Bizonytalanná vált Olivier Pla jövője a Meyer Shank Racingnél: sajtóértesülések szerint Helio Castroneves indul a francia pilóta helyett a szezonzáró hétvégén, a Road Atlantán!
A 60-as MSR Acura teljes szezonos pilótái Dane Cameron és Olivier Pla voltak a szezon folyamán. Melléjük csatlakozott az endurance fordulókban Juan-Pablo Montoya, a daytonai 24 óráson pedig még A. J. Allmendinger is. A szezonból még kettő futam van hátra, a DPi-kategóriát azonban csak a Road Atlantán megrendezésre kerülő tíz órás verseny érinti, az ún. Petit Le Mans [magyarul kis Le Mans, amerikai Le Mans-ként is szokták emlegetni – a szerk.], melyet november 13-án rendeznek. Itt azonban a Sportscar365 értesülései szerint már nem Pla lesz Cameron és Montoya váltótársa.
A lap úgy tudja, hogy a regnáló IMSA DPi-bajnok, daytonai 24 órás győztes és négyszeres Indy 500-győztes Hélio Castroneves fog beülni a rózsaszín-fekete versenygépbe. A hivatalos IMSA-dokumentumok szerint a Meyer Shank Racing benevezte a brazil pilótát a Petit Le Mans előtti hivatalos tesztre Cameronnal és Montoyával együtt, sőt a hírek szerint jövőre egy teljes szezonos ülésért is versenyben van. A Sportscar365 úgy tudja, a csapat az elmúlt néhány versenyen nem volt megelégedve Pla teljesítményével, ezért fogják leváltani. A lap kereste az üggyel kapcsolatban a Meyer Shank Racinget, az egyik társtulajdonos, Mike Shank azonban nem volt hajlandó nyilatkozni.
Amennyiben Castroneves jövőre valóban full-time szerződést kapna, úgy teljesen új felállása lenne az MSR-nek, Dane Cameron ugyanis szinte biztosan a Porsche fejlesztőpilótája lesz, ahogyan arról korábban már beszámoltunk.

Bővítené felállását jövőre a Chip Ganassi Racing: a csapat jövőre a hírek szerint már két Cadillac DPi-t indít, melynek állítólag már a pilótáit is kiválasztották!
A Chip Ganassi Racing várhatóan napokon belül bejelenti, hogy a 2022-es szezonban már két, teljes szezonos Cadillacet indít – erről szintén a Sportscar365 számolt be tegnap. Azt már korábban bejelentette a csapat, hogy Renger van der Zande jövőre is marad az istállónál. A holland már idén is a csapat versenyzője, és kulcsszerepet játszott az öt dobogós helyezés, köztük a belle isle-i győzelem megszerzésében.
Egy kétautós felállás esetén van der Zande mellé három, teljes szezonos versenyző kell. A lap információi szerint a legnagyobb esélyesek a le mans-i és daytonai 24 órás győztes Sébastien Bourdais, valamint a kétszeres le mans-i győztes, WEC bajnok, IMSA GT-bajnok, Porsche-szuperkupa bajnok Earl Bamber, velük együtt pedig a korábbi GP3-as bajnok, le mans-i kategóriagyőztes Alex Lynn is csatlakozhat az istállóhoz.
Pályafutása korábbi részében Bourdais versenyzett már Chip Ganassi csapatában. A francia 2016-os le mans-i kategóriagyőzelmét a Ford színeiben érte el, mely gépek versenyeztetéséért akkoriban Ganassiék feleltek, egy évvel később pedig ugyancsak a Ford Chip Ganassi Racing színeiben szerzett kategóriagyőzelmet Daytonában. A hírek szerint egyébként Bourdais és Bamber augusztusban már részt is vettek egy privát teszten a csapattal a Road Americán.
A CGR ügyvezető igazgatója, Mike Hull korábban megerősítette, hogy a Peugeot-val kötött szerződése okán Kevin Magnussen 2021 végén biztosan elhagyja a csapatot, ugyanakkor nem tartja valószínűnek, hogy jövőre két autót indítsanak. Nagyon úgy tűnik, hogy az elmúlt hetekben ez megváltozott, sőt Bourdais esetében az is valószínű, hogy a Cadillac 2023-ban debütáló LMDh-programjának is az egyik pilótája lesz. Felmerültek egyébként olyan hírek is, hogy a Chip Ganassi Racing már a Petit Le Mans-on bevetné a második Cadillacet, ez azonban többek között amiatt sem fog megvalósulni, hogy Bourdais-t az idei szezonban még a JDC-Miller Motorsporthoz köti szerződés az endurance fordulókra.
There’s an exciting road ahead for Cadillac Racing 🏎💨 #CadillacRacing #IMSA pic.twitter.com/cRZPeoWcet
— Cadillac (@Cadillac) August 26, 2021