A 2021-es IndyCar szezon utolsó előtti futamhétvégéjének a beszámolója: avagy Álex Palou és Colton Herta maradtak a bajnokság igazi esélyesei!
⏱Túl nagy meglepetés nem történt a szombati időmérőn, hiszen az idén egy körön gyanúsan leggyorsabb Colton Herta megszerezte harmadik pole-ját a 2021-es szezonban, beérve e tekintetben a vezető Newgarden-O’Ward kettőst, Andrettiék pedig dörzsölhették a markukat, hiszen Rossi volt a második leggyorsabb a Fast Six-ben, bebiztosítva az Andretti első sort (amiből kicsit később viszont lett is kalamajka). Ami a bajnokesélyesek időmérőjét illeti, a Portlandben is pocsékul kvalifikáló Newgarden ismét kiesett az első csoportban, csupán a 17. helyen várva a vasárnapi rajtot. A Q1 két csoportjában igazából (az idei szezonban megszokottakhoz képest) nagy kihullók nem voltak, bár Sato, Castroneves, Hunter-Reay, Harvey vagy Rosenqvist kiesése említésre méltó, nem utolsó sorban pedig Grosjean, aki éppen csak lemaradt a legjobb 12-ről. A pozitív meglepetés pedig egyérteműen Chilton volt, aki ismét jól kvalifikált, ezúttal a 10. pozícióba.
A Q2 és Fast Six aztán nagy csodákat nem hozott (viszont Oliver Askew-t minden dícséret megillet), az Andretti első sor mögött a Power-Palou, és Askew-O’Ward kettősök várhatták a rajt pillanatát.
On the pole for tomorrow! Great effort by the team today, two @FollowAndretti cars on the front row! Roll on tomorrow! pic.twitter.com/300PwBqLtL
— Colton Herta (@ColtonHerta) September 19, 2021
🏁Ami a 95 körös versenyt illeti, Herta győzelmét igazából senki sem veszélyeztette – talán pár kört leszámítva, amikor Palou utolérte a legkörözendők mögötti beragadás miatt, de a spanyol sem tudott kellően közel kerülni hozzá – és apjához, Bryanhez hasonlóan hasonlóan két egymás utáni versenyt nyert Laguna Secaban, a pole-ból rajtolva. Ennek ellenére egyáltalán nem volt rossz futamunk, sőt a magyar kommentárban Baski Dávid is hangsúlyozta, hogy meglepően sok előzést és szép manővert láthattunk az elég szűk pályán. És jegyezzük meg, hogy e dolog kapcsán mi is kicsit melléfogtunk a kibeszélőben.
Az izgalmak rögtön az első körben jöttek, hiszen a kicsit lecsúszó Hertat azonnal meg akarta előzni Rossi, aki csapattársa autóján megakadva forgott meg és került a sóderbe… Ilyen manővert csapattárs ellen, pláne első körben nem illik, a jelenet pedig tökéletesen összefoglalta a 2016-os Indy 500 győztes kiábrándító évét. A negatív szereplők táborát erősítette a jó öreg Sato is, aki egy megforgást követően úgy jött vissza a pályára, hogy oldaldobozon találta Dixont. A manőverrel nem csak hazavágta a hatszoros-bajnok új-zélandi futamát, hanem matematikailag is elvette a Jégember bajnoki esélyeit. Dixon versenye amúgy sem volt túl jó, egyszerűen nem működtek alatta a gumik és a mezőnyön átgázoló Grosjean kétszer is megelőzte a Corkscrew-ban. Egy mondatban pedig emlékezzünk meg az örök peches Powerről is, hiszen az ausztrál egy top ötös helyről kellett kiálljon motorgondok miatt…
És akkor maradjunk Grosjeannál. A 13. helyről rajtoló, és pénteken még pace cart törő francia szó szerint Zanardit játszott és előzései valahol a zseniális és őrült-zseni között változtak. Igazából a javuló Johnson ellen bemutatott, szó szerint túraautós mozdulata már szerintem túlment a korrektség határán, de hogy kegyetlenül látványos és meggyőző volt az 51-es DCR/RWR Honda versenyzőjének futama, azt pedig senki sem veheti el tőle.
27 passes on track, 15 for position.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) September 19, 2021
Have yourself a day, @RGrosjean.
P13 to P3 means Grosjean was the @TAGHEUER Biggest Mover.
#INDYCAR // #FirestoneGP pic.twitter.com/HddC8sevSA
Palou jó kérdés, hogy tempóban nem volt-e elég közel Hertához, vagy bajnoki favoritként nem nyomta fölöslegesen túl, tudva, hogy Pato és Newgarden sem sem igazán esélyes a dobogóra. A mexikói főleg utolsó kiállását követően profitált sokat a boxmunkából, hiszen harmadiknak jött vissza Herta és Palou mögé, a jobb gumikkal “megáldott” Rahal azonban lesipuskásként elcsípte a mexikóit, majd érkezett a “francia Zanardi 2.0” és mindkettőjüket megette. Newgarden eközben a középmezőnyben mentette a menthetőt, de pl. az utolsó körökben elveszítette a hatodik pozíciót a Laguna Seca előtt még matematikai esélyes Ericssonnal szemben.
Newgarden ezzel még matematikai esélyes maradt, hiszen 48 pont a hátránya Palouval szemben (a győzelemért 50 pont jár, 1-1 a pole-ért és vezetett körért, míg két további a legtöbb vezetett körért- tehát a Penske versenyző bajnoki címéhez sok csillag együttállása kellene), míg O’Ward 35 egység hátrányból kicsit többen reménykedhet ezen a hétvégén, Long Beach-ben.
🏆A top tíz helyezett: Herta-Palou-Grosjean-Rahal-O’Ward-Ericsson-Newgarden-Pagenaud-Askew-Jones
Folytatás tehát ezen a hétvégén, Long Beach utcáin a mindent eldöntő szezonzáróval!!!