Egyre több részlet derül ki a vasárnapi, igencsak megosztó DTM szezonzáró előtt bejelentett hírekből. Akkor még arról olvashattunk a német nyelvű forrásokból, hogy Nico Müllert megtartja az Audi Kelvin van der Linde oldalán, illetve a háromszoros bajnok René Rast is visszatér a DTM-be a négykarikás gyártóval. A pont ma került fel az i-re: Rast és Müller lettek az első bejelentett pilótái a 2023-ra rajtoló LMDh programnak!
Bár az utóbbi hetekben főként Felipe Nasr neve volt emlegetve az Audi kapcsán, a brazil versenyzőt a testvérmárka Porschével is szóba hozták. Az átfedés pedig amiatt is meglehet, hiszen mind a Porsche mind pedig az Audi LMDh autóit a kanadai Multimatic fogja megépíteni. A Porsche esetében tudjuk, hogy a Penske fogja vezetni az amerikai és az európai versenyprogramot is (persze további ügyfelek mellett), az Audi kapcsán viszont akadnak még kérdőjelek. Esetükben nincs eldöntve, hogy a WEC mellett terveznek-e egy teljes szezont az IMSA Sportautó-bajnokságban egy ügyfélcsapattal, vagy pedig csak beugranak majd a komolyabb endurance futamokra, mint a daytonai 24 órás, vagy a Petit Le Mans. Azt azonban megtudtuk a mai bejelentésből, hogy a nagyjából mindennel is bitanggyors Rast, és Müller lesznek az prototípus fejlesztőpilótái. Müller a tavalyi és tavalyelőtti szezonban Rast fő kihívója volt a DTM-ben, idén viszont nehezebben boldogult az új, GT3-as formulával. Közben mindketten versenyeztek a Formula E-ben is, ami a svájci számára hirtelen véget ért az idei szezon közepén.
Ami a duó endurance tapasztalait illeti, Rast 2014-től 2016-ig minden évben indult a Le Mans-i 24 óráson (2015-ben LMP1-ben az Audival), az utolsó évben pedig majdnem teljes szezont futott LMP2-ben a G-Drive Racinggel (Le Mans-ban pole-ból rajtolva lettek másodikak a kategóriában). Emellett 2014 és 2019 között folyamatosan rajthoz állt a daytonai 24 óráson és néhány további IMSA futamon, behúzva a daytonai kategóriagyőzelmet 2016-ban, pont egy GT3-as Audival. A két utolsó évben az összetett győzelemre is lett volna esélye a Mazdával, csakhát ismerjük az ők megbízhatósági gondjaikat…
A hat évvel fiatalabb Müller is megfordult már különböző endurance futamokon GT3-as Audikkal, legkomolyabb tapasztalata azonban a 2017-es Le Mans-i 24 órásról származik, ahol Rasthoz hasonlóan a G-Drive-val indult LMP2-ben.