A hétvégén rendezik az Intercontinental GT Challenge sorozat idei második fordulóját, az indianapolisi 8 órás versenyt. A pole-pozíció birtokosa már meg is van, és a futam is hamarosan kezdetét veszi!
Rápillantva a nevezési listára, egészen magas szintű csapatokat és autókat találhatunk. A 41 nevező autó 28:13 arányban oszlik el a GT3-as és a GT4-es autók között, ez a szám majdnem kétszer annyi, mint a tavaly indulók száma, és a valaha volt legtöbb nevező egy észak-amerikai IGTC-futamra. A tizenhét teljes szezonos autót az Audi, a Ferrari, a Lamborghini, a Mercedes és a Porsche adja, a csapatok között pedig olyan neveket találhatunk, mint a WRT, a Sainteloc, az AKKA-ASP, a Craft-Bamboo, vagy az AF Corse.
Sajnos azonban már egy visszalépésről is be tudunk számolni: a Turner Motorsport versenyzője, Michael Dinan nem érezte jól magát, ezért az egység távozott Indianapolisból. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta Dinan rosszullétét, azt mindenesetre megerősítette a csapat, hogy nem koronavírusról van szó.

A 90 perces előkvalifikáción a Mercedes-AMG gyári versenyzője, Raffaele Marciello volt a leggyorsabb 1:34.054-es idővel. A dolog különlegessége, hogy az autó szállítása kissé megkésett, az AKKA-ASP istálló percekkel az előkvalifikáció előtt kapta meg a 89-es számú Mercedest. A gép már napok óta a több mint 1100 km-re lévő norfolki kikötőben vesztegelt, és az utolsó pillanatban, közúton szállították Indianapolisba.
Az időmérőről aztán a 99-es Craft-Bamboo Mercedes jutott be a legjobb idővel a Pole Shootoutba, ahol a legjobb tizenöt egység küzdött meg a pole-pozícióért. Itt aztán a spa-francorchamps-i 24 órás verseny győztes egysége, az 51-es AF Corse Ferrari volt a leggyorsabb, Alessandro Pier Guidi 1:33.456-os idejét senki nem tudta megdönteni. Az olasz pilóta majd Nicklas Nielsennel és Côme Ledogarral osztozik majd az autón a verseny során.
A győztes Ferrari mögött egészen szoros eredmény alakult ki. A 2. helyen végző 25-ös Sainteloc Audi (Patric Niederhauser – Markus Winkelhock – Christopher Haase) 58 ezredet kapott Pier Guiditől, őket pedig egyetlen ezredmásodperc lemaradással követte a 99-es Craft-Bamboo Mercedes (Jules Gounon – Maro Engel – Luca Stolz).