĂ©gre-valahĂĄra odaĂ©rt az abszolĂșt 4. helyre, a P2-es autĂłk elĂ©. GTE Pro-ban a 63-as Corvette keveredett ki legjobban az elƑzƑ SC-fĂĄzisbĂłl, Ă­gy jelenleg Catsburg vezet a kĂ©t Ferrari elƑtt, mĂ­g a GTE Am-ban a 83-as AF Corse Ferrari az elsƑ.

🟡🟡 UPDATE: Az Alpine-t is utolĂ©rte a drĂĄma, VaxiviĂšre egy lekörözĂ©s közben kicsĂșszott a Mulsanne sikĂĄnnĂĄl! Ezzel a 708-as Glickenhaus a harmadik, a 36-os pedig visszaesett az abszolĂșt 8. helyre. Jöhet a felzĂĄrkĂłzĂĄs, VaxiviĂšre-t Lapierre vĂĄltotta. đŸŸĄđŸŸĄ

Még 17 óra van håtra, tartsatok ki!

ÓriĂĄsi baleset a kilencedik Ăłra elejĂ©n, Rui Andrade töri rommĂĄ az OrecĂĄt! A G-Drive 25-ös autĂłjĂĄnak ezzel vĂ©ge.

[kép forråsa: ACO/WEC]

A toyotĂĄsok innentƑl kizĂĄrĂłlag sajĂĄt magukkal, a technikĂĄval, a megbĂ­zhatĂłsĂĄggal vannak versenyben, elƑnyĂŒk ugyanis kettƑ teljes kör a 31-es-, Ă©s mĂ©g egy perc a 41-es WRT Oreca elƑtt. Az Alpine VaxiviĂ©re kicsĂșszĂĄsa Ăłta prĂłbĂĄl felzĂĄrkĂłzni (Lapierre jelenleg a 8. helyen halad), mĂ­g a Glickenhausok közĂŒl a 708-as az ötödik a kĂ©t WRT-s autĂł mögött, a 709-es pedig az összetett 11. helyĂ©n halad nĂ©gy kör hĂĄtrĂĄnnyal.

GTE Pro-ban az 51-es Ferrari vezet a 63-as Corvette elƑtt, mĂ­g a pole-pozĂ­ciĂłt megszerzƑ Hub Auto Porsche mĂĄr hĂĄrom kör hĂĄtrĂĄnyban van.
Az LMGTE Am kategĂłriĂĄban a 83-as AF Corse Ferrari tovĂĄbbra is vezet, mĂĄsodik a 33-as TF Sport Aston Martin, harmadik a 80-as Iron Lynx Ferrari.

PĂĄr szĂłban emlĂ­tsĂŒk meg az innovatĂ­v autĂłt is, melynek volĂĄnja mögött a francia Matthieu Lahaye mellett kĂ©t, derĂ©ktĂłl lefelĂ© lebĂ©nult versenyzƑ ĂŒl. Az egysĂ©g a rajt Ăłta halad kĂŒlönösebb problĂ©ma nĂ©lkĂŒl, jelenleg az összetett 43. helyen vannak.

A nĂ©gybƑl hĂĄrom kategĂłria tehĂĄt mĂ©g teljesen nyitott, a Hypercarok között pedig — ahogy mondtam — a ToyotĂĄk majd egymĂĄs között leboxoljĂĄk.

Annyira azĂ©rt nem unalmas a verseny mint az alvĂł szerelƑkön lĂĄtjuk, de tĂ©ny, hogy egy ideje nyugalom van. Az elmĂșlt hĂĄrom Ăłra legnagyobb drĂĄmĂĄja talĂĄn a WeatherTech Porsche kicsĂșszĂĄsa volt, a 79-es azĂłta is bent ĂĄll a garĂĄzsban.

A 7-es Toyota gyakorlatilag a rajt Ăłta vezet, elƑnye fĂ©l perc a 8-as- Ă©s 3 kör az Alpine elƑtt. A 708-as Glickenhaus stabilizĂĄlta magĂĄt a 4. helyen, a 709-es viszont csak a 10. helyen halad.
LMP2-ben WRT fölĂ©ny van, Milesi Ă©s Ye mögött majdnem kĂ©t perccel lemarada jön Scherer a 22-es United autĂłval, Ƒket követi a Panis Racing Ă©s a 28-as JOTA.
GTE Pro-ban Ferrari 1-2, míg a legkisebb kategóriåban a 83-as AF Corse Ferrari vív a 33-as TF Sport Aston Martinnal a vezetésért.

