Az időjárás játszotta a főszerepet az Orosz Nagydíj időmérő edzésén. A délelőtti képeket elnézve már az is kisebbfajta csodával ért fel, hogy egyáltalán le tudták bonyolítani a kvalifikációt, amit pedig a Q3 végén láttunk, arról valószínűleg még nagyon sokáig fogunk beszélni.
A harmadik szabadedzés, valamint a betétfutamok sorozatos halasztása és törlése után nem sokan számítottak arra, hogy egyáltalán lesz időmérő edzés ma Szocsiban, a végére azonban olyannyira javultak a körülmények, hogy még a száraz pályás gumik is előkerültek. Erre azonban csak a Q3 végén került sor, és végül az a három versenyző járt a legjobban, akik elsőként vállalták a slick abroncsokkal járó kockázatot. No, de ne szaladjunk ennyire előre!
Az időmérő edzés elején – tartva a további csapadéktól – minden versenyző azonnal kirohant a pályára, a legtöbben intermediate gumikon (Alonso volt az egyetlen, aki a full esős szettet kérte, de hamarosan ő is lecserélte a kék oldalfalú Pirelliket). A folyamatosan javuló körülmények között a köridők hat másodpercet gyorsultak a 20 perces szegmens folyamán, amihez hozzájárult az is, hogy a tapogatózó köröket követően az utolsó percekre mindenki feltett egy friss szett intermediate-et. A legjobb idővel végül Hamilton zárt, kiesett Räikkönen, Schumacher, Giovinazzi, Mazepin és Verstappen. Utóbbi a rajtrácsbüntetése miatt csak egy installációs kört teljesített, majd vissza is tért a boxba. Mazepinnel kapcsolatban pedig érdemes megjegyezni, hogy saját csapattársától is majdnem négy másodpercet kapott és még a 107%-os szabálynak sem tudott megfelelni, de az időjárási körülmények miatt vélhetően rajtengedélyt fog kapni.
First incident of the session as Antonio Giovinazzi spins and Charles Leclerc narrowly avoids him 👀
— Formula 1 (@F1) September 25, 2021
Yellow flags come out temporarily but we're quickly green again
Halfway through Q1…#RussianGP #F1 pic.twitter.com/OiJ43wrIxy
A Q1 végén történt még egy furcsa incidens. Daniel Ricciardo éppen levezető körét teljesítette, amikor utolérte őt az épp gyorskörön lévő Norris. A brit gond nélkül elment csapattársa mellett, csakhogy mögötte érkezett nagy tempóval Lance Stroll is, akit Ricciardo a Norris által felvert vízpermettől nem láthatott, a versenymérnöke pedig rádión nem figyelmeztette. Ricciardo amint észrevette a kanadait, azonnal félrehúzódott, ez azonban már késő volt, Stroll gyorsköre ezzel tönkrement. Az időmérő edzést követően a versenybíróság beidézte az érintetteket egy meghallgatásra, melynek során a McLaren beismerte, hogy tévedésből azt a tájékoztatást adták a monzai győztesnek, hogy Stroll nincs gyorskörön. Ricciardót a feltartás miatt végül megrovásban részesítették (ez az első ilyen szankciója idén), illetve a McLaren is kapott egy figyelmeztetést. A stewardok külön kiemelték, hogy ez volt az első és az utolsó alkalom, amikor a csapat ilyen olcsón megúszta, hasonló esetekben legközelebb szigorúbb büntetést fognak kiszabni.
A második felvonásban folytatódott a köridők javulása, végül ismét Hamilton autózta a legjobb időt. Ez talán nem volt akkora meglepetés, mint ahogyan az sem, hogy a változó körülmények között George Russell bevitte a Q3-ba a Williamst (igaz, ehhez egy negyedik szett intermediate gumit is fel kellett használnia), azon már sokkal inkább csodálkozhattunk, hogy Alonso a 3. helyre hozta be az Alpine-Renault-t. Szintén meglepő volt Pierre Gasly kiesése, a francia pilóta egyszerűen kikéste a gyorskörét, nem ért fel időben. Rajta kívül búcsúzott Vettel, Tsunoda, valamint Latifi és Leclerc, akik nem autóztak mért kört. A 6-os rajtszámú Williamsben az éjszaka folyamán fedeztek fel problémát a pneumatikus rendszerben, ami miatt motort kellett cserélni, a kanadai így csatlakozik majd Leclerc-hez és Verstappenhez a mezőny végén.
Nicky chooses not to set a time in Q2. After discovering a pneumatic problem overnight, the team opted to take a fresh power unit and he will therefore start at the back of the grid tomorrow. pic.twitter.com/cxmmfbhFSz
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 25, 2021
A Q3 elejére már egész szépen kialakult egy száraz ív, ennek ellenére a versenyzők intermediate gumikon gördültek ki a boxból. George Russell volt az első, aki kérte a csapatát, hogy készítsék be a slickeket, majd később ő volt az első azok közül is, akik váltottak a sima futófelületű abroncsokra. Mögötte azonnal érkezett Sainz és Norris, majd szépen sorban a többiek is, aki azonban későn jött, az ráfázott, mert nem maradt elég ideje bemelegíteni a gumikat. Hamilton emellett még egy szokatlan hibát is elkövetett: a hétszeres világbajnok a boxba való behajtás közben ütközött a betonfalnak, megrongálva a Mercedes első szárnyát.
Lewis Hamilton hits the pit lane wall! 😯
— Formula 1 (@F1) September 25, 2021
His front wing is damaged – and he faces a race against time to put in another flying lap #RussianGP #F1 pic.twitter.com/txQInKXk50
Nem véletlenül emeltem ki az előző bekezdésben Norrist, Sainzot és Russellt, ugyanis ők voltak azok, akik a Q3 végén még javítani tudtak idejükön, köszönhetően a korai kerékcserének. Eleinte Hamilton vezetett, az utolsó pillanatokban azonban Sainz vette át a vezetést. Őt követte Norris, aki fél másodperccel még a ferrarisnál is jobb időre volt képes, végül pedig érkezett Russell, aki újfent parádézott és a 3. helyre hozta be a Williams-Mercedest. Hamilton csak a 4. helyről rajtolhat holnap, Bottas a 7. kockában fog állni, míg Sergio Pérez – akinek a feladata elsősorban az lenne, hogy nehezítse meg Hamilton dolgát – csak a 9. helyről várhatja a piros lámpák kialvását.

2 válasz
Hozzászólások lezárva.