Marc Marquez kedvenc pályái közül a harmadik érkezik, ezúttal a COTA Amerikában. Ha másból nem, az elképesztő eredménysorozatokból is könnyen kitalálható, milyen pályák fekszenek neki. A legkönnyebben arról lehet megjegyezni, hogy egyszerűen balos vonalvezetésű pályáról beszélünk. Ha mindez nem lenne elég, a tavalyi sérülés még jobban felerősítette ezt a különleges kapcsolatot. A sérülés, és a lassú felépülés hátulütője, hogy a jobb kanyarokban sokkal több hátránya van fizikailag.
Marc Marquez legsikeresebb pályái közé tartozik Sachsenring, Aragon, Indianapolis (amíg a naptárban volt), és természetesen a COTA, azaz a Circuit of the Americas. Hozzá sorolhattuk volna Laguna Secát is, ahol azonban csak egyetlen évben indult – 2013-ban meg is nyerte azt a futamot. Ami közös bennük, hogy mind balos pályák. A legbrutálisabb sorozat alighanem a Sachsenringhez fűződik, ahol 2010 óta kategóriától függetlenül verhetetlen a futamokon. Emellett az időmérőn is idén először nem sikerült a leggyorsabbnak lennie. Még ebben az eredményekben szegényebb 2021-es évadban is ha máshol nem, de a kedvenc pályáin sikerült jól szerepelni: Sachsenringen nyert, Aragonban második lett.

Austin 2013 óta része a MotoGP naptárnak. Marquez ebben az évben debütált a legnagyobbak között, és a 2. versenyhétvégén meg is szerezte első győzelmét. Az ezt követő években nem is talált legyőzőre, 2018-ig minden versenyt megnyerve. 2019-ben is jó úton haladt a győzelem felé. Már több másodperccel vezetett, amikor a hátsó hosszú egyenes végi féktávon elesett – ami után Rins Rossit legyőzve szerezte első győzelmét. Így ő az egyetlen Marquezen kívül a királykategóriában, akinek ez sikerült. Rajta kívül Rossinak van még Amerikához köthető győzelme – az egyik leglegendásabb – Laguna Secából és Indianapolisból. Noha a MotoGP érában volt korábban párhuzamosan 3 pálya is az Egyesült Államokban, a két legendás helyszín nem maradt meg hosszú távon. Maradt hát a COTA, az európai beütéses amerikai pálya.
Amiben különleges hétvége vár ránk, hogy Katart leszámítva majdnem 2 év után lesz újra Európán kívüli helyszínen verseny. Bár a texasi pályán elég sok Európából ismert rész van (Silverstone, Istanbul kanyarjai, Hockenheim aréna szektora), a célegyenes végi hatalmas emelkedőről könnyen felismerhető. A fő esélyesek közé alighanem Marquezt is oda lehet sorolni – sokkal inkább, mint a Suzukit, hiába Rins az utolsó futamgyőztes. A hosszú egyenesek miatt általában a Ducatik is jól szoktak menni, nem beszélve a világbajnoki cím várományosáról, Quartararoról.

Képek forrása: motogp.com