A hétvégén Csehországban folytatódik a WTCR szezonja, míg TCR Europe évad a végéhez ért, és Barcelonában hirdet bajnokot a széria. A hírek pedig mindkét bajnokságból csak úgy özönlöttek az utóbbi napokban, ezeket igyekeztünk összeszedni nektek.
Még a múlt héten számoltunk be róla, hogy a WTCR-ben hazai pályán indul majd szabadkártyásként -a lassan senki számára sem ismeretlen – Petr Fulín, saját csapatának Cuprájával. A cseh versenyző/csapatfőnök mellett a TCR Europe fordulóban is láthatunk majd két új érkezőt, akik szintén a spanyol márka autóival indulnak. Két héttel ezelőtt, Monzában a spanyol RC2 Junior Team egyik Cupráját a Campeonato de España Resistencia bajnokságot vezető Rubén Fernández terelgette (igencsak eredményesen), ezúttal pedig öccse, Felipe kapja meg az autót, aki ugyan abban a szériában fut teljes szezont és jelenleg ötödik az összetettben. A mai nap során pedig egy újabb érkező került fel a nevezőlistára. Az olasz Giacomo Ghermandi az idei szezont a TCR Eastern Europe-ban teljesítette (11. lett), a szlovén Lema Racing színeiben. A 36 éves versenyző egy régi Cuprával kezdte meg az évet, majd az utolsó két fordulóra megkapta az új modellt, amellyel Barcelonában is indul a hétvégén.

Kettőjük mellett egy harmadik új Cuprásunk is lesz, őt azonban senkinek sem kell bemutatni. Ugyanis Klim Gavrilovról van szó, aki saját csapatának Audijával versenyzett eddig a szezon során, az évadzáróra pedig egy Cuprát kap az Azconát és Leonovot indító Volcano Motorsporttól. Gavrilov elvileg még nem döntötte el, hogy milyen autóval vágjon neki a 2022-es szezonnak, így egy éles teszt is lesz számára a “cuprás bevetés.”
Ha már szóba jött Mikel Azcona neve, mi is elég sokat fejtegettük az elmúlt hetekben, hogy vajon miként is oldja meg a WTCR és TCR Europe fordulók ütközését? A spanyol pedig ezügyben nyilatkozott tegnap a Touring Car Times-nak. Hatalmas szerencséjére, szombaton nem kell Csehországban lennie, hiszen aznap a FIM Endurance-világbajnokság hatórás futamát rendezik a pályán. Emiatt a WTCR edzések és időmérő pénteken lesznek, ezt követően pedig Barcelonába utazhat szombatra, hogy teljesítse a TCR Europe kvalifikációt, és rajthoz álljon az első futamon. Mivel kényelmes, 53 pontos előnye van a bajnokság élén, az időmérő eredményétől függetlenül annyi a dolga, hogy Franco Girolami előtt végezzen, ezzel pedig már szombaton megszerezné a bajnoki címet. Ideális állapotok közepette tehát már vasárnap ismét Csehországban versenyezne, persze ehhez szombaton bajnoknak kell lennie- ha ez nem történik meg, jó kérdés, hogy mihez kezd a hétvégéje utolsó napjával.
Nem utolsó sorban pedig, a jó öreg kompenzációs súlyváltozás is megérkezett a cseh WTCR forduló előtt. Azt hangsúlyozni kell, hogy ez nem BoP alakítás, tehát turbónyomás és a minimális hasmagasság egyik modellnél sem változik. Az érintett három autó pedig a Cupra, a Hyundai és a Lynk&Co. A spanyol modell 20 kilóval lesz nehezebb (ami mondjuk “el is veheti Azcona kedvét”, ha szombaton nem szerzi meg az Európa-kupa címét- bár ebbe Zengő Zolinak is lesz beleszólása), míg a Hyundai és Lynk tízzel. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Cupra és az Audi egyforma nehezek lesznek (minimum 1285 kg), ami még mindig ötvennel kevesebb mint a Hyundai és Lynk&Co, illetve hatvannal könnyebb a Hondáknál.