Ha már múlt héten Francesco Bagnaia megszerezte az első futamgyőzelmét, akkor rögtön a másodikat is behúzta mellé.
Az Aragon Nagydíj után szünet nélkül folytatódott a MotoGP hétvége. Bár a San Marino-i Nagydíjra egy teljesen más karakterisztikájú pályára érkeztek, ez Bagnaia eredményén nem látszott. Pedig úgy tűnt, hogy már a rajtnál elbukja a futamot, mivel első ránézésre kiugrásgyanús startja volt. Végül azonban szabályosnak ítélték a rajtját, ami jelen esetben inkább szerencse, de így zseniális, hiszen jobban nehezen lehetett volna időzíteni az indulás pillanatát.
A verseny elején úgy tűnt, hogy Ducati dominancia lesz ezen a versenyen is: Bagnaia már az első körben elhúzott, és követte őt a csapattárs, Miller is. Az ausztrál lendülete viszont nem tartott ki a futam végéig, így végül a dobogó sem jött össze neki.
A futam végén Quartararo volt az, aki komolyan veszélyeztette az olaszok versenyét. Az utolsó körben teljesen a nyakára ért, de előzni már nem tudott, így be kellett érnie a 2. hellyel. A pontversenyben mindössze 5 ponttal csökkent az előnye, amely ekkora előnynél egyre jobban belefér, ahogy csökken a hátralévő futamok száma. Matematikailag sokan odaérhetnek még, de senki nem volt olyan konstans, mint a Yamaha versenyzője. A Suzukinak továbbra is gyenge pontja az időmérő, és ha mindez nem lenne elég, Rins jó pozícióból ismét elesett a futamon. Mir ugyan a pontversenyben ott van a 3. helyen, de a hátránya ezen a hétvégén is növekedett, és a tavalyi konstans dobogók helyett idén mindössze néhány alkalommal tudott felállni a pódiumra, miközben a futamgyőzelemért nem is tudnak harcolni.
Visszatért a hétvégén Andrea Dovizioso, így Valentino Rossi már az 5. csapattársát kapta az SRT Yamahán belül. Azonban ez a hétvége csapatszempontból felejthetőre sikeredett. Rossi születendő kislányára emlékezve rózsaszín masnit ábrázoló sisakfestéssel tisztelgett a hazai pályának, de a bukásain kívül nem sok mindennel hívta fel magára a figyelmet a pályán. Doviziosoval együtt a mezőny végén voltak a verseny alatt, így pont nélkül távoztak. Morbidelli is egyelőre szokja a gyári Yamahát sérülés után először ráülve.
A verseny embere alighanem Bastianini, aki a 12. helyről rajtolva kezdett bele a felzárkózásba. A futam egy pontján egymás után szórta a leggyorsabb köröket, és előzgette a riválisait. A vége felé már az volt a kérdés, hogy az első kettőre is felérhet-e esetleg esetleg. A gumijaiban azonban ennél több nem volt, de így is pályafutása első MotoGP-s dobogóját szerezte. Marquez 4. hellyel hangolt a két hét múlva következő futamra, ami a kedvenc pályáján, Austinban kerül majd megrendezésre. Az utolsó körben Mirrel utolértik a lassuló Millert, akinek Mir beszúrt a jobbos visszafordítóban, ám mindketten lesodródtak, így Marquez nyert 2 helyet. Mir ugyan maradt Miller előtt az előzés után, de az utolsó előtti kanyarban érintette a zöld részt, így utólag visszasorolták mögé.
Végeredmény:
1 | Francesco BAGNAIA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 41’48.305 |
2 | Fabio QUARTARARO | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +0.364 |
3 | Enea BASTIANINI | Avintia Esponsorama | Ducati | +4.789 |
4 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | +10.245 |
5 | Jack MILLER | Ducati Lenovo Team | Ducati | +10.469 |
6 | Joan MIR | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +10.325 |
7 | Pol ESPARGARO | Repsol Honda Team | Honda | +13.234 |
8 | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +15.698 |
9 | Brad BINDER | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +16.129 |
10 | Takaaki NAKAGAMI | LCR Honda IDEMITSU | Honda | +18.519 |
11 | Michele PIRRO | Ducati Lenovo Team | Ducati | +20.373 |
12 | Johann ZARCO | Pramac Racing | Ducati | +21.066 |
13 | Maverick VIÑALES | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | +21.258 |
14 | Stefan BRADL | Team Honda HRC | Honda | +28.142 |
15 | Alex MARQUEZ | LCR Honda CASTROL | Honda | +30.686 |
16 | Danilo PETRUCCI | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | +32.654 |
17 | Valentino ROSSI | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +33.853 |
18 | Franco MORBIDELLI | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +36.272 |
19 | Luca MARINI | SKY VR46 Avintia | Ducati | +36.839 |
20 | Miguel OLIVEIRA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +37.202 |
21 | Andrea DOVIZIOSO | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +42.587 |
Nem ért célba | ||||
Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 10 Laps | |
Iker LECUONA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 13 Laps | |
Jorge MARTIN | Pramac Racing | Ducati | 17 Laps |
Kép forrása: motogp.com