🇹🇷 FP2: A második szabadedzést is Hamilton nyerte Isztambulban

A Mercedes brit pilótája a délelőtti első szabadedzés után a csendes, de mégis eseménydús FP2-t is behúzta, ráadásul tovább javította a pályacsúcsot is. Jelen pillanatban 1:23.804 a legjobb idő, ami alatt embervezette személygépjárművel körbeértek az isztambuli pályán.

A gyakorlás elején Giovinazzi és a két Haas viharzott ki elsőként a pályára, majd szép lassan megérkeztek a többiek is, más és más gumiszetteken. Eleinte Charles Leclerc volt a leggyorsabb, azonban mindjárt az első percekben egy igazán érdekes esemény vette el a nézők figyelmét. A hátsó, hosszú egyenes végén nagyon visszalassítottak a versenyzők, Alonso és az egyik Aston Martin szinte meg is állt a pálya közepén, amikor feltűnt mellettük két másik versenyautó. Szabadedzésről lévén szó, nem volt vizsgálódás az ügyben, de a hétvége további részében bizonyosan nem lennének ilyen elnézők a versenybírók hasonló esetben.

Bizarr pillanatok az FP2 első perceiben

Nem sokkal ezután Latifi pördült meg a 9-es kanyarban, miután túl sok tempót próbált bevinni a kanyarba és elveszítette a Williams hátulját. A kanadai ezt az edzés végén még egyszer eljátszotta ugyanígy, ugyanitt, szinte mintha az első eset ismétlését láttuk volna. Räikkönen szintén vitt némi színt az amúgy elég csendes edzésbe: a 2007-es világbajnok kulacsából a cipőjére folyt az itala, majd rádión finoman kiosztotta a csapatot, hogy egy ennyire egyszerű alkatrészt sem tudnak működésre bírni.

Leclerc csakhamar megdöntötte a körrekordot és folyamatosan javította saját legjobb idejét, az első húsz perc végén viszont egyre többen kezdték el az időmérős próbálkozásokat a lágy keverékű gumikon. Hamilton vette át a vezetést, majd a brit tovább javította idejét, miközben Verstappen az edzés ezen szakaszában több mint kilenc tizeddel maradt el tőle.

Hiába a különleges festés, a Red Bull nem kezdett túl erősen a Török Nagydíj hétvégéjén

Az utolsó húsz perc szokás szerint a versenyszimulációké volt, ahol Bottas mellett Sainzot volt érdemes figyelni. A Ferrari spanyol pilótája lágy keverékű gumikon csak nagyon keveset futott, hiszen miután ő az erőforrásegységek cseréje miatt eleve csak a mezőny végéről rajtolhat vasárnap, számára az időmérő-szimulációknak igazán semmi jelentőssége nem volt, ő végig a versenyre gyúrt. Bottasnak pedig a Mercedes szán fontos szerepet, hiszen ha a finn Verstappen elé tudná kvalifikálni magát holnap, akkor egy kontrollált versenytempóval elő tudná segíteni Hamilton felzárkózását a rajtrácsbüntetését követően. Erre egyébként minden esélye meg is van, hiszen a Red Bull eddig nem igazán találja a beállításokat, Verstappen az utolsó tíz percben is még vibrációra panaszkodott.

Az edzés utolsó perceiben még Gasly és Mazepin is bemutatott egy-egy piruettet Latifi mellett, az idők azonban szokás szerint már nem javultak ilyenkor. Hamilton újabb edzést húzott be, Leclerc korai gyorsköreinek köszönhetően megtartotta a 2. helyet, a 3. pedig Bottas lett. Az edzés legvégén, már a leintés után még az Alpine-nak akadtak kisebb problémái, Esteban Ocon ugyanis egy rajtpróba alkalmával nem tudott eljönni a rajtrácsról, a szerelőknek kellett betolni az autót a garázsba.

A második szabadedzés részletes eredményei [kép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala]

A harmadik szabadedzést magyar idő szerint holnap délelőtt 11 órától rendezik Törökországban.

Címlapkép forrása: Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.