A Formula Scout értesülései szerint 2022-ben bevezetnének egy push-to-pass rendszert a regionális formula Európa-bajnokságban!
A Formula Regional European Championship sorozat annak 2019-es megalapítása óta versenyez a Tatuus T-318-as versenygépeivel, amely egy modern biztonsági elemekkel rendelkező, korszerű, F3-as specifikációjú versenyautó, előzni azonban az eddigi tapasztalatok szerint nagyon nehéz vele. A legutóbbi, valenciai fordulóban például a két verseny első köreit leszámítva összesen öt előzést regisztráltak, illetve a szezon eddigi tizenhat versenyén minden egyes alkalommal a pole-pozícióból rajtoló versenyző szelte át elsőként a célvonalat.
A hiteles információiról ismert Formula Scout értesülései szerint a széria vezetői dolgoznak a probléma kiküszöbölésén, amely az elsődleges hírek szerint egy push-to-pass rendszer lehet. Semmiféle konkrét információ nem áll még rendelkezésre, így itt hangsúlyozom, hogy jelenleg még minden csak találgatás, mindenesetre a forrás szerint az új rendszer használata beszabályozott keretek között történne. Meg lenne határozva például az is, hogy legfeljebb hány extra lóerő löketet adhat a push-to-pass, valamint az is, hogy egy futam során hány alkalommal lehetne használni. Hasonlóra a FRECA egyik jogelőd sorozatában, a Formula-Renault Európa-kupában, illetve az azóta szintén megszűnt GP3 Series-ben volt példa még 2012-ben, illetve 2017-ben, amikor a DRS használata volt korlátozva.

Érdekes lenne látni, hogy a fiatal versenyzők miként alkalmazkodnak az előzést segítő rendszerhez, amelyet más együléses szériákban a mai napig alkalmaznak különböző formákban. A japán Super Formula sorozatban például az üzemanyag-átfolyás szabályozására épül a P2P, az Indy Lights-ban pedig a versenyzők 50 extra lóerőt aktiválhatnak, ha az előttük haladó autóhoz képest egy másodpercen belül haladnak. A Formula E-ben a pálya egy bizonyos, az ideális íven kívül kijelölt nyomvonalán kell áthaladniuk a versenyzőknek ahhoz, hogy az ún. támadó üzemmódot aktiválják.