Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy Remi Taffin két évtizeden át tartó szolgálatot követően elhagyta az Alpine motorfejlesztési részlegét. Az elismert mérnök a nemrég megválasztott új vezérigazgató, Laurent Rossi tisztogatásának vált az áldozatává, az első boxutcai pletykák pedig arról szóltak, hogy a Red Bull Powertrainshez igazol. Ma azonban kiderült, hogy a Fernando Alonso két világbajnoki címében kulcsszerepet játszó szakember az Oreca technikai igazgatója lett.
A 46 éves mérnök decemberben áll munkába a francia konstruktőr signes-i főhadiszállásán, új pozíciójában ő fog felelni a vállalat kasztni- és motorprogramjáért is. Előbbi magába foglalja a többek között az endurance-világbajnokságon is versenyeztetett, 07-es kódjelű LMP2-es prototípus fejlesztését is. Taffin David Floury-t váltja, aki 2004 óta vezette az Oreca fejlesztéseit, ma pedig már a Toyota Gazoo Racing vezető versenymérnöke. Taffin noha elhagyta az Alpine-t, a szoros kapcsolat kettejük között megmarad, hiszen az enstone-iak 2024-ben debütáló LMDh-prototípusának fő partnere az Oreca.

„Nagyon boldog vagyok, hogy Remi fogja felügyelni az Oreca összes technikai fejlesztését. Remi technikai készségei, óriási tapasztalata és ügyfélközpontú szemlélete mind a vállalat érdekeit képviseli egy olyan időben, amikor fejlődésének fontos szakaszát éli, mint a világélvonalba tartozó versenyautó-építő” – fogalmazott Hugues de Chaunac, az Oreca alapítója és főnöke.
Taffin hozzátette, alig várja, hogy elkezdjen együtt dolgozni de Chaunac-kal és csapatával, az Orecát pedig az endurance-versenyzés egyik úttörőjének tartja.
„Az előrelépéshez szükséges technikai és szervezési kihívások, valamint az Oreca projektjeinek jelenlegi és jövőbeli kultúrája és gazdagsága egyaránt segítettek rájönni, hogy fontos szerepet szeretnék játszani a fejlődés elkövetkezendő időszakaiban” – mondta.