Mégsem indít gyári LMDh programot Amerikában az Audi, a WEC-re koncentrálva!

Marshall Pruett tollából a Raceren olvashattuk azt a sajtóértesülést, miszerint a “négykarikás” német gyártó az IMSA Sportautó-bajnokság helyett inkább WEC-ben indít majd gyári LMDh programot 2023-tól kezdődően.

Maradjunk annyiban, hogy ez engem nem lep meg. Sosem igazán vártam, hogy az Audi egy olyan méretű gyári programmal versenyezzen a tengeren túlon 2023-tól mint tette azt az ALMS éra végén, amikor rommányertek mindent a prototípusaikkal. A történet azért is más mint a Porsche esetében, hiszen ott első perctől egy Penske programként lett bejelentve az LMDh projekt, míg az Audi továbbra is csak ügyfeleket keres, egy gyáribb támogatású versenytervhez.

Az továbbra sem egyértelmű, hogy az európai részleg dobta-e az IMSA Sportautó-bajnokság kukázását a WEC programért cserébe, vagy egyéb tényezők szóltak közbe. Mindenesetre a Racer információi szerint (ugyancsak ők írták meg, hogy elvileg Felipe Nasrt már rég leigazolta az Audi a programhoz) továbbra is komoly tárgyalásokat folytatnak potenciális ügyfelekkel, akik Audi partnerek akarnának lenni a 2023-as IMSA szezonra- még jóval korlátozottabb támogatással is.

PS: Nem utolsó sorban pedig Csaba megjegyzi és egyben felteszi a kérdést, hogy ugyan arra a Multimatic technikára épülő Porsche-Audi rivalizálás a WEC és IMSA-ban is jó kérdés, hogy mennyire lenne egészséges, tehát nem-e a VW szólt felülről, hogy fiúk ezt inkább ne!

Címlapkép forrása: Motorsport News

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.