A Japán Nagydíj törlésével jelentősen megnövekedtek a csapatok utaztatási költségei, ugyanis mire a verseny elmaradását bejelentették, addigra a versenyistállók a felszereléseik nagy részét már elindították hajón Ázsiába. Ezek a konténerek jelenleg Szingapúrban várják sorsuk jobbra fordulását, de a versenyaptár tervezet módosítása miatt valószínűleg további költségek fognak keletkezni.
A jelenlegi éves költségvetési limit 145 millió dollár, ami 21 versenyre van számítva. A Technikai Szabályzat 2.3-as cikkelye azonban kimondja, hogy minden egyes plusz verseny után a csapatok plusz 1,2 millió dollárt kapnak, így az eredetileg tervezett 23 versenyes naptár azt jelenti, hogy minden csapat éves keret 147,4 millió dollár. Ugyanennek a szabálypontnak az egyik záradéka ugyanakkor leszögezi azt is, hogy ha egy versenyt a tervezett időpontjához képest három hónapon belül törölnek, akkor a csapatok ugyancsak jogosultak erre az összegre.
The cancellation of the Japanese GP has brought some good news for #F1 teams in the form of a cost cap bonus.
— Motorsport.com (@Motorsport) August 31, 2021
Full story: https://t.co/HOmsgKIfut
Ennek apropóján az 1,2 millió dolláros felmentőcsomag valószínűleg meg fog illetni minden csapatot, viszont mivel korábban a Kínai- és a Kanadai Nagydíjakat is a három hónapos ablakon belül törölték, illetve plusz versenyeket rendeztek Imolában, Ausztriában, később pedig fognak Törökországban és valószínűleg Katarban is, ez azt jelenti, hogy a csapatok éves kerete egészen 149,8 millió dollárra emelkedhet.
Ez több csapat számára is különösen jól jöhet: a Ferrari szerint például a szezon első felében elszenvedett baleseti károk kijavítása 3 millió dollárt emésztett fel, a Red Bull számára pedig 1,8 milliót vitt el csak az, mire Max Verstappen autóját helyreállították a silverstone-i baleset után.