Nick Cassidy versenyez a hétvégén Albon helyén, míg a háttérben BoP botrány van kialakulóban!

A hétvégén rendezik a DTM szezonzáróját a Norisringen, amiről majd egy részletesebb cikket is olvashattok egy kis esélylatolgatással. Történt azonban egy és más időközben, amit ebben az írásban foglalunk össze.

Ma délután tudtuk meg, hogy a 23-as Red Bull/AF Corse Ferrariban lehetőséget kap Nick Cassidy Alex Albon helyén. A duót eredetileg úgy jelentették be az autóba a szezon előtt, hogy a DTM és F1 ütközései esetén Cassidy váltja majd Albont, miközben az új-zélandi a Formula E-ben futott teljes évet a Virgin színeiben. Mivel azonban az elektromos széria szezonja már augusztus közepén befejeződött, Cassidy bármikor gond nélkül bevethető lett volna. Közben Albon pole-ból rajtolva nyerte meg a második nürburgringi futamot, és innentől – bár inkább csak matematikailag – a bajnokesélyesek közé került. Emiatt a Red Bull jóváhagyta számára, hogy az F1-es Holland Nagydíj idején a DTM mezőnyével Ausztriába utazzon. Annak ellenére, hogy a múlt hétvégén a Hockenheimringen mindent beleadott, és 5. az összetettben, már matematikailag sem esélyes a címre, ezért a Red Bull úgy döntött, hogy esélyt ad Cassidynek, míg Albon az F1-es Török Nagydíjra utazik a csapattal. A 27 éves új-zélandi amúgy nem most debütál a DTM-ben. A 2019-es hockenheimi szezonzárón indult szabadkártyásként, egy Lexus LC500 volánja mögött, a DTM és Super GT egyetlen közös hétvégéjén.

A kevésbé pozitív hírekre váltva, sokatoknak feltűnhetett, hogy a BMW kimondottan gyenge fordulót teljesített a múlt hétvégén, ennek pedig nem annyira prózai okai voltak. A GT3-as versenyzés meghatározó eleme (a TCR-hez hasonlóan) a teljesítmény kiegyenlítés a különböző, alapvetően nagyon eltérő autók között. Idén pedig jól működött a BoP a DTM-ben, ami nem teljesen követte a többi GT3-as széria szabályozásait. Elöljáróban azt érdemes tudni, hogy a zolderi második futamtól arrafelé Marco Wittmann nagyon erősen teljesített, és a böhöm nagy BMW M6-os meglepően gyors volt a Red Bull Ringen és Assenben is. Hockenheim előtt aztán BMW versenygépek kaptak 0.02 barnyi turbónyomás csökkentést, ami elég hamar éreztette a hatását, hiszen szombaton nagyon rossz helyre kvalifikált a három autó, és egyedül Timo Glock tudott elcsípni egy pontocskát.

Tehát mondhatni jogosan érkezett a BoP szigorítás, csak “túl jól sikerült.” Tény, hogy a bajnokesélyes Wittmannt a sérült autó is hátráltatta, a teljesítményvesztés megnehezítette harcát a többi élmenővel és a középmezőnyben küzködött amíg ki nem állt a futamból. Ennek hatására a Walkenhorst Motorsport és Rowe Racing megkereste a sorozat vezetőit szombat este, és vasárnap reggelre (a második időmérő előttre) kértek egy tesztet, amiben az autó az asseni és a hockenheimi beállításokkal is futott volna pár kört, hogy újratárgyalják a BoP-t. A Motorsport értesülései szerint a DTM vezetése hajlott volna is erre, azonban a többi csapat (akiknek együttesen bele kellett volna egyeznie) hallani sem akart róla. Ugye ezt hívják sportpolitikának…

A történet utóéletét tudjuk: vasárnap egyik BMW sem szerzett pontot Hockenheimben, Wittmann pedig már csak matematikailag esélyes a bajnoki címre. A “legszebb” az egészben az, hogy a csapatok már Hockenheim előtt tudták, hogy a BMW-k a Norisringen újabb 0.024 bar turbónyomást veszítenek majd, amit Wittmann egyszerűen hihetetlennek nevezett.

Címlapkép forrása: XPB Images
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

2 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.