A Pirelli számításai szerint az ideális stratégia a közepesen rajtolók számára az lehet, ha valamikor a 15-20. kör környékén keményre váltanak, majd az utolsó kb. 15 körre ismét felszerelnek egy második közepes szettet.
Ez a stratégia biztosan nem lesz teljesíthető Leclerc és Gasly számára, akik közepeseken rajtolnak ugyan, de nem maradt új szettjük a futamra. Nekik közepes-kemény-kemény lehet a jó taktika, ebben az esetben a második kiállásra a 35-40. kör körül lehet számítani.
What’s the quickest way to the #USGP 🇺🇸 podium in the dry?🔮 #Fit4F1 #F1 #Formula1 #Pirelli pic.twitter.com/yFDgczpnSc
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 24, 2021
A lágyakon rajtolók (a top tízből csak Sainz és Tsunoda) számára a lágy-közepes-kemény és a lágy-kemény-közepes is egy járható út. Ennek a verziónak a kockázata az, hogy a szimulációk szerint a futam elején a lágyak 10, legfeljebb 15 kört bírnak ki, egy ilyen korai kiállással pedig nagy esély van egy vonatba bekerülni, ahonnan nagyon nehéz lesz a gumik megkímélésével előreverekedni.
A szimulációk szerint lehetséges a távot egyetlen kiállással is teljesíteni. Ebben az esetben a közepeseken rajtolva az egyetlen kerékcserét legalább a 25. körig el kell nyújtani, viszont a táv végére így is számolni kell egy jelentős tempóvesztéssel.
The #Fit4F1 drivers have used sets to consider in their race strategy too. #USGP 🇺🇸 #F1 #Formula1 #Pirelli pic.twitter.com/6c3NfYFD0E
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 24, 2021