Összefoglalni is rohadt nehéz, hogy mi minden történt ezen az egy futamon, amiben a Sky Sportos közvetítők szerint nagy szerepet játszhatott az is, hogy hónapok óta nem versenyzett együtt a mezőny és sok pilóta sehol nem állt rajthoz időközben.
A fordított rajtrácsos első sorból Jüri Vips és David Beckmann indultak reggel, és elég sokáig meg is tudták tartani előnyüket, miközben mögöttük nagyot csatázott Ticktum és Pourchaire- amit a brit szívott meg, hiszen a célegyenes után már nem tudta bevenni az első kanyart és hátulról felöklelte Felipe Drugovich. Ticktum kiesett, míg a brazil visszaállt egy szárnycsere után, azonban néhány körrel később, egy előzés közben a hideg gumikkal a sóderben végezte ő is.
A biztonsági autó kiállását követően Liam Lawson kergette meg a harmadik helyért a fiatal franciát, azonban megsérülő szárnya miatt a boxba kellett hajtania- azonban a futam káoszát jól mutatja, hogy friss gumikkal visszatérve a hatodik helyen intették le, és Shwatzman büntetése miatt ötödik lett végül. Az orosz amúgy sem volt túl kegyes csapattársával sem, hiszen egy egész ambiciózus manőverrel előzte meg Piastrit, kirakva a sóderbe az ausztrált, aki veszített is ezzel még pár pozíciót. Az már picit a sors iróniája, hogy 5 másodperces büntetése miatt Shwartzman végül két hellyel csapattársa mögött lett értékelve.
Néhány újabb kakaskodás és kicsúszás (Nissany pl. hideg gumikkal úgy megforgott, hogy elindulni sem tudott) után, ami meg-megszakította a versenyt, Pourchaire nagyon ráesett a versenyt vezető duóra, előbb megelőzve Beckmannt, aki hideg gumijain úgy esett hátra mint egy kő, végül pontot sem szerezve, majd egy gyönyörű csata végén Vipst is elcsípte az első helyért. Azonban továbbra sem unatkoztunk, hiszen az észt nyakára odaért Zhou, aki túl sokat nem kockáztatva, egy sok körös csata végén szerezte meg a második helyet. Vips pedig az előzést követően nem tudta bevenni az első kanyart és ezzel dobogós esélyei is elúsztak. Beckmannhoz hasonlóan esett hátra innentől, végül éppen csak egy pontocskát gyűjtve.
A végül hatalmas előnnyel, simán győzelmet arató Pourchaire mellett Zhou volt a nagy nyertese az élmenő hullásnak, valamint Lundgaard, aki a 19. helyről(!) rajtolva lett 3. Shwartzman büntetése után (az orosz eredetileg a dobogó alsó fokán ért célba, de nem tudott érdemien beleszólni a Zhou-Vips csatába).
Negyedik helyével Piastri sok pontot mentett, továbbra is vezeti a bajnokságot néhány egységgel Zhou előtt, míg Pourchaire győzelme azt jelentette, hogy az ART Grand Prix három év szünet után tudott ismét diadalmaskodni Monzában, akkor még George Russellel a volán mögött.
It was quite a race for our top three!
— Formula 2 (@Formula2) September 11, 2021
P4 ➡️ P1
P8 ➡️ P2
P19 ➡️ P3
Hear from our leading trio after Sprint Race 1 🗣#ItalianGP 🇮🇹 #F2https://t.co/W57nbcJGR1
A pontszerzők: Pourchaire-Zhou-Lundgaard-Piastri-Lawson-Shwartzman-Viscaal-Vips.
Folytatás az F1-es sprintkvalifikáció előtt, a második futammal!
Címlapkép forrása: az FIA hivatalos média felületei