Izgalmas küzdelemnek és egy érdekes taktikai csatának lehetett szemtanúja, aki vasárnap magyar idő szerint késő este megnézte az IMSA sportautó-bajnokság Laguna Seca-i futamát.
Laguna Secában került sor az IMSA sportautó-bajnokság idei kilencedik versenyére, egy 160 perces, standard sprintfutamra. A hétvégén az LMP3-as kategória kivételével minden kategória képviseltette magát. A hivatalos nevezési lista elérhető >> ide kattintva <<.
A szombati időmérő edzésen mindössze 23 ezred döntött a pole-pozícióról, melyet végül Filipe Albuquerque szerzett meg Dane Cameron előtt. Az Acura tehát kibérelte az első rajtsort, egyben egymást követő harmadik évben szereztek első rajtkockát Laguna Secában. A 3. helyre Kevin Magnussen hozta be a Ganassi Cadillacet, őt pedig Harry Tincknell és Pipo Derani követték. A P2-es kategóriában Ben Keating két és fél másodperces előnnyel (!) verte meg legközelebbi riválisát, Dwight Merrimant, míg a GTLM-esek között Corvette 1-2 született, Jordan Taylor az egymást követő negyedik időmérőjén volt a leggyorsabb. A legkisebb kategóriában, a GTD-ben Trent Hindman 63 ezreddel győzte le a tabella éllovasát, Robby Foley-t, a 3. helyről pedig Roman de Angelisnek köszönhetően a 23-as The Heart of Racing Aston Martin fog rajtolni. A bajnoki pontokról döntő etapban Laurens Vanthoor volt a leggyorsabb, a 35 pontot tehát a Pfaff Motorsports Porsche zsebelte be.

A Meyer Shank Racing a futam nagy részében az élen állt és úgy tűnt, hogy a kockázatos kétkiállásos stratégia kifizetődhet, az utolsó fél órában azonban nyilvánvalóvá vált, hogy nem fognak eljutni a célig, ezért Olivier Plának üzemanyagtakarékos módba kellett váltania. A győzelmet így a bajnoki ponttáblázatot is vezető Wayne Taylor Racing szerezte meg, 15 másodperccel a Ganassi Cadillac előtt, miután Renger van der Zande az utolsó percekben egy test-test elleni csatában megelőzte Pipo Deranit. A 31-es AXR Cadillac így 3. lett, csak utánuk következett az MSR Acura, az 5. helyen pedig az egyetlen Mazda futott be. Az 5-ös JDC-Miller Cadillac két kör hátránnyal 6. lett, miután Tristan Vautier megpördült a boxutcában.
LMP2-ben a PR1/Mathiasen Motorsports nem hagyott lehetőséget az ellenfeleknek, Ben Keating és Mikkel Jensen uralták a távot és simán megverték a 8-as Tower Motorsport Orecát. Gabriel Aubry egyébként az utolsó körben, a 2. helyért csatázva ütközött Ryan Dalziel-vel, az Era Motorsport így elbukta a dobogót, azt a WIN Autosport szerezte meg.
Az ezúttal mindössze három autót számláló GTLM-kategóriában sima Corvette 1-2 született, a győzelmet az utolsó boxkiállások alkalmával a 4-es egység harcolta ki. A 3-as így is hozta a 2. helyet, míg a WeatherTech Porschénak esélye sem volt.
Scenes from #IMSAmonterey, Raceday Edition. Victory for @TommyMilner and @NickTandyR in a resounding #Corvette 🥇🥈. Out west again in two weeks for @GPLongBeach #C8R #GTLM #IMSA pic.twitter.com/OSSi1N4AMY
— Corvette Racing (@CorvetteRacing) September 13, 2021
GTD-ben nagyon sokáig a 96-os Turner Motorsport BMW vezetett, az utolsó boxkiállást viszont elrontották, így a Pfaff Motorsports Porsche győzött. Laurens Vanthoor a célban 5 és fél másodperccel előzte meg az 1-es Paul Miller Racing Lamborghinit, a 3. pedig a 16-os Wright Motorsports Porsche lett. Auberlenéknek végül meg kellett elégedniük a 4. hellyel. A legtöbb incidenst egyébként ez a kategória idézte elő, például a verseny egyetlen egész pályás sárga zászlós megszakítása is két GTD-autó balesete miatt történt, rögtön a rajtot követően.