Shedden 50🏆 Turkington 60🏆 de a végén Sutton nevetett Doningtonban!

Múlt hétvégén a Donington Parkban versenyzett a BTCC mezőnye, és ugyan a hamarabb véget ér a kör mint ahogyan észrevennénk – hivatalosan National Circuit – vonalvezetésen nem láttunk zseniális futamokat, összességében nem volt egy rossz fordulónk. Az sem egy utolsó szempont, hogy a nagy finálé kapujában vagyunk, hiszen jövő hétvégén rendezik a szezonzárót, és a címre még 5 versenyző esélyes matematikailag!

A csapat BTCC fanboy szekciója (Ádám meg én) nem ért teljesen egyet, hogy mennyire is voltak jók vagy közepesek a futamok, hiszen én élveztem a versenyeket, de maximálisan aláírom Ádám állítását, miszerint a nagyon széteső bojok egy teljesen BTCC-atipikus képet mutattak a hétvégéről.

Az időmérőn Gordon Shedden pályacsúccsal szerezte meg visszatérése utáni első pole-ját. A Power Maxed csapatnál pedig valamit eltaláltak a szezon végére, hiszen Dan Lloyd nagyon erős Silverstone-i fordulója után ő, és Jason Plato a 2-3. rajtkockákat szerezték meg. A bajnokesélyesek közül Turkington a hatodik helyről rajtolhatott, a 75 kg ballaszttal “megáldott” Sutton a kilencedikről, míg Tom Ingram és Jake Hill csupán a 12-13. rajtpozíciókat csípték el.

Itt láthatjátok a teljes rajtrácsot.
Ellentmondást nem tűrő győzelmet aratott Shedden az első futamon!

Nagyjából megszokott módon, a hétvége első futama hozta a legkevesebb izgalmat, hiszen az élről rajtoló Sheddenre nem igazán volt ellenszere a mezőnynek. A ballasztmentes Hondával büntetett a háromszoros bajnok skót, aki visszatérése utáni első pole-ját győzelemre is tudta váltani! A Power Maxed Astrák közül Plato rajtolt rosszabbul, és a veterán már ekkor elveszítette dobogós esélyeit. A kétszeres bajnoknak végül meg kellett elégedni egy hatodik hellyel, miközben Dan Lloyd tudta hozni a rajtpozíciójának megfelelő második pozíciót. Ugyan Sheddenre egyáltalán nem volt veszélyes a futamon, és inkább hátrafelé kellett nézelődnie, a támadó Rory Butcher egyre közeledő Toyotája miatt.

A bajnoki esélyesek közül Colin Turkington teljesítette a legjobb versenyt. Az észak-ír nem tudta lerajtolni az előle induló Senna Proctort és végül a teljes futama arról szólt, hogy próbálja megelőzni a BTC hondást, azonban ez nem sikerült neki, így ötödikként haladt át a célvolalon. Ez azonban kevés volt “vadászat terén”, hiszen Sutton pár helyet javítva hetedik lett Plato mögött, maximalizálva a lehetőségeket a maximális ballasztot cipelő Infinitivel. A versenye így is nagy csaták között telt és az utolsó körökben vissza tudta előzni egyik kihívóját, Josh Cookot. Közben Tom Ingram nem tudott sokat előre lépni a nehéz Hyundaial, csupán a 11. helyen meglátva a célvonalat, míg Jake Hill nagyon rosszul jött ki az adok-kapokból, és egyedüli címesélyesként pontot sem szerzett.

Szintén nem rakja ki a vitrinbe ezt a hétvégét sem Adam Morgan. Két peches fordulót követően ismét a rövidebbet húzta a privát BMW-s, a falban végezve az első versenyt, az autó hátulja pedig kapott rendesen, így a középső futam rajtrácsára fel sem tudott állni az idén két futamot is nyerő versenyző.

Az első futam pontszerzői:

🏆Shedden🥈Lloyd🥉Butcher-Proctor-Turkington-Plato-Sutton-Cook-Smiley-Jackson-Ingram-Osborne-Moffat-Rowbottom-Jelley

Ugyan Ingram szelte át elsőként a célvonalat, Shedden örülhet 50. BTCC győzelmének!

Ugyan 75 kilóval nehezebb lett Shedden Hondája a győzelmet követően, ez nem igazán zavartatta a skótot, aki újabb hibátlan rajtott teljesített Doningtonban. Két kör múlva azonban sógora, Butcher meglepte Sheddent és átvette a futam vezetését. Mindez azonban nem tartott sokáig, és meglepő módon, a nagyon nehéz Hondával Sheddennek is pár kör kellett Butcher visszaelőzésére, és ekkor úgy tűnt, hogy egyvalaki lehet veszélyes rá. Ő pedig nem más volt, mint a ballaszt nélküli Hyundaial menetelő Ingram. A 11. helyről egy kör alatt feljött hatot Tingram, onnantól pedig csak körök kérdése volt, hogy mint kés a vajban haladva, mikor találja magát Shedden mögött. Ugyan Lloydék megelőzését követően még 4-5 körig jól óvta Shedden az előnyét, a ballasztmentes Hyundai megmutatta erejét, és az előzést sem kellett túl sokáig erőltetnie.

