Ugyan nem dőlt el a bajnoki cím sorsa a mai futamon, Liam Lawson újabb nagy lépést tett a cím felé, 18 ponttal vezetve a holnapi szezonzáró előtt!
Az első sorból rajtoló két bajnoki favorit majdnem pórul járt már a startot követően, hiszen Kelvin van der Linde durván bevetődött Lawson mellé az első kanyarban, ami egy láncreakciót váltott ki, az autók pedig dominószerűen koccantak össze. Ekkor még azt hittük, hogy mindenki szerencsésen megúszta a kakaskodást, viszont pár kör múlva Mike Rockenfeller, az örök peches Sheldon van der Linde és Esmee Hawkey is kiálltak az autóik sérülése miatt.
Mivel KVL bevetődött kívélről Lawson mellé a Dutzendteich-ban és teljesen elmérte a féktávót, belülről pedig Maini talált rá (idén sokadszor) Lawsonra, ezzel leszorítva a KVL mögül rajtolókat, a hatodik helyről induló Philip Ellis számára üresen állt a belső ív, és a fiatal brit-svájci ezzel át is vette a vezetést! Lawsonnak annyi szerencséje volt, hogy Maini lendületet is adott meglökött autójának, ezzel Ellis után tudott eredni, míg az indiait belülről megelőzte friss csapattársa Cassidy, aki innentől a teljes futamon hatalmas segítségére lehetett.
KVL a sikertelen manővert követően beragadt a hetedik helyre, és ugyan a futam során előrébb tudott férkőzni, nagyjából itt bukta el dobogós esélyeit. Közben Ellis kezdett ellógni az élen, míg a nagy felzárkózást az ekkor ötödik Maxi Götz mutatta be, akit ugyan márkatársai, Auer és Maini nem hátráltattak, de erőből kellett átrágnia magát a Cassidy-Lawson kettősön, feladat amit sikeresen is abszolvált. Természetesen Philip Ellis sem sokáig állt előtte, miután pedig átvette a vezetést a verseny első negyedét követően, Götz nagyon sima győzelmet aratott, végül egy majdnem 8 másodperces előnnyel!
What a time to win your second DTM Race 😍@Max_Goetz wins Race 1 at the @norisringofficial and is fighting big time for the title!@ArjunMaini celebrates his first DTM podium, @LiamLawson30 comes home third.#DTM #DTM2021 #WeLoveDTM #FeelTheRoar pic.twitter.com/ucW4s73e81
— DTM (@DTM) October 9, 2021
Ellis az elengedéssel jelentős időt veszített, és Lawson is úgy gondolta, hogy nem árt ha megelőzi a svájcit. Nos pár kör próbálkozás után ez sikerült is az új-zélandinak a Dutzendteich-ban, azonban a két autó összeért és Ellis kiforgott a pálya közepén. Szerencséjére mindenki el tudta kerülni, de ezzel a középmezőnybe esett vissza. Az esetet amúgy különösebben nem vizsgálták és versenybalesetként lett kezelve.
A kiállásoknál a Red Bull szétválasztotta autóit. Míg Lawson kiállt a többi élmenővel együtt, addig Cassidy még hosszú körökön keresztül a pályán maradt, és csak pár perccel a leintés előtt állt ki a kötelező kerékcserére. Götz simán visszajött az első helyre a boxból, míg igazán sokat Arjun Maini nyert, aki picit később kiállva átugrotta Lawsont a 27. körben, az új-zélandi pedig nem erőltette az előzést miután utolérte az indiait, biztosra játszva a szezon végén. Közben KVL Lawson mögé jött vissza, átugorva Auert, azonban Cassidy ismét hatalmas segítségére lehetett csapattársának. Azt kell tudni, hogy a rövid Norisringen a kiállás egy kör különbséget jelent. Tehát a ki nem álló Cassidy ugyan úgy van der Linde és Lawson körül maradt, csak éppen egy kör előnyben, megkergetve a hideg gumikkal visszatérő dél-afrikait, ezzel segítve az pont előttük levő csapattársát.
Az igazán váratlan pillanatot viszont akkor láthattuk, amikor végre kiállt Cassidy, de ugyan oda jött ő is vissza, Lawson mögé és KVL elé a negyedik helyre. A dél-afrikai audisnál ekkor gurult kicsit el a gyógyszer, hangoztatva is a radión, hogy nem örül a riválisok megoldásainak, azonban nem sokat teketóriázott, és erőből megelőzte Cassidyt.
A 68 kört követően, az idei második DTM győzelmét arató Götz életben tartotta bajnoki esélyeit, egy pontra megközelítve KVL-t (205-206 p.), míg a kényelmes harmadik helyet szerző Lawson 18 pontosra növelte előnyét az audissal szemben (224 p.). Közben a BoP változás által tovább lassított BMW-vel nem tudott csodákat tenni Marco Wittmann, és a 12. helyen befutva veszítette el matematikai esélyeit.
Azt se felejtsük el, hogy egy felemás szezont követően, amelyből főleg túl agresszív manőverei maradtak meg, megszerezte első DTM dobogóját Arjun Maini, aki az utóbbi fordulókban már egy körös tempóban is bőven az élmezőny szintjén volt.

Amint a fenti képen is látjátok, a Mercedes ismét nagyon erős pontokat gyűjtött (ők egy hete megszerezték már a gyártói címet) – a megforgó Ellis is elcsípett egyet – a csapatbajnoki címet azonban a Red Bull/AF Corse szerezte meg. A második pozícióért viszont még egy szép csatát láthatunk holnap az Abt Sportsline és a HTP Motorsport között.
Holnap az időmérővel együtt még 28 pontot lehet gyűjteni, tehát Lawson a 18 pontos előnyével még nem egyértelmű bajnok, azonban nem ő lesz az, akinek kockáztatnia kell a futamon!
Az időmérő szokásosan 11 után lesz, míg a futam 13:30-kor rajtol, és élőben nézhetitek a Digi Sporton, valamint a DTM hivatalos YouTube csatornáján, ahol megnézhetitek az alábbi összefoglalót is a versenyről: