Négy alkalommal is a biztonsági autó szakította meg a Formula-2 monzai főversenyét, melyet a PREMA Powerteam pilótája, Oscar Piastri nyert meg. Az ausztrál pilóta ugyan csak másodszor nyert futamot idén (főversenyt ráadásul először), de így is vezeti az összetett pontversenyt.
Piastri a pole-pozícióból kezdhette a versenyt és simán meg is őrizte a vezetést a rajt után is, ellenben a második helyről rajtoló Jehan Daruvalát megelőzte Guan-yu Zhou és Liam Lawson is. Az indítást különösebb probléma nélkül megúszta a mezőny, a Lesmo 2-nél azonban Guilherme Samaia keresztbeállt, beleforgott a falba, majd megállt a pályán, ami miatt előbb virtuális Safety Car-t vezettek be, majd némi hezitálás után a pályára küldték a biztonsági autót.
Lap 2/30
— Formula 2 (@Formula2) September 12, 2021
Samaia spins on the opening lap to bring out the safety car! 😣🟨#ItalianGP 🇮🇹 #F2 pic.twitter.com/SMOKGivZeF
Az újraindításnál Lawson egy zseniális manőverrel előzte Zhout a Roggia-sikánnál, míg Daruvala mellett Felipe Drugovich ment el. Néhány perc nyugalmat követően a 8. körben Jüri Vips autója megállt, emiatt ismét jöhetett a Safety Car, ami alaposan felkavarta az állóvizet. Szinte a teljes mezőny a boxba hajtott ugyanis kerékcserére, mindössze az az öt versenyző maradt a pályán, akik a közepes keverékű gumikon kezdték a versenyt (Daniel Ticktum, Marino Sato, Christian Lundgaard, Marcus Armstrong és Alessio Deledda). A vezetést Ticktum vette át, a brit egyébként még össze is ütközött Vipsszel, amikor az észt autója a Rogga-sikán kigyorsítási szakaszán váratlanul lelassult. Az esetet a sportfelügyelők is megvizsgálták, de természetesen nem osztottak ki büntetést.
Még mielőtt a Safety Car kiállt volna a mezőny elől, Sato autója is megadta magát, tehát még a verseny egyharmada sem telt el, de három kieső már volt, ebből kettő műszaki hiba miatt. A 11. körben folytatódott a verseny, aminek legérdekesebb jelenete Zhou és Daruvala csatája volt az elméleti 3. helyért. A két pilóta egymást követő két körben szinte ugyanazt játszotta el, csak fordított felállásban: előbb Daruvala, majd Zhou próbálkozott külső ívről a Roggiában, a védekező fél pedig leterelte a másikat a pályáról. Végül Zhou maradt elől, miközben Piastri megkezdte a felzárkózást, néhány körön belül megelőzve Deleddát, Armstrongot és Lundgaardot is. Az élmezőny tempóját felvenni képtelen Deleddát egyébként folyamatosan hagyták állva a többiek, mígnem az olasz védekezés közben ütközött Enzo Fittipaldival és eltörte a kormányösszekötőjét. Ő lett a futam negyedik kiesője.

Ahogy haladt előre a verseny, nyilvánvalóvá vált, hogy Ticktum alternatív stratégiája csak egy újabb Safety Car fázis esetén működhet. Ez be is következett a 22. körben, amikor drámai módon Lawson autója is megállt a célegyenesben. A Carlin brit versenyzője azonnal letudta kötelező kiállását, amivel visszaesett a 11. helyre, viszont számítani lehetett rá, hogy a friss lágy gumikon mindenkit le fog darálni az utolsó hat körben. Így is lett: Ticktum az újraindítást követően egymás után előzte ellenfeleit, noha rögtön a restart után a Roggia-sikán féktávjánál keresztbeállt, átvágott a bukótéren és a versenyigazgató írásba foglalt utasítása ellenére nem jobbról kerülte meg a bukótérben elhelyezett bóját. Az egyértelmű szabálytalanság ellenére a britet végül nem büntették meg (???), így végül megtarthatta 3. helyét, merthogy egészen idáig fel tudott zárkózni.
Piastri a harmadik újraindításnál elfékezte az első kanyart, az ausztrál azonban vissza tudta verni Zhou egyetlen támadását, így megnyerte a futamot. Ticktum mögött az első futamot megnyerő és ismét remekül versenyző Théo Pourchaire jött be a 4. helyen, Daruvala végül 5. lett, Robert Shwartzmant pedig küzdelmes versenyt követően a 6. helyen intette le a kockás zászló. A káoszból jól keveredett ki a két MP Motorsport-os autó, Richard Verschoor és Lirim Zendeli, akik így kettős pontszerzést szállítottak a holland csapatnak. A 9-10. helyen a két DAMS jött be Nissany-Armstrong sorrendben. A futam legvégén egyébként még Ralph Boschung és Bent Viscaal is összeütköztek, ami miatt a biztonsági autó mögött intették le a futamot, sőt a svájci utólag még egy tíz másodperces időbüntetést is kapott.

Piastri előnye összetettben ezzel 15 pontra hízott Zhou előtt. Shwartzman a szezon során másodszor tudott mindhárom futamon pontot szerezni, ezzel feljött a tabella 3. helyére, de az ő lemaradása már 36 pont csapattársa mögött.