Na most. Ingram picit megtolta Sheddent a pozíció megszerzése előtt, de túraautós mércével ez csak “babapuszinak” számít. Innentől simán húzta be a győzelmet Tingram, azonban a bírák utólag ezt nem így gondolták. A harmadik futamot megelőzően adtak neki egy 1 másodperces büntetést, a szerintük “push to pass” manőver miatt, amivel Ingram visszaesett a második helyre, Shedden pedig 50. BTCC győzelmét kapta meg zöld asztalnál. Szerintem BTCC-s mércével ez röhejesen semmiség volt, és személyesen nem is értem a büntetést!

Kettőjük mögött, a dobogóért is ketten harcoltak (alapból a teljes mezőny 2-3 fős bolyokra volt szakadva, ahogy feljebb már írtam). Az első versenyen is harmadikként záró Butcher, illetve a könnyebb BMW-vel Proctor és Llyod ellen nagyon határozottakat előző Turkington. Butcher nagyon nem akarta könnyen adni a dobogót, a hosszú csata váratlan fordulata pedig csak ezután jött. Három körrel a leintés előtt Turkington nagyon szokatlan hibát vétett, megcsúszva egy kerékvetőn. Ezzel pedig nemhogy a dobogót elveszítette, de egészen a 11. helyig esett vissza a négyszeres bajnok.

Ugyan Ingram szelte át elsőként a célvonalat, azonban az igencsak megosztó büntetése után Shedden 50 BTCC sikernél tart!

Turkington betlijét követően Sutton köszönte szépen és negyedikként befutva minializálta a pontveszteségét. Jake Hill a kilencedik helyig mászott előre, és részben mellé állt a szerencse a fordított rajtráccsal. A futamnak pedig nagy vesztesei is voltak, hiszen Plato egy kicsúszást követően veszített komoly pontokat, míg Ollie Jackson top hetes helyen jött ki rosszul az adok kapokból, és csak két ponttal zárta a futamot.

A második futam pontszerzői, Ingram büntetése után:

🏆Shedden🥈Ingram🥉Butcher-Sutton-Lloyd-Proctor-Cook-Moffat-Hill-Rowbottom-Turkington-Smiley-Jelley-Jackson-Goff.

Turkington hatvanszoros BTCC győztes!

Miután igencsak pechesen elveszített egy dobogót délben, a fordított rajtrácsos versenyre Colin Turkington lett pole-ba sorsolva. Ezúttal pedig nem is hibázott a legenda, és egy sima győzelemmel lépett előre Sutton fő kihívójává a szezonzáróra! Tehette mindezt amiatt is, hiszen a nehéz Hyundaial Ingram nem tudott előre lépkedni, és meg kellett elégedjen egy tizedik hellyel az utolsó versenyen. Közben Jake Hill volt, aki egy második hellyel életben tartotta matematikai esélyeit, és meg is kellett ezért dolgozzon a fordos, hiszen végig szorongatta Aiden Moffat a futam során.

Sutton nem erőltette túl a versenyt, és egy nyolcadik hellyel korrekt pontokat gyűjtött. 32 egységes előnnyel várva a jövő hétvégi szezonzárót. Eközben Josh Cook ötödik lett, éppen csak életben tartva a matematikai esélyeit (sajnos túl sokba került neki az a Silverstone-i kizárás), míg a két győzelmet szerző Shedden éppen csak elcsípett pár pontot az ismét 75 kg ballasztos cipelő Hondával.

Az utolsó futam pontszerzői:

🏆Turkington🥈Hill🥉Moffat-Butcher-Cook-Rowbottom-Lloyd-Sutton-Jelley-Ingram-Jackson- Taylor-Smith – Sheeden-Goff-Plato

A hétvégén behúzta amúgy a Jack Sears Trophy (a szezon előtt dobogóval nem rendelkező pilótáknak szánt kiírás) címet Dan Rowbottom, azonban a Dynamics Hondával nem volt egy túl nehéz feladat ez számára.

A bajnokságot Sutton 316 ponttal vezeti, Turkingtonnak van 284, Ingramnek 278, Hillnek 271, míg az utolsó, még matematikailag is címesélyes Cooknak 250 egysége. A bajnoki esélylatolgatást ebben a cikkben nem is kezdem el, hanem egy külön írást kaptok majd a témában a hétvége körül.

Folytatás tehát a szezonzáróval Brands Hatch-ből, jövő vasárnap!

Címlapkép forrása: a BTCC hivatalos Facebook oldala

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.