A hétvégén kerül sor a Fanatec GT World Challenge Europe powered by AWS Endurance Cup sorozat idei negyedik fordulójára, a nürburgringi 3 órás versenyre, amelyen szokás szerint a nemzetközi GT3-as mezőny színe-java képviseltetné magát. Ugyanebben az időpontban viszont az ugyancsak GT3-alapú Német Túraautó-bajnokság (DTM) is versenyez az ausztriai Red Bull Ringen, ami miatt jónéhány versenyző válaszút elé került: hová utaznak el?
Összesen hét pilóta érintett: Marco Wittmann, Sheldon van der Linde, Kelvin van der Linde, Timo Glock, Vincent Abril, Daniel Juncadella és Philip Ellis. Mindannyian a DTM mellett tették le a voksukat, nem lesz tehát olyan versenyző, aki most a Nürburgringre utazik, de egyébként mindkét szériában versenyez. A helyettesítők névsora is impozáns, de ne szaladjunk ennyire előre!
A Walkenhorst Motorsport 34-es rajtszámú BMW-jében csak a brit David Pittard marad meg, ugyanis Sheldon van der Linde és Marco Wittmann is utaznak Ausztriába. Az egyik beugró a nemrég befejeződött Formula-E szezon bronzérmese, Jake Dennis lesz, de a másik név sem alacsonyabb kategória, Nick Yelloly ugyanis nemrég például nürburgringi 24 órást nyert. Mindketten versenyeztek már a sorozatban, nagyobb sikerei viszont Dennisnek vannak, ő ugyanis 2018-ban még az Aston Martin pilótájaként Silverstone-ban futamot is tudott nyerni.
Off season what’s that? 😅 Excited to be back racing in a GT3 with @walkenhorstmotorsport alongside @nickyelloly @david_pittard for the GTWC endurance race at Nurburgring! Big thanks to BMW for putting their trust in me. Let’s see if I remember how to drive these things 🤷🏼♂️😂 #BMW pic.twitter.com/bWyiAIUm10
— Jake Dennis (@JakeDennis19) August 31, 2021
A csapat másik autójában, a 35-ös számúban is lesz változás, Martin Tomczyk és Thomas Neubauer mellé ugyanis érkezik Nicky Catsburg. A korábbi WTCC-futamgyőztes és IMSA sportautó-bajnok holland Timo Glockot váltja.
Folytatva a sort az audis csapatokkal, a WRT 32-es autójában a DTM összetett értékelését vezető Kelvin van der Lindét Robin Frijns váltja, aki szintén nem kis név a szakmában: 2017-ben Sprint Cup-ot, két évvel ezelőtt pedig összetett értékelést nyert a még Blancpain Series-nek hívott bajnokságban, legutóbb pedig a le mans-i 24 órás versenyen szerzett LMP2-es kategóriagyőzelmet. A hollandnak ez lehet egymás után a második beugrása, legutóbb a spa-francorchamps-i 24 óráson ugyanis a WRT harmadik autójában versenyzett a svájci Nico Müllerrel és a dán Dennis Linddel. Az egység a versenyen a rendkívül előkelő 4. helyen ért célba.

A Mercedes-AMG-s csapatoknál is találunk változásokat: a Haupt Racing Team 4-es autójában Vincent Abrilt Nico Bastian váltja, a 88-as AKKA-ASP gépben pedig Daniel Juncadella helyére Felipe Fraga ugrik be. Alighanem egyiküket sem kell bemutatni a sportautózás szerelmeseinek. Itt talán annyi érdekesség lehet, hogy Bastian alapvetően a GetSpeed Performance csapat Pro-Am kategóriás gépének pilótája. Innen hívta be őt a HRT, míg az ő helyére a francia Jim Pla érkezik Olivier Grotz és Florian Scholze mellé a 2-es autóba.
A Winward Racingtől hiányozni fog a DTM összetett értékelésében jelenleg a 6. helyen álló Philip Ellis, az azonban egyelőre még nem ismert, hogy az ő helyét ki veszi át az 57-es AMG-ben.
