Tegnap beszámoltunk róla, hogy Darryn Binder érkezésével teljessé vált a MotoGP jövő évi nevezési listája, mindeközben pedig az alsóbb kategóriákban is szépen lassan kelnek el az ülések a következő évre.
Ayumu Sasaki két év után hagyja el a Tech3 KTM csapatát, ahol bár idén is szorgosan gyűjtögette a pontokat, ennek ellenére inkább őrült manővereiről vált emlékezetessé. Legjobb eredményét tavaly érte el a csapattal Aragónban, ahol a harmadik helyen intette le a kockás zászló. Az ő távozását már hetekkel ezelőtt tudni véltük, csapattársa kiléte azonban mindmáig kérdés volt.
A válasz viszont meglepő, hiszen a megszűnő SRT-től érkező John McPhee mellett tette le a voksát Max Biaggi, aki a Moto2-be fellépő Romano Fenati helyére igazolja a britet. Mondhatjuk úgy is, hogy a Moto3-as rutin róka váltja a másik rutinost, hiszen ők ketten indultak eddig a legtöbb futamon a kategória 2012-es megszületése óta.
The 2022 Moto3 line-up for Husqvarna Motorcycles is now set with British racer John McPhee joining Ayumu Sasaki on the FR 250 GP next season. The Sterilgarda Max Racing Team will blend youth and experience for a strong roster.#HusqvarnaMotorcycles #RideHusky #Moto3 #MotoGP pic.twitter.com/aQK8XoLTXn
— Husqvarna Motorcycles (@Hqv_Motorcycles) October 22, 2021
McPhee számára már a tizedik Moto3-as év lesz a következő, ami azért elég sok mindent elárul a brit eddigi teljesítményéről. Nem rossz versenyző, de valahogy évről-évre egyre inkább kiábrándító látni amit csinál a pályán (gondoljunk csak a Katarban történt rugdosásra Alcoba ellen idén márciusból) és az embernek az az érzése, mintha megrekedt volna egy szinten, amit hiába erőlködik, nem tud túlszárnyalni.
A három győzelmet számláló brit helyzete azonban azért is érdekes, mert a Moto3-ban 28 év a limit korhatár, annál idősebb versenyző nem indulhat a legkisebbek között. McPhee jövő év júliusában tölti be ezt a kort, ami azt jelentheti, hogy a szezon második felét külön engedéllyel fejezheti csak be (habár egyelőre erről még konkrét információval nem szolgált a csapat). Ugyanakkor a kategória feladatával kapcsolatban is elgondolkodtató, hogy egy ennyi éves motoros, mit keres még a tinédzserek között, hiszen elvileg a fiatalok utánpótlásáról kellene első körben szólni ennek a szériának.
Az, hogy 2022 után mi lesz McPhee sorsa, az szintén egy érdekes kérdés, hiszen ha eddig nem kapkodtak utána a Moto2-ből, akkor nem valószínű, hogy jövőre ez változni fog. Így esetleg a Supersport vagy a Brit Superbike-bajnokságok lehetnek elsődleges célpontok a Moto3-as veterán számára.
Címlapkép forrása: Husqvarna Motorcycles.com