Mivel a szombat éjjeli futam egy kellemes háromnegyed négykor rajtolt az én időzónámban, nagyjából esélytelen volt nézni, illetve a Le Mans-i 24 órás eseményei miatt csak ma délután tudtam teljes egészében meglesni a versenyt. Emiatt sok értelme már nincs a klasszikus beszámolónak (az eredményt nagyrészt tudja mindenki már), hanem egy beszélgetősebb, a ti véleményetekre is kíváncsi írást ötlöttem ki, hiszen az utóbbi két fordulóban nagyot változott az eddig maximálisan Ganassiék kezére játszó bajnokság. Megtörtént a nagy fordulat, avagy csak kellemesebb irányba fokozódtak az izgalmak???
Nagyon zanzásítva azért fussuk át ehhez a szombat éjjeli eseményeket. A rajt után nem sokkal Newgarden letörte Pagenaud első szárnyát egy kicsit vérre menő csatában, amivel a francia hátraesett, míg Josef egy biztosnak tűnő dobogóért menetelhetett. Power ugyan pole-ból rajtolt, de a tempója nem volt meg és a harmadik helynek így is maximálisan örült. Jones és Rahal összeakadtak (Graham pedig ezzel teljesen elveszítette amúgy is maximálisan kívülálló esélyeit egy év végi top háromra). Majd jött az igazi dráma: VeeKay kiütötte a rajtbüntetése ellenére hatalmasat menetelő Palout illetve Dixont, teljesen Newgarden és O’Ward kezébe adva a bajnokság állásának sorsát, pláne mivel a simán vezető Herta az utolsó kiállásnál eltörte féltengelyét, majd Andrettiék kálváriája csak fokozódott, amikor Rossi dobogóért harcolva falnak vágta autóját…
A leírtak után nézzünk rá a bajnoki tabellára:
Versenyző | Pontszám |
---|---|
O’Ward | 435 |
Palou | 425 |
Newgarden | 392 |
Ericsson | 375 |
Herta | 324 |
Herta kiesévével már több mint 100 pontos hátrányt szedett össze a bajnokság vezetését átvevő O’Warddal szemben, amit három forduló alatt szinte lehetetlen ledolgozni, pláne hogy csak hatodik az összetettben és az ötödik Ericssonhoz képest is van már egy 50 egységes lemaradása.
1️⃣Itt tevődik fel az első kérdésem: Ericsson számítható bajnoki esélyesnek, vagy csak stabilan gyűjtögeti a pontokat hihetetlen konstans teljesítményével???
Én magam inkább a második verzió felé hajlok- erőből ledolgozni egy 60 pontos hátrányt szerintem nincs benne a svédben.
2️⃣Ganassiék a szezon elejétől vezették a bajnokságot és az elmúlt két futamon egyáltalán nem saját hibából esett ki Palou, aki mesterien tartotta előnyét az összetettben, az Indy GP-n még meg is előzte mexikói riválisát. Innentől azonban változik a helyzet, a spanyolnak kell támadnia és pontokat rabolnia, báááár az sem rossz megközelítés ahogyan eddig dolgoztak Dixonnal: minél stabilabb teljesítmény, mert a riválisokban is bőven benne van a botlás, amiből láttuk is nem egyet mind O’Ward, mind pedig Newgarden részéről idén.
A kérdés másik fele pedig még bonyolultabb. Továbbra sincs nagy különbség Palou és Dixon között (33 pont), a csapatot ez pedig nehéz helyzetbe hozhatja. Jelenleg még nincs értelme favoritot választani, de Laguna Secara lehet muszáj lesz, nehogy nevető harmadikként elveszítsék azt a címet, ami szinte biztosnak tűnt még Nashville után is.
3️⃣Azzal, hogy átvette a bajnokság vezetését, O’Wardon is sokkal nagyobb lesz a nyomás. A fiatal mexikói pedig Detroit óta csak most, a Gateway-en volt igazán meggyőző. Kérdés, hogy mi számára a tökéletes megközelítés? Mindent beleadva harcolni a győzelmekért, vagy inkább a biztos pontgyűjtésre és top ötökre gyúrni???
4️⃣Szombati győzelmével Newgarden megérkezett. Csupán 22 pont hátránya van a mexikóval szemben az összetett 3. helyen és sokkal tapasztaltabb mint a tabellát vezető két fiatal. Szezonja azonban minden volt, csak kiegyensúlyozott nem. Átalában egy jó versenyét minimum egy (de néha két) rossz követte, és még dobogókat sem tudott egymás után szerezni, tehát a minta nagyon azt mutatja, hogy Portlandben gyengébb versenyre számíthatunk tőle (2018 és 2019-ben sem volt kimondottan jó futama a pályán, bár ’19-ben a bajnoki címhez szükséges pontgyűjtögető üzemmódban volt éppen). A Penskenek meg van pár autója segíteni Newgardent, még ha a pilóták közötti hangulat nem is a legjobb az utóbbi időben (egyre több jel utal Pagenaud év végi távozására). Egyvalami egyértelmű: a csapatnak és Newgardennek van a legkevesebb veszíteni valója, hiszen Mid-Ohio előtt még bajnoki esélyesnek sem igazán számítottak.
És akkor felétek, az olvasóinkhoz fordulok. Mit gondoltok, hogy ki jelenleg a favorit (már ha van ilyen)? Mi lehet a válasz a fent feltett kérdéseimre, illetve vajon melyik csapatban van a leginkább benne, hogy 2021 bajnokát adja nekünk?
Címlapkép forrása: A Team Penske hivatalos Facebook oldala