Zsinórban harmadszor, a szezon folyamán pedig összesen már ötödik alkalommal nyert futamot az IMSA sportautó-bajnokságban a Tommy Milner – Nick Tandy páros, a Corvette pedig az idei tizenegyedik versenyen a kilencedik győzelmét aratta.
Magyar idő szerint szombat éjjel rendezték a Virginia International Racewayen az IMSA sportautó-bajnokság aktuális futamát, melyen a pálya adottságai miatt csak a két GT-kategória volt jelen. A magasabb géposztály, a GTLM ezúttal sem bővelkedett nevezőkben: a két Corvette mellett most is csak a WeatherTech Porsche volt jelen, változás azonban, hogy Cooper MacNeil mellé ezúttal Kévin Estre ült be a 79-es rajtszámú 911 RSR-19-be. GTD-ben tizenöt autó képviseltette magát, ezek között volt három Porsche, két-két Acura, Aston Martin, Lamborghini, Lexus és Mercedes, valamint egy-egy Audi és BMW.
A szabadedzéseket a WeatherTech Porsche uralta, a kvalifikáción azonban MacNeil 1.2 másodpercet kapott a két Corvette-től, akiket ezúttal mindössze három ezredmásodperc választott el egymástól. A pole-pozíciót a 4-es autó szerezte meg, Tommy Milner 1:40.263-as idejére Jordan Taylor csak 1:40.266-tal tudott válaszolni. Milner így megszerezte IMSA-pályafutása első rajtelsőségét. A GTD-kategóriában Robby Foley szállította az első rajtkockát a Turner Motorsport BMW-nek, az amerikai két tizeddel verte Madison Snow-t, így az 1-es Paul Miller Racing Lamborghinié lett a 2. hely. Mögülük a 16-os Wright Motorsports Porsche (Trent Hindman – Patrick Long) rajtolhatott, a 4. helyen pedig a 23-as Heart of Racing Team Aston Martin (Roman De Angelis – Ross Gunn) végzett, egyben ők szerezték meg a maximális pontszámot a bajnoki pontokról döntő etapban. Drámaian alakult a bajnoki ponttáblázatot vezető Pfaff Motorsports időmérője: Zach Robichon egy megpördülés után csak a 7. helyre hozta be a Porschét, azonban miután hozzányúltak az autójához a két etap között, törölték az eredményüket. A 9-es autó így csak a mezőny legvégéről várhatta a rajtot.
POLE: @FoleyRacingRFR sticks it on the point after little track time. Mega effort.
— Turner Motorsport (@Turnermotrsport) October 8, 2021
Bravo to the crew for putting the polish on it. @IMSA @VIRNow #MichelinVIR #IMSA #PassionForRacing pic.twitter.com/suWvLU5wQi
A 160 perces futam aztán küzdelmes csatát hozott mindkét kategóriában. A több helyen nedves, felszáradóban lévő pályán Milner nem tudott élni a pole-pozíció előnyeivel és hamar átnyújtotta a vezetést Taylornak, míg a WeatherTech Porsche nem találta a tempót, MacNeil néhány kör alatt több mint félperces hátrányt szedett össze, majd a 9. körben ki is állt és átadta a helyét Estre-nek. A 15. körben váltott a 4-es is, Milner helyét Tandy vette át, a 3-as pedig eltérő stratégiára állt, Jordan Taylor egészen a 30. körig nem látogatta meg a boxot. Ekkor került sor a pilótacserére, a hátsó kerekeket azonban a szerelők nem készítették ki időben, így mire Antonio Garcia visszatért a pályára, már Tandy állt az élen, nem is kicsi előnnyel.
A következő néhány körben a három autó egymáshoz viszonyított távolsága valamelyest lecsökkent, a 42. körben viszont jött a teljes fordulat, amikor az egyik GTD-kategóriás Acurával Mario Farnbacher beleállt a falba és jöhetett a Full Course Yellow. Mindenki a boxba viharzott, és itt kifizetődött a 3-as Corvette eltérő stratégiája. Garciának ugyanis szinte csak egy löttyintésnyi üzemanyag kellett és friss gumikra sem volt szüksége, így a sárga gép ismét az élre állt. Az újraindítás után egy zseniális hármas csata alakult ki, Estre rögtön megelőzte Tandy-t és Garcia nyomába eredt. Az 57. körben az előzéssel is megpróbálkozott, azonban lecsúszott az ívről, ráadásul Tandy nevető harmadikként visszavette a vezetést. Estre azonban nem adta fel: miután gumijai letisztultak, ismét Garcia nyomába eredt és a 61. körben meg is előzte a spanyolt, csakhogy a következő fordulóban feltartották a lekörözöttek, majd néhány perccel később hibázott is, a megsérülő gumifal következtében pedig előkerültek a sárga zászlók.
Egy esetleges cautiontől tartva a Corvette azonnal berántotta Tandy-t kerékcserére, Estre így átvette a vezetést, csakhogy a fal meghúzása következtében elveszítette a bal oldali visszapillantó tükrét, valamint a Porsche eleje is megsérült, így a franciának is ki kellett állnia. A két Corvette így kényelmesen az élen maradt, Garcia azonban elkezdett közeledni Tandy-re. A spanyol szektorról-szektorra csökkentette a távolságot, az utolsó tíz percbe érve azonban elkövetett egy súlyos hibát, lekörözés közben ütközött a GTD-kategóriát vezető Turner BMW-vel, minek következtében Tandy zavartalanul húzhatta be a 4-es Corvette újabb győzelmét.

GTD-ben a Turner BMW a rajt óta vezetett, az igazán izgalmas jelenetek mögötte alakultak ki. Richard Heistand haladt Robby Foley mögött a CarBahn Peregrine Audival, majd jött az 1-es Lambotghinivel Madison Snow, aztán Aaron Telitz a 14-es Vasser Sullivan Lexusszal. Zach Robichon is megkezdte a felzárkózást a rajtrácsbüntetést követően, néhány kör alatt felzárkózott a 6. helyig, eközben pedig Telitzet megelőzte Roman De Angelis, így a 23-as Heart of Racing Team Aston Martin is beszállt a dobogóért folytatott harcba. 26 kör után az első négy autót kevesebb mint kettő másodperc választotta el, további hat másodperccel lemaradva következett Telitz, aki pedig folyamatosan a Pfaff és a Wright Porschékat látta a visszapillantóban.
A 27. körben mindkét 911-es elment a Lexus mellett, egyben pedig ekkor kezdődtek meg a pilótacserék, öt körön belül a vezető bolyból mindenki kiállt. A vezetést rövid időre Bryan Sellers és a PMR Lamborghini vette át, Bill Auberlen azonban hamar visszaállt az élre, hat másodperccel mögöttük pedig már Laurens Vanthoor és Ross Gunn következtek. A Farnbacher balesete miatti caution aztán teljesen felkavarta ezt a mezőnyt is, a vezetést ugyanis a 19-es Grasser Racing Lamborgnini és Franck Perera vette át, mögé pedig a 32-es Gilbert Korthoff Motorsports Mercedesszel Mike Skeen került. A 3. helyen maradt Vanthoor az utolsó helyről Pfaff Porschéval, majd következett Auberlen, Sellers, Westphal, Hawksworth és Gunn.
Az újraindításkor Skeen rögtön kiállt, ellenben Perera, Vanthoor és Auberlen meglógtak az élen, egészen az 53. körig, amikor a Lamborghininek is tankolnia kellett. Vanthoor tartotta a vezetést, a felzárkózás közben azonban a boxstratégiát nem tudták a legjobban optimalizálni, így a tankolások utolsó köre után Auberlen visszaállt az első helyre. Vanthoor ezt követően próbált ugyan zárkózni, de a BMW győzelmét nem veszélyeztette igazán semmi. Ekkor jött a lekörözés közbeni ütközés Antonio Garciával, aminek köszönhetően Vanthoor behúzta a Pfaff Motorsports idei negyedik futamgyőzelmét. Sellers hozta a 2. helyet a Paul Miller Racingnek, míg Jack Hawksworth az utolsó körben előzte meg Patrick Longot, így a 14-es Vasser Sullivan Lexus zárt a 3. helyen.
