A Mercedes brit pilĂłtĂĄja a dĂ©lelĆtti elsĆ szabadedzĂ©s utĂĄn a csendes, de mĂ©gis esemĂ©nydĂșs FP2-t is behĂșzta, rĂĄadĂĄsul tovĂĄbb javĂtotta a pĂĄlyacsĂșcsot is. Jelen pillanatban 1:23.804 a legjobb idĆ, ami alatt embervezette szemĂ©lygĂ©pjĂĄrmƱvel körbeĂ©rtek az isztambuli pĂĄlyĂĄn.
A gyakorlĂĄs elejĂ©n Giovinazzi Ă©s a kĂ©t Haas viharzott ki elsĆkĂ©nt a pĂĄlyĂĄra, majd szĂ©p lassan megĂ©rkeztek a többiek is, mĂĄs Ă©s mĂĄs gumiszetteken. Eleinte Charles Leclerc volt a leggyorsabb, azonban mindjĂĄrt az elsĆ percekben egy igazĂĄn Ă©rdekes esemĂ©ny vette el a nĂ©zĆk figyelmĂ©t. A hĂĄtsĂł, hosszĂș egyenes vĂ©gĂ©n nagyon visszalassĂtottak a versenyzĆk, Alonso Ă©s az egyik Aston Martin szinte meg is ĂĄllt a pĂĄlya közepĂ©n, amikor feltƱnt mellettĂŒk kĂ©t mĂĄsik versenyautĂł. SzabadedzĂ©srĆl lĂ©vĂ©n szĂł, nem volt vizsgĂĄlĂłdĂĄs az ĂŒgyben, de a hĂ©tvĂ©ge tovĂĄbbi rĂ©szĂ©ben bizonyosan nem lennĂ©nek ilyen elnĂ©zĆk a versenybĂrĂłk hasonlĂł esetben.
Turns 12-14 are slow, but not usually this slow đ#TurkishGP đčđ· #F1 pic.twitter.com/ct4D8E22IN
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Nem sokkal ezutĂĄn Latifi pördĂŒlt meg a 9-es kanyarban, miutĂĄn tĂșl sok tempĂłt prĂłbĂĄlt bevinni a kanyarba Ă©s elveszĂtette a Williams hĂĄtuljĂĄt. A kanadai ezt az edzĂ©s vĂ©gĂ©n mĂ©g egyszer eljĂĄtszotta ugyanĂgy, ugyanitt, szinte mintha az elsĆ eset ismĂ©tlĂ©sĂ©t lĂĄttuk volna. RĂ€ikkönen szintĂ©n vitt nĂ©mi szĂnt az amĂșgy elĂ©g csendes edzĂ©sbe: a 2007-es vilĂĄgbajnok kulacsĂĄbĂłl a cipĆjĂ©re folyt az itala, majd rĂĄdiĂłn finoman kiosztotta a csapatot, hogy egy ennyire egyszerƱ alkatrĂ©szt sem tudnak mƱködĂ©sre bĂrni.
Leclerc csakhamar megdöntötte a körrekordot Ă©s folyamatosan javĂtotta sajĂĄt legjobb idejĂ©t, az elsĆ hĂșsz perc vĂ©gĂ©n viszont egyre többen kezdtĂ©k el az idĆmĂ©rĆs prĂłbĂĄlkozĂĄsokat a lĂĄgy keverĂ©kƱ gumikon. Hamilton vette ĂĄt a vezetĂ©st, majd a brit tovĂĄbb javĂtotta idejĂ©t, miközben Verstappen az edzĂ©s ezen szakaszĂĄban több mint kilenc tizeddel maradt el tĆle.
Istanbulls đ€ pic.twitter.com/1bm43HDAuW
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 8, 2021
Az utolsĂł hĂșsz perc szokĂĄs szerint a versenyszimulĂĄciĂłkĂ© volt, ahol Bottas mellett Sainzot volt Ă©rdemes figyelni. A Ferrari spanyol pilĂłtĂĄja lĂĄgy keverĂ©kƱ gumikon csak nagyon keveset futott, hiszen miutĂĄn Ć az erĆforrĂĄsegysĂ©gek cserĂ©je miatt eleve csak a mezĆny vĂ©gĂ©rĆl rajtolhat vasĂĄrnap, szĂĄmĂĄra az idĆmĂ©rĆ-szimulĂĄciĂłknak igazĂĄn semmi jelentĆssĂ©ge nem volt, Ć vĂ©gig a versenyre gyĂșrt. Bottasnak pedig a Mercedes szĂĄn fontos szerepet, hiszen ha a finn Verstappen elĂ© tudnĂĄ kvalifikĂĄlni magĂĄt holnap, akkor egy kontrollĂĄlt versenytempĂłval elĆ tudnĂĄ segĂteni Hamilton felzĂĄrkĂłzĂĄsĂĄt a rajtrĂĄcsbĂŒntetĂ©sĂ©t követĆen. Erre egyĂ©bkĂ©nt minden esĂ©lye meg is van, hiszen a Red Bull eddig nem igazĂĄn talĂĄlja a beĂĄllĂtĂĄsokat, Verstappen az utolsĂł tĂz percben is mĂ©g vibrĂĄciĂłra panaszkodott.
Az edzĂ©s utolsĂł perceiben mĂ©g Gasly Ă©s Mazepin is bemutatott egy-egy piruettet Latifi mellett, az idĆk azonban szokĂĄs szerint mĂĄr nem javultak ilyenkor. Hamilton Ășjabb edzĂ©st hĂșzott be, Leclerc korai gyorsköreinek köszönhetĆen megtartotta a 2. helyet, a 3. pedig Bottas lett. Az edzĂ©s legvĂ©gĂ©n, mĂĄr a leintĂ©s utĂĄn mĂ©g az Alpine-nak akadtak kisebb problĂ©mĂĄi, Esteban Ocon ugyanis egy rajtprĂłba alkalmĂĄval nem tudott eljönni a rajtrĂĄcsrĂłl, a szerelĆknek kellett betolni az autĂłt a garĂĄzsba.
