A Pirelli közzétette a gumiválasztást a szezon hátralévő futamaira!
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítójának nehéz dolga volt, hiszen Losailba és Dzsiddába először utazik el a Száguldó Cirkusz, míg Törökországban nyolc év kihagyás után tavaly volt az első futam.
A katari hétvégét illetően a legkeményebb variáció mellett döntött az olasz cég, a csapatok rendelkezésére itt a C1-es, a C2-es és a C3-as keverék fog állni. A MotoGP-ből ismert, 5.4 km-es pályából több mint ezer métert a célegyenes tesz ki, középső részén pedig gyors, egymásba fűződő kanyarok találhatók, ahol nagyon fontos tényező lesz az abroncsok tartóssága.
Isztambulba tavaly szintén a legkeményebb triót vitte a Pirelli, a tapasztalatok alapján idén egy kissé meglágyult Mario Isola szíve, illetve a kínálat is: ezúttal a C2-es, a C3-as és a C4-es verziókból válogathatnak a csapatok. Tavaly nem sokkal a verseny előtt aszfaltozták újra a pályát, ami emiatt rendkívül alacsony tapadással rendelkezett az egész hétvége folyamán, amit ráadásul nehezített az esős időjárás is. Ezen próbálnak idén segíteni a lágyabb gumikínálattal.

Tavaly óta egyébként egy úgynevezett “vízrobbantó” technológiával is kezelték az isztambuli pálya aszfaltját, melynek célja szintén a tapadás növelése volt. Az eljárást az elmúlt években többnyire Szingapúrban alkalmazták, ahol a hétköznapokon közútként használt útfelületet meglehetősen gyakran kell újraaszfaltozni, ezért van szükség a különleges technológiára.
A pálya vonalvezetésén történt átalakítások ellenére nem lesz változás a korábban bejelentettekhez képest az Abu Dhabi Nagydíjat illetően, ide a három leglágyabb szettből szállítanak majd.
helyszín | kemény | közepes | lágy | |
16. | Istanbul Park | C2 | C3 | C4 |
17. | COTA | C2 | C3 | C4 |
18. | Autódromo Hermanos Rodríguez | C2 | C3 | C4 |
19. | Interlagos | C2 | C3 | C4 |
20. | Losail | C1 | C2 | C3 |
21. | Jeddah | C2 | C3 | C4 |
22. | Yas Marina | C3 | C4 | C5 |