Hét év után visszatért a Hungaroringre a Team Creventic által promótált széria, a 24H Series. Legyünk őszinték: valószínűleg mindenki látott már színvonalasabb és eseménydúsabb sportautó-futamot, ennek ellenére a helyszínre kilátogató nézők számára minden bizonnyal temérdek élménnyel szolgált a 12 órás megmérettetés.
A nevezési listától nem igazán estünk hasra: többségében amatőr versenyzők és csapatok, a felső kategóriát képviselő GT3-as mezőnyben egyetlen PRO minősítésű pilótát találhattunk, a német Pierre Kaffert. Összesen egyébként hat GT3-as autó nevezett a hétvégére (két Mercedes, két Porsche, valamint egy-egy Audi és BMW), az alsóbb kategóriás autók között pedig találhattunk egyebek mellett két-két TCR Golfot és Audit is. A versenyt két részletben tartották: az első két órát szombat késő délután bonyolították le, a maradék tíz órára pedig vasárnap került sor.
Az első százhúsz perces blokk kellemes izgalmakat tartogatott, a 63 kör alatt ugyanis három különböző autó is állt a mezőny élén. A legjobban az 58-as MP Racing Mercedes (Thomas Gostner – David Gostner – Corinna Gostner) rajtolt, a zöld AMG azonban az első kanyarban belecsúszott a 91-es Herberth Motorsport Porschéba (Daniel Allemann – Ralf Bohn – Alfred Renauer). Az összeszedett sérülés ellenére Bohn viszonylag hamar versenyképes tempót tudott felvenni, megelőzve előbb a 92-es testvérautót (Jürgen Häring – Bobby Gonzales – Tim Müller – Marco Seefried), majd a vezetést is átvéve a 85-ös CP Racing Mercedestől (Charles Putman – Charles Espenlaub – Joe Foster – Shane Lewis). A 91-es később szerencsétlenül járt, amikor egy Code 60-as fázis alatt állt ki tankolni, Bohn azonban ismét visszakapaszkodott, majd amikor Charles Espenlaub az 5-ös kanyarban hibázott, a német a vezetést is visszavette és meg is őrizte azt.
#24HSERIES | The chequered flag is out, and @herberthmotors1 (91) goes into the overnight intervention in the overall lead of the #12hHUNGARY.
— 24H SERIES (@24HSERIES) October 2, 2021
Back in TCE, @autoramaag currently holds a 1-2 (1 and 112) over #ACMotorsport (188).#ThisisEndurance pic.twitter.com/eBejfPSftd
Vasárnap folytatódott a Herberth Motorsport és a CP Racing csatája. A 91-es megőrizte a vezetést a rajtot követően, a 85-öst azonban megelőzte a 92-es Porsche. Az amerikai Mercedes ekkor úgy döntött, hogy hosszú első etapot teljesít, majd egy számukra kiváló időpontban jött Code 60-at kihasználva a vezetést is átvették. A két autó innentől kezdve folyamatosan váltogatta egymást az első helyen, kiváló csatát vívtak a pályán és a boxban is, a táv háromnegyedénél azonban néhány szupergyors etapnak köszönhetően a Porsche viszonylag nagyobb előnyre tudott szert tenni. Ezt már meg is őrizték a leintésig, így sikerült megszerezni idei negyedik futamgyőzelmüket!
„Remek verseny volt, kemény küzdelmet vívtunk a CP Racing autójával. Nagyon jó stratégiájuk volt, úgyhogy mindent bele kellett adnunk. Köszönettel tartozunk a csapatnak, igazán kiváló munkát végeztek ma is, ahogyan az egész szezon során. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, remélhetőleg Sebringben ugyanitt folytatjuk!” – fogalmazott Albert Renauer a leintést követően a Radio Le Mans-nak.
#24HSERIES | Hard-earned (but no less deserved) victory for @herberthmotors1 (91) at the #12hHUNGARY. @autoramaag (112) is your winner in TCE. pic.twitter.com/Wa8ysRbrSm
— 24H SERIES (@24HSERIES) October 3, 2021
A CP Mercedes mögött a Rutronik Racing by TECE 18-as Audija (Michael Doppelmayr – Pierre Kaffer – Elia Erhart – Swen Herberger) végzett a 3. helyen, miután hat perccel a leintés előtt egy másik audis alakulat, az 500-as Car Collection Motorsport autó (Nathanael Berthon – Martin Lechmann – Martin Rump) egyszerűen félrehúzódott előlük. A Car Colletction amúgy kiváló versenyt futott, még annak ellenére is, hogy a rádió hibája miatt folyamatosan kommunikációs problémák és félreértések adódtak a versenyzők és a boxfal között, és egyszer a benzinjük is kifogyott. A Herberth Motorsport 92-es autója váltóhiba miatt kiesett.
#24HSERIES | Drama for #CarCollection (500), currently 2nd overall, as the Audi slows on-track on the approach to T12. Has the R8 Evo II run out of fuel?#12hHUNGARY pic.twitter.com/4R72sxDh4i
— 24H SERIES (@24HSERIES) October 3, 2021
Ami a TCR-kategóriát illeti, az Autorama Motorsport és a Wolf-Power Racing által közösen indított 112-es Volkswagen Golf (Miloš Pavlović – Christoph Lenz – Jasmin Preisig – Emil Heyerdahl) zsinórban negyedszer nyert, megelőzve a 188-as AC Motorsport Audit (Stephane Perrin – Mathieu Detry), valamint a csapat másik autóját, az 1-es rajtszámút (Constantin Kletzer – Lukasz Stolarcyk – Emil Heyerdahl – Fabian Danz).
A részletes végeredmény elérhető >> ide kattintva <<
A szezonzáró, 24 órás versenyt november 18. és 20. között rendezik Sebringben.