Féltåvnål tartunk, még 12 óra van håtra!

Hihetetlen jelenetek a 71-es FerrarinĂĄl, Ben Barnicoat-ot kikĂŒldtĂ©k egy rosszul rögzĂ­tett kerĂ©kkel, amit aztĂĄn menet közben el is hagyott… Ezzel az Inception Racing maradĂ©k gyƑzelmi esĂ©lyei is elszĂĄlltak, bĂĄr nem mintha eddig versenyben lettek volna Ă©rte.

Közben hullanak az autĂłt kemĂ©nyen: betoltĂĄk a 22-es United- Ă©s a Risi OrecĂĄt is, MagnussenĂ©k pedig a szalagkorlĂĄttal kötöttek közelebbi ismeretsĂ©get. KorĂĄbban a rajt Ăłta vezetƑ 7-es ToyotĂĄnak is volt nĂ©hĂĄny meleg pillanata, Kamui Kobayashi ugyanis egyszerƱen elfĂ©kezte magĂĄt az Indianapolis kanyarban Ă©s Ă©ppen hogy csak meg tudott ĂĄllni a fal elƑtt.

8 ÓrĂĄval a vĂ©ge elƑtt KivilĂĄgosodott Le Mans-ban, Ă©s ezzel egyĂŒtt megĂ©rkezett a sĂĄrga zĂĄszlĂł is, ugyanis a pĂĄlya több pontjĂĄra köd telepedett.

Egyébként óråk óta semmi érdekes nem történt, régóta nyugodtan zajlik a verseny.

Köd Ă©s sĂĄrga zĂĄszlĂłk Le Mans-ban, 8 ĂłrĂĄval a leintĂ©s elƑtt. [kĂ©p forrĂĄsa: ACO/WEC]

Hatalmas csata a Glickenhaus Ă©s Alpine között a dobogĂł alsĂł fokĂĄĂ©rt kevesebb mint 7 ĂłrĂĄval a verseny vĂ©ge elƑtt!

Miközben a ToyotĂĄk tovĂĄbbra is hatalmas, 4 körös elƑnnyel vezetnek, Olivier Pla Ă©s Andre Negrao ĂŒtik-vĂĄgjĂĄk egymĂĄst a dobogĂł alsĂł fokĂĄĂ©rt- amĂ­g a Glickenhaus nagyon gyors az egyenesekben, addig az Alpine Ășjra elcsĂ­pi a kanyarokban.

A többi kategĂłriĂĄban egyelƑre csend Ă©s biztos körözgetĂ©s van, LMP2-ben simĂĄn vezet a kĂ©t WRT autĂł.

Reggeli drĂĄmĂĄk, hat Ă©s negyed ĂłrĂĄval a futam leintĂ©se elƑtt: gondok a nyolcas ToyotĂĄnĂĄl– elvileg az autĂł benzin adagolĂĄsa nem tökĂ©letes, de egy reset utĂĄn Ășjra köröz Buemi, viszont mĂĄr körhĂĄtrĂĄnyba kerĂŒlt a heteshez kĂ©pest…

GyanĂșsan megĂĄllt az ĂŒtƑ a ToyotĂĄs mĂ©rnökökben, azonban a gondot vĂ©gĂŒl sikeresen megoldottĂĄk.

Semmi komoly vĂĄltozĂĄs 2 ĂłrĂĄval a futam vĂ©ge elƑtt!

LMP1: a hetes Toyota elƑnye 35-40 mĂĄsodperc a nyolcassal szemben, Ă©s a kiĂĄllĂĄsok hatĂ©konysĂĄgĂĄn Ă©s a fogyasztĂĄson fog mĂșlni, hogy az Alpine vagy a 708-as Glickenhaus ĂĄll-e a dobogĂłra- ĂłrĂĄk Ăłta minimĂĄlis a kĂŒlönbsĂ©g közöttĂŒl.

LMP2: a kĂ©t WRT Oreca (31-41 sorrendben) simĂĄn vezet, nagyjĂĄbĂłl egy perc elƑnnyel a 28-as Jota elƑtt, amelyet Ă©ppen Stoffel Vandoorne terelget.

GTE Pro: ĂłrĂĄk Ăłta vĂĄltozatlan mindent. Az 51-es AF Corse Ferrari 5, mĂĄsodperccel vezet a 63-as Corvette elƑtt, mĂ­g a 92-es Porsche van mĂ©g körön belĂŒl.

GTE Am: a 83-as AF Corse hihetetlen stabil, jelenleg majdnem 2 perccel vannak a TF Sport 33-as Astonja elƑtt, mĂ­g a dobogĂł alsĂł fokĂĄn jelenleg a 80-as Iron Lynx Ferrari ĂĄll, kis elƑnnyel a csapat 60-as szĂĄmĂș autĂłja elƑtt.

Kamui KobayashiđŸ‡ŻđŸ‡” JosĂ© Maria LĂłpezđŸ‡ŠđŸ‡· Ă©s Mike Conway🇬🇧 a 2021-es Le Mans-i 24 ĂłrĂĄs gyƑztesei!!!

Az ikonikus leintĂ©s pillanata- nos a leintĂ©srƑl egy mĂĄsik kontextusban is beszĂ©ltek, Ă©s fognak is mĂ©g elĂ©g sokat…

🔮LMP1-ben a testvĂ©rautĂł zĂĄrt mĂĄsodik helyen, a tavalyi gyƑztes Buemi-Hartley-Nakajima triĂłval, mĂ­g vĂ©gĂŒl az Alpine (Lapierre-VaxiviĂ©re-Negrao) kĂ©t Ă©s fĂ©l perc elƑnnyel szerezte meg a dobogĂł alsĂł fokĂĄt a 708-as Glickenhaus elƑtt.

🟠Ye Yifei, Robert Kubica Ă©s Louis DelĂ©traz hatalmas drĂĄmĂĄval veszĂ­tettĂ©k el a P2-es gyƑzelmet amit vĂ©gĂŒl a testvĂ©rautĂł szerzett meg (Robin Frijns-Habsburg Ferdinand-Charles Milesi) a 28-as Jota Oreca (Stoffel Vandoorne-Tom Blomqvist-Sean Gelael) Ă©s a 65-ös Panis Racing (Will Stevens-Julien Canal-James Allen) autĂł elƑtt.

Ekkora drĂĄmĂĄt is ritkĂĄn lĂĄtni, plĂĄne hogy ĂĄllĂ­tĂłlag az autĂł “pöcc-röffre” indult hĂ©tfƑn, miutĂĄn a csapat visszakapta a Parc FermĂ©bƑl…

🟱GTE Proban relatĂ­v sima gyƑzelmet szerzett az 51-es AF Corse Ferrari (Alessandro Pier Guidi-James Calado-Come Ledogar) a 63-as Corvette (Antonio Garcia-Nick Castburg-Jordan Taylor) Ă©s a 92-es Porsche elƑtt (KĂ©vin Estre-Michael Christensen-Neel Jani).

đŸ””GTE Am: a legkisebb kategĂłriĂĄban is Ferrari gyƑzelem szĂŒletett, a verseny nagy rĂ©szĂ©t dominĂĄlĂł 83-as AF Corse autĂł (Nicklas Nielsen-Francois Perrodo-Alessio Rovero) diadala. MĂĄsodik helyen a kĂ©k 33-as TF Sport Aston vĂ©gzett (Felipe Fraga-Ben Keating-Dylan Pereira), mĂ­g a dobogĂł alsĂł fokĂĄn Ă©s a negyedik helyen is az Iron Lynx Ferrarik vĂ©geztek, 80-60 sorrendben. A dobogĂłra a Matteo Cressoni-Callum Illott-Rino Mastronardi triĂł ĂĄllhatott.

KöszönjĂŒk, hogy idĂ©n is velĂŒnk követtĂ©tek vĂ©gig az ikonikus 24 ĂłrĂĄst, illetve azoknak is, akik utĂłlag böngĂ©sztĂ©k ĂĄt ezt a beszĂĄmolĂł!

CĂ­mlapkĂ©p forrĂĄsa: a Toyota Gazoo Racing hivatalos mĂ©dia felĂŒletei

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.