Vasárnap véget ért a TCR Europe 2021-es szezonja, és mivel Mikel Azcona már szombaton behúzta a bajnoki címet (a cseh WTCR fordulóban indulva vasárnap), eléggé kis figyelmet kapott a széria a mai napon. Mondhatni kissé jogosan is, hiszen a barcelonai aszfaltcsíkon nagyon ritkán látni jó versenyeket, és ez a hétvége sem a jó futamok, hanem inkább a rendezői/szervezői hibák miatt marad emlékezetes.
Az időmérőn a fordított rajtrácsos első sort Klim Gavrilov és Isidro Callejas szerezték meg. Mögülük Jack Young, az SLR két marokkói versenyzője, valamint a harmadik Brutal Fish hondás Martin Ryba várhatták meg a piros lámpák kialvását. Dušan Borković, aki tegnap motorgondok miatt nem indult, ma sem állt fel a rajtrácsra (gyanúsan az a 21. rajthely sok csodát nem tartogatott neki), míg Coronel WTCR kötelezettségei miatt a Comtoyou ma egyetlen Audival versenyzett.
A rajt után nagyjából a fent említett sorrendben is jöttek el, egyedül az SLR Hyundaiok baja gyűjt meg kicsit a két Clairet testvérrel, a futam pedig teljesen ellaposodott az élmezőny számára. Cserébe kárpótolt minket a középmezőny, ahol a csapatfőnökök roncsderbijének lehettünk szem és fültanúi. Ugyanis a tegnap magához képest briliánsan versenyző Martin Ryba és Evgenii Leonov törtek-zúztak. Ennek főleg a harmadik csapatfőnök Viktor Davidovski, illetve Sergio Lopéz itták meg a levét, Leonov pedig még a “jutalmul kapott” áthajtásos büntetés után is folytatta a futamot és agresszívkedést.
Közben az élen az égvilágon semmi sem történt… Gavrilov egy nagyon sima győzelmet aratott, miközben Jack Young a senki földjén haladt a második helyen. Csapattársa Callejas eközben feltartotta a jobb tempóra képes Bennani-Taoufik kettőst, akiket a két Clairet testvér követett, a TCR Europe vonat vagonjainak sorában. A dráma három körrel a leintés előtt érkezett, ugyanis Young a sorozatos pályalevágások miatt kapott egy áthajtásos büntetést (mi sem értjük, hogy ezzel ugyan milyen előnyt nyert a senki földjén autózva). Az utolsó előtti körben teljesítette azt, éppen csak visszatérve az utolsó pontszerző helyre… A baj azonban csőstől jön, szokták mondani. Young büntetése után Callejas lett a második Gavrilov mögött, őt azonban utólag kizárták, mivel Hondája nem érte el a kötelező súlyminimumot. A második helyet így Mehdi Bennani örökölte meg, a harmadikat pedig Taouf… ja nem. A fiatal marokkói egy baleset okozása miatt kapott 30 másodpercet “ajándékba”, ugyan úgy mint az eredetileg hatodik helyen célbaérő Jimmy Clairet. A francia ezzel a pontszerzők közül is kiesett, míg a marokkói éppen csak kap egy egységet. Tudjátok még követni? Mert lassan mi sem. 😅
A mezőny végéről rajtoló Franco Girolami ma szépen fel tudott zárkózni, a nyolcadik helyen meglátva a kockás zászlót, a sok büntetés miatt végül pedig egészen az ötödik pozícióig lépett előre. Callejas és Taoufik büntetéseivel Teddy Clairet lett a harmadik, míg Gilles Colombiani 10., ami számára egy óriási eredmény. A Brutal Fish Racing pedig egy dupla dobogó helyett savanyú szájízzel távozik Barcelonából. A Sébastien Loeb Racing viszont nem, hiszen ők behúzták a csapatbajnoki címet, tény hogy 4 autóval nem volt egy annyira ördöngős feladat.

A pontszerzők, miután mindenkit IS megbüntettek:
🏅Gavrilov🥈Bennani🥉T. Clairet-Langeveld-Girolami-Galáš-Homola-Baert-Jelmini-Colombani-Pussier-Young-López-Fernández-Taoufik
Gavrilov a győzelem után arról beszélt, hogy a gyengébb szombati futamot követően egész éjjel az autó beállításain dolgoztak, ami meg is hozta a várt eredményt. Az orosz összességében egy elég nehéz éven van túl, viszont pozitív gondolatokkal várja a jövőt, és 2022-ben is a szériában maradna.
Coronel távollétében Niels Langeveld zárta összetett harmadikként a szezont Azcona és Girolami mögött, azonban a holland nem lehet a legelégedettebb idei évével, mint ahogyan címvédő csapattása, Bennani sem (a marokkói összetett 5. lett). A tavaly nagyon meggyőző első szezont teljesítő (bronzérmes) Nicolas Baert sem futott valami jó évet, végül hetedik helyen zárva a bajnoki tabellát.
Az összetett első 10 helyezettje:
Versenyző | csapat/autó | pontszám |
Mikel Azcona | Volcano Motorsport (Cupra) | 432 |
Franco Girolami | PSS Racing (Honda) | 353 |
Niels Langeveld | SLR (Hyundai) | 295 |
Tom Coronel | Comtoyou Racing (Audi) | 258 |
Mehdi Bennani | SLR (Hyundai) | 252 |
Teddy Clairet | Clairet Sport (Peugeot) | 247 |
Nicolas Baert | Comtoyou Racing (Audi) | 242 |
Jimmy Clairet | Clairet Sport (Peugeot) | 220 |
Sami Taoufik | SLR (Hyundai) | 216 |
Jack Young | Brutal Fish Racing (Honda) | 205 |
A tabelláról jól kivehető, hogy míg az első hármas mind-mind külön “vizeken hajózott”, addig a többiek között nagyon szoros volt a bajnokság, és vegyük oda a 11. Isidro Callejast is, aki egyetlen ponttal zárt csapattársa, Young mögött. A szezon ennek ellenére nem volt valami meggyőző, amit meghatározott Azcona dominanciája. Az elemzéseket sokáig lehetne még folytatni, az viszont jó kérdés, hogy mit hoz a jövő a széria számára, egy ilyen felemás év után.
A mai futamot itt tudjátok visszanézni: