đŸ‡čđŸ‡· FP2: A mĂĄsodik szabadedzĂ©st is Hamilton nyerte Isztambulban

A Mercedes brit pilĂłtĂĄja a dĂ©lelƑtti elsƑ szabadedzĂ©s utĂĄn a csendes, de mĂ©gis esemĂ©nydĂșs FP2-t is behĂșzta, rĂĄadĂĄsul tovĂĄbb javĂ­totta a pĂĄlyacsĂșcsot is. Jelen pillanatban 1:23.804 a legjobb idƑ, ami alatt embervezette szemĂ©lygĂ©pjĂĄrmƱvel körbeĂ©rtek az isztambuli pĂĄlyĂĄn.

A gyakorlĂĄs elejĂ©n Giovinazzi Ă©s a kĂ©t Haas viharzott ki elsƑkĂ©nt a pĂĄlyĂĄra, majd szĂ©p lassan megĂ©rkeztek a többiek is, mĂĄs Ă©s mĂĄs gumiszetteken. Eleinte Charles Leclerc volt a leggyorsabb, azonban mindjĂĄrt az elsƑ percekben egy igazĂĄn Ă©rdekes esemĂ©ny vette el a nĂ©zƑk figyelmĂ©t. A hĂĄtsĂł, hosszĂș egyenes vĂ©gĂ©n nagyon visszalassĂ­tottak a versenyzƑk, Alonso Ă©s az egyik Aston Martin szinte meg is ĂĄllt a pĂĄlya közepĂ©n, amikor feltƱnt mellettĂŒk kĂ©t mĂĄsik versenyautĂł. SzabadedzĂ©srƑl lĂ©vĂ©n szĂł, nem volt vizsgĂĄlĂłdĂĄs az ĂŒgyben, de a hĂ©tvĂ©ge tovĂĄbbi rĂ©szĂ©ben bizonyosan nem lennĂ©nek ilyen elnĂ©zƑk a versenybĂ­rĂłk hasonlĂł esetben.

Bizarr pillanatok az FP2 elsƑ perceiben

Nem sokkal ezutĂĄn Latifi pördĂŒlt meg a 9-es kanyarban, miutĂĄn tĂșl sok tempĂłt prĂłbĂĄlt bevinni a kanyarba Ă©s elveszĂ­tette a Williams hĂĄtuljĂĄt. A kanadai ezt az edzĂ©s vĂ©gĂ©n mĂ©g egyszer eljĂĄtszotta ugyanĂ­gy, ugyanitt, szinte mintha az elsƑ eset ismĂ©tlĂ©sĂ©t lĂĄttuk volna. RĂ€ikkönen szintĂ©n vitt nĂ©mi szĂ­nt az amĂșgy elĂ©g csendes edzĂ©sbe: a 2007-es vilĂĄgbajnok kulacsĂĄbĂłl a cipƑjĂ©re folyt az itala, majd rĂĄdiĂłn finoman kiosztotta a csapatot, hogy egy ennyire egyszerƱ alkatrĂ©szt sem tudnak mƱködĂ©sre bĂ­rni.

Leclerc csakhamar megdöntötte a körrekordot Ă©s folyamatosan javĂ­totta sajĂĄt legjobb idejĂ©t, az elsƑ hĂșsz perc vĂ©gĂ©n viszont egyre többen kezdtĂ©k el az idƑmĂ©rƑs prĂłbĂĄlkozĂĄsokat a lĂĄgy keverĂ©kƱ gumikon. Hamilton vette ĂĄt a vezetĂ©st, majd a brit tovĂĄbb javĂ­totta idejĂ©t, miközben Verstappen az edzĂ©s ezen szakaszĂĄban több mint kilenc tizeddel maradt el tƑle.

HiĂĄba a kĂŒlönleges festĂ©s, a Red Bull nem kezdett tĂșl erƑsen a Török NagydĂ­j hĂ©tvĂ©gĂ©jĂ©n

Az utolsĂł hĂșsz perc szokĂĄs szerint a versenyszimulĂĄciĂłkĂ© volt, ahol Bottas mellett Sainzot volt Ă©rdemes figyelni. A Ferrari spanyol pilĂłtĂĄja lĂĄgy keverĂ©kƱ gumikon csak nagyon keveset futott, hiszen miutĂĄn Ƒ az erƑforrĂĄsegysĂ©gek cserĂ©je miatt eleve csak a mezƑny vĂ©gĂ©rƑl rajtolhat vasĂĄrnap, szĂĄmĂĄra az idƑmĂ©rƑ-szimulĂĄciĂłknak igazĂĄn semmi jelentƑssĂ©ge nem volt, Ƒ vĂ©gig a versenyre gyĂșrt. Bottasnak pedig a Mercedes szĂĄn fontos szerepet, hiszen ha a finn Verstappen elĂ© tudnĂĄ kvalifikĂĄlni magĂĄt holnap, akkor egy kontrollĂĄlt versenytempĂłval elƑ tudnĂĄ segĂ­teni Hamilton felzĂĄrkĂłzĂĄsĂĄt a rajtrĂĄcsbĂŒntetĂ©sĂ©t követƑen. Erre egyĂ©bkĂ©nt minden esĂ©lye meg is van, hiszen a Red Bull eddig nem igazĂĄn talĂĄlja a beĂĄllĂ­tĂĄsokat, Verstappen az utolsĂł tĂ­z percben is mĂ©g vibrĂĄciĂłra panaszkodott.

Az edzĂ©s utolsĂł perceiben mĂ©g Gasly Ă©s Mazepin is bemutatott egy-egy piruettet Latifi mellett, az idƑk azonban szokĂĄs szerint mĂĄr nem javultak ilyenkor. Hamilton Ășjabb edzĂ©st hĂșzott be, Leclerc korai gyorsköreinek köszönhetƑen megtartotta a 2. helyet, a 3. pedig Bottas lett. Az edzĂ©s legvĂ©gĂ©n, mĂĄr a leintĂ©s utĂĄn mĂ©g az Alpine-nak akadtak kisebb problĂ©mĂĄi, Esteban Ocon ugyanis egy rajtprĂłba alkalmĂĄval nem tudott eljönni a rajtrĂĄcsrĂłl, a szerelƑknek kellett betolni az autĂłt a garĂĄzsba.

A måsodik szabadedzés részletes eredményei [kép forråsa: F1 hivatalos Twitter oldala]

A harmadik szabadedzĂ©st magyar idƑ szerint holnap dĂ©lelƑtt 11 ĂłrĂĄtĂłl rendezik TörökorszĂĄgban.

Címlapkép forråsa: Